abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:42:51 #1
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72144911
game on

Vorig deel: Dode en gewonden na strandfeest Hoek v Holland #3

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 25-08-2009 17:29:21 ]
pi_72144990
Ja, toch lullig he.
En dan op de tv gisteren: Voor alsnog is de politie nergens aansprakelijk voor.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_72145249
Ik begrijp gewoon niet dat ze t hooliganteam erheen gestuurd hebben, want dat is gewoon uitlokken.

Zoals zij van de meeste van die gastjes precies weten wie ze zijn, zo weten die gastjes precies wie de agenten in burger zijn. Zoals er plakboeken en videobeelden van alle key figures zijn, zo staan die gasten in plakboeken en op videos bij die hooligans.

En die gaan dan een beetje in de buurt hangen van die groep en ze constant in gaten houden, valt ook niet op ofzo.. die gasten zitten aan de pillen en aan de snats, dan weet je dat je ze opfokt...

echt hoor, ik weet niet wie er bij de politie dat soort beslissingen neemt, maar ik zou als minister bv heel erg hard na gaan denken of deze persoon wel tot logisch nadenken in staat is en dus wel op zijn plek is op zo'n positie.

Volgens mij als er meer uniformen waren geweest en er her en der een busje ME-ers klaar had gestaan voor het geval dat, was er niks schokkends gebeurd.

Elk jaar koninginnenach hier in de stad, heel groot gratis evenement, maar je houdt t wel uit je hoofd om wat ergs te flikken, overal fokking politie,

niet 4 van die gasten die zichzelf helemaal de shit vinden omdat ze zonder uniform toch een pistool mogen dragen
pi_72145357
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:53 schreef stoeroemang het volgende:
Ik begrijp gewoon niet dat ze t hooliganteam erheen gestuurd hebben, want dat is gewoon uitlokken.

Zoals zij van de meeste van die gastjes precies weten wie ze zijn, zo weten die gastjes precies wie de agenten in burger zijn. Zoals er plakboeken en videobeelden van alle key figures zijn, zo staan die gasten in plakboeken en op videos bij die hooligans.

En die gaan dan een beetje in de buurt hangen van die groep en ze constant in gaten houden, valt ook niet op ofzo.. die gasten zitten aan de pillen en aan de snats, dan weet je dat je ze opfokt...

echt hoor, ik weet niet wie er bij de politie dat soort beslissingen neemt, maar ik zou als minister bv heel erg hard na gaan denken of deze persoon wel tot logisch nadenken in staat is en dus wel op zijn plek is op zo'n positie.

Volgens mij als er meer uniformen waren geweest en er her en der een busje ME-ers klaar had gestaan voor het geval dat, was er niks schokkends gebeurd.

Elk jaar koninginnenach hier in de stad, heel groot gratis evenement, maar je houdt t wel uit je hoofd om wat ergs te flikken, overal fokking politie,

niet 4 van die gasten die zichzelf helemaal de shit vinden omdat ze zonder uniform toch een pistool mogen dragen
Voor de rest alles goed meneer? Die hooligans hadden gewoon niet moeten rellen, punt. Er valt gewoon niks te discussiėren.
pi_72145407
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:56 schreef Disorder het volgende:

[..]

Voor de rest alles goed meneer? Die hooligans hadden gewoon niet moeten rellen, punt. Er valt gewoon niks te discussiėren.
Maar ja.... dan zijn het geen hooligans meer... als ze niet rellen
pi_72145438
Als we gaan beginnen hoe het in eerste instantie zou moeten kunnen wel bezig blijven

[ Bericht 48% gewijzigd door paddy op 25-08-2009 17:32:19 ]
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:59:58 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72145475
quote:

dus het is de schuld van de politie ....
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:00:10 #8
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72145484
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:56 schreef Disorder het volgende:

[..]

Wat een kortzichtigheid. Het is een taak van de overheid om de veiligheid van (goedwillende) burgers te waarborgen, en daar hebben ze naar mijn mening niet aan voldaan.
pi_72145542
@Re

JA! ik weet niet of je het nieuws de afgelopen dagen gevolgd hebt,

maar is het niet direct de schuld van de politie (uitlokking is mijn mening)

door hun falend optreden is het wel verschrikkelijk uit de hand gelopen. en dat is hun schuld ja.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:04:09 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72145624
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:01 schreef stoeroemang het volgende:
@Re

door hun falend optreden is het wel verschrikkelijk uit de hand gelopen. en dat is hun schuld ja.
ze mochten pas optreden nadat het uit de hand was gelopen, de beveiliging was in handen van een privébedrijfje, hadden ze meer mensen in moeten zetten, waarschijnlijk wel, maar het liep dus al uit de hand voordat de politie ingreep

en het ging dus ff om je taal he
pi_72145692
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:29 schreef GasTurbine het volgende:
Tientallen getuigen spreken van een boomlange kale man met een pistool die zich begon te bemoeien en je gelooft toch zeker niet zelf dat de agenten 40+ waarschuwingsschoten afvuurden? Ook liepen er heel wat mensen rond met machetes en messen.
Als je 30 agenten de opdracht geeft een waarschuwingsschot af te vuren, heb je al 30 schoten
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:07:16 #12
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72145716
De NOS spreekt ook van tientallen waarschuwingsschoten van agenten.
pi_72145733
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen zijn met onvolgroeide hersenen die vinden dat de politie geweld uitlokt door hun aanwezigheid. WTF? Wie heeft dat soort waanzinnige ideeen in jullie hoofdje gepropt? De enige reden dat dit soort mongolen de politie aanvallen is omdat ze er plezier aan beleven, vaak geholpen door een teveel aan testosteron, een paar lijntjes coke en het eerder genoemde onvermogen om normaal na te denken en zich normaal te gedragen.
Ik ben vaak politie tegengekomen en ik heb nooit de behoefte danwel de aanleiding gehad om ze te willen bedreigen, bespugen of aan te vallen. Maar dat komt wellicht omdat ik niet psychisch GESTOORD ben.

In andere landen zou je al veel eerder zijn neergeknald. Ik mag er alleen van dromen dat dat in NL ook eens wat vaker gaat gebeuren. Want de samenleving als geheel is dat soort untermenschen beter kwijt dan rijk.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:08:21 #14
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_72145754
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:59 schreef stoeroemang het volgende:
=

Als we gaan beginnen hoe het in eerste instantie zou moeten kunnen wel bezig blijven, =
We spreken elkaar wel als je met 7 collega's op een hels pistolengevecht afloopt terwijl je de menigte weg moet duwen die ook nog eens 101% anti-politie is ingesteld.

[ Bericht 19% gewijzigd door paddy op 25-08-2009 17:33:58 ]
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:09:04 #15
158899 GasTurbine
pi_72145782
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:06 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Als je 30 agenten de opdracht geeft een waarschuwingsschot af te vuren, heb je al 30 schoten
Maar dan zou je niet telkens korte salvo's verwachten.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_72145831
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:04 schreef Re het volgende:
ze mochten pas optreden nadat het uit de hand was gelopen, de beveiliging was in handen van een privébedrijfje, hadden ze meer mensen in moeten zetten, waarschijnlijk wel, maar het liep dus al uit de hand voordat de politie ingreep
Ik heb trouwens gezien wat jij vertelde over die privefeestenregel (NOS journaal van zondag), maar ze mogen optreden bij overtredingen. Zo heb ik het iig geinterpreteerd. Ze mogen zich ook op het terrein begeven bijv. Wat ze niet mogen is mensen waarvan ze het vermoeden hebben dat die gaan rellen oppakken, maar ze mogen bijv. wel op het feest als er iemand een knal uitdeelt diegene oppakken.

Op de NOS gister zeiden ze ook dat die drie (of vier) stillen arrestaties hadden verricht (de drie arrestaties waar ze het in het nieuws ook over hadden) waarna de menigte zich tegen hen keerde. Na dat de vlam in de pan sloeg zijn er geen nieuwe arrestaties meer verricht.
Where facts are few, experts are many.
pi_72145844
dus als er een prive-beveiliging is, hoeft de politie niks te doen?

de politie was al aanwezig.

Als ze er niet waren geweest, waren ze niet aangevallen door hooligans

lijkt me niet heel moeilijk te beredeneren, of wel?

er was niet genoeg politie aanwezig, dat was duidelijk. Waarom gaan dan toch 4 cowboys het opnemen tegen een groep raddraaiers, als ze weten dat het lang duurt voordat er versterking is omdat er geen dooie diender in de buurt is, waarom dan als een rode lap voor een groep cokesnuivende stieren gaan staan?

Kijk dat je bij de politie gaat omdat je geen goeie baan kan krijgen ok, maar dat betekent niet dat je helemaal niet meer logisch na hoeft te denken toch?

en ik pas mijn taalgebruik aan aan de reacties die ik krijg. jij quote een heel verhgaal en denkt er dan met 1 zin wel ff tegenin te gaan. in mijn ogen net zo erg, als je vind dat je inhoudelijk wat te melden hebt doe dat dan gewoon, ga niet schoppen en wegrennen ookal is dat wel de trend op fok/bij de pvv
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:11:04 #18
106791 _Tjabbe_
Impulsieve combo-knaller
pi_72145846
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:01 schreef stoeroemang het volgende:
@Re

Ja hoor, de politie heeft gefaald. Tuurlijk
Jij was zelf niet op het feest aanwezig zeker?
Statistics are like mini skirts, they give you good ideas but hide the most important things....
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:11:38 #19
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72145872
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:10 schreef Atreidez het volgende:
Wat ze niet mogen is mensen waarvan ze het vermoeden hebben dat die gaan rellen oppakken,
Wel als er een noodverordening was uitgegeven door Aboutaleb. Iets was niet geheel verwonderlijk was geweest als hij de hooligan-dreiging serieus had genomen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:12:43 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_72145901
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:11 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Wel als er een noodverordening was uitgegeven door Aboutaleb. Iets was niet geheel verwonderlijk was geweest als hij de hooligan-dreiging serieus had genomen.
maar leg dan niet de schuld bij de politie...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:13:27 #21
215628 woid
let's get Friendly
pi_72145919
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:00 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Wat een kortzichtigheid. Het is een taak van de overheid om de veiligheid van (goedwillende) burgers te waarborgen, en daar hebben ze naar mijn mening niet aan voldaan.
en dat geeft de rest een vrijbrief om te rellen..

hoe bedoel je om gekeerde wereld.

looser
pi_72145960
quote:

...
Wie zegt dat die stillen van het voetbalteam waren? Er is volgens mij altijd politie in burger op zulk soort feesten. Waarschijnlijk is het gewoon een hele andere afdeling van de politie.

Wie er fout was, dat moet nog blijken. De hooligans hebben er in ieder geval een flink aandeel in gehad. Voorlopig ga ik uit van de getuigen die ik heb gehoord, die zeiden dat het begon met een kale man die in de lucht begon te schieten en niet met 4 agenten die rug aan rug stonden met geweren.

Maar dat de stillen aanwezig waren moet geen probleem zijn. Het gebeuren daaraan wijten doet mij vermoeden dat je IQ niet ver boven dat van Tatjana zal zitten.
pi_72145972
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:10 schreef stoeroemang het volgende:

en als ze de hooligans dood hadden geschoten hadden we daar ook geen last meer van. Hoe moeilijk is dat te snappen?
pi_72145984
quote:
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat er nog zoveel mensen zijn met onvolgroeide hersenen die vinden dat de politie geweld uitlokt door hun aanwezigheid. WTF?
hoe kan je dat nou niet denken?

70 man pillenslikkende cokesnuivers die er op uit zijn om te rellen. Wie zien ze daar bij voetbelwedstrijden voor? sjaak bonenstaak met blaffer op zak die ze al 4 keer gearresteerd heeft bij de afgelopen voetbalwedstrijden..

wie denk je dat zij hun agressie op gaan richten?

het is geen mening, het is een constatering. en een ieder die een beetje logisch na kan denken ziet dat ook van mijlen ver aankomen.

waarom kan de politie dat dan niet, als ze alles zo goed weten?

ik praat niks goed van relschoppers, lees me goed, maar hun van alles de schuld geven is te makkelijk.

en met 7 man op een vuurgevecht aflopen mag helemaal niet eng zijn OMDAT HET JE COLLEGAS ZIJN DIE SCHIETEN

dat je daar bang voor bent zegt meer over hun schietkunsten dan over wat anders
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:17:02 #25
158899 GasTurbine
pi_72146037
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:10 schreef stoeroemang het volgende:

De politie mag er rondlopen, maar mag pas na een verzoek van het bedrijf of in het geval dat het uit de hand loopt ingrijpen.
quote:

er was niet genoeg politie aanwezig, dat was duidelijk.
Op 5 minuutjes lopen hadden politie/marechaussee een kampement opgesteld waar in totaal bijna 75 agenten waren gelegerd.
quote:
Waarom gaan dan toch 4 cowboys het opnemen tegen een groep raddraaiers, als ze weten dat het lang duurt voordat er versterking is omdat er geen dooie diender in de buurt is, waarom dan als een rode lap voor een groep cokesnuivende stieren gaan staan?
Er was een gevecht, en dat liep uit de hand. Meer en meer groepjes bemoeiden zich ermee en de beste manier om dat in toom te houden is om snel in te grijpen. Dat werd dan ook gedaan. Toen hoorden we (ik dan) de eerste schoten en begon men te rennen (en een deel te rellen)
Daarop waren na 5 minuutjes al 30 agenten ter plekke. Zelf gezien, zelf meegemaakt.
quote:
Kijk dat je bij de politie gaat omdat je geen goeie baan kan krijgen ok, maar dat betekent niet dat je helemaal niet meer logisch na hoeft te denken toch?
Er werd logisch nagedacht, dat is het juist.
quote:
en ik pas mijn taalgebruik aan aan de reacties die ik krijg. jij quote een heel verhgaal en denkt er dan met 1 zin wel ff tegenin te gaan. in mijn ogen net zo erg, als je vind dat je inhoudelijk wat te melden hebt doe dat dan gewoon, ga niet schoppen en wegrennen ookal is dat wel de trend op fok/bij de pvv
Arme jongen. Kruip je nu in de slachtofferrol?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')