abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:45:01 #1
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_72119862
Zoals "angstschreeuw". Wie weet er nog meer? Er gaat iets hartverwarmends van uit, vandaar.

Op andere fora oppert men "slechtstschrijvend" (9), maar dat vind ik twee woorden en dus niet hartverwarmend maar eerder hardvochtig.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_72119988
herfstschraalte.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:55:54 #3
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_72120195
Oh, die is beeldschoon. Zo evocatief ook. Alsof je de essentie van het leven in één woord samenvat.

"Herfstschraalte," verzuchtte zij meewarig, alvorens haar laatste adem uit te blazen. En dat was het dan.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_72120352
Wat ook nog kan is:
KNZHRM-schip (9 letters)
Dat is een schip van de Koninklijke Noord en Zuid Hollandse Reddingsmaatschappij

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_72121437
Als een zelfbedachte combinatie ook telt, dan kun je kirschschrijver nog in overweging nemen. Dat is dan een schrijver die het beste schrijft onder het genot van een likeurtje.
pi_72452047
Als angstschreeuw algemeen bekend staat als Nederlands woord met de meeste medeklinkers op een rij, dan lijkt me dat er niet veel andere woorden zullen zijn met zoveel medeklinkers

Woorden met heel veel klinkers heb je trouwens ook wel...

koeieuier
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 6 september 2009 @ 22:22:00 #7
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_72502592
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:50 schreef Knipoogje het volgende:
Als angstschreeuw algemeen bekend staat als Nederlands woord met de meeste medeklinkers op een rij, dan lijkt me dat er niet veel andere woorden zullen zijn met zoveel medeklinkers

koeieuier
koeienuier
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_72723649
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:34 schreef DaMart het volgende:
Als een zelfbedachte combinatie ook telt, dan kun je kirschschrijver nog in overweging nemen. Dat is dan een schrijver die het beste schrijft onder het genot van een likeurtje.
't hoeft niet eens zelfbedacht:
Kitschschrijver.
pi_72748610
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:30 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

't hoeft niet eens zelfbedacht:
Kitschschrijver.
Dat moet dan wel de slechtstschrijvende schrijver zijn ooit

dat zijn er 9

[ Bericht 0% gewijzigd door Knipoogje op 15-09-2009 19:07:17 ]
  maandag 14 september 2009 @ 22:55:12 #10
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_72748760
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:52 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat moet dan wel de slechtsschrijvende schrijver zijn ooit

dat zijn er 9
Nee, maar 8 want je bent een T vergeten.
pi_72775478
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:55 schreef Marble het volgende:

[..]

Nee, maar 8 want je bent een T vergeten.
Ik had 5 fout in het allereerste nationaal dictee... en het is alleen maar achteruit met me gegaan
Zelfs koeieuier is koeienuier geworden
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:47:23 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72788772
In het topic Koeieuier was het vroeger. wordt door Iblis het woord "borsjtsjschranser" genoemd, 10 medeklinkers. Oorspronkelijk bedacht door Battus.

'sjtsj' is de Nederlandse transliteratie van de letter щ uit het Cyrillische alfabet.
  woensdag 16 september 2009 @ 01:01:52 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72790723
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:50 schreef Knipoogje het volgende:

koeieuier
Of reeëëer. In de nieuwe spelling is dat helaas reeëneer geworden.
pi_72973653
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:45 schreef Marble het volgende:
Zoals "angstschreeuw". Wie weet er nog meer? Er gaat iets hartverwarmends van uit, vandaar.

Op andere fora oppert men "slechtstschrijvend" (9), maar dat vind ik twee woorden en dus niet hartverwarmend maar eerder hardvochtig.
Aandachtsschreeuw?
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72976372
Ergens is het aantal mogelijkheden best beperkt.

Is er in de NL taal een andere lettercombinatie dan SCHR om een woord te beginnen met 4 medeklinkers of meer?
Is er veel meer te bedenken dan RCHT of CHTS om een woord te laten eindigen met 4 medeklinkers of meer? (hooguit Kitsch?)

Is er uberhaupt een woord mogelijk zonder CH of SCH met meer dan 7 of 8 medeklinkers?
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:34:00 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72988858
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:21 schreef Knipoogje het volgende:
Ergens is het aantal mogelijkheden best beperkt.

Is er in de NL taal een andere lettercombinatie dan SCHR om een woord te beginnen met 4 medeklinkers of meer?
Schlemiel, schmink, schnitzel. SCHL, SCHM, SCHN.
quote:
Is er veel meer te bedenken dan RCHT of CHTS om een woord te laten eindigen met 4 medeklinkers of meer? (hooguit Kitsch?)
Zoals hierboven al aangegeven: borsjtsj. Of het voltooid deelwoord van sms'en: ge-sms't. Quatsch is er ook één.
quote:
Is er uberhaupt een woord mogelijk zonder CH of SCH met meer dan 7 of 8 medeklinkers?
"lettercombinatie" heeft er 9. .
pi_73009046
Bulllssshhhit !

Woord met 9 medeklinkers achter elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')