abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72135342
Op een (bezopen) avond is er door anderen geboden op een object van een veiling site en wel www.daanauctions.com. Omdat ik dit product helemaal niet wou, heb ik natuurlijk ook nooit betaald.

Nu krijg ik een mailtje ( na 3 maand ongeveer ) van de desbetreffende site dat ze van me eisen dat ik het moet betalen anders schakelen ze interim justitica in en moet ik ook de incasso-kosten betalen.

Ik heb een mail gestuurd en daarin de situatie uitgelegd, dat het tijdens een feestje was en iedereen gedronken had en ik geen belang heb het product.

Nu krijg ik de volgende mail terug:

Geachte heer

Helaas is het niet mogelijk om uw aankoop te annuleren. U bent zelf verantwoordelijk voor biedingen op uw account

Bieden via Daanveilingen is niet een vrijblijvend iets. Wij adviseren u om onze algemene voorwaarden goed door te nemen.

Wij verzoeken u hierbij nogmaals dringend uw opgeldfactuur te willen voldoen anders zien wij ons genoodzaakt deze uit handen te geven.

Met vriendelijke groet,

Is er nog een mogelijk dat deze aankoop ontbonden wordt, is het niet zo dat een beschonken persoon, niet rechtsgeldig een aankoop mag doen?

Alvast bedankt !
pi_72135483
Als jij kan bewijzen dat je dronken was heb je een sterk punt.
pi_72135487
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:45 schreef marckvandijk het volgende:
...
is het niet zo dat een beschonken persoon, niet rechtsgeldig een aankoop mag doen?
...
Natuurlijk kan een beschonken persoon dat wel, je er immers zelf voor gekozen om dronken te worden, nu mag je ook zelf de gevolgen dragen. Succes met je aankoop!
pi_72135536
Als particulier lijkt mij dat de wet koop op afstand hier opgaat, met als gevolg dat jij binnen 7 werkdagen af mag zien van de koop.
pi_72135631
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:50 schreef Earry het volgende:
Als particulier lijkt mij dat de wet koop op afstand hier opgaat, met als gevolg dat jij binnen 7 werkdagen af mag zien van de koop.
De 7 dagen zijn al een poos verstreken
pi_72135651
quote:
En die 7 dagen zijn helaas al verlopen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_72135779
*kuch* na levering van product
pi_72135895
Gefeliciteerd met de mooie aankoop, en ja je hebt het gewoon je bent akkoord gegaan met algemene voorwaarde.
Dronken of niet. Je hebt geboden en het hoogste bod geplaatst

Je kan het natuurlijk nog verkopen aan de gene die via jou account geboden heeft:)
anders maar op markplaats zetten.
pi_72135921
Wat heb je gekocht?
What? No. We can't stop here. This is bat country.
pi_72135966
Gelukkig heb ik geen grote tractor gekocht maar het gaat slechts om een stationsklok. Ik heb even gebeld met de ombudsman ( jaja ) om het even na te vragen. Ze bellen er vanmiddag over terug. Ik zal wel even melden wat de uitslag is.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:05:52 #11
27699 Ravage
thinking about you
pi_72135989
quote:
De wet koop op afstand geldt niet voor verkoop bij opbod / internetveilingen...
i'm not living, i'm just killing time
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:06:09 #12
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_72135994
die hele site doet het niet
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_72136049
Gefeliciteerd met je nieuwe Ferrari!
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:09:38 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72136104
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:06 schreef _Flash_ het volgende:
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72136130
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:05 schreef Ravage het volgende:

[..]

De wet koop op afstand geldt niet voor verkoop bij opbod / internetveilingen...
Da's kut
pi_72136209
quote:
Haha nee ik zie het ! Misschien zijn ze inmiddels al failliet ! Is dat een reden om een aankoop te ontbinden
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:14:33 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_72136244
Ik denk niet dat er een rechter is die je in het gelijk zal stellen

Wat heb je eigenlijk gekocht
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:15:18 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_72136272
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:13 schreef marckvandijk het volgende:
Haha nee ik zie het ! Misschien zijn ze inmiddels al failliet ! Is dat een reden om een aankoop te ontbinden
Nu maar hopen dat je de curator niet achter je aan krijgt
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:20:59 #19
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_72136454
quote:
Hier wel!

Briljante quote van de eerste pagina:
quote:
SONY Wii games
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:32:50 #20
38148 crew  Innisdemon
pi_72136787
quote:
eisen dat ik het moet betalen
quote:
is niet een vrijblijvend iets.
quote:
Wij verzoeken u ........r te willen voldoen

man man, wat een bedroevend taalniveau van die organisatie.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_72138284
quote:
geldt niet bij veilingen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72138400
Als aankopen doen terwijl je dronken bent niet rechtsgeldig is, dan zouden de kroegen vol zitten.
pi_72138425
Waarschijnlijk zit je er aan vast t.o.v. de website. Wat je wel kunt proberen is vervolgens de kosten te verhalen op degene die dronken jouw account heeft gebruikt. Als die echter ontkent wens ik je succes met het bewijzen daarvan.
pi_72139651
Hoe duur?
pi_72139964
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:49 schreef TheThirdMark het volgende:
Als jij kan bewijzen dat je dronken was heb je een sterk punt.
euh

nee, dat heeft hij ook dan niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_72140297
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:01 schreef tehoef het volgende:
Gefeliciteerd met de mooie aankoop.
Hier valt niet aan te ontkomen. Wat is het?

Stationsklok dus.
pi_72140987
pi_72141049
Alcoholisten die onder hun dronkenmansdaden uit willen komen

Als dat zou werken, zou je ook nooit met drank op gestraft kunnen worden. Je was immers dronken toen je ging rijden.
pi_72145637
Intrum Justitia bedoel je..

Om hoeveel geld gaat het? Die gasten sturen je 15 aanmaningen en laatste waarschuwingen, als je daar geen gehoor aan geeft laten ze hun client weten dat de incasso niet inbaar is en ze het beter af kunnen boeken.

Tenminste dit zijn de ervaring van een kennis van me met een groot eigen bedrijf dat vroeger gebruik maakte van de diensten van Intrum Justitia. Bij grotere bedragen willen ze mensen nog wel eens voor het kantonrecht slepen, en volgens mij praten we hier niet over een zo heel groot bedrag?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_72146136
Gewoon op alle emails/post reageren dat je nooit een transactie bent aangegaan. Laat hun maar bewijzen dat er een overeenkomst is.

Ik kan met de gegevens van een willekeurig iemand een account aanmaken op die site.
dit is een lege sig
pi_72146394
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:20 schreef scrumple het volgende:
Gewoon op alle emails/post reageren dat je nooit een transactie bent aangegaan. Laat hun maar bewijzen dat er een overeenkomst is.

Ik kan met de gegevens van een willekeurig iemand een account aanmaken op die site.
Daar is het al te laat voor, hij heeft al toegegeven dronken die zooi gekocht te hebben
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_72148019
TS heeft de klok niet betaald en afgehaald. Hij heeft nu dus niet de klok gekocht, maar moet wel het opgeld en de BTW daarover betalen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72152609
Alsjeblieft zeg. Dat je hier serieus een topic over opent.
pi_72160840
Vandaag een email gestuurd:

Geachte Daanauctions,

Ik heb helemaal geen factuur meer, want het is al zo lang geleden. Kunt u deze nogmaals sturen?

Anders zie ik de bijgevoegde tekening als een betaling. Deze tekening is 40 euro waard.

Gr,

Marck

mail terug gehad zonder reactie op de tekening Die ga ik dus terug eisen

Het bleek dus te gaan om een aankoop van 0,80 eurocent , alleen transactiekosten zijn 12 euro. FOKKERS.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 03:12:38 #35
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72161742
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:22 schreef Noork het volgende:

[..]

Hier valt niet aan te ontkomen. Wat is het?

Stationsklok dus.
Dan weet hij iig hoelaat het is als de incasso brief op de mat valt
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72163031
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 01:37 schreef marckvandijk het volgende:

Anders zie ik de bijgevoegde tekening als een betaling. Deze tekening is 40 euro waard.

mail terug gehad zonder reactie op de tekening
Spiderpayment-ripoff.
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_72163392
Ik weet niet precies hoe de site werkt, maar meestal valt toch niet te achterhalen dat jij de koop hebt gedaan. Je had dus moeten ontkennen dat je het product gekocht had, maar dat iemand dat op jouw naam heeft gedaan. Nu je zelf al hebt aangegeven dat je je de koop hebt gesloten, wordt dat moeilijker.

Je zou kunnen stellen dat er geen sprake is van wilsovereenstemming en dat je niet handelinsbekwaam bent. Als gevolg hiervan is de overeenkomst vernietigbaar. Je geeft aan dus niet te betalen, omdat je de vordering betwist. Vervolgens kunnen ze ook geen incassobureau inschakelen, omdat je de vordering betwist. Ze moeten dan direct naar de rechter en dat zullen ze niet doen voor 13 euro.
pi_72163506
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 01:37 schreef marckvandijk het volgende:
Vandaag een email gestuurd:

Geachte Daanauctions,

Ik heb helemaal geen factuur meer, want het is al zo lang geleden. Kunt u deze nogmaals sturen?

Gr,

Marck

mail terug gehad zonder reactie op de tekening Die ga ik dus terug eisen

Het bleek dus te gaan om een aankoop van 0,80 eurocent , alleen transactiekosten zijn 12 euro. FOKKERS.

Man betaal 't gewoon, met incassokosten wordt 't bedrag alleen maar hoger en misschien, heel misschien leer je hiervan dat je beter op moet letten wat je doet als je straalbezopen bent.
Hallon!
pi_72165207
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:58 schreef Like-a-Bunny het volgende:

[..]

Spiderpayment-ripoff.
pi_72165594
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:20 schreef scrumple het volgende:
Alleen had TS wél gewoon een account waar 'ie naar ik aanneem ook wél betaalde transacties op heeft gedaan, en heeft iemand achter zijn computer gezeten terwijl 'ie nog was ingelogd.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:03:04 #41
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72165628
Laat dan lekker die "vriend" van je betalen?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72167065
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:03 schreef Catbert het volgende:
Laat dan lekker die "vriend" van je betalen?
Dat dus.

Die 'vrienden' hebben misbruik gemaakt van je account. Ze moeten je daarvoor net zo goed betalen als wanneer ze je glazen tafel hebben gebroken.
Verder ben jij zelf verantwoordelijk voor je account. Dat jij dat account open laat staan en aan dronken vrienden geeft ontslaat jou niet van verantwoordelijkheid.
pi_72168876
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:54 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dat dus.

Die 'vrienden' hebben misbruik gemaakt van je account. Ze moeten je daarvoor net zo goed betalen als wanneer ze je glazen tafel hebben gebroken.
Verder ben jij zelf verantwoordelijk voor je account. Dat jij dat account open laat staan en aan dronken vrienden geeft ontslaat jou niet van verantwoordelijkheid.
Het ontslaat je iig wel tot de verplichting tot koop.
pi_72169177
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:12 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Het ontslaat je iig wel tot de verplichting tot koop.
Hoezo dat dan? Vanaf de account van TS is immers een transactie tot stand gekomen.
pi_72169237
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Vanaf de account van TS is immers een transactie tot stand gekomen.
Ja maar niet door TS. Er is dus geen sprake van wilsovereenstemming van de TS.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:31:04 #46
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72169343
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:27 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Klopt, maar hoe ga je dat bewijzen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72169436
quote:
TS is verantwoordelijk voor zijn account.
Er zal ongetwijfeld een wachtwoord op staan zodat je er niet zomaar bij kunt.
TS heeft dus dat wachtwoord gegeven, of mensen bij zijn computer gelaten.

Dit is wel heel wijzen,wijzen,wijzen naar een ander: ik heb het niet gedaan. Pak die ander!

Je hebt die ander de sleutels van de kluis gegeven
en nu heb jij er zogenaamd niets mee te maken dat het geld weg is.

Leuke truuk: Ik geef mijn pinpas en code aan de buurman. Die pint zich helemaal dol. Vervolgens zeg ik tegen mijn bank dat ik het geld terug wil, want ik heb het niet gedaan.

Dat werkt ook echt, of niet soms?

Het gebruik van het account is voldoende voor de tegenpartij om 'wilsovereenstemming van TS' te veronderstellen. Als dat niet zo is ligt de bewijslast van het tegendeel bij TS. En dan is een telefoontje 'ik was het niet' duidelijk onvoldoende bewijs.
pi_72169438
is het een leuke klok?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_72169443
quote:

[..]

Er is onder de account van TS, met het wachtwoord dat alleen TS wist, een bestelling geplaatst.
pi_72169541
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, maar hoe ga je dat bewijzen?
De bewijslast ligt in dit geval bij de verkoper. Hij moet een schriftelijke bevestiging van kunnen overleggen waaruit blijkt dat TS het product ook wilde kopen. Zie bijvoorbeeld 267741 CV 05-854 over telefonische verkoop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')