Half 1.. Zal ik nog wat noodles naar binnen werken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:26 schreef Dropdown het volgende:
Kwaliteitstopic om 6 voor half 1. Zal wel dinsdag zijn
Samenvatting: shit happensquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:24 schreef Japsnars het volgende:
Bijna iedere webdeveloepr weet wel dat MD5 wachtwoorden over het algemeen redelijk makkelijk te kraken zijn dankzij gigantische databases die zo ongeveer alle wachtwoorden van 1-9 tekens met lowerUPPER1234567890!@#$%^ bevatten.
Toch blijkt nu dat een van de grootste, al dan niet de grootste, online community van Nederland nog steeds simpelweg normale MD5 encryptie gebruikt.
Hoe lui en onwetend zijn de dev's van fok dan dat ze nog steeds md5() gebruiken ipv bijvoorbeeld een dubbele md5 ( md5(md5($pass)) ) of een salt ( md5($pass.$salt) )
Op zo'n manier kan je er gewoon op wachten dat een van de crew wachtwoorden wordt gekraakt en daarnaast worden alle FOK! users nu ook lekker gescrewed als blijkt dat de cracker een complete kopie heeft gemaakt van iedereens email adres + wachtwoord.
Way to go
Met een beetje programmeer kennis kan je goud geld verdienenquote:
De bril moet nog komenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:30 schreef LudoSanders het volgende:
Al die bebrilde pubers met zomervakantie die het beter denken te weten.
Ja als gold harvester in WoW ja!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:31 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Met een beetje programmeer kennis kan je goud geld verdienen
Te laatquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:29 schreef Dibble het volgende:
Ga met Iteejer samen om de tafel zou ik zeggen voor een diep gesprek
Eens, iets met zout ofzo?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:39 schreef Fascination het volgende:
MD5, nu nog? Jezus dat kan echt niet meer nee.
Ik heb geen idee waar het over gaat.
Een uurtje geleden had ik nog geen idee dat Fok! slechts een standaard MD5 encryptie gebruiktequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:32 schreef Igen het volgende:
Een uurtje geleden had je een punt gehad, maar nu had je beter alles in de verleden tijd kunnen schrijven. Beetje een mosterd-na-de-maaltijd-topic.
MD5 is een hashing algoritme:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:39 schreef Fascination het volgende:
MD5, nu nog? Jezus dat kan echt niet meer nee.
Ik heb geen idee waar het over gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |