nee hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:04 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Ehm sorry nee. Alleen als kopie indien je in bezit bent van een originele versie.
quote:Volgens de wet is het legaal om muziek en films te downloaden, en deze zelf te gaan luisteren / kijken. Voor software, games etc. ligt dit anders. Dit mag je wel downloaden, maar niet gebruiken
quote:Bij software is het anders. De rechtmatige gebruiker mag een reservekopie maken voor het met het programma beoogde gebruik. Zoals bij vraag 3 is gezegd, is het niet zeker of een reservekopie tegenwoordig nog nodig is. Als hij niet nodig is voor het gebruik van het computerprogramma, mag de kopie niet worden gemaakt, ook al bezit je een eerlijk gekocht exemplaar van het programma. Downloaden mag dan ook niet.
je punt? Ik zie nergens staan dat je software niet mag downloaden hoor. Misschien dat ik mijn bril eventjes moet gaan zoeken?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:14 schreef DragonFire het volgende:
http://www.euro-copyrights.org/index.php/1/37
oftewel ik mag geen software downloaden, ook niet bij Adobe vandaan als ik deze regel zo lees.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:15 schreef DragonFire het volgende:
...ook al bezit je een eerlijk gekocht exemplaar van het programma. Downloaden mag dan ook niet.
Dat is helemaal niet interessanter, dat maakt het alleen maar een "jullie zijn zelf ook fout, zo njeh"-spelletje, terwijl er tot dusver (met hier en daar een paar uitzonderingen nog met echte argumenten gegooid wordt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:24 schreef MikeyMo het volgende:
Of wellicht nog interessanter: downloaden jullie zelf eigenlijk muziek/films/software
Nou ja, ik vind het best interessant als blijkt dat de pleitbezorgers van het copyright hemzelf blijken te schendenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet interessanter, dat maakt het alleen maar een "jullie zijn zelf ook fout, zo njeh"-spelletje, terwijl er tot dusver (met hier en daar een paar uitzonderingen nog met echte argumenten gegooid wordt.
Ja, en ik kan me ook prima voorstellen waarom. Hint: dat is niet om door te discussiërenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:28 schreef MikeyMo het volgende:
Nou ja, ik vind het best interessant als blijkt dat de pleitbezorgers van het copyright hemzelf blijken te schenden
Ik zie al jaren lang de kwaliteit van software in het algemeen afnemen. Meer bugs, uitmelken van concepten, en het verloren gaan van partijen die een niche markt bedienen. Persoonlijk vind ik dat erg jammer. EN ja, ook ik download wel eens wat illegaal, maar in de regel probeer ik een freeware alternatief te vinden of betaal ik de zooi gewoon.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:24 schreef MikeyMo het volgende:
zoals ik al eerder aangaf is het volgens de precieze letter van de wet allemaal oh zo fout wat er gebeurt alleen ik krijg maar geen antwoord waarom mensen die tegen het kopieren of draaien van gekraakte software door jan met de pet zijn die instelling hebben. Zijn jullie de zoon/dochter van Tim Kuijk, ontwikkelen jullie zelf software?
Of wellicht nog interessanter: downloaden jullie zelf eigenlijk muziek/films/software
Kom ik vanavond op terug als ik tijd heb, ben maar niet bangquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:24 schreef MikeyMo het volgende:
zoals ik al eerder aangaf is het volgens de precieze letter van de wet allemaal oh zo fout wat er gebeurt alleen ik krijg maar geen antwoord waarom mensen die tegen het kopieren of draaien van gekraakte software door jan met de pet zijn die instelling hebben. Zijn jullie de zoon/dochter van Tim Kuijk, ontwikkelen jullie zelf software?
Ik maak zelf software (open source, niet gratis!) en kan je vertellen dat ik software gebruik volgens hoe de licentie is. Dus geen windows bij mij aangezien ik tevens het standpunt heb dat een OS integraal onderdeel is van een systeem (zonder OS kun je niks) en dus niets zo mogen kosten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:24 schreef MikeyMo het volgende:
Apache is dan ook gewoon goed. En MySQL, zoals je hier zo prachtig aanhaalt, in iets mindere matequote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:40 schreef wdn het volgende:
Apache is het grootste voorbeeld hiervan. En MySQL in iets minder mate.
Ja ik weet waar ik het over hebquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Apache is dan ook gewoon goed. En MySQL, zoals je hier zo prachtig aanhaalt, in iets mindere mate.
Betalen voor licenties voor software is geld weggooienquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:47 schreef MikeyMo het volgende:
ik ben gewoon opgegroeid met illegale software en heb vorig jaar, afgezien van een antivirus proggie 10 jaar geleden, voor het eerst bewust een pakket gekocht omdat ik geen gekraakte versie kon vinden; Cubase Essentials 4. Mooi pakket, maar afgezien van de tutorial er mee volgen heb ik er nog bar weinig mee gedaan![]()
dus nu staat 130,- aan software te verstoffen op de plank
Alleen indien je de download nodig hebt voor het functioneren van programma. Wat wel logisch is natuurlijk. Tevens indien de maker aangeeft dat het verspreid mag worden, is het totaal geen probleem.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:26 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
oftewel ik mag geen software downloaden, ook niet bij Adobe vandaan als ik deze regel zo lees.
Cubase staat er trouwens ook om bekend dat de gekraakte (en dus dongle-loze) versie zo instabiel als de pest is. Dus daar heeft ook voor de hobbyist een licentie wél meerwaarde. Mits je het programma gebruikt uiteraardquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:47 schreef MikeyMo het volgende:
Cubase Essentials 4. Mooi pakket, maar afgezien van de tutorial er mee volgen heb ik er nog bar weinig mee gedaan![]()
Nou ja, deze software werkte met een dongel waardoor er lastig een crack voor te maken is kennelijk dus helaas. Ik zag me al helemaal volop tracks bouwen maar de zin was wegquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Betalen voor licenties voor software is geld weggooien
---
Betalen moet je voor hardware doen. Een mp3 speler, een mp4 speler, een telefoon. OK daar betaal ik voor en dan dus indirect voor de ontwikkeling van software. Maar niet voor op een PC.
DAN zullen ze toch echt met een opzet moeten komen waarbij ik 1x betaal en dan levenslang updates mag ontvangen van nieuwere versies. Want betalen voor een office 9 en dan office 10 en dan office 11 en dan office 12 (terwijl de core nagenoeg identiek zal zijn overgenomen van de voorgaande versie) nee dank je
(Die stelling durf ik te maken omdat ik namelijk zelf ook zo werk met coden: hier dit blok overnemen, en hier dat blok overnemen. Alleen factureren wij de echte uren en niet wat het zou kosten om dat blok te maken)
Waarom denk je dat men bij Windows steeds het uiterlijk zo drastisch veranderen? Puur omdat ze het anders nooit verkocht krijgen dat er weer euros neergelegd moeten worden voor iets dat lijkt op het voorgaande.
Die slaat de plank wel heel erg mis, jaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:06 schreef DragonFire het volgende:
En ik wil potverdrie niet die vervelende brein reclame vooral bij mijn film.
Een non argument, net zoals dat men hier zweert bij PS terwijl er zat alternatieven zijn. Tegen de tijd dat jij het zakelijk zal gaan gebruiken ligt CS4 voor 10 euro in de grabbelbak bij de V&D en verdienen ze dus niets meer aan je. En uiteraard ben je zó verslaafd aan die interface van CS4 (zoals je eerder zei) dat je nu al niet meer zonder kunt. Want heck, die interface van CS2 komt uit 2005 en dat kan je écht niet meer aanleren.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:52 schreef Omniej het volgende:
[..]
Het feit dat ik niet meer zonder CS4 kan, komt júist doordat het illegaal te downloaden is. Stel dat Photoshop met geen mogelijkheid gedownload kon worden, dan zou ik nooit vertrouwd zijn geraakt met Adobe's software. Ik ga immers geen 1000+ euro neertellen voor software die ik nooit eerder heb gebruikt of nodig heb gehad.
[..]
Kortom: het feit dat ik het hele CS4 pakket illegaal download, zal op de langere termijn alleen maar méér inkomsten voor Adobe opleveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |