abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72386487
Ik ga denk ik slapen.
pi_72386490
Leuk trouwens bruiloften.. we hebben 200 gasten teveel.. Hoe kom ik daar nou weer van af.
En ja.. t wordt n TurksKoerdische bruiloft, zonder APO of dat PKK gedoe..
En oh wat zullen we zingen over ondrukking!
pi_72386495
Lief dabgoek,
pi_72386520
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:54 schreef Yel het volgende:
Leuk trouwens bruiloften.. we hebben 200 gasten teveel.. Hoe kom ik daar nou weer van af.
En ja.. t wordt n TurksKoerdische bruiloft, zonder APO of dat PKK gedoe..
En oh wat zullen we zingen over ondrukking!
Is hij Koerdisch dan? Of jij?
pi_72386546
Waarom zijn veel alevieten koerdish?
pi_72386566
Er zijn meer Turkse alevi's dacht ik? Maar het is ontstaan in Anatolie en daar wonen ook veel Koerden. Correct me if I'm wrong.
pi_72386579
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:55 schreef IHVK het volgende:

[..]

Is hij Koerdisch dan? Of jij?
Ach wat is Koerdisch..... Ouders spreken het vn ons beiden. Ik ken alleen de scheldwoorden.
Wat ik al zei, wat is Koerdisch? Als ik mezelf vergelijk met die APO gasten ben ik t niet. Mijn verloofde ziet zichzelf als n Turk. Dus het gedoe met assimilatie van de MHP werkt misschien :p

Dan vind ik het wel zo eerlijk van de MHPliler om te assimileren in Nederland. Niet schijnheilig doen wolfjes!
pi_72386641
Een koerd kan en zal nooit een echte Turk zijn, ja!
pi_72386644
Neeeeee, Alevietisme is niet ontstaan in het Oosten het is ontstaan in S-Arabie.
De meeste Alevieten zijn idd Koerdisch.. Zij zijn Dogu-Aleviler, of Kurt alevileri. Deze mensen komen uit het Oosten en die zijn vaak geemigreerd naar Nederland.

In TR heb je van alles wat, Arab-Alevisi, Turk-Alevisi etc.
pi_72386661
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:59 schreef xminator het volgende:
Dus dan rest de vraag: Waar doet MHP het voor!
pi_72386677
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:57 schreef Yel het volgende:

[..]

Ach wat is Koerdisch..... Ouders spreken het vn ons beiden. Ik ken alleen de scheldwoorden.
Wat ik al zei, wat is Koerdisch? Als ik mezelf vergelijk met die APO gasten ben ik t niet. Mijn verloofde ziet zichzelf als n Turk. Dus het gedoe met assimilatie van de MHP werkt misschien :p

Dan vind ik het wel zo eerlijk van de MHPliler om te assimileren in Nederland. Niet schijnheilig doen wolfjes!
Maar wij willen geen eigen land in Nederland is een veelgebruikt argument. Majah. Ach. Ik weet het niet. Zal allemaal wel. Ik ga tukken.
pi_72386733
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:59 schreef xminator het volgende:

Echte Turken bestaan niet. Ja misschien ergens in de bergen van West-China. Waarschijnlijk heb jij veel arabisch, koerdisch, grieks en weet ik veel wat voor genen allemaal in je lichaam.

Dus. Fijne avond nog.

Turkije is meer een instituut dan een genetisch etnische eenheid ofzo.
pi_72386742
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:59 schreef Yel het volgende:

[..]

Dus dan rest de vraag: Waar doet MHP het voor!
Zie je het niet?
Je geeft een hand en de koerden willen je hele arm....
pi_72386755
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:00 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar wij willen geen eigen land in Nederland is een veelgebruikt argument. Majah. Ach. Ik weet het niet. Zal allemaal wel. Ik ga tukken.
De meeste Koerden in TR willen dat ook niet.. Idd, het zal allemaal wel.
Truste.
pi_72386785
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:02 schreef xminator het volgende:

[..]

Zie je het niet?
Het lijken net Turken.
  donderdag 3 september 2009 @ 00:03:17 #291
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72386795
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:51 schreef IHVK het volgende:

[..]

Hm. Het is toch wel een beetje dezelfde manier van redeneren als bij Wilders. Ik denk dat je ongelijk heb en hoop het ook.

Maar de meeste Koerden chillen m gewoon. Dus zo een groot probleem is er niet. Er wonen 12 tot 20 miljoen (geen officiele cijfers bekend) Koerden in Turkije. En paar duizend zijn doorgedraaid na jarenlange onderdrukking (of uitzichzelf?) en dat is eigenlijk de samenvatting van heel het probleem.

Politici die misbruik maken van angst willen niets liever dat deze angst voor eeuwig doorgaan. Ze verdienen er juist aan. Wat is het bestaansrecht van MHP zonder het Koerdenprobleem? En wat moet Wilders zonder moslims?
Aynen öyle.. Net als hoe Wilders gelijk heeft over de problematiek hierzo, zal MHP ook gelijk krijgen... Door de laatste ontwikkelingen met de Kürt Açılımi zullen Koerden niet integreren maar alleen maar assimileren (ze zullen zich niet snel de mond laten snoeren) çok yaman olacaklar hergroeperen en samen als 1 Koerdische gemeenschap steeds sterker worden, de Turkse taal zal vervagen totdat het in grote delen van Turkije helemaal niet zal worden gesproken.. ook op politiek vlak zullen ze sterker worden, ze gaan meer lobbyen en infiltreren, en zullen geen blad meer voor de mond nemen.. het wordt alleen maar agressiever.. als die gasten eenmaal de smaak te pakken hebben willen ze meer en meer.. in de tussentijd zullen ze niets voor Turkije voelen netzoals de Basken niet te maken willen hebben met de Spaanse identiteit en alles wat Spaans is, vervolgens komt een dag dat ze zich zwaar gaan verzetten voor onafhankelijkheid, soevereiniteit enz.... Ze worden nog erger dan die Kangals
pi_72386814
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:59 schreef Yel het volgende:
Neeeeee, Alevietisme is niet ontstaan in het Oosten het is ontstaan in S-Arabie.
De meeste Alevieten zijn idd Koerdisch.. Zij zijn Dogu-Aleviler, of Kurt alevileri. Deze mensen komen uit het Oosten en die zijn vaak geemigreerd naar Nederland.

In TR heb je van alles wat, Arab-Alevisi, Turk-Alevisi etc.
S-Arabie? Weet je dat zeker.

Volgens mij gewoon in Turkije. En volgens wiki ook. Het is de vermenging van de islam en de Turkse cultuur in Anatolie eigenlijk.

Haci Bektas enzo?
pi_72386866
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:02 schreef xminator het volgende:

[..]

Zie je het niet?
Oja? Sorry hoor maar dit lijkt gewoon heel erg alsof je iemand aan het napraten bent.
pi_72386914
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:03 schreef marcusa het volgende:

[..]

Aynen öyle.. Net als hoe Wilders gelijk heeft over de problematiek hierzo, zal MHP ook gelijk krijgen... Door de laatste ontwikkelingen met de Kürt Açılımi zullen Koerden niet integreren maar alleen maar assimileren (ze zullen zich niet snel de mond laten snoeren) çok yaman olacaklar hergroeperen en samen als 1 Koerdische gemeenschap steeds sterker worden, de Turkse taal zal vervagen totdat het in grote delen van Turkije helemaal niet zal worden gesproken.. ook op politiek vlak zullen ze sterker worden, ze gaan meer lobbyen en infiltreren, en zullen geen blad meer voor de mond nemen.. het wordt alleen maar agressiever.. als die gasten eenmaal de smaak te pakken hebben willen ze meer en meer.. in de tussentijd zullen ze niets voor Turkije voelen netzoals de Basken niet te maken willen hebben met de Spaanse identiteit en alles wat Spaans is, vervolgens komt een dag dat ze zich zwaar gaan verzetten voor onafhankelijkheid, soevereiniteit enz.... Ze worden nog erger dan die Kangals
Verschil met Basken is dat Koerden verspreid wonen door heel Turkije.

Dus Turken en Koerden leven eigenlijk samen. En zolang er geen parallelle samenleving ontstaat. (dus zolang ze onderling blijven trouwen) is de kans op jouw scenario uiterst klein. Bovendien zijn er ook ontzettend veel Koerden geassimileerd.
pi_72386927
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:04 schreef IHVK het volgende:

[..]

S-Arabie? Weet je dat zeker.

Volgens mij gewoon in Turkije. En volgens wiki ook. Het is de vermenging van de islam en de Turkse cultuur in Anatolie eigenlijk.

Haci Bektas enzo?
De basis is ontstaan na de dood van onze profeet.. Conflict in opvolging.
De cultuur er om heen is meer Turks ja...
pi_72386947
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:03 schreef marcusa het volgende:

[..]

Volgens mij fok jij de boel op.. Iemand kan niet zo kortzichtig zijn.
pi_72386950
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:08 schreef Yel het volgende:

[..]

De basis is ontstaan na de dood van onze profeet.. Conflict in opvolging.
De cultuur er om heen is meer Turks ja...
Oja Sjiisme. Ok dat klopt, maar uiteindelijk is het wel redelijk los gegroeid van andere shiitische stromingen dacht ik.
pi_72386975
ach ja over 120 jaar zijn wel allemaal dood. Laten we het beste ervan maken.
pi_72387016
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:09 schreef IHVK het volgende:

[..]

Oja Sjiisme. Ok dat klopt, maar uiteindelijk is het wel redelijk los gegroeid van andere shiitische stromingen dacht ik.
In vergelijk tot de sjiieten in Iran bijvoorbeeld: Ja!
De basis is hetzelfde.. Maar ach, zoals je zegt over 150 jaar is het weer anders.
pi_72387042
Ik ga maar eens mijn nest in.
Arbeit macht frei, maar dan moet ik wel op tijd naar bed.

Goodnight!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')