koeienuierquote:Op zaterdag 5 september 2009 00:50 schreef Knipoogje het volgende:
Als angstschreeuw algemeen bekend staat als Nederlands woord met de meeste medeklinkers op een rij, dan lijkt me dat er niet veel andere woorden zullen zijn met zoveel medeklinkers
Woorden met heel veel klinkers heb je trouwens ook wel...
koeieuier
't hoeft niet eens zelfbedacht:quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:34 schreef DaMart het volgende:
Als een zelfbedachte combinatie ook telt, dan kun je kirschschrijver nog in overweging nemen. Dat is dan een schrijver die het beste schrijft onder het genot van een likeurtje.
Dat moet dan wel de slechtstschrijvende schrijver zijn ooitquote:Op maandag 14 september 2009 10:30 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
't hoeft niet eens zelfbedacht:
Kitschschrijver.
Nee, maar 8 want je bent een T vergeten.quote:Op maandag 14 september 2009 22:52 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat moet dan wel de slechtsschrijvende schrijver zijn ooit
dat zijn er 9![]()
Ik had 5 fout in het allereerste nationaal dictee... en het is alleen maar achteruit met me gegaanquote:Op maandag 14 september 2009 22:55 schreef Marble het volgende:
[..]
Nee, maar 8 want je bent een T vergeten.
Of reeëëer. In de nieuwe spelling is dat helaas reeëneer geworden.quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:50 schreef Knipoogje het volgende:
Als angstschreeuw algemeen bekend staat als Nederlands woord met de meeste medeklinkers op een rij, dan lijkt me dat er niet veel andere woorden zullen zijn met zoveel medeklinkers
Woorden met heel veel klinkers heb je trouwens ook wel...
koeieuier
Aandachtsschreeuw?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:45 schreef Marble het volgende:
Zoals "angstschreeuw". Wie weet er nog meer? Er gaat iets hartverwarmends van uit, vandaar.
Op andere fora oppert men "slechtstschrijvend" (9), maar dat vind ik twee woorden en dus niet hartverwarmend maar eerder hardvochtig.
Schlemiel, schmink, schnitzel. SCHL, SCHM, SCHN.quote:Op maandag 21 september 2009 19:21 schreef Knipoogje het volgende:
Ergens is het aantal mogelijkheden best beperkt.
Is er in de NL taal een andere lettercombinatie dan SCHR om een woord te beginnen met 4 medeklinkers of meer?
Zoals hierboven al aangegeven: borsjtsj. Of het voltooid deelwoord van sms'en: ge-sms't. Quatsch is er ook één.quote:Is er veel meer te bedenken dan RCHT of CHTS om een woord te laten eindigen met 4 medeklinkers of meer? (hooguit Kitsch?)
"lettercombinatie" heeft er 9.quote:Is er uberhaupt een woord mogelijk zonder CH of SCH met meer dan 7 of 8 medeklinkers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |