abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3898737
Ik heb een laagjes-coupe die ook mooi blijft als het wat langer groeit, en ga liever alleen naar de kapper als het echt te lang wordt. Dan gaat er gelijk tien centimeter af. Dan heb ik tenminste niet het gevoel dat ik dertig piek (sorry, ik denk nog in guldens) weggooi. Bijpunten doe ik meestal zelf, dan buig ik voorover, schud ik mijn haar voorover en draai ik het helemaal stijf rond. De puntjes die eruit steken als ik mijn hand eroverheen beweeg knip ik af.

Daar heb ik intussen wel handigheid in gekregen. Het lukt prima.

Zijn er meer mensen met lang haar die zelf weleens de schaar ter hand nemen om het bij te werken? Of zelfs een heel stuk eigenhandig eraf knippen als het te lang wordt (Dàt durf ik dus net niet, wel een centimetertje of zo maar meer ook niet.)? En is dat ooit gigantisch mislukt?

Misschien kunnen deze mensen ook hun techniekjes doorgeven aan de rest van Fok. Altijd leuk om te weten.

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 20-04-2002 13:10]

pi_3898761
mwa, als de kapper per ongeluk een klein stukkie vergeten is, gewoon ff zelf voor de spiegel eraf knippen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 april 2002 @ 13:08:59 #3
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_3898767
Als 7 jarige wel eens gedaan. Was mijn moeder wat miner blij mee .

Zo'n 21 jaar later weer meebegonnen, maar dan met de tondeuse . Ben zodoende al enkele jaren niet meer bij de kapper geweest.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_3898786
Hmmm, jawel hoor, af en toe, als ik weer 'ns dooie/gespleten haarpunten tegenkom. Daar kan ik absoluut niet tegen.
Domme is dat ik zo ook op andermans haar ga letten (hoe vaak ik niet iemand naar de kapper heb gestuurd, of zelf met een schaar in de hand heb gestaan ).
  zaterdag 20 april 2002 @ 13:20:53 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_3898875
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 13:08 schreef Doc het volgende:
Als 7 jarige wel eens gedaan. Was mijn moeder wat miner blij mee .

Zo'n 21 jaar later weer meebegonnen, maar dan met de tondeuse . Ben zodoende al enkele jaren niet meer bij de kapper geweest.

Idd, als kleuter vaker gedaan.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_3898889
Ikke zelf niet, maar mijn moeder knipt haar eigen haar en zet zelfs haar eigen permanentje. En dat ziet er keurig uit hoor.
Alleen word ik al stapelgek om haar bezig te zien voor de spiegel, wat een geklooi!!
pi_3899456
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 13:11 schreef mystical het volgende:
Hmmm, jawel hoor, af en toe, als ik weer 'ns dooie/gespleten haarpunten tegenkom. Daar kan ik absoluut niet tegen.
Domme is dat ik zo ook op andermans haar ga letten (hoe vaak ik niet iemand naar de kapper heb gestuurd, of zelf met een schaar in de hand heb gestaan ).
Dat doe je echt? Tegen iemand zeggen dat die persoon naar de kapper moet? En op het punt staan het zelf af te knippen bij die ander?

zaterdag 20 april 2002 @ 14:40:49 #8
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_3899539
alleen mn schaamhaar
  zaterdag 20 april 2002 @ 15:07:41 #9
521 ruby
Hell yeah!
pi_3899713
Ik heb dat ook wel eens gedaan ja m'n eigen haar knippen. Dan deed ik net als jou Postinggirl m'n haar strak draaien en de puntjes eraf knippen. Eigenlijk doe ik dat nooit meer.
Ik had dat advies ook eens aan een vriendin van mij gegeven. Dat was niet zo'n succes. De helft van haar haar was veel korter dan de andere helft. Dat was zeer komisch.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_3901499
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 14:28 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Dat doe je echt? Tegen iemand zeggen dat die persoon naar de kapper moet? En op het punt staan het zelf af te knippen bij die ander?

Ja, heel ziekelijk ik weet 't
Meestal blijft 't bij een grapje hoor, sta ik een hoop te dreigen met een schaar

Een keer écht een stuk(je) van 't haar van een vriendin afgeknipt, heel stiekum want ze had 't niet door (was ook niet veel schade, want ze heeft vrij dik haar ).

Ze is overigens nu nog nooit naar de kapper geweest....(al meer dan 4 jaar niet!! en zij knipt 't dus zelf niet bij!)

* pakt heggenschaar

zaterdag 20 april 2002 @ 18:25:44 #11
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3901508
Nee. Als kind wel ooit. Ik knip wel regelmatig vrienden/innen van me.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_3901515
Ik heb 't wel per ongeluk een keer in brand gestoken, telt dat ook?
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 20 april 2002 @ 22:17:42 #13
26811 -mickeymouse-
Viva La Pim Fortuyn !
pi_3903691
Uhhhmmmm..... Ik denk toch dat ik er liever voor naar de kapper ga.
Er zijn ook kappers die minder rekenen als je het een klein beetje uit laat dunnen.. Ik weet niet of die er ook zijn in jouw woonplaats.

Groetjes enuh knipse!

zaterdag 20 april 2002 @ 22:43:35 #14
26304 Thanos
seeking immortality
pi_3903961
Ik wou mezelf een mooie coupe geven. Iets uitgeschoten met de tondeuse. Toen dacht ik what the heck, mezelf maar helemaal kaal geschoren ala Lex Luthor.
Mijn moeder vond het niet mooi. Ze wilde niet eens meer naast mij in de stad lopen.
En van mijn vriendin moest ik weg blijven totdat het weer aangegroeid was.
pi_3904549
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 22:43 schreef Thanos het volgende:
Ik wou mezelf een mooie coupe geven. Iets uitgeschoten met de tondeuse. Toen dacht ik what the heck, mezelf maar helemaal kaal geschoren ala Lex Luthor.
Mijn moeder vond het niet mooi. Ze wilde niet eens meer naast mij in de stad lopen.
haha oeps

Kale kop of lang haar is gewoon relaxed

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 21 april 2002 @ 01:42:05 #16
6368 IceAnt
beetje vreemd, wel heel lekker
pi_3905407
Mijn dochtertje heeft een keer haar eigen haar geknipt. Duurde maar 1,5 jaar voordat het er weer een beetje fatsoenlijk uit zag.
Is dus echt aan te raden aan iedereen
If a man is considered guilty 4 what goes on in his mind. Then gimmie the electric chair 4 all my future crimes.
pi_3905421
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 22:43 schreef Thanos het volgende:
Herkenbaar

Heb zo ook al 's kaal rondgelopen...

pi_3905852
Ik zou het zelf niet durven, maar ik laat het m'n moeder wel doen. Ik vertik het om met grote regelmaat naar de kapper te gaan en me scheel te betalen voor het bijpunten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 21 april 2002 @ 02:42:55 #19
15067 Sinaasappel
Hennie stoel O+
pi_3905875
Ik heb wel een keer zelf de schaar gepakt, ik ergerde me aan die dode haarpuntjes, KNIP helemaal scheef
en toen heeft mijn lieve broer het ff recht geknipt

Heb toch slag in mijn haar, zie je niets van

Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
pi_3906526
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 18:24 schreef mystical het volgende:

[..]

Ja, heel ziekelijk ik weet 't
Meestal blijft 't bij een grapje hoor, sta ik een hoop te dreigen met een schaar

Een keer écht een stuk(je) van 't haar van een vriendin afgeknipt, heel stiekum want ze had 't niet door (was ook niet veel schade, want ze heeft vrij dik haar ).

Ze is overigens nu nog nooit naar de kapper geweest....(al meer dan 4 jaar niet!! en zij knipt 't dus zelf niet bij!)

* pakt heggenschaar

Ik wil geloof ik niet weten hoe haar haar er inmiddels uit ziet nadat er ruim vier jaar niet in geknipt is....
pi_3907059
Zelf niet gedaan, wel laatst met een vrouwfiguur gewerkt die het wel zelf deed..
  FOK!fossiel zondag 21 april 2002 @ 13:43:58 #22
1455 Keroppi
kool kikker
pi_3907889
Toen ik klein was (5 jaar) had ik nog een pony en ik ging met een vriendin "kappertje" spelen.

Resultaat: hap uit m'n pony en een boze moeder

Nu doe ik 't eigenlijk ook niet, ik ben er gewoon niet handig in, weet zeker dat 't scheef zal gaan. Mijn moeder, daar heb ik ook niet veel aan want:
a) Ik vertrouw haar 'skills' niet
b) Zij heeft geen vertrouwen in haar eigen knipkwaliteiten.

Dus ik laat me lekker afzetten bij de kapper

(gebruik de search maar, ik heb naar mijn gevoel in elke 'kapper-topic' al mijn haat voor kappers duidelijk gemaakt.)

Chick on a mission
pi_3908065
Zoals ik al schreef in een eerder haartopic van jou:
quote:
...knip de allervoorste lokjes rond je gezicht dan ietsje korter. Letop: vooral niet te veel, meer kan altijd nog.
Je pakt van weerskanten een sliertje en draait die twee samen tot een 'baardje' op je kin en: knip. Idem doen met steeds wat minder van dezelfde strengen, op liphoogte, neushoogte en ooghoogte. Klaar is je pony...
Dat doe ik dus wel eens. Mijn kapper wil zelfs dat ik dat tussendoor doe: "Lieve Schat dat is zo gebeurd. Als je hier elke maand terugkomt, Kind dan hou je geen haar over!
  zondag 21 april 2002 @ 20:38:07 #24
17782 choser
"for we are many"
pi_3912077
quote:
Op zaterdag 20 april 2002 13:05 schreef postinggirl het volgende:
Ik heb een laagjes-coupe die ook mooi blijft als het wat langer groeit, en ga liever alleen naar de kapper als het echt te lang wordt. Dan gaat er gelijk tien centimeter af. Dan heb ik tenminste niet het gevoel dat ik dertig piek (sorry, ik denk nog in guldens) weggooi. Bijpunten doe ik meestal zelf, dan buig ik voorover, schud ik mijn haar voorover en draai ik het helemaal stijf rond. De puntjes die eruit steken als ik mijn hand eroverheen beweeg knip ik af.

Daar heb ik intussen wel handigheid in gekregen. Het lukt prima.

Zijn er meer mensen met lang haar die zelf weleens de schaar ter hand nemen om het bij te werken? Of zelfs een heel stuk eigenhandig eraf knippen als het te lang wordt (Dàt durf ik dus net niet, wel een centimetertje of zo maar meer ook niet.)? En is dat ooit gigantisch mislukt?

Misschien kunnen deze mensen ook hun techniekjes doorgeven aan de rest van Fok. Altijd leuk om te weten.

Jah jo... eerste uhm.. paar keren helemaal mis gegaan , maar heb laast een tondeuse set gekocht , en begon eerst met bij uhm.. "scheren" aan de kant , en nu kan ik et helemaal.. mischien wordt ik ooit nog es kapper

oja! en ik kleur nu ook zelf me haren

"Assasination is the extreme form of censorship."
pi_3912134
Ik knip mijn haar altijd zelf.
Mijn haar is lang,ik maak het gewoon nat met in het midden een scheiding,en kam ik het zodat het aan de voorkant over m'n schouders valt.
Dan pak ik de hele linker of rechterkant en knip er een paar cm vanaf,dan de andere kant.
Meestal zit het dan eigenlijk in 1 keer goed.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 19 januari 2004 @ 04:58:56 #26
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_16386597
Ja, knip mijn eigen haar weleens zelf. Ziet er bij toeval altijd wel redelijk uit.
Every Not Is Truething
pi_16386604
je mijn haar wordt enorm lang nu. mischien probeer ik het zelf ereens af te scheren. maar dat is wel wat koud in de winter
pi_16386618
Ik knip mezelf altijd met Mach3.
Censuur is een extreme uiting van angst.
  maandag 19 januari 2004 @ 06:14:45 #29
80564 missymouse
Lieve muisje :)
pi_16386680
Ik knip altijd mijn eigen ponny erin. verder doe ik er eigenlijk niets aan.
Maar zit wel zwaar te twijfelen of ik zon puntenkiller ga kopen die ze tegenwoordig op reclame van tell sell laten zien.
Is denk ik wel handig.. hoef ik ook nie vaak naar kapper en wordt me haar heerlijk lekker lang (wil het tot over me schouders hebben )
pi_16439531
Heb nog nooit m'n eigen haar geknipt, heb ik ook niet echt zin in. Wèl heb ik ooit de haren van m'n broertje geknipt, hahaha zaten er allemaal kale stukken in, tja was toen wel 7 jaar geloof ik
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 21:03:56 #31
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_16440131
Nee nooit,ik betaal liever dan dat het mislukt en die kans is nogal groot denk ik...
Heb ooit eens een jaar of 10 geleden zelf mijn pony geknipt...nat wel te verstaan... en ja toen was ie droog...oeps
I don't care.....
pi_16441400
Ja, toen ik een jaar of 6 was..
Zo'n korte pony als ik toen had heb ik tot de dag van vandaag nooit meer gezien. Daarna nooit meer gedaan dus.
pi_16442077
Ik knip mijn haar ook wel eens zelf ja, mijn haar is lang en er zit slag in dus echt mislukken kan het niet. Mijn pony knip ik ook wel af en toe wat korter, als het weer in mijn ogen gaat hangen.
Af en toe mag de kapper het dan weer heel netjes knippen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_16442228
Nooit gedaan, ik durf het niet echt aan... Met mijn lengte is het ook geen ramp om een tijdje niet naar de kapper te gaan, dus ik ga er maar niet zelf mee klooien.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_16442877
Ik knip altijd alleen de achterkant van mijn haar, want dat zie ik toch niet in de spiegel. Gewoon een beetje op gevoel. Schaartje erbij, beetje op de tast checken of het recht is en ik heb weer 4 weken de kapper uitgesteld. Prima toch?
don't be shy, learn to fly.
pi_16442971
Als kind wel. De klassenfoto's altijd wel leuk om foto's van die actie terug te zien
  dinsdag 20 januari 2004 @ 22:38:24 #37
3542 Gia
User under construction
pi_16443093
't Is nu kort en gepermanent. Ja vrouw van over de 40!

Maar als het lang is en steil dan knip ik het vaak na het wassen. Hang dan voorover en kam het goed uit. Dan knip ik er zo een paar centimeter af in een rechte lijn. Gaat prima, eigenlijk.

Ben overigens weer aan 't sparen.

woensdag 21 januari 2004 @ 00:01:32 #38
34400 PietF
Captain Obvious
pi_16445556
foute tondeuse actie wat resulteerde in een kale kop
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_16445735
Toen ik nog een kleine Speedy was, was ik het op een dag helemaal beu .. dr hing wat haar rond mijn ogen en dat moest er gewoon af !! Ik heb toen de schaar gepakt en heb toen een soort van ovaal van voren geknipt. Het zag er niet uit joh !!! Mn ma toen helemaal lachen
Sindsdien heb ik het de kapper weer laten doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')