abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:27:01 #26
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_72130220
quote:
And then there's you
You've changed
IIk vind Sketchead echt fantastisch. De Humbug-style waardeer ik zeer, maar ik vermoed dat een mix tussen de post-FWN en pre-Humbug stijl mij nog meer had kunnen bekoren.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_72131129
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:20 schreef Assassin92 het volgende:
Ik heb Sketchead uberhaupt nog nergens kunnen vinden helaas!
Ik ook niet, ben benieuwd Hoewel de HMH kut is, probeer ik toch beide dagen te gaan.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_72132689
Vinyl is ook binnengekomen Tevens tvp
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_72138261
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:27 schreef TC03 het volgende:

[..]

IIk vind Sketchead echt fantastisch. De Humbug-style waardeer ik zeer, maar ik vermoed dat een mix tussen de post-FWN en pre-Humbug stijl mij nog meer had kunnen bekoren.
Ja, eens Hoop dat de B-sides meer van zulks zijn.

Zou er nog een presale zijn voor de HMH? En ik ben niet van plan 10 én 11 te gaan, dat is me weer een beetje too much Denk dat ik de eerste maar pak, 10 november.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:20:35 #31
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72138375
Ik vind Sketchead ook geweldig, maar is het een soort bonustrack van Humbug? Of wat moet het voorstellen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:22:58 #32
53267 TC03
pi_72138463
Bonustrack van Humbug speciaal voor iTunes.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:28:36 #33
159761 Arn0
Abbey Road
pi_72138670
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:22 schreef TC03 het volgende:
Bonustrack van Humbug speciaal voor iTunes.
Dat is dan weer jammer, dat iTunes een extra nummer krijgt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_72139917
Paar nummers van ze gezien op tv! Zag er goed uit!!
pi_72141174
kaart voor antwerpen besteld.. Nog niet uitverkocht na een dag.. Ga in mn 1tje kan ik optimaal genieten!

Denken jullie ook niet dat 2 x HMH misschien niet uitverkocht raakt? Ook na de vele negatieve reacties..
pi_72144786
quote:
...featuring headliners Arctic Monkeys on their new album 'Humbug' and how recording in the desert with Josh Homme changed them.
Vernieuwend!
Stay on my arm, you little charmer
pi_72144863
Humbug is hier als schijf eindelijk ook binnen .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_72145610
Heb niet veel anders gedaan dan slapen na Lowlands, dus Ik ga morgen even de LP halen en de NME.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:06:39 #39
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_72145698
Secret Door vind ik een van de mooiste nummers die ze gemaakt hebben.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:41:26 #40
53267 TC03
pi_72146814
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:38 schreef tim. het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Vernieuwend!
pi_72152498
Ik ga zeker zaterdag kaarten regelen voor de HMH!!!
pi_72156165
quote:
3VOOR12 bespreekt Album van de Week (35): Arctic Monkeys

Humbug is een ingetogen album dat barst van de ideeën

3VOOR12 NL Atze de Vrieze
dinsdag 25 augustus 2009 17:17

De eerste twee Arctic Monkeys-albums hadden iets onvermijdelijks. Alsof er niet over nagedacht was. Alsof die vier jongens uit het grauwe Sheffield op een dag gitaar, drums en bas opgepakt hadden en het eerste speelden wat in ze opkwam. Toevallig een plaat vol geweldige popliedjes. Moeiteloos, lichtvoetig, maar ook vernuftig. Hoe anders was het project The Last Shadow Puppets, dat frontman Alex Turner daarna deed met Miles Kane van The Rascals: een rijk gearrangeerde retroplaat met verwijzingen naar Scott Walker en filmmuziek uit de jaren zestig. Het derde Monkeys-album is geen kopie van dat project, maar volgt wel de lijn die ermee ingeslagen is: Humbug is een plaat die barst van de ideeën.

Om die ideeën te stroomlijnen, ging de band in zee met Queens Of The Stone Age-frontman Josh Homme. Zijn studio in de woestijn bij L.A. werd de broedplaats voor zeven van de tien songs. James Ford, die het hele tweede album voor zijn rekening nam, produceerde in Brooklyn de overige drie nummers, maar de cactussen heeft duidelijk meer indruk gemaakt. Dat is het duidelijkst te horen in Potion Approaching, een staccato gitaarsong met QOTSA-riffs, backing vocals en een psychedelisch middenstuk, waarin Turner bijna als Jim Morrison klinkt.

Dat psychedelische middenstuk staat niet op zichzelf. Humbug staat vol met tempowisselingen en nieuwe geluiden. Het geweldige Secret Door bijvoorbeeld is een song met twee gezichten. Het begint kalm, in een nachtelijke stad (Turner en zijn modellenmeisje achtervolgd door paparazzi?), verandert even een ouderwetse hectische popsong, om vervolgens weer terug te keren bij het zijn tagline: “Fools on parade, cavort and carry on for waiting eyes”.

De single Crying Lighting doet iets soortgelijks. Het begint spannend en ingetogen met een scherp brommende bas, een sterke gitaarhook en ingehouden zang. Langzaam maar zeker bloeit de song steeds verder open, met een marcherend slot als climax. De details in Turners zang zijn nog verder geperfectioneerd. Er zijn weinig zangers met zo’n uitgesproken dictie als hij. Zijn teksten zijn nog altijd heel gedetailleerd, maar wel abstracter dan voorheen. Toch is Crying Lightning typisch zo’n song die laat zien dat Arctic Monkeys meer is dan Turners backing band.

Ook de gouden liefdesballade Cornerstone is een klassieker in de dop. Daar staat tegenover dat Humbug iets meer missers kent dan we van Arctic Monkeys gewend zijn. Afgelopen zondag speelde de band op Lowlands bijna het hele nieuwe album. Drie songs stonden niet op de setlist. Niet toevallig zijn het de zwakste songs van het album: Dance Little Liar is een langzame track die de sprankeling van Cornerstone mist. Fire And The Thud is een mid-tempo woestijnrocker waarin de briljante hook ontbreekt. Het zes minuten durende slotstuk The Jeweller’s Hands lijkt op een afgekeurde Last Shadow Puppets liedje, ontdaan van strijkers.

Maar het belangrijkste is dat Alex Turner en de zijnen niet net als de Kaiser Chiefs bij album nummer drie door hun inspiratie heen zijn. In tegendeel: Humbug is niet eens een overgangsplaat, maar gewoon een gedurfde nieuwe stap. Dat lange haar voor het gezicht van drie bandleden wees er al op dat de band een introverte fase in ging. Humbug is geen donker album, maar heeft een ingehouden en minder direct geluid dan de eerste twee. Dat kost misschien iets meer moeite, maar beloningen zijn er meer dan genoeg.

Humbug van Arctic Monkeys verschijnt op Domino/Munich.
Stay on my arm, you little charmer
pi_72157747
http://mediaweb.musicradio.com/player/default.asp?s=59&e=0

Matt en Alex, track by track interview. Dalijk. Vanaf 10 uur UK time was het.
pi_72158244
Ben eigenlijk helemaal niet zo'n AM fan, maar het nieuwe album is wel heel erg vet. Op Lowlands vond ik het ook een goede show. Ga wel naar de HMH, omdat ik ook fan ben van Eagles of Death Metal.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_72161902
Erg jammer dat er maar 15 minuten van het Lowlands optreden van AM op de site van 3 voor 12 hebben gezet.
Daarintegen staan wel de volledige concerten van Kasabian en Bloc Party wat weer een hoop goed maakt.

Toch vraag ik me af waarom ze niet het hele monkey concert erop hebben gezet.
pi_72162072
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 03:55 schreef Vatta het volgende:
Erg jammer dat er maar 15 minuten van het Lowlands optreden van AM op de site van 3 voor 12 hebben gezet.
Daarintegen staan wel de volledige concerten van Kasabian en Bloc Party wat weer een hoop goed maakt.

Toch vraag ik me af waarom ze niet het hele monkey concert erop hebben gezet.
Dat wilden de monkeys niet.
pi_72169420
Argh, nu baal ik helemaal dat ik de kaarten aan me voorbij heb moeten laten gaan: Them Crooked Vultures zeker als voorprogramma van de intieme gig in Londen vanavond.
pi_72174524
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:33 schreef Aisumasen het volgende:
Argh, nu baal ik helemaal dat ik de kaarten aan me voorbij heb moeten laten gaan: Them Crooked Vultures zeker als voorprogramma van de intieme gig in Londen vanavond.
Ach was leuk geweest maar je gaat natuurlijk voornamelijk voor de hoofdact
pi_72174597
Als van te voren bekend was dat them crooked vultures in het voorprogramma stond had er een heel ander publiek gestaan lijkt me. Wel tof dat die 2 samen optreden.
pi_72174718
Spuit 11, maar goed:
Uit de Live Nation nieuwsbrief:
quote:
Arctic Monkeys - HMH
10 & 11 november 2009 - De afsluiter van Lowlands 2009 komt terug voor meer! Op 10 en 11 november treden de Arctic Monkeys op in de Amsterdamse HMH. Bij het optreden wordt het publiek nog eens extra verwend met special guest en Lowlandsvriendjes van Arctic Monkeys: garage-rockband Eagles of Death Metal. Let op: op aanvraag van de band is de minimum leeftijd voor dit concert 16 jaar.

Met het net verschenen album ‘Humbug’ en een overweldigend optreden op Lowlands 2009 afgelopen weekend laten de mannen zien dat het hoofdstuk Arctic Monkeys nog lang niet gesloten is.
Kaartverkoop start a.s. zaterdag om 10.00u
Ik wist niet dat AM zelf wilde dat de show 16+ was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')