Daar heb ik intussen wel handigheid in gekregen. Het lukt prima.
Zijn er meer mensen met lang haar die zelf weleens de schaar ter hand nemen om het bij te werken? Of zelfs een heel stuk eigenhandig eraf knippen als het te lang wordt (Dàt durf ik dus net niet, wel een centimetertje of zo maar meer ook niet.)? En is dat ooit gigantisch mislukt?
Misschien kunnen deze mensen ook hun techniekjes doorgeven aan de rest van Fok. Altijd leuk om te weten.
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 20-04-2002 13:10]
Zo'n 21 jaar later weer meebegonnen, maar dan met de tondeuse . Ben zodoende al enkele jaren niet meer bij de kapper geweest.
quote:Idd, als kleuter vaker gedaan.
Op zaterdag 20 april 2002 13:08 schreef Doc het volgende:
Als 7 jarige wel eens gedaan. Was mijn moeder wat miner blij mee.
Zo'n 21 jaar later weer meebegonnen, maar dan met de tondeuse
. Ben zodoende al enkele jaren niet meer bij de kapper geweest.
quote:Dat doe je echt? Tegen iemand zeggen dat die persoon naar de kapper moet? En op het punt staan het zelf af te knippen bij die ander?
Op zaterdag 20 april 2002 13:11 schreef mystical het volgende:
Hmmm, jawel hoor, af en toe, als ik weer 'ns dooie/gespleten haarpunten tegenkom. Daar kan ik absoluut niet tegen.
Domme is dat ik zo ook op andermans haar ga letten (hoe vaak ik niet iemand naar de kapper heb gestuurd, of zelf met een schaar in de hand heb gestaan).
quote:Ja, heel ziekelijk ik weet 't
Op zaterdag 20 april 2002 14:28 schreef postinggirl het volgende:[..]
Dat doe je echt? Tegen iemand zeggen dat die persoon naar de kapper moet? En op het punt staan het zelf af te knippen bij die ander?
Een keer écht een stuk(je) van 't haar van een vriendin afgeknipt, heel stiekum want ze had 't niet door (was ook niet veel schade, want ze heeft vrij dik haar ).
Ze is overigens nu nog nooit naar de kapper geweest....(al meer dan 4 jaar niet!! en zij knipt 't dus zelf niet bij!)
* pakt heggenschaar
Groetjes enuh knipse!
quote:haha oeps
Op zaterdag 20 april 2002 22:43 schreef Thanos het volgende:
Ik wou mezelf een mooie coupe geven. Iets uitgeschoten met de tondeuse. Toen dacht ik what the heck, mezelf maar helemaal kaal geschoren ala Lex Luthor.
Mijn moeder vond het niet mooi. Ze wilde niet eens meer naast mij in de stad lopen.
En van mijn vriendin moest ik weg blijven totdat het weer aangegroeid was.
Kale kop of lang haar is gewoon relaxed
quote:Herkenbaar
Op zaterdag 20 april 2002 22:43 schreef Thanos het volgende:
Ik wou mezelf een mooie coupe geven. Iets uitgeschoten met de tondeuse. Toen dacht ik what the heck, mezelf maar helemaal kaal geschoren ala Lex Luthor.
Mijn moeder vond het niet mooi. Ze wilde niet eens meer naast mij in de stad lopen.
En van mijn vriendin moest ik weg blijven totdat het weer aangegroeid was.
Heb zo ook al 's kaal rondgelopen...
Heb toch slag in mijn haar, zie je niets van
quote:Ik wil geloof ik niet weten hoe haar haar er inmiddels uit ziet nadat er ruim vier jaar niet in geknipt is....
Op zaterdag 20 april 2002 18:24 schreef mystical het volgende:[..]
Ja, heel ziekelijk ik weet 't
Meestal blijft 't bij een grapje hoor, sta ik een hoop te dreigen met een schaarEen keer écht een stuk(je) van 't haar van een vriendin afgeknipt, heel stiekum want ze had 't niet door (was ook niet veel schade, want ze heeft vrij dik haar
).
Ze is overigens nu nog nooit naar de kapper geweest....(al meer dan 4 jaar niet!! en zij knipt 't dus zelf niet bij!)
* pakt heggenschaar
Resultaat: hap uit m'n pony en een boze moeder
Nu doe ik 't eigenlijk ook niet, ik ben er gewoon niet handig in, weet zeker dat 't scheef zal gaan. Mijn moeder, daar heb ik ook niet veel aan want:
a) Ik vertrouw haar 'skills' niet
b) Zij heeft geen vertrouwen in haar eigen knipkwaliteiten.
Dus ik laat me lekker afzetten bij de kapper
(gebruik de search maar, ik heb naar mijn gevoel in elke 'kapper-topic' al mijn haat voor kappers duidelijk gemaakt.)
quote:Dat doe ik dus wel eens. Mijn kapper wil zelfs dat ik dat tussendoor doe: "Lieve Schat dat is zo gebeurd. Als je hier elke maand terugkomt, Kind dan hou je geen haar over!
...knip de allervoorste lokjes rond je gezicht dan ietsje korter. Letop: vooral niet te veel, meer kan altijd nog.
Je pakt van weerskanten een sliertje en draait die twee samen tot een 'baardje' op je kin en: knip. Idem doen met steeds wat minder van dezelfde strengen, op liphoogte, neushoogte en ooghoogte. Klaar is je pony...
quote:Jah jo... eerste uhm.. paar keren helemaal mis gegaan , maar heb laast een tondeuse set gekocht , en begon eerst met bij uhm.. "scheren" aan de kant , en nu kan ik et helemaal.. mischien wordt ik ooit nog es kapper
Op zaterdag 20 april 2002 13:05 schreef postinggirl het volgende:
Ik heb een laagjes-coupe die ook mooi blijft als het wat langer groeit, en ga liever alleen naar de kapper als het echt te lang wordt. Dan gaat er gelijk tien centimeter af. Dan heb ik tenminste niet het gevoel dat ik dertig piek (sorry, ik denk nog in guldens) weggooi. Bijpunten doe ik meestal zelf, dan buig ik voorover, schud ik mijn haar voorover en draai ik het helemaal stijf rond. De puntjes die eruit steken als ik mijn hand eroverheen beweeg knip ik af.Daar heb ik intussen wel handigheid in gekregen. Het lukt prima.
Zijn er meer mensen met lang haar die zelf weleens de schaar ter hand nemen om het bij te werken? Of zelfs een heel stuk eigenhandig eraf knippen als het te lang wordt (Dàt durf ik dus net niet, wel een centimetertje of zo maar meer ook niet.)? En is dat ooit gigantisch mislukt?
Misschien kunnen deze mensen ook hun techniekjes doorgeven aan de rest van Fok. Altijd leuk om te weten.
oja! en ik kleur nu ook zelf me haren
Maar als het lang is en steil dan knip ik het vaak na het wassen. Hang dan voorover en kam het goed uit. Dan knip ik er zo een paar centimeter af in een rechte lijn. Gaat prima, eigenlijk.
Ben overigens weer aan 't sparen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |