Overbodig om daar nog over te beginnen, zo ongeveer elke grote film staat de eerste weken in de top 10 tegenwoordigquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:57 schreef Byte_Me het volgende:
mooie film, maar toch wel een beetje overgewaardeerd op imdb, kom op zeg, de nr. 35 beste film aller tijden?? maar goed, dat gaat nog wel zakken over een tijdje, verwacht ik.
Of dat Landa eerst trots was op zijn nickname "the Jew-hunter" omdat hij kon denken als een jood, later tijdens de ondervraging met the apache en the little one was hij gepikeerd toen hij "the Jew-hunter" genoemd werd.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En in chapter 1, waarin Hans Landa en kornuiten op een motor met zijspan aan komt rijden, die vervolgens 10 minuten over een kort stuk weg rijdt en even zelfs terug geplaatst leek te zijn. Maar goed, da's mierenneuken, want hij was fenomenaal.
Wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:10 schreef N.i.c.k het volgende:
Tenslotte iets dat me opviel, zonder er direct over te oordelen. Tarentino's films staan bekend om ongekend geweld en totaal immoreel gedrag. Pure hufters vertolken vaak een heldenrol. Dat maakt de films prikkelend en spannend naar mijn idee.
In deze films echter, zijn de good guys good, omdat hun gedrag moreel gerechtvaardigd wordt.Totaal abject een halve magazijn leegschieten op een nazi roept niet direct de evidente weerzin op, zoals excessief geweld dat in eerder films van Tarentino wel deed. Dat terwijl het geweld in Inglorious basterds even weerzinwekkend is. Maar toch wordt het op de een of andere manier vergoeilijkt, waarmee deze film opeens een morele lading zou krijgen ofzo. Of misschien is dat alleen de perceptie van de kijker. Nou, zoals misschien blijkt uit mijn verhaal, kom ik er niet helemaal uit. Het overduidelijke afkeuringswaardige uit vorige films stond buiten kijf, was weerzinwekkend en die weerzin maakte het grappig. Hier lijkt de reggisseur het geweld ineens weer te moraliseren. Had Tarentino het aangedruft de martelpraktijken van Hans Lada even expliciet in beeld te brengen?
En die gast merkt maar niet op dat het BastEEEErds is....quote:Op zondag 6 september 2009 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:Ik hoop niet dat QT ons daar op gaat tracteren, al zie ik wel in dat deze film een hoog merchandise gehalte heeft.
En IngloUrious...quote:Op zondag 6 september 2009 12:36 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
En die gast merkt maar niet op dat het BastEEEErds is....
Ah, beter kijken dus de volgende keer, ik dacht dat deze betrekking moest hebben op de QT filmquote:Op zondag 6 september 2009 12:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Noobs, de originele film heet The Inglorious Bastards
Wat een azijnzeiker zeg, die gastquote:Op zondag 6 september 2009 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik hoop niet dat QT ons daar op gaat tracteren, al zie ik wel in dat deze film een hoog merchandise gehalte heeft.
Ik vond Kill Bill wel ok, maar echt een slag minder dan zijn vorige werk. Waarschijnlijk had ik hem een stuk hoger gewaardeerd als de 2 delen tot 1 gereduceerd waren.quote:Op zondag 6 september 2009 15:14 schreef Jeeh het volgende:
Grappig dat zoveel mensen van een ´comeback´ spreken. Kill Bill werd toch niet zo slecht gewaardeerd? Ik snap dat Death Proof wat minder in de smaak viel, maar die was eigenlijk bedoelt als dubbele film, wat het naar mijn mening een andere inslag geeft.
Maar goed. Eergisteren 2e keer geweest, wederom zeer genoten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |