Ik heb zelf een blauwe maandag gewerkt voor Essent en telefonisch dit soort dingen gedaan en in die tijd ben ik het een en ander te weten gekomen over de Nederlandse Energie Maatschappij (van die ik zeg: doen! reclames) en hun praktijken, aangezien ik mensen moest overtuigen om van maatschappij te wisselen is dat natuurlijk nuttig. Dus ik ben wat gaan lezen over hun onfrisse praktijken en blijkbaar is het (tenminste bij de NEM) zinvol om naar de geschillencommissie te gaan, aangezien die een hele stapel feiten hebben over dit soort praktijken en het dus heel snel geregeld kan zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:33 schreef Dqod het volgende:
Waar.. Gewoon bij politie of moeten we de geschillencommissie inschakelen?
Ja, daar zijn we nu wel achter.. En normaal gesproken tuinen we er ook niet zo heel snel in..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:41 schreef Maikuuul het volgende:
Als zo'n strontbedrijf aan de deur komt gewoon zeggen dat je niks wilt > niet ik wil nadenken.
Oplichterij
Nja, als ik zo die sites bekijk van radar en de consumentenbond hebben ze bij de geschillencommissiequote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:39 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik heb zelf een blauwe maandag gewerkt voor Essent en telefonisch dit soort dingen gedaan en in die tijd ben ik het een en ander te weten gekomen over de Nederlandse Energie Maatschappij (van die ik zeg: doen! reclames) en hun praktijken, aangezien ik mensen moest overtuigen om van maatschappij te wisselen is dat natuurlijk nuttig. Dus ik ben wat gaan lezen over hun onfrisse praktijken en blijkbaar is het (tenminste bij de NEM) zinvol om naar de geschillencommissie te gaan, aangezien die een hele stapel feiten hebben over dit soort praktijken en het dus heel snel geregeld kan zijn.
Geen idee of dat bij Energie Direct ook zo makkelijk gaat want de NEM deed wel meer wat het daglicht niet kon verdragen maar mijn advies zou inderdaad de geschillencommissie zijn.
Jaquote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:51 schreef Goofisch het volgende:
Laatst werd ik overigens gebeld voor een zogenaamde "polischeck"
Ik voelde hem al aankomen. Natuurlijk klopte er geen drol van mijn polis en zou ,mocht ik overlijden dit wel is een geldprobleem kunnen worden"
Mevrouw wist duidelijk niet waar ze het over had want ik ben voor veul geld verzekerd. Dus heb halverwege het gesprek opgehangen zonder gedag te zeggen
oprotten.
erge is dat ik het wel door heb. Maar bijvoorbeeld mijn oma....
Nou, voor zover ik en mijn partner weten niet (zij zat er de hele tijd bij, dus als schoonmoeder ietsquote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:48 schreef Nikmans het volgende:
Weet je zeker dat er niets ondertekend is? Geen overeenkomst gesloten?
Dat met dat 'bewerken' valt wel mee, maar als ze ergens mee is ingestemd is dat meestal genoeg om haar om te schrijven naar een andere maatschappij en dat moet achterhaalbaar zijn, of het nu een bandopname is (wat ik betwijfel aangezien het huis aan huis was) of een contract.
Anders sta je volledig in je recht.
echt sneu. Oudere mensen uitbuiten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:53 schreef Nikmans het volgende:
[..]
JaDat is ook de reden dat ik gestopt ben met dat werk want ik was serieus trots als iemand aangaf in 1964 geboren te zijn ipv in 1932 ofzo, wat het gros van de 'klanten' was
Haha ja ik ben ook veel te vriendelijk voor die shit.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:54 schreef Goofisch het volgende:
[..]
echt sneu. Oudere mensen uitbuiten.
Ik zou zo echt niet kunnen genieten van het geld wat ik ermee verdien..
Daar las ik idd ook al iets over op die andere fora..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:55 schreef Nikmans het volgende:
Heel vaak wordt zoiets vermomd als 'vrijblijvende informatie' wat inhoudt dat je een voorlopig contract krijgt wat je binnen 7 dagen moet afbellen omdat je anders wordt omgeschreven, misschien was het zoiets?
Had ze eerst geen energie dan?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:57 schreef Dqod het volgende:
[..]
Daar las ik idd ook al iets over op die andere fora..
Oh ik hoop zo van niet eh..
M'n schoonmoeder heeft het overigens ook echt niet breed
en dit (als er maandelijks geld word afgeschreven) zou betekenen
dat ze echt niks overhoud
Ik vond het al allemaal zo serieusquote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:03 schreef Arn0 het volgende:
Ik zou dit topic eerder posten in het WGR subforum
Lijkt mij meer iets voor WGR.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:30 schreef Dqod het volgende:
P.s.. Ik weet niet of KLB het goede forum is om dit in te posten,
maar anders hoor ik t wel neem ik aan..
Jawel, maar dat werd betaald via de Gelderse Stichting (beheer van financiele dingen dus)..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:01 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Had ze eerst geen energie dan?Als het goed is wordt je oude contract ontbonden (als het echt een contract is zoals ik omschreef) en krijg je hooguit een eenmalige boete van je oude energiebedrijf afhankelijk van hoe lang je contract nog liep, het is niet dat ze nu dubbel moet betalen ofzo.
First thing tomorrow!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:06 schreef Tim86 het volgende:
heb je het bedrag al laten storneren? eerste wat ik zou doen..
Nou ja, als er alsnog een slotje op word gezet, post ik m alsnog daarquote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:03 schreef Arn0 het volgende:
Ik zou dit topic eerder posten in het WGR subforum
Ja, wat haat ik die mensen zeg, al 5x gezegd me niet meer te bellen, omdat ik geen interesse heb omdat ik al zo goed verzekerd ben, nee hoor, blijven maar bellen, dus gewoon de telefoon op het bureau plempen en af en toe een keer "euh" zeggen, hingen ze na een halfuur meestal wel op.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:51 schreef Goofisch het volgende:
Laatst werd ik overigens gebeld voor een zogenaamde "polischeck"
Ik voelde hem al aankomen. Natuurlijk klopte er geen drol van mijn polis en zou ,mocht ik overlijden dit wel is een geldprobleem kunnen worden"
Mevrouw wist duidelijk niet waar ze het over had want ik ben voor veul geld verzekerd. Dus heb halverwege het gesprek opgehangen zonder gedag te zeggen
oprotten.
erge is dat ik het wel door heb. Maar bijvoorbeeld mijn oma....
Daarom gewoon zeggen: "Nee geen interesse" en dan gewoon neerleggen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:29 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja, wat haat ik die mensen zeg, al 5x gezegd me niet meer te bellen, omdat ik geen interesse heb omdat ik al zo goed verzekerd ben, nee hoor, blijven maar bellen, dus gewoon de telefoon op het bureau plempen en af en toe een keer "euh" zeggen, hingen ze na een halfuur meestal wel op.
Telfort heeft ons ook een keer goed genaaid met de simonly abbo, rekende daar gewoon het volledige bedrag voor. Enige manier dat we ons geld terugkregen was via rechtsbijstand, en dat ook pas na een jaar ofzo![]()
Zijn echt hoeren dat soort bedrijven, op de brandstapel ermee![]()
Dan duurt het dus dubbel zo lang, met die Europese bankvoorwaarden?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:28 schreef NoBody122 het volgende:
Volgens mij kan je het geld dan weer laten storneren bij de bank en als dat inderdaad het geval is, dan moet dat binnen 30 dagen gebeuren. Straks als die nieuwe europese bankvoorwaarden in gaan, wordt dat 8 weken
'Je hebt het verkeerde nummer' werkt beter aangezien je dan uit hun bestand wordt gekeild.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:37 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Daarom gewoon zeggen: "Nee geen interesse" en dan gewoon neerleggen.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:32 schreef hugecooll het volgende:
Aangifte doen lijkt me een logische eerste stap
Maar wel haar rekeningnummer doorgegeven?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 02:30 schreef Dqod het volgende:
Voor zover ik op de hoogte ben heeft ze nergens in toegezegd of iets ondertekend..
Precies, na elke avond minimaal een keer gebeld te zijn door zo een k*tbureau, heb ik in duidelijke terminologie gemeld dat we inderdaad geen korting wilden en niet goedkoper uit wilden zijn, maar dat we gewoon een avond met rust gelaten wilden worden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:28 schreef RTB het volgende:
Wilt U dan niet goedkoper uit zijn?! Wilt U dan geen korting?!
Nee, dan heb je 2 keer zo lang de tijd om de opdracht tot storneren te gevenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 03:37 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dan duurt het dus dubbel zo lang, met die Europese bankvoorwaarden?
Ah, verkeerd gelezen. Dan is het idd wel handigquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je 2 keer zo lang de tijd om de opdracht tot storneren te geven
Nee er was helemaal geen mail aangekomen met een codequote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:39 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Idd zo snel mogelijk laten storneren indien mogelijk. Sowieso totaal omkeerbaar ivm bedenktijd, en sowieso als er niets is getekend. Wel kut, aangezien het veel tijd en energiegaat kosten. Raar ook dat je een code toegestuurd krijgt, maarja (spamfilter misschien? map met ongewenste email?)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |