Ik kan me ook mateloos ergeren aan dat laffe anonieme gescheld op politici en bestuurders zonder dat het ook maar enigzins hout snijd. Blijkbaar is het tonen van begrip en nuance teveel gevraagd voor sommigen.quote:RAALTE - Hij is er niet gefrustreerd over, slaapt er geen seconde minder om. Maar Wim Arends, fractievoorzitter van de VVD in Raalte, noemt het wel een van de belangrijkste argumenten om na de verkiezingen van maart 2010 te stoppen met het raadswerk: het anoniem, ongenuanceerd tot op de grond toe afbranden van lokale volksvertegenwoordigers op internet. ,,En als je reageert omdat je het beeld wilt nuanceren, krijg je helemaal een strontkar over je heengekieperd'', aldus Arends, die bijna dertien jaar raadslid is. De gemeenteraadsverkiezingen werpen hun schaduw vooruit, partijen zijn op de achtergrond al druk bezig de kieslijsten samen te stellen.
,,Het is blijkbaar van deze tijd dat inwoners ongenuanceerd, vaak anoniem, hun mening verkondigen maar intussen het debat bewust ontlopen door stevige woorden en kwalificaties aan het adres van zittende politici te hanteren. Argumenten en nuanceringen wil men niet horen, men verdiept zich nauwelijks in een onderwerp en de achtergronden van de besluitvorming. Er roept iemand wat en dat wordt klakkeloos voor waarheid aangenomen'', aldus de liberaal.
Het is niet het enige argument; hij vindt het na dertien jaar ook tijd voor doorstroming en stoort zich ook aan de vergadercultuur, die zeker sinds het dualisme tijd en energie vreet en weinig effectief is. Maar als je hem ernaar vraagt, wil hij zijn zorgen over het openbaar debat in Nederland wel uiten. ,,Ik zeg niet dat de gemeente het allemaal goed doet, maar er wordt gedaan alsof Raalte volstrekt onbestuurbaar is. Raalte heeft de financiën op orde, er loopt hier geen rijkscommissaris rond die de boel op orde moet brengen. Natuurlijk gaat er weleens wat mis, maar noem me een bedrijf waar dat niet gebeurt? En toch wordt het beeld neergezet alsof er niks deugt. Daar ben ik wel bezorgd over. Dat schrikt kwalitatief goede mensen af en die hebben we wel nodig.''
Dat, en pubertjes die mee schreeuwen maar eigenlijk geen idee hebben waar het over gaat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:31 schreef Hexagon het volgende:
Over het algemeen denk ik rancuneuze en jaloerse mensen die zelf geen flikker presteren en waarbij anderen altijd alles gedaan hebben.
Dat wel, maar door op te stappen geef je ze nog hun gelijk (of zin) ook. (Persoonlijk zou ik er overigens ook de brui aan gegeven hebben).quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:53 schreef Picchia het volgende:
Volgens mij heeft hij voor een correcte oplossing voor zijn situatie gekozen.
Waarmee je nu precies hetzelfde doet als waar je je aan ergert.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:31 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me wel eens af wat voor mensen het zijn. Over het algemeen denk ik rancuneuze en jaloerse mensen die zelf geen flikker presteren en waarbij anderen altijd alles gedaan hebben.
Dat is toch niet het anoniem gescheld waar het in dit voorbeeld om gaat joh.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarmee je nu precies hetzelfde doet als waar je je aan ergert.
Ik bedoelde dat hij meteen zijn oordeel klaar heeft zonder zich erin te verdiepen. Het schelden erbij is slechts suiker op de aardbei.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is toch niet het anoniem gescheld waar het in dit voorbeeld om gaat joh.
Heb je enig idee hoe bepaalde mensen zich gedragen op internet?
Dit is één van de voornaamste redenen om te stoppen voor het raadslid: het anoniem, ongenuanceerd tot op de grond toe afbranden van lokale volksvertegenwoordigers op internet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat hij meteen zijn oordeel klaar heeft zonder zich erin te verdiepen. Het schelden erbij is slechts suiker op de aardbei.
Daar tegen over staat dat politici zelden of nooit luisteren naar de burger. Die burger kan dan best wel eens over gaan tot ongenuanceerd reageren., en het afbranden van lokale volksvertegenwoordigers op internet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is één van de voornaamste redenen om te stoppen voor het raadslid: het anoniem, ongenuanceerd tot op de grond toe afbranden van lokale volksvertegenwoordigers op internet.
Ja, en dan probeerde hij dat dus juist wel te doen, en dan werd de strontkar helemaal over hem uitgekieperd, lees ik. Wat moet je dan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar tegen over staat dat politici zelden of nooit luisteren naar de burger. Die burger kan dan best wel eens over gaan tot ongenuanceerd reageren., en het afbranden van lokale volksvertegenwoordigers op internet.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar tegen over staat dat politici zelden of nooit luisteren naar de burger.
Heerlijke populistische opmerking dit weer. Je moest eens weten hoeveel geld en tijd er in participatietrajecten zit. Maar als er niet precies gebeurt wat een burger zegt/wil is het "jullie luisteren niet naar ons." Neem er wordt wel geluisterd, en het wordt bij de uiteindelijke afweging meegenomen, maar het is niet altijd doorslaggevend.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar tegen over staat dat politici zelden of nooit luisteren naar de burger. Die burger kan dan best wel eens over gaan tot ongenuanceerd reageren., en het afbranden van lokale volksvertegenwoordigers op internet.
pakken we toch even een voorbeeldje erbij: Een politicus in Amsterdam vond het nodig om staand drinken op het terras te verbieden en daar ook nog eens een boete aan vast te plakken. De beste man vond dat zijn argumenten absoluut wel hout sneden, ook de overmatige regelzucht en overal en nergens een vergunning voor moeten aanvragen vond hij allemaal te rechtvaardigen. Zal hij allemaal wel vinden, maar nogal wiedes dat als je met zulke kolder aan komt zetten dat je dan een strontkar over je heen krijgt. Een vergunning moeten aanvragen omdat je 1 tegeltje stuk hebt gemaakt zodat je een parasol over je terras kan hangen en daar dan 3 maanden op moeten wachten. Meer dan eens zijn de ideeën van de heren politici zo wereldvreemd en ronduit achterlijk dat het bijzonder goed te begrijpen is dat men helemaal los gaat als hij dat ook nog gaat nuanceren.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dan probeerde hij dat dus juist wel te doen, en dan werd de strontkar helemaal over hem uitgekieperd, lees ik. Wat moet je dan?
Raalte heeft tot niet al te lang geleden welgeteld 1 wethouder gehad die niet van CDA of KVP huize was.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:29 schreef Pool het volgende:
Wat een laffe klootzak. Zo'n asociale VVD'er die eerst tientallen jaren Raalte naar de klote heeft geholpen met zijn rechtse kutbeleid, en dan nu met de staart tussen de lelijke poten vluchten.
Groetjes,
anoniempje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door DiRadical op 27-08-2009 11:35:39 (kleine aanpassing, beter inlezen in vervolg) ]Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:24 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Raalte heeft tot niet al te lang geleden welgeteld 1 wethouder gehad die niet van CDA of KVP huize was.
Ergens midden jaren 90 geloof ik.
Dus dat lijkt me erg onwaarschijnlijkMe inlezen over een dorp ver weg, voordat ik een ironische opmerking plaats. Ja doei.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar bedankt voor de info hoor.![]()
Raalte is\was een katholiek enclave met nu bijna 40.000 inwonersquote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:42 schreef Klopkoek het volgende:
Plaats dan ook meteen de link DiRadical.
Klinkt als een inteelt-gemeente. De Wet van Klopkoek: hoe meer CDA'ers en SGP'ers, des te meer incest.
Allemaal geen excuus om te gaan schelden of op de man te spelen. Mensen kunnen toch ook gewoon met argumenten tegen de regel/het plan komen. De politici komen toch ook met argumenten. Als je niet normaal kan doen, houd je reactie dan lekker voor jezelf denk ik dan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:09 schreef Harlon het volgende:
[..]
pakken we toch even een voorbeeldje erbij: Een politicus in Amsterdam vond het nodig om staand drinken op het terras te verbieden en daar ook nog eens een boete aan vast te plakken. De beste man vond dat zijn argumenten absoluut wel hout sneden, ook de overmatige regelzucht en overal en nergens een vergunning voor moeten aanvragen vond hij allemaal te rechtvaardigen. Zal hij allemaal wel vinden, maar nogal wiedes dat als je met zulke kolder aan komt zetten dat je dan een strontkar over je heen krijgt. Een vergunning moeten aanvragen omdat je 1 tegeltje stuk hebt gemaakt zodat je een parasol over je terras kan hangen en daar dan 3 maanden op moeten wachten. Meer dan eens zijn de ideeën van de heren politici zo wereldvreemd en ronduit achterlijk dat het bijzonder goed te begrijpen is dat men helemaal los gaat als hij dat ook nog gaat nuanceren.
Idd,quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:52 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Allemaal geen excuus om te gaan schelden of op de man te spelen. Mensen kunnen toch ook gewoon met argumenten tegen de regel/het plan komen. De politici komen toch ook met argumenten. Als je niet normaal kan doen, houd je reactie dan lekker voor jezelf denk ik dan.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:09 schreef Harlon het volgende:
[..]
pakken we toch even een voorbeeldje erbij: Een politicus in Amsterdam vond het nodig om staand drinken op het terras te verbieden en daar ook nog eens een boete aan vast te plakken. De beste man vond dat zijn argumenten absoluut wel hout sneden, ook de overmatige regelzucht en overal en nergens een vergunning voor moeten aanvragen vond hij allemaal te rechtvaardigen.
Dan zou het dus wel aardig zijn dat je ook even weergeeft wat die argumenten dan waren en hoe deze politicus zijn standpunt meende te kunnen rechtvaardigen, alvorens je het afvoert als ´kolder´ zonder daarvoor zelf een argument te geven.quote:Zal hij allemaal wel vinden, maar nogal wiedes dat als je met zulke kolder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |