abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72168329
Ik ga weer studeren, maar inmiddels heb ik kinderen.
Eerder heb ik MWD gestudeerd aan de Hogeschool van Utrecht, nu ga ik naar de uni. Het probleem is alleen dat ik nu op de vrijdagen geen opvang heb voor mijn oudste (gehandicapte) kind. Ik dacht: ach, het zijn maar 8 uren per week les, hoe groot is de kans dat die net op vrijdag zijn?

Maar idd, ik heb t eerste blok les op vrijdag Of les: ik heb les op dinsdag en op vrijdag heb ik werkgroep.
Nu weet ik dat t op mijn vorige hbo-opleiding vaak in overleg ging omdat niemand zin had alleen voor 1,5 uur werkgroepen naar school te komen. Dat planden we dan gewoon na een les als we dus toch al op school waren.

Heeft iemand ervaring hoe dat gaat op de uni? Want ik kan gewoon écht niet op vrijdag naar school
pi_72169658
Dan heb je pech vrees ik.

Dan kun je dat vak dus niet volgen, waar die werkgroepen bij horen..

Bij ons wordt er in ieder geval erg serieus gewerkt en niet kunnen of niet op komen dagen is geheid problemen met je medestudenten..

TENZIJ jij het kunt regelen met je werkgroepgenoten, heb je dus een probleem..
Ja doei.
pi_72169728
Misschien kun je de betreffende docent even mailen?
Wat niet is, kan nog komen
pi_72169732
Ik heb nog nooit meegemaakt dat werkgroepen verschoven zijn naar dezelfde dag als het hoorcollege - conflicten met andere colleges etc. maakt dat niet echt mogelijk - in mijn ervaring is het werkcollege altijd 2 of 3 dagen later dan het hoorcollege. Meestal (in mijn ervaring) krijg je tijdens je hoorcollege theorie die je dan "nodig" hebt om je werkgroep later die week te kunnen voorbereiden.

Zijn er voor dat vak misschien nog op andere dagen werkcolleges? (Kan je zien op het onderwijsrooster, bereikbaar vanaf de cursuspagina) Dan kun je vragen of je in een ander werkcollege ingedeeld kan worden.

Je kan altijd met de contactpersoon van de cursus (staat ook op de cursuspagina) contact opnemen en je probleem uitleggen, kijken of er een oplossing is.

Is het een verplicht vak, dat je echt nú moet volgen, of kan volgend jaar ook nog? Want dan zou ik kijken of je toch niet nog even bij een ander vak ingeschreven kan worden (vaak wel mogelijk als je tijdens het eerste college naar de docent gaat, heb ik gehoord) & dit vak even laten vallen (wel uitschrijven!!). Want werkcolleges hebben vaak een aanwezigheidsplicht & ik weet niet of je het vak kan volgen als je ieder werkcollege mist.

Voor in de toekomst, trouwens: op de cursuspagina staat altijd in welk 'timeslot' een cursus valt, en op welke dagen er dus college (kan) zijn. Zo is één van mijn cursussen ingedeeld in timeslot D, wat betekent dat colleges op dinsdag-middag of vrijdag zijn (dus net zoals jouw vak nu). Dan kan je er rekening mee houden bij het inschrijven volgende keer .
pi_72169990
ook als de werkgroepen niet verplicht zijn (wat ze meestal wel zijn) dan zou je in mijn ervaring wel dusdanig veel missen dat je er net zo goed niet aan kunt beginnen. In de werkgroepen krijg je de verdieping en inzicht in die over het algemeen noodzakelijk is om de stof echt te begrijpen.

Ik zou als ik jou was contact opnemen met de decaan/contactpersoon. Wie weet kan e nu een ander vak doen.
pi_72170295
Er is maar 1 hoorcollege van het vak, de week erna begint dan de werkgroep, er is dan geen college meer over. maar op de uni worden werkgroepen dus nooit verschoven? Dat was op mn vorige opleiding nl dus nooit een probleem.
En idd, als t niet kan, dan doe ik volgend jaar wel (het is idd timeslot D, tnx!)
pi_72170406
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:43 schreef motorbloempje het volgende:
Dan heb je pech vrees ik.

Dan kun je dat vak dus niet volgen, waar die werkgroepen bij horen..
Nou.... dat is wel heel erg strikt hoor .

Volgens mij verschilt het echt per opleiding. Bij mij kon je gerust de werkgroepen overslaan zonder problemen. Er was geen aanwezigheidsplicht. Als je het zelf kon redden was het ook prima.
pi_72170511
Zijn er niet meerdere werkgroepen op verschillende tijdstippen, dan kun je misschien ruilen.
know'm sayin?
word? word.
pi_72170668
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:10 schreef alors het volgende:
Zijn er niet meerdere werkgroepen op verschillende tijdstippen, dan kun je misschien ruilen.
Dat was dus op mn vorige opleiding idd, op het rooster stond het dan wel ingeroosterrd maar omdat er geen begeleiding was en je zelf ene lokaal ed moest reserveren, maakte het in principe niet uit wanneer je het deed. De docent konden we dan mailen als er vragen waren.
Vandaar dat ik me dus afvroeg of dat op de uni ook zo gaat.

edit: er zijn trouwens wel meer dan 1 hoorcollege, werkgroep en hoorcollege zijn op dezelfde dag
pi_72170826
Een begrip als "de uni" is nogal ruim. Het is per faculteit en per opleiding weer anders. Uitspraken over "de uni" kun je niet doen.
pi_72170891
Ja en werkgroepen ook, je kunt elke week een lesje met bv 10 studenten en een docent hebben, maar ook 1 introductieles op die tijd en voor de rest gewoon een paar keer afspreken met de groep....
know'm sayin?
word? word.
pi_72172646
Ik zou de desbetreffende docent even mailen met jouw vraag en jouw situatie in dat mailtje even uitleggen, dan weet je meteen waar je aan toe bent en kun je je eventueel nog tijdig gaan orienteren voor een ander vak oid .
  woensdag 26 augustus 2009 @ 15:53:25 #13
165633 eriksd
The grand facade...
pi_72173626
Hier kan je werkgroepen missen zonder dat het invloed heeft op het halen van een vak; een werkgroep is een handige voorbereiding, maar zonder kan je ook gewoon deelnemen aan het tentamen.

Daarnaast kan je bij ons ook altijd ruilen, of de docent mailen. In ieder geval moet je niet zonder opgaaf van reden uberhaupt niet komen opdagen, dan ben je meteen uitgeschreven bij het betreffende vak.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_72182696
Bedankt allemaal! Ik heb maandag sowieso een kennismakingsdag dus ga er dan meteen even achteraan
pi_72185386
Beetje offtopic...

Maar jij gaat naar de universiteit en hebt maar 8 uur les per week. Wat is dat voor aanfluiting studie die je volgt?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:09:05 #16
165633 eriksd
The grand facade...
pi_72186675
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:32 schreef ReWout het volgende:
Beetje offtopic...

Maar jij gaat naar de universiteit en hebt maar 8 uur les per week. Wat is dat voor aanfluiting studie die je volgt?
Hier ook maar 10 tot 12 contacturen hoor
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_72187048
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hier ook maar 10 tot 12 contacturen hoor
wtf !
pi_72187881
quote:
Beetje offtopic...

Volgens mij zitten de meeste wo studies eerder bij de 8 uur per week dan bij de 40 ofzo.
pi_72191729
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:40 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Volgens mij zitten de meeste wo studies eerder bij de 8 uur per week dan bij de 40 ofzo.
!!!! Is dit ook bij elektrotechniek en informatica? Ik ga daar volgend jaar namelijk aan beginnen.
pi_72192037
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:19 schreef ReWout het volgende:

[..]

!!!! Is dit ook bij elektrotechniek en informatica? Ik ga daar volgend jaar namelijk aan beginnen.
Informatica in Nijmegen zit je toch zeker wel rond de 25 contacturen voor zover ik weet
Ja doei.
pi_72192104
quote:

[..]

Informatica in Utrecht zit rond de 10 tot 12 ofzo. De overige uren moet je zelf vullen.
pi_72192599
quote:
Beetje offtopic...

Ja, hier ook. Het zal wel per studie verschillen, maar in ieder geval heel letteren in Utrecht heeft gemiddeld zo'n 8 contact uren per week - de rest moet je lekker zelf uitzoeken. Volgens mee hebben de meeste alfa & gamma studies in Utrecht rond dat aantal contacturen. Bètastudies willen nog wel verschillen.

In mijn geval waren zowel studenten als docenten hier niet altijd blij mee, want het betekende in het eerste jaar dat je 4 contacturen per week had om een vreemde taal te leren...heel handig...Maar ons werd verteld dat de faculteit gewoonweg niet genoeg geld had om meer contacturen in te stellen, hoe graag iedereen het ook wilde. Dus moest iedereen het verder zelf uitzoeken.

Ik weet overigens niet of dat de reden is bij andere studies, maar zo zat het bij de mijne .

(voor andere vakken heb je trouwens gewoon genoeg aan zo'n 4 contacturen per week, hoor. Alleen taalverwerving was wat weinig.)
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:49:56 #23
165633 eriksd
The grand facade...
pi_72193007
quote:

[..]

Kunnen we dus concluderen dat je uberhaupt nog geen universitaire studie volgt? Dan ben je niet echt in de positie commentaar te leveren
Bis bis bis
pi_72201358
quote:
Beetje offtopic...

Culturele Antropologie
pi_72217365
Ik ben zelf derdejaars CA en tot nog toe gold er bij praktisch alle vakken een aanwezigheidsplicht van 80% bij de werkgroepen. Omdat CA over het algemeen ook nogal krap zit met de zaalruimte is het ook niet mogelijk om colleges te verschuiven, of soms uberhaupt logisch in te plannen. Misschien dat je in jouw situatie wel iets kunt regelen met de docent, maar ik zou in het vervolg inderdaad de timeslots heel goed in de gaten houden.
Succes iig!
pi_72217685
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:16 schreef Dwoezel het volgende:
Ik ben zelf derdejaars CA en tot nog toe gold er bij praktisch alle vakken een aanwezigheidsplicht van 80% bij de werkgroepen. Omdat CA over het algemeen ook nogal krap zit met de zaalruimte is het ook niet mogelijk om colleges te verschuiven, of soms uberhaupt logisch in te plannen. Misschien dat je in jouw situatie wel iets kunt regelen met de docent, maar ik zou in het vervolg inderdaad de timeslots heel goed in de gaten houden.
Succes iig!
tnx! Ik heb een heel lieve man die heeft geregeld dat hij mn eerste blok iig de vrijdagen vrij is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')