abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72184157
Stel: we hebben een apparaat met twee cabines die in staat is om alles wat in één cabine geplaatst wordt exact (atoom voor atoom) te dupliceren naar de andere cabine. Vervolgens plaatsen we hier een mens in. Zal de gedupliceerde mens in bezit zijn van een bewustzijn? Mocht het bewustzijn zich in onze hersenen bevinden dan zou het antwoord positief moeten zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:51:27 #2
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_72184205
Als het niet in de hersens zit, waar wil je het dan plaatsen? Het hart? De lever?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:54:28 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_72184299
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:51 schreef pfaf het volgende:
Als het niet in de hersens zit, waar wil je het dan plaatsen? Het hart? De lever?
'De geest'
Ook geen sig dus
  woensdag 26 augustus 2009 @ 21:55:41 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_72184329
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:54 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

'De geest'
Oh, die. Die heb ik in de kleine teen.
pi_72184926
Alleen is als real-time is.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:58:04 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72186303
Leuk topic!

Ik heb zelf het idee dat het lichaam niets meer dan een onnuttig omhulsel is voor je bewustzijn/geest. Het erge is nog dat het lichaam ouder wordt en daardoor steeds meer mankementen gaat tonen met als uiteindelijk gevolg de dood . Een efficiëntere drager van je geest zou daarom een welkome oplossing zijn, een soort ultrachip bijvoorbeeld.

Maar of je bewustzijn dan verdeeld wordt of juist overgedragen wordt? En hoe neem je zintuiglijke waarnemingen (zicht, geluid, tast etc.) eigenlijk waar? Geen idee eigenlijk... Wel een leuke vraag. Volgens mij kunnen wetenschappers nu delen rattenhersenen dupliceren, dus er is nog wel een lange weg te gaan om antwoorden te krijgen op dit soort vragen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:34:07 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72187643
Ik denk in essentie van wel.

Of de spin van de deeltjes en de exacte locaties van de electronen (ivbm energie waarden e.d.) nog van belang zijn weet ik niet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_72189391
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:49 schreef Schepseltje het volgende:
Stel: we hebben een apparaat met twee cabines die in staat is om alles wat in één cabine geplaatst wordt exact (atoom voor atoom) te dupliceren naar de andere cabine. Vervolgens plaatsen we hier een mens in. Zal de gedupliceerde mens in bezit zijn van een bewustzijn? Mocht het bewustzijn zich in onze hersenen bevinden dan zou het antwoord positief moeten zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
Dan is het resultaat toch gewoon een kloon? Dan is het ongeveer hetzelfde als een eeneiige tweeling.
pi_72190208
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:34 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk in essentie van wel.

Of de spin van de deeltjes en de exacte locaties van de electronen (ivbm energie waarden e.d.) nog van belang zijn weet ik niet.
dit.

weet niet of atooms genoeg zijn om een 'electric current' in je brains te hebben of zeg maar dat het aan de gang gaat..

lichaams een omhulsel voor de geest geloof ik niet in, kortom lichaam weg = geest weg en vice versa.
pi_72190737
wetenschappelijk gezien, als de duplicatie geen tijd kost en dus geen energie verplaatst tijdens het process, dupliceer je het bewustzijn voor die persoon.

(nooit 100% zeker, occams razor, blablabla)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_72213888
Het zou geweldig leuk zijn als dit mogelijk was met bovendien het overbruggen van een grote afstand erbij.
Ik stel mij het volgende voor: Je stapt in een soort telefooncel, draait of toetst een nummer en vervolgens stap je er aan de andere kant - al is het op Mars - er weer uit.
Op die manier zijn gelijk alle vervoersproblemen opgelost.
Het enige probleem is nu: wat doen we met de persoon aan deze kant van de lijn?
Wordt teleportatie ooit nog een mogelijkheid?
Ik heb daar eens een mooi verhaal over gelezen: Een ruimteschip vertrekt van de aarde naar een bewoonbare planeet, tijdens de reis worden de reizigers in de diepvries gehouden.
Als ze na duizenden jaren arriveren worden ze verwelkomd door.... mensen.
In tussentijd was de telepoort uitgevonden.
pi_72230607
Je dupliceert de persoon dus inderdaad. Met zijn karakter, intelligentie, talenten en al. Dus inderdaad ook zijn / haar bewustzijn, aangezien zich dat voor zo ver bekend in de hersenen bevindt (en we moeten ons nou eenmaal baseren op de kennis die voor handen is).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')