Is denk ik wel te doen, maar hangt een beetje af van hoe lang je in Bosnië blijft.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:01 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Bedankt! We willen zo'n 3 weken weg. Voor nu lijkt het erop dat we Italië waarschijnlijk voorbij laten gaan en het volgende hebben we in gedachte:
Rovinj (eventueel Pula er achteraan)
Plitvice meren
Zadar
Split
vanaf Split met de boot naar Hvar
vanaf Split naar Drasnice (en vanaf daar Makarska bezoeken)
Ston
Orebic
vanaf Orebic met de boot naar Korcula
vanaf Orebic naar Dubrovnik
en in Bosnië naar
Mostar
Sarajevo
Zenica
Srebrenica
Medugorj
en dan weer terug. Vraag me af of het niet teveel is, maar we willen niet echt veel qua appartementen vast leggen dus kunnen er altijd vanaf wijken.
Als je van de sterkedrank bent, grappa, al vond ik dat niet weg te werken. Het soort kersenlikeur was wel lekker.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:37 schreef barocci het volgende:
Het loopt nog niet echt storm hierNog een vraagje, wat zijn nu echt lekkere Kroatische gerechten die je moet proberen als je in Kroatië bent?
Kersenlikeur is zeker goed te doen! En zo'n stoofvleesgerecht zou ik ook zeker niet laten staanquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:16 schreef AthCom het volgende:
[..]
Als je van de sterkedrank bent, grappa, al vond ik dat niet weg te werken. Het soort kersenlikeur was wel lekker.
In de heuvels boven Podstrana hadden we ook een lokaal gerecht gegeten van kalf dat nog jonger dan één jaar oud was. Een soort stoofvleesgerecht, maar wel lekker.
... En een soort pannenkoekjes met spinazie, maar dat was totaal niet mijn ding.
Ik zelf vond cevapcici erg goed te eten, staat eigenlijk overal wel op de kaart. (zijn eigenlijk gewoon gekruide staafjes gehakt).quote:[Op woensdag 26 juni 2013 09:37 schreef barocci het volgende:
Het loopt nog niet echt storm hierNog een vraagje, wat zijn nu echt lekkere Kroatische gerechten die je moet proberen als je in Kroatië bent?
Goeie reis! Helaas moet ik nog 9 dagen wachten...quote:
Bedankt! Jij ook alvastquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:28 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Goeie reis! Helaas moet ik nog 9 dagen wachten...
Splitvice lijkt me fantastisch! Wat een mooie omgeving. Maar ff lekker zwemmen zit er daar niet in helaas. Misschien leuk om een dagje heen te gaan, thanks voor de tip. Qua verblijf kijken we toch naar de kuststreek.quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:00 schreef IBAZ het volgende:
Istrië is goed te doen, erg mooi veel te zien. Plitvice is een aanrader. Mooiste deel van Kroatië. En iets minder warm, wat wel fijn was. De rest van Kroatië was toen 40+ (laatste week Augustus, eerste twee weken September). Krk is leuk, voor een dagbezoek.
Split of Hvar lijkt me inderdaad het interessantsquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:43 schreef Goliath_82 het volgende:
Ik ben vorig jaar naar Kroatie geweest en ben op Zagreb gevlogen, toen een groot deel van het land door gereden met een huurauto.
Aanraders:
Plitvice (mooiste deel Kroatie vind ik)
Dubrovnik
Split
Hvar (en de eilandjes er om heen)
(we zijn op meer plaatsen geweest, maar die weet ik ff niet meer)
Dat hoeft helemaal niet duur te zijn, via de site airbnb.com kan je heel goedkope overnachtingen vinden.
Absoluut geen loret! haha. Nee, een leuk authentiek kroatisch plekje voor 6-8 dagen aan zee, dat is wat ik zoek. Lekker eten, zonnen, lokale cultuur opsnuiven, thats itquote:Op maandag 5 augustus 2013 11:36 schreef RaymondK het volgende:
Waarom zou Istrie enorm kut zijn?![]()
Zat mooie dingen te zien daar.
of moet het ala loret zijn voor w.b.t cafe's e.d.? Dan sowiezo geen Kroatie...
Als je toch gaat vliegen dan zou ik idd. wel Dalmatie doen.
Rovinj (Istrie)quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:03 schreef Sosa het volgende:
[..]
Absoluut geen loret! haha. Nee, een leuk authentiek kroatisch plekje voor 6-8 dagen aan zee, dat is wat ik zoek. Lekker eten, zonnen, lokale cultuur opsnuiven, thats it
Vliegen op Split kan ook, maar toen wij keken voor tickets scheelde het 110 euro p.p. om via Zagreb te vliegen. Dat was een goede overwegingquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:02 schreef Sosa het volgende:
[..]
Split of Hvar lijkt me inderdaad het interessantsHoe kom ik daar per vliegtuig zonder een auto te huren in Zagreb? Vliegen op Split kan toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |