quote:"Daar wordt ge blij van"
Nee, ik wilde net zeggen. TS heeft er duidelijk geen verstand van.quote:
Wij wonen in de randstad, we zullen die hilbilly's nooit snappenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:22 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik snap heel dat gezeik over accenten niet. Ik heb niks tegen Brabants of Limburg accent. Die mensen daar kunnen er ook weinig aan doen dat ze een accent hebben. Ik kom uit de regio Rotterdam en als ik in Limburg kom, dan heb ik volgens hun een accent met de beroemde R.
Ik heb er echt niks op tegen
Dat idee heb ik ook al vanaf de eerste keer dat ik dat spotje zag!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:36 schreef leugenaar het volgende:
dit is zeker geen brabander maar ik denk ook geen limburger. eerder gewoon een noorderling die heeft lopen oefenen voor de spiegel, maar nog niet lang genoeg
Dan is het toch op zijn minst een Limburger die al een tijdje niet meer in zijn thuisland woont!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:01 schreef DahBigKahuna het volgende:
Dit is zeker wel een Limburger,
Ik woon nu een tijdje in deze provincie als buitenstaander, en dat is precies het gebrabbel dat ik hier dagelijks om me heen hoor.
Inmiddels heb ik me opgegeven voor de inburgeringscursus
Ik vind het wel authentiek klinken hoor, het verschilt echt veel per plaats hoe Limburgers praten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:06 schreef drbrik het volgende:
[..]
Dan is het toch op zijn minst een Limburger die al een tijdje niet meer in zijn thuisland woont!
Ik woon ook al een tijdje in de provincie Limburg.
Ik woon ook al m'n hele leven in Limburg, maar zo heb ik nog nooit iemand in het echt horen praten. Dit soort overdreven accent hoor je alleen bij karikaturen van Limburgers of Brabanders. (Of het zou al iemand uit Noord-Limburg moeten zijn, maar dat is toch geen echt Limburg).quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:09 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik vind het wel authentiek klinken hoor, het verschilt echt veel per plaats hoe Limburgers praten.
Ich woeen al miene ganse leave in Limburg.![]()
Ja, ik heb het nog eens geluisterd en ik moet zeggen dat ik het niet meer weetquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:11 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Ik woon ook al m'n hele leven in Limburg, maar zo heb ik nog nooit iemand in het echt horen praten. Dit soort overdreven accent hoor je alleen bij karikaturen van Limburgers of Brabanders. (Of het zou al iemand uit Noord-Limburg moeten zijn, maar dat is toch geen echt Limburg).
Joa det es, ik kan me er wel in vinden. En jazeker.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:24 schreef drbrik het volgende:
Nee echt niet stein dan moest ie met de r rollen ... en t is geen 'Jo neger ik kom uit Geleen'
Trouwens Skylark unne sjeng????
Die regio woon ik, en zo klinkt het dus helemaal niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:17 schreef Skylark. het volgende:
Het lijkt nog het meeste op omgeving Geleen-Stein, IMO.
Oh dan verblijf ik nu in je stadje en ja ik ben zelf van zo'n boerendorp om maastricht heen!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:27 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Joa det es, ik kan me er wel in vinden. En jazeker.
Nouja, mijn familie woont er en het lijkt er een beetje op, maar die zijn dan ook heel Limburg door verhuist.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:28 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Die regio woon ik, en zo klinkt het dus helemaal niet.
Ik ben geen die-hard, Noord-Limburg.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:29 schreef drbrik het volgende:
[..]
Oh dan verblijf ik nu in je stadje en ja ik ben zelf van zo'n boerendorp om maastricht heen!
oh sorry das off-topic ma ja heb on-topic niks te melden.
lol, niet bepaald.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:17 schreef Skylark. het volgende:
Het lijkt nog het meeste op omgeving Geleen-Stein, IMO.
Ik let niet op de woorden, maar de intonatie, het "zang-gehalte". En dat vond ik nog het meest lijken. En hier wordt geen 'ge' gebruikt in ieder geval, meer ug of dich.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:33 schreef zjroentje het volgende:
[..]
lol, niet bepaald.
Kan dit accent echt niet in Limburg plaatsen. Lijkt me veel meer Brabants. "Ge" wordt niet veel in het Limburgs gebruikt, volgens mij alleen maar in het noordelijke gedeelte.
Oja, met hier bedoelde ik mijn plaats, ipv Noord-Limburg. :pquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:39 schreef zjroentje het volgende:
Licht er natuurlijk ook waar in Noord Limburg. In liedjes van Rowwen Heze komt vaak genoeg "Ge" voor, vandaar mijn opmerking over het noordelijke gedeelte.
Ja we zijn erover uit het is een niet-limburger die een poging doet er een te zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:40 schreef Afwazig het volgende:
Nou stelletje Belgen, zijn we eruit welk deel van Nederland ik verantwoordelijk kan houden voor mijn oorkanker?
Ge wordt wel misschien wel gebruikt in sommige dialecten maar alleen als het dialect gebruikt wordt. Als een Limburger Nederlands spreekt gebruikt hij meestal geen woorden uit het dialect. Althans de mensen die ik ken combineren het dialect en ABN eigenlijk nooit.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:39 schreef zjroentje het volgende:
Licht er natuurlijk ook waar in Noord Limburg. In liedjes van Rowwen Heze komt vaak genoeg "Ge" voor, vandaar mijn opmerking over het noordelijke gedeelte.
Eens.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:02 schreef drbrik het volgende:
[..]
Ja we zijn erover uit het is een niet-limburger die een poging doet er een te zijn.
Klacht blijft terecht t is en blijft een kut reclame
Waarschijnlijk komen zowel die acteur als de personen die de reclame verzonnen hebben ergens uit de Randstad, waar alle ellende vandaan komt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:40 schreef Afwazig het volgende:
Nou stelletje Belgen, zijn we eruit welk deel van Nederland ik verantwoordelijk kan houden voor mijn oorkanker?
De Aardappel-R uit Het Gooi, daarvan gaan je trommelvliezen bloeden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:22 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik snap heel dat gezeik over accenten niet. Ik heb niks tegen Brabants of Limburg accent. Die mensen daar kunnen er ook weinig aan doen dat ze een accent hebben. Ik kom uit de regio Rotterdam en als ik in Limburg kom, dan heb ik volgens hun een accent met de beroemde R.
Ik heb er echt niks op tegen
Dat dus, het lijkt er de laatste tijd op dat niemand de R fatsoenlijk uit kan sprekenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:24 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Een echte Limburger zou dit op zijn plat gedaan hebben. Dit klinkt nog het meest als iemand uit de omgeving Maastricht.
Daarbij vind ik dat die 'kiësköppe' hun bek moeten houden. Je kan verdomme geen tv programma opzetten zonder dat belachelijke Gooische gerochel te horen. Bah.
Het is allebei even irritant.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:20 schreef Hanneke1983 het volgende:
Geen limburgs met brabants vergelijken
Gooise R gespotquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het is allebei even irritant.
Ohhhw ja joh?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |