http://www.at5.nl/artikelen/22407/parkeerdruk-in-noordquote:Sinds 1 augustus moeten je op het Buikslotermeerplein in Noord betalen als je wilt parkeren. Dit komt door de onderhandelingen met ING Real Estate.
Het betaald parkeren in stadsdeel Noord blijkt te zijn afgedwongen door ING Real Estate. In ruil voor de bouw van een aantal ondergrondse parkeergarages bij het Buikslotermeerplein eiste de projectontwikkelaar dat er dan wel bovengronds betaald parkeren zou worden ingevoerd. Sinds 1 augustus heeft het stadsdeel betaald parkeren ingevoerd bij het Buikslotermeerplein. De officiële reden hiervoor zou de parkeerdruk zijn, maar dat blijkt niet te kloppen. ING heeft eisen gesteld als bouwer van de parkeergarages. Uit angst dat er niemand in de garage zou komen te staan moest het stadsdeel betaald parkeren invoeren in de omgeving.
Jij hebt makkelijk praten, jij bent immers niet woonbaar in Amsterdam Noord waar het over gaat.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:22 schreef Wupppie het volgende:
Flikker toch op.
De gemeente is te beroerd om een parkeergarage te bouwen en dus doet een andere partij dat.
Die wil dan wel dat er geparkeerd wordt in die garage, lijkt me niet meer dan logisch.
Maar het is toch zo? De gemeente wil blijkbaar die parkeergarages vind je 't gek dat de bouwer daarvan dan ook een soort van zekerheid wil hebben dat er mensen gebruik van gaan maken?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Jij hebt makkelijk praten, jij bent immers niet woonbaar in Amsterdam Noord waar het over gaat.
Makkelijk praten kan iedereen...
of ben je soms een medewerker van ING
Nee domme lul, dat heet onderhandelen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:32 schreef Meki het volgende:
Nee hoor, ING wilt betaald parkeren uit angst dat de parkeer garage anders leeg zou staan als de omgeving niet betaald parkeren was, dat is chantage..
chantagequote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:32 schreef Meki het volgende:
Nee hoor, ING wilt betaald parkeren uit angst dat de parkeer garage anders leeg zou staan als de omgeving niet betaald parkeren was, dat is chantage..
Typisch Wilders stemmer !!!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:34 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Nee domme lul, dat heet onderhandelen.
De gemeente wil een parkeergarage, maar wil daar niet voor betalen.
ING wordt benaderd en die wil de kosten voor de bouw op zich nemen, maar niet als mensen niet komen parkeren.
ING wil het bouwen, mits de gemeente betaald parkeren invoert.
Als het je niet bevalt, dan pak je je zooi en flikker je op naar het rifgebergte waar je gratis je kameel kwijt kan.
Nee Meki, niet iedereen die het niet met jou eens is is meteen een Wilders stemmer.quote:
Jank-topicquote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:20 schreef Meki het volgende:
Maar bij het college van PvdA en Groenlinks in dat stadsdeel kan de corruptie blijkbaar niet op.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:19 schreef Meki het volgende:
ING chanteert Amsterdam Noord
Betaald parkeren Noord afgedwongen door ING
[..]
http://www.at5.nl/artikelen/22407/parkeerdruk-in-noord
De criminele bank ING die verantwoordelijk is voor kredietcrisis heeft vandaag weer een misdaad begaan, namelijk aan zichzelf denken en hebzuchtig zijn en de mensen maar weer laten betaald parkeren..
Stop ING...
Ben absoluut geen Wilders-stemmer, maar ik ben het wel met zijn betoog eens.quote:
Hell no. Die onderhandelingen komen van twee kanten hoor. Een zeker stadsdeel heeft "Ja is goed" gezegd toen de bank het voorstelde.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:02 schreef Lod het volgende:
[..]
Ben absoluut geen Wilders-stemmer, maar ik ben het wel met zijn betoog eens..
ING gaat natuurlijk geen dure parkeergarages bouwen die volkomen overbodig zijn...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:02 schreef JodyBernal het volgende:
Dus ze zitten nu opgescheept met een paar ondergrondse parkeergarages die eigenlijk volkomen overbodig zijn?
Natuurlijk niet. De ING is immers een topbank die alleen slimme dingen doet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
ING gaat natuurlijk geen dure parkeergarages bouwen die volkomen overbodig zijn...
Matige poging tot humor als je het mij vraagt, maar je begrijpt hoop ik wel dat het verhaal van Meki van geen kant klopt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:38 schreef JodyBernal het volgende:
Natuurlijk niet. De ING is immers een topbank die alleen slimme dingen doet.
Het "verhaal van Meki" komt bij AT5 vandaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Matige poging tot humor als je het mij vraagt, maar je begrijpt hoop ik wel dat het verhaal van Meki van geen kant klopt.
blablabla. Jij bent zeker een rechtenstudentje?quote:De reden om het parkeren betaald te maken is simpel: Mensen zijn kneiters. Zonder betaalde plaatsen op het maaiveld zul je om een parkeergarage velen fout geparkeerd zien staan (niet zelden hinderlijk) om maar geld uit te sparen. Omdat het onbetaald parkeren is gaan de boetes daarvoor naar de staat en dus controleert een gemeente daar niet (wel de politie, maar goed, die hebben wel wat beters te doen).
Als parkeren op het maaiveld geld kost gaan mensen ook in de parkeergarage staan. Daarmee komt er ruimte op het maaiveld en kan iedereen fatsoenlijk parkeren.
Ik hou ook niet van betaald parkeren, maar ik heb helemaal een hekel aan wijken waar je je auto 's-avonds laat nergens kwijt kan.
Jahoor. Hoe klinkt: kansenvolk wat altijd in grote getalen PvdA en GL stemt moet niet janken omdat er een keer iets uit kunt rollen wat niet tof is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:00 schreef JodyBernal het volgende:
Daar kun jij toch geen speld tussenkrijgen, wat je ook probeert.
Oké, dat "onterecht" neem ik terug. Het is niet onterecht dat de burger nu mag dokken, want die heeft het inderdaad zelf zo gewild. Dat krijg je er nou van als je op dit soort partijen stemt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jahoor. Hoe klinkt: kansenvolk wat altijd in grote getalen PvdA en GL stemt moet niet janken omdat er een keer iets uit kunt rollen wat niet tof is.
In heel NL staat met name de PvdA er slecht voor, maar niet in A'Dam. Rara hoe kan dat.
En de volgende keer stemt het kansenvolk weer in grote getalen op links. We vinden die hand boven ons hoofd namelijk fijn
Hij geeft er wel een draai aan...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:00 schreef JodyBernal het volgende:
Het "verhaal van Meki" komt bij AT5 vandaan.
Ooit geweest. Is dat tegenwoordig iets om iemand te diskwalificeren?quote:blablabla. Jij bent zeker een rechtenstudentje?
Ik zou als ik jou was eerst eens aantoonbaar maken waarom de ING dure parkeergarages neer zet waar geen enkele behoefte aan is. Ik heb exploitanten van die dingen als cliënt gehad en het is verbazingwekkend hoe laag het exploitatieresultaat is van die krengen (dat zal met de tijd natuurlijk altijd beter worden, maar toch: als er weinig vraag naar is, is het een onderneming waar je op leeg loopt).quote:Het eind van het liedje is dat Amsterdam een paar nutteloze parkeergarages rijker is en dat de burger weer onterecht mag dokken. Daar kun jij toch geen speld tussenkrijgen, wat je ook probeert.
Precies. De ING. Een onderneming waar we allemaal op leeglopen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:55 schreef DS4 het volgende:
is het een onderneming waar je op leeg loopt
Blaat rustig verder... VMBO studentje zeker.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:58 schreef JodyBernal het volgende:
Precies. De ING. Een onderneming waar we allemaal op leeglopen.
Precies.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:00 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Het "verhaal van Meki" komt bij AT5 vandaan.
[..]
blablabla. Jij bent zeker een rechtenstudentje?
Het eind van het liedje is dat Amsterdam een paar nutteloze parkeergarages rijker is en dat de burger weer onterecht mag dokken. Daar kun jij toch geen speld tussenkrijgen, wat je ook probeert.
Blaim capitalism, blaim the west!!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:19 schreef Meki het volgende:
De criminele bank ING die verantwoordelijk is voor kredietcrisis heeft vandaag weer een misdaad begaan, namelijk aan zichzelf denken en hebzuchtig zijn en de mensen maar weer laten betaald parkeren..
Stop ING...
De criminele bank ING die verantwoordelijk is voor kredietcrisis heeft vandaag weer een misdaad begaanquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:01 schreef Igen het volgende:
Topic geopend door Meki, dus per definitie oneens met de OP.
Oftewel, men wist dit ruim 1 jaar geleden al, toendertijd had je inspraakrecht, als je daar dan toen geen gebruik van hebt gemaakt moet je nu niet zeurenquote:Het College heeft op 1 april 2008 (BD2008-001636) ingestemd met het beschikbaar
stellen van een voorbereidingskrediet aan dIVV/Parkeergebouwen om:
1. de voorbereiding te realiseren van de bouw van twee nieuw te bouwen
garages voor de fasen tot en met aanbestedingsgereed maken van de
plannen;
2. de voorbereidingen te treffen voor het verwerven van de Bomengarage;
3. de Bomengarage en de twee aanwezige parkeerterreinen geschikt te maken
voor betaald parkeren (inclusief parkeerapparatuur);
4. de onderhandelingen aan te gaan met ING als ontwikkelaar van garage de
Opgang om te komen tot een huurovereenkomst. Garage de Opgang wordt
op dit moment in opdracht van ING in het CAN-gebied gerealiseerd.
Op 25 augustus 2008 heeft de Wethouder VVI ingestemd met het aangaan van
onderhandelingen met ING voor de aankoop van garage de Opgang in het CAN-
gebied, in plaats van verder te onderhandelen over huur.
Inmiddels hebben ING en Parkeergebouwen op 8 oktober 2008, onder voorbehoud
van bestuurlijke goedkeuring en goedkeuring directie ING, overeenstemming bereikt
over de aankoopprijs van garage De Opgang, te weten ¤ 14.450.000.-.
De bijkomende noodzakelijke kosten voor aankoop en inrichting zijn door
dIVV/Parkeergebouwen begroot op ¤ 605.000,-. Totaal ¤ 15.055.000.-
1) ING is niet crimineelquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
De criminele bank ING die verantwoordelijk is voor kredietcrisis heeft vandaag weer een misdaad begaan
Het is inderdaad te gek voor woorden dat er mensen zijn die het oneens zijn met de OP...
Jij wou soms beweren dat het niet zo is? 10 miljard staatssteun + een nog onbekend bedrag op staatsgaranties voor tientallen miljarden aan Amerikaanse ninjahypotheken. Als dat geen leeglopen meer is...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Blaat rustig verder... VMBO studentje zeker.
Er staat ook een nieuwsbericht bij.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
De criminele bank ING die verantwoordelijk is voor kredietcrisis heeft vandaag weer een misdaad begaan
Het is inderdaad te gek voor woorden dat er mensen zijn die het oneens zijn met de OP...
Garanties kosten pas geld als ze ingeroepen worden en die 10 miljard moet worden terugbetaald en de rente bedraagt 8,5% + een bonusrente indien het goed gaat met de bank.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:28 schreef JodyBernal het volgende:
Jij wou soms beweren dat het niet zo is? 10 miljard staatssteun + een nog onbekend bedrag op staatsgaranties voor tientallen miljarden aan Amerikaanse ninjahypotheken. Als dat geen leeglopen meer is...
Dolle stier nog wel...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:34 schreef Igen het volgende:
Er staat ook een nieuwsbericht bij.
Daar zou je het ook over kunnen hebben, in plaats van als een dolle stier op Meki's onzin te reageren.
Je bent toch zo'n fervent rechts stemmer als ik je in andere topics zo hoor, dan verwacht ik toch wat meer verstand in de economie voor je dit als redenen aankaart om een bank als ING in kwaad daglicht te zetten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:28 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Jij wou soms beweren dat het niet zo is? 10 miljard staatssteun + een nog onbekend bedrag op staatsgaranties voor tientallen miljarden aan Amerikaanse ninjahypotheken. Als dat geen leeglopen meer is...
En jij denkt dat dat niet gaat gebeuren? Hoe naïef.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Garanties kosten pas geld als ze ingeroepen worden
Nee. Dat hoeft niet, dat mag. De 10 miljard kunnen ook in gewone aandelen worden omgezet.quote:en die 10 miljard moet worden terugbetaald
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dit is echt gelul. Over 2009 betaalt ING 4,25% rente. En over de volgende jaren 8,5%, maar alleen als de ING in het voorgaande jaar dividend uitbetaalt. En laat de ING voorlopig nu geen dividend uitbetalen...quote:en de rente bedraagt 8,5% + een bonusrente indien het goed gaat met de bank.
Wat hij zegt dus.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:22 schreef Wupppie het volgende:
Flikker toch op.
De gemeente is te beroerd om een parkeergarage te bouwen en dus doet een andere partij dat.
Die wil dan wel dat er geparkeerd wordt in die garage, lijkt me niet meer dan logisch.
Ik vind het allemaal leuk en aardig, maar ook die garanties waren niet gratis.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:44 schreef JodyBernal het volgende:
En jij denkt dat dat niet gaat gebeuren? Hoe naïef.
De door de overheid gegarandeerde rommel staat nu al op verlies en ING wacht natuurlijk totdat dat verlies maximaal is.
Dat is een vorm van terugbetaling.quote:Nee. Dat hoeft niet, dat mag. De 10 miljard kunnen ook in gewone aandelen worden omgezet.
Alle artikelen die ik er over vind melden 8,5%.quote:Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dit is echt gelul. Over 2009 betaalt ING 4,25% rente. En over de volgende jaren 8,5%, maar alleen als de ING in het voorgaande jaar dividend uitbetaalt. En laat de ING voorlopig nu geen dividend uitbetalen...
Uit de markt komt keer op keer naar voren dat de staatssteun van ING duur betaald is.quote:Al met al komt het erop neer dat de overheid in z'n handjes mag knijpen als ze de transacties met ING uiteindelijk zonder monsterverlies mag afsluiten.
Die garantie is gratis. Het is gewoon een grote gok van Wouter Bos. De eventuele winst is ook voor de overheid. Maar voorlopig staan we al op dik verlies (feit) en zal er van winst helemaal geen sprake zijn (mijn voorspelling).quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal leuk en aardig, maar ook die garanties waren niet gratis.
Je mist wederom de essentie. Het inititatief voor deze "terugbetaling" ligt volledig bij ING. Als het bedrijf niet wil/kan "terugbetalen", dan hoeft dat ook niet.quote:Dat is een vorm van terugbetaling.
Dan lees je de verkeerde artikeltjes. Check dit maar eens:quote:Alle artikelen die ik er over vind melden 8,5%.
quote:Uit de markt komt keer op keer naar voren dat de staatssteun van ING duur betaald is.
Ik heb weldegelijk gelezen dat die niet gratis is. Wat daarvan ook moge zijn: wat dat geintje de staat gaat kosten moet nog blijken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:24 schreef JodyBernal het volgende:
Die garantie is gratis. Het is gewoon een grote gok van Wouter Bos. De eventuele winst is ook voor de overheid. Maar voorlopig staan we al op dik verlies (feit) en zal er van winst helemaal geen sprake zijn (mijn voorspelling).
Maar dan moet men wel betalen. Natuurlijk kan men alle jaren geen dividend uitkeren, maar dat werkt niet. Daarnaast moet men binnen de 3 jaar minimaal 15 miljard terug betalen. Daarna is het alleen 10 miljard als de aandelen minder dan 10 euro p. stuk zijn. Als de aandelen 12 euro zijn wordt het twaalf miljard, enz. 15 miljard is het maximum, maar de kans dat de aandelen aan het eind van die drie jaren onder de 15 euro staan acht ik erg laag. Momenteel staat men al weer boven de 10 miljard.quote:Je mist wederom de essentie. Het inititatief voor deze "terugbetaling" ligt volledig bij ING. Als het bedrijf niet wil/kan "terugbetalen", dan hoeft dat ook niet.
Leuk, maar je weet ook wel dat ING er zo snel mogelijk onderuit wil. Het gaat ze waarschijnlijk 5 miljard kosten + die 450 mio. En dat is uitgaande van geen dividend over 2010. Ik vind dat een bijzonder hoog rendement.quote:In de volgende jaren hoeft alleen betaald te worden als ING in het voorgaande jaar dividend heeft uitgekeerd op gewone aandelen. Aangezien dat over 2009 niet zo is, kan Wouter Bos in 2010 alvast fluiten naar zijn centen.
Je mag ook gewoon in gaan op wat ik hierboven schrijf...quote:"uit de markt komt naar voren", wat een drogreden, moet ik hier echt op ingaan?
Wil jij van mij even een ton lenen? Renteloos. Wel over drie jaar 150K terugbetalen. Deal?quote:Ja, omdat die niet helemaal gratis is, zoals het bankierstuig het natuurlijk veel liever had gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |