bronquote:Duivenvoereter dood aangetroffen
Van onze correspondent
VEENDAM, vrijdag
De Veendamse Gerben Hoeksma (65) die tien jaar geleden een nationaal fenomeen werd omdat hij als ontbijt elke dag een portie duivenvoer naar binnen lepelde, is dood in zijn huis aangetroffen.
Agenten waren in het huis aan het Bocht Oosterdiep in Veendam gaan kijken nadat een ongeruste kennis zich bij het politiebureau had gemeld. Tegen de gewoonte in trof hij Hoeksma niet bij zijn woning aan. Ruim vijftien jaar geleden begon Hoeksma, lid van de vrekkenclub, met z’n duivenvoerontbijt.
Hoeksma: „Een duif kan er meer dan duizend kilometer mee vliegen. Ik dacht: dan moet het toch wel voedzaam zijn. Ik heb ontdekt dat er meer dan vijftien verschillende soorten zaden, pitten en granen inzitten. Op een dag ben ik gewoon naar de dierenwinkel gegaan, heb een kilo gekocht, met water gemengd en wonder boven wonder vond ik het lekker.”
![]()
Gerben Hoeksma at elke ochtend een bordje duivenvoer, lekker en goedkoop. In 2003 kwam hij met het briljante idee om van het voer meel te maken zodat er brood van kon worden gebakken. Volgens Hoeksma kon daarmee de hongersnood in de wereld worden bestreden.
FOTO: FRANÇOIS WIERINGA
Vijftien jaar geleden kocht hij 125 kilo voor 75 gulden en kon hij 2,5 jaar vooruit. Ander voordeel was dat hij keurig netjes op zijn gewicht van vijftig kilo bleef.
Hij had er ook stenen bij moeten eten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:31 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Kennelijk toch niet zo gezond.
Misschien was deze meneer 1.50m.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind 50 kilo qua gewicht ook niet erg gezond voor een volwassen man.
Maar goed, op zich sterven er wel vaker mensen op hun 65ste
quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:33 schreef NightH4wk het volgende:
Wat zal hij blij zijn. Toch aardig wat geld uitgespaard!
Een ontbijtje van 137 gram per dag. Daar blijf je geen 50 kilo van. Wat at hij de rest van de dag? Jatte hij het brood van de eendjes af ofzo?quote:Vijftien jaar geleden kocht hij 125 kilo voor 75 gulden en kon hij 2,5 jaar vooruit. Ander voordeel was dat hij keurig netjes op zijn gewicht van vijftig kilo bleef.
Misschien at hij wel duiven.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:03 schreef Farenji het volgende:
[..]
Een ontbijtje van 137 gram per dag. Daar blijf je geen 50 kilo van. Wat at hij de rest van de dag? Jatte hij het brood van de eendjes af ofzo?
Hij hongerde de beesten eerst uit door hun voedsel af te nemen en als ze dan van hun stokje vielen greep hij ze.quote:
Hahaquote:Gerben Hoeksma at elke ochtend een bordje duivenvoer, lekker en goedkoop. In 2003 kwam hij met het briljante idee om van het voer meel te maken zodat er brood van kon worden gebakken. Volgens Hoeksma kon daarmee de hongersnood in de wereld worden bestreden.
Jouw foto!quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind 50 kilo qua gewicht ook niet erg gezond voor een volwassen man.
Maar goed, op zich sterven er wel vaker mensen op hun 65ste
Dooie duiven vliegen niet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:58 schreef Blinky het volgende:
[..]
Jouw foto!
ontopic:
Zou hij naar de hemel gevlogen zijn?
Wat is dat voor appels met peren vergelijking?quote:Ruim vijftien jaar geleden begon Hoeksma, lid van de vrekkenclub, met z’n duivenvoerontbijt.
Hoeksma: „Een duif kan er meer dan duizend kilometer mee vliegen. Ik dacht: dan moet het toch wel voedzaam zijn.
Nja, de duif valt niet ver van de boom zeggen ze wel eens he.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:00 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat is dat voor appels met peren vergelijking?
Hij at geen duiven hoor.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:01 schreef Ps2K het volgende:
Mooi! Duiven zijn vieze ziekteverwekkende kankerbeesten die doodmoeten. Duiven zijn de AIDS van onze samenleving
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |