abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72172720
Heey allen!

Ik heb een brandende vraag: aangezien paps vanaf 1 oktober de zorg over de zorgverzekering aan mij overdraagt (bye IZA ), ben ik nu druk opzoek naar een nieuwe zorgverzekeraar. Via CJP zag ik dat ik bij AGIS (TakeCareNow) korting kan krijgen (ook op basis van mijn studentschap aan de VU), maar de premie bij de Rabobank (StudentenZorgVerzekering) is nog lager. Even googelen leverde me de "verzekeringssite" op en nu begrijp ik er helemaal niks meer van... Kan iemand mij advies geven? Waar moet ik op letten bij het afsluiten van een zorgverzekering? En heeft iemand goede danwel slechte ervaringen met de genoemde zorgverzekeringen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 15:23:42 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72172787
Waar je op moet letten? Dat de dingen die jij belangrijk vind gedekt worden. In het basispakket zitten de meeste dingen wel in, dus het gaat vaak om de aanvullende verzekeringen. En daar zitten best grote verschillen in soms.

Wel hebben de meeste verzekeraars iets van een studentenpolis of zo, dus misschien kun je daar ook nog naar kijken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72172831
Staar je niet alleen blind op de maandpremie. Kijk goed wat de eigen risico is. Vaak worden er lage(re) maandpremies aangeboden maar wel met een hogere eigen risico. Let dus goed op de eigen risico die geldt.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_72172914
Ja, keuzes....die moet je zelf maken. Wil je minder betalen en meer risco's lopen of meer betalen en minder risico? In 2009 kon je zelfs als arme sloeber winst maken met de zorgtoeslag. Je ontving dacht ik 693 en de goedkoopste verzekering was 660 of zo.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_72173126
Naar de studentenpolis kijk ik inderdaad al. Maar van die premie, dat is een goede tip! En tja, ik neem liever het zekere voor het onzekere, dus liever meer betalen dan!
pi_72173935
Kijk naar wat je denkt nodig te hebben in aanvullende verzekeringen. Kijk dan hoeveel dat gaat kosten en hoeveel de verzekering die je op het oog hebt daarvan gaat betalen. Kijk dan ook naar maandpremie.
IF (kosten voor zorg) > (maandpremie aanvullende verzekering + dekkingsbedrag/percentage) THEN neem aanvullende verzekering ELSE neem die aanvullende verzekering niet
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72174706
Zoek gewoon zelf even de 5 (meer of minder moet je zelf weten) goedkoopste verzekeringen uit en kijk wat deze vergoeden. Als je dan nog van plan om aanvullende verzekeringen te nemen moet je die ook even vergelijken. Op basis daarvan zou ik mijn keuze maken.

Verder kan je er nog voor kiezen om een hoge eigen risico te nemen, dit kan aanzienlijk schelen in de premie en als je niet of nauwelijks naar het ziekenhuis gaat en het risico aandurft kan je dat doen. Verder weet ik niet of je al zorgtoeslag ontvangt, maar die zou je anders ook nog moeten aanvragen.
pi_72177078
ik zit zelf al vanaf mijn eerste studiejaar bij zilveren kruis. Nooit problemen gehad. moet je hier maar eens kijken:
http://www.zilverenkruis.(...)siteitstudenten.aspx
collectiviteitsnummer wordt je cadeau gedaan
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_72180069
Als je aan een basisverzekering genoeg hebt en je verwacht geen medische kosten te maken, heb je de Zekur polis van Unive voor 56 euro per maand.
  Moderator woensdag 26 augustus 2009 @ 19:37:43 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72180279
Ik heb goedvoorjeweerstand.nl (toentertijd) via interpolis:
http://www.interpolis.nl/(...)gactief/default.aspx
Kost ~85 p/m
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_72180401
Ik heb de laagste verzekering bij De Friesland met het hoogste eigen risico.
Ik heb vrijwel nooit iets, dus 2 jaar niets hebben en dat hoge eigen risico is al bespaard op premie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')