Daarom zet ik het ook tussen aanhalingstekens. Jij noemt der "niet doorsnee" en ik snap je punt ook wel, maar ik zie niet in waarom er Laura een uitzondering is mbt leerplicht.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet.
Er worden ouders voor heel veel minder het ouderlijk gezag ontnomen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:08 schreef SoldMayor het volgende:
Waar maken we ons toch allemaal druk over?
Interessant als alternatief voor de maatschappelijke stagequote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:11 schreef Dragorius het volgende:
Met de mentaliteit van de voorstanders zie ik nog een hele aparte toekomst tegemoet voor de jongste generatie...
"Wil je volgend jaar alleen door Afrika reizen want je wil de dieren uit de tekenfilms zien? Tuurlijk jongen, zoek maar wat sponsoren en ga maar."
"Je wil de jongste ooit zijn die met 5 haaien heeft geworsteld, simultaan? Dat is uiteraard belangrijker dan school en ontwikkeling. Ga maar!"
En als ze ouder zijn:
"Wetten zijn er om uitzonderingen voor te hebben"
2 jaar solo-zeilen vs. maatschappelijke stage (en dus ontwikkeling) ...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:15 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Interessant als alternatief voor de maatschappelijke stage.
Zeker dat haaienworstelen klinkt goed!
Ik zie ook niet in wat afvalprikken op het strand bijdraagt aan de ontwikkeling van een jong persoonquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:16 schreef Dragorius het volgende:
[..]
2 jaar solo-zeilen vs. maatschappelijke stage (en dus ontwikkeling) ...
Ik zie het niet.
Alleen ontwikkelen uiteraard, niet proberen waar te maken .. stel je voor ..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:26 schreef Shitney het volgende:
.. zodat zij lekker de tijd hebben om kind te zijn en dromen en ambities te ontwikkelen.
Dat is doorgaans een taakstrafquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:19 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ik zie ook niet in wat afvalprikken op het strand bijdraagt aan de ontwikkeling van een jong persoon.
Misschien niet heel overtuigend inderdaad, maar een week is toch niet niets. En nogmaals, ze kan er op elk moment mee kappen als ze dat wil. Ik denk nou niet dat ze totaal psychotisch terugkomt van die reis, omdat ze in een 'twee jaar durend isolement' zatquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ze is 1 keer alleen naar Engeland gezeild vanuit Nederland. Een hele week duurde dat. Goede test![]()
Natuurlijk trainde ze buiten schooltijd, wanneer andersquote:[..]
Zelfs ervaren solo-zeilers zeggen dat dit gekkenwerk is, maar nee Laura heeft "getraind"
Dat kan wel zo zijn, maar dan wel buiten schooltijd.
Dan had hij 6 weken kunnen gaan tijdens de schoolvakantie. En als hij er een record mee had kunnen halen, had hij daarna best een jaar mogen blijven van mijquote:[..]
Nee, het lag niet aan zijn kunde (zoals ik denk dat dit meisje best wel zal kunnen zeilen) maar het feit dat ie gewoon naar school moest he. Zoals ieder ander kind.
Dat weet jij goed?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is doorgaans een taakstraf
In het interview op het jeugdjournaal verteld zij dat zij die tweedehands gekregen had, nou ja niet helemaal, maar wat zij moest betalen had zij inmiddels betaald dus hij was nu van haar ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Op een aantal zeilwereld-sites staat dat ze die boot volledig gesponsord heeft gekregen.
Lekker neutraal van een schoolinstelling, zoiets. Maar goed, is ook te vewachten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:32 schreef moussie het volgende:
[..]
In het interview op het jeugdjournaal verteld zij dat zij die tweedehands gekregen had, nou ja niet helemaal, maar wat zij moest betalen had zij inmiddels betaald dus hij was nu van haar ?
Maar als dat zo is, wie zou dat hebben gedaan? De wereldschool misschien, een van haar sponsors?
erm, doe er maar een nulletje af, en dan zit je nog aan de hoge kantquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Lekker neutraal van een schoolinstelling, zoiets. Maar goed, is ook te vewachten.
Ik dacht dat zo'n hurley 800 toch wel boven de 500.000 kostte maar goed, dat is dan schijnbaar allemaal te bedekken met het zeil der liefde.
De wereldschool is dan ook beslist niet neutraal in deze, kijk maar eens op hun website: http://www.wereldschool.n(...)4.aspx?LangType=1033quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Lekker neutraal van een schoolinstelling, zoiets. Maar goed, is ook te vewachten.
Ik dacht dat zo'n hurley 800 toch wel boven de 500.000 kostte maar goed, dat is dan schijnbaar allemaal te bedekken met het zeil der liefde.
Ik wil die ouders wel eens zien.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:42 schreef tho_Omas het volgende:
Zo typisch. Geef dr ouders maar een lekkere boete om ze te wijzen op de leerplicht. Spelen op zo'n ouwelullenboot doe je maar als je het bijelkaar gewerkt hebt.
Laten we wel wezen, zo knap is het het niet dat ze boel voor elkaar heeft gekregen, ze heeft notabene twee ouders die precies weten wat er technisch nodig is voor zo'n reis en dus hebben die haar echt wel geholpen. Een kind van 13 kan godsonmogelijk een boot "verdienen" danwel terug betalen tenzij ze voor elke afwas 100 euro kreeg ofzo dus we kunnen redelijk stellen dat ze die boot gekregen heeft. Als haar ouders nooit gezeild hadden dan had ik er anders over kunnen denken maar in dit geval is het appeltje eitje, want die vader is natuurlijk een lul maar natuurlijk niet zo'n lul dat hij niet meehelpt/regelt dat ze haar spullen voor elkaar heeft.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:48 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, als ik het verhaal goed heb begrepen zei de dochter van 10 dat en heeft zij sindsdien geleerd hoe ze dat kan doen, heeft ze op een of andere manier een tweedehandse boot betaald (geen idee hoe) en aan alle kanten laten zien dat zij serieus wil werken aan die wens .. inmiddels dus iets van 4 jaar lang ..
nou dan komt toch iets boven drijven van 'ik heb hier een uitzonderlijk kind voor mij, 10 jaar oud en 4 jaar werken aan de realisatie van haar droom, dit kan en mag ik niet afremmen als ouder, al vind ik het nog zo eng' ?
Ik heb"nu" geen zin om te kijken ,maar kan me voorstellen dat de wereldschool ook enthousiast isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De wereldschool is dan ook beslist niet neutraal in deze, kijk maar eens op hun website: http://www.wereldschool.n(...)4.aspx?LangType=1033
Daar staat op het voorblad een duidelijk door papa Dekker geschreven stukje over Laura, terwijl andere stukjes gewoon heel informatief gaan over scholen en lessystemen, maar zeker niet over leerlingen
De wereldschool wil dit graantje ook zeker meepikken.
Wat is er nou in hemelsnaam zo erg aan dat ouders hun kinderen een passie meegeven en eraan meehelpen om hun gezamelijke droom waar te maken.Moeten kinderen dan perse het altijd oneens met hun ouderes zijn.Snap dat niet heuuuurquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:54 schreef MOVO het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, zo knap is het het niet dat ze boel voor elkaar heeft gekregen, ze heeft notabene twee ouders die precies weten wat er technisch nodig is voor zo'n reis en dus hebben die haar echt wel geholpen. Een kind van 13 kan godsonmogelijk een boot "verdienen" danwel terug betalen tenzij ze voor elke afwas 100 euro kreeg ofzo dus we kunnen redelijk stellen dat ze die boot gekregen heeft. Als haar ouders nooit gezeild hadden dan had ik er anders over kunnen denken maar in dit geval is het appeltje eitje, want die vader is natuurlijk een lul maar natuurlijk niet zo'n lul dat hij niet meehelpt/regelt dat ze haar spullen voor elkaar heeft.
Mooi dat ze elkaar 2 jaar niet zien.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:02 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Wat is er nou in hemelsnaam zo erg aan dat ouders hun kinderen een passie meegeven en eraan meehelpen om hun gezamelijke droom waar te maken.Moeten kinderen dan perse het altijd oneens met hun ouderes zijn.Snap dat niet heuuuurIs toch heerlijk dat erook positieve dingen te melden zijn.Tis niet altijd kommer en kwel tussen ouders en kinderen.pfff Meestal niet gelukkig.
Dat is helemaal niet erg tuurlijk is dat goed en leuk en positief. Maar er wordt hier wat vaak gedaan alsof ze dat geheel en al op zeer intelligente en zefstandige wijze zelf geregeld heeft, een bijzonder kind mogen we wel zeggen!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:02 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Wat is er nou in hemelsnaam zo erg aan dat ouders hun kinderen een passie meegeven en eraan meehelpen om hun gezamelijke droom waar te maken.Moeten kinderen dan perse het altijd oneens met hun ouderes zijn.Snap dat niet heuuuurIs toch heerlijk dat erook positieve dingen te melden zijn.Tis niet altijd kommer en kwel tussen ouders en kinderen.pfff Meestal niet gelukkig.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi dat ze elkaar 2 jaar niet zien.
Ontsnappen ze aan de pubertijd
Hmmm nou juist dat, dat zie ik nergens. Al die artikeltjes etc, inclusief de website, die zijn niet door Laura zelf geschreven en gemaakt, maar door haar vader. En juist dat, is best een beetje eng in het hele verhaal.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:07 schreef MOVO het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet erg tuurlijk is dat goed en leuk en positief. Maar er wordt hier wat vaak gedaan alsof ze dat geheel en al op zeer intelligente en zefstandige wijze zelf geregeld heeft, een bijzonder kind mogen we wel zeggen!
Wie weet heeft dochter lief zich met technische zeildingen.of vriendinnengeklets"nu het nog kan "gehouden en pa is bezig met sponsoring,niks mis mee.Hoe meer mensen ervan weten des te veiliger voor Lauraquote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hmmm nou juist dat, dat zie ik nergens. Al die artikeltjes etc, inclusief de website, die zijn niet door Laura zelf geschreven en gemaakt, maar door haar vader. En juist dat, is best een beetje eng in het hele verhaal.
Ik hoop ook dat ze gaat en mag gaan, maar ik begrijp niet waarom ze talent voor zeezeilen zou hebben. Het valt allemaal prima te leren, zo lastig is het allemaal niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:48 schreef Duderella het volgende:
Laat dat kind gaan. Donders slimme getalenteerde meid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |