bronquote:ROTTERDAM – Kruidvat adverteert deze week met look-a-likes van de bekende AH-bedrijfsleider Harry en zijn assistent Rachid. De advertentie is een reactie op soortgelijke campagne van Albert Heijn.
In een van de advertenties kijken twee personen die veel weg hebben van Harry en Rachid vol verbazing naar de lage prijzen bij Kruidvat. Bij de filialen van de drogisterijketen hangen posters (zie foto) waarop Harry's dubbelganger samen met klanten heel tevreden een Kruidvat uitlopen met tassen vol aankopen.
Commercial
Kruidvat reageert met de advertentie op het tv-spotje waarin AH de prijzen bij Kruidvat op de hak neemt. In deze commercial wordt duidelijk gewezen naar de voordeeldrogisterij. Woordvoerder Douwe Wielinga van Kruidvat zegt in het tv-programma Hart van Nederland dat de discountformule wil bewijzen dat ze ‘serieus de goedkoopste zijn’.
Gebruikelijk
Vergelijkende reclame is steeds gebruikelijker onder Nederlandse retailers. Ook Jumbo maakt er gebruik van in haar communicatie. Afgelopen weken zette AH-zusje Etos zich in een abri-campagne af tegen Kruidvat. Op deze posters werd de concurrent ook bij naam genoemd.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:50 schreef Batsies het volgende:
Is toch ook altijd tussen BMW en Audi in duitsland, wel leuk atlijd
Dit is wel briljant gedaan.quote:
Dat mag nog wel, alleen je mocht geen onwaarheden meer vertellen. Volgens mij was het zoiets, je mocht wel vergelijken maar dan moest het verhaaltje wel kloppen, anders kon je een rechtszaak verwachten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:11 schreef Frutsel het volgende:
Op de radio hoor je ook die reclame van ETOS waarbij Kruidvat met naam genoemd wordt...
Ik dacht dat dat niet meer mocht...
Deze kende ik nog niet, sterk!quote:
Eh, aparte opvatting van het begrip 'lookalike' hebben ze bij Kruidvat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:04 schreef fratsman het volgende:
Deden ze een paar jaar geleden ook al.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:50 schreef Batsies het volgende:
Is toch ook altijd tussen BMW en Audi in duitsland, wel leuk atlijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |