Wij hebben een vrij leuke maffe gekke doldwaze prof. die beetje conspiracy aangelegd is voor economie. Die vind dit soort antwoorden géén probleem. Besides, de mensen die protesteerden tijdens de de G8 top in Londen werden ook afgeschilderd als afstandse apen en vieze hippies die enige vorm van educatie en onderwijs hebben gemist in hun leven.quote:
Jep. De resultaten moeten bij het onderzoek als attachment worden geplaatst, en het kan zijn dat ik 1 van de antwoorden die jullie geven er uit pik om daar verder wat over te vertellen. Spelfouten en dergelijke zijn verder niet belangrijk.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:39 schreef Zero2Nine het volgende:
Is het de bedoeling dat de open vragen in het Engels worden beantwoord?
Zoals gezegd, dat was écht geen probleem geweest. Ik had het misschien wat netter kunnen formuleren. Maar het betreft hier een vak wat gaat over de sociale kant van de economie. De maatschappij en dergelijke. Formele en nette benamingen is hier niet nodig, populistische leuzen met onderbouwing scoor je bij dit soort vakken hoger.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:02 schreef SeLang het volgende:
Sommige antwoorden waren wat te ongenuanceerd om te kunnen aanvinken, ook al hadden ze een zekere geldigheid.
Ik bedoel bijvoorbeeld of een centrale bank geld "ex nihilo" moet kunnen genereren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zoals gezegd, dat was écht geen probleem geweest. Ik had het misschien wat netter kunnen formuleren. Maar het betreft hier een vak wat gaat over de sociale kant van de economie. De maatschappij en dergelijke. Formele en nette benamingen is hier niet nodig, populistische leuzen met onderbouwing scoor je bij dit soort vakken hoger.
Zoals "burn down China"?quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:02 schreef SeLang het volgende:
Sommige antwoorden waren wat te ongenuanceerd om te kunnen aanvinken, ook al hadden ze een zekere geldigheid.
Klopt, ik heb hem dan ook bij SES gepost om het wat meer te balanceren en uiteraard een aantal vrienden die volledig andere studies studeren en 0.0 verstand van hebben van alles wat met geld te maken heeft.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ingevuld.Staan wel lachwekkende antwoordopties bij, verder heb ik mijn gebruikelijke riedeltje ingevuld qua oorzaken/oplossingen van de crisis.
Hou er overigens wel rekening mee dat er een flinke bias in je resultaten ontstaat als je de enquete alleen aan economisch geïnteresseerden voorlegt.
Ga je de resultaten ook hier publiceren, dat zou wel interessant zijn.
quote:They sounds like weird sexual transmitted diseases
wtfquote:Burn down the United States
Minstens 75, om hem geldig te verklaren, maar de meeste gaan toch snel af op 100 om safe te zitten. Ik zit nu op 46quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hoeveel respondenten heb je ongeveer nodig?
Dank!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:11 schreef ShadyLane het volgende:
"Have you got any idea, what the average interest rates are on your credit card?
0% - 5%
5% - 10%
10% - 15%
15% - 30%
30% - 50%
50% and higher
I don't have a credit card "
Ik mis de doodsimpele optie 'no'
En bij deze:
"What is the influence of the media on the current financial crisis?
They definately have a bad influence on possible solutions
To much
Normal
Not enough
I haven't seen the word crisis in the papers for weeks!
I don't watch telly nor read newspapers, so I don't know!"
Kun je dus niet invullen dat de invloed volgens jou gering is. Alleen dat ie te gering is.
Verder wel lollig hoor, daar niet van. Maar hou een slag om de arm bij het interpreteren van de resultaten zou ik zeggen.
Ik zal hem ook wel even naar wat vrienden, mijn ouders en zusje mailen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Minstens 75, om hem geldig te verklaren, maar de meeste gaan toch snel af op 100 om safe te zitten. Ik zit nu op 46
Dank!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zal hem ook wel even naar wat vrienden, mijn ouders en zusje mailen.
Topquote:
Die tweede vraag in dit plaatje bijvoorbeeld, wat zegt dat nou eigenlijk? Helemaal niks imho, omdat je niet weet hoe men voor de crisis dacht over bankiers. Ik heb het bijvoorbeeld altijd al graaituig gevonden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb er nog 8 nodig om het legit te maken, tot dusver bedankt allen![]()
Hier onder alvast wat kleine resultaten![]()
[ afbeelding ]
Het betreft een essay/research over de algemene gedachten over de economische wereld en toestand. Daar moest een soort van survey bij. Deze dus, het gaat ook niet om deze enquete (hij komt ook alleen in de bijlage) maar meer dat er naar gerefereerd moet worden. De open vragen zijn natuurlijk erg bruikbaar. Zie bijv. onderstaand antwoord op een vraag wat ze zouden doen als ze president van de VS zijn. (zal wel een fokker zijn geweest met dit antwoordquote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:55 schreef ShadyLane het volgende:
Mijn indruk is dat het allemaal weinig zegt, maar dat is misschien ook niet de bedoeling van de enquete. For all we know gaan ze alleen maar het taalgebruik in de antwoorden op de open vragen onderzoeken. Conclusies over hoe mensen denken over de financiele crisis kun je er iig niet uit trekken, maar als ik de vragen en antwoordmogelijkheden zo zie kan ik me voorstellen dat ze er wellicht een heel andere bedoeling mee hebben. En dat wordt dan doorgaans aan de respondenten niet verteld
34% denkt dat China over 5(!) jaar de 'most powerful' economie isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb er nog 8 nodig om het legit te maken, tot dusver bedankt allen![]()
Hier onder alvast wat kleine resultaten![]()
[ afbeelding ]
Idd. Ik vond dat ook een non-vraag als je kijkt naar de huidige toestand en die over vijf jaar, dat zal weinig verschillen. Vijfentwintig zou beter zijn geweest.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
34% denkt dat China over 5(!) jaar de 'most powerful' economie is
GDP USA: $14T
GDP China: $4,4T
Dan moet China de komende 5 jaar elk jaar 26% harder groeien dan de USA
Nou nee, nu krijg je juist een interessant resultaat.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:50 schreef superworm het volgende:
[..]
Idd. Ik vond dat ook een non-vraag als je kijkt naar de huidige toestand en die over vijf jaar, dat zal weinig verschillen. Vijfentwintig zou beter zijn geweest.
Tijd om een nieuwe bubble te introduceren, mensen zijn er nog steeds vatbaar voor dusquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou nee, nu krijg je juist een interessant resultaat.
Ondanks dat we slechts 5 jaar verder kijken stemt 34% op China!
Dat zegt iets over onrealistische verwachtingen bij veel mensen.
Die is er al.. Die "veilige" staatsobligaties.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tijd om een nieuwe bubble te introduceren, mensen zijn er nog steeds vatbaar voor dus
Sommige van die antwoorden, zijn echt niet veel anders dan het gros van de ideeën van de 20.000 mensen die meeliepen in de G8 demonstratie dit jaar in Londen. Waar ook politici en academici meeliepen....quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:18 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Inderdaad, daardoor afgehaakt
Bedankt!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:55 schreef c3k het volgende:
Dat was absolute een van de leukere enquêtes die ik in lange tijd ben tegengekomen!
Succces met het verdere verloop van de cursus.
Als je macht naar grootte relateert wel, ik redeneerde echter meer als wie de grootste invloed kan hebben op de economie, de hoge staalprijzen van de afgelopen jaren zijn naar mijn weten door China veroorzaakt. De gigantische expansie in de Chinese steden gaf de wereldmarkt op het gebied van staal een totaal ander karakter. Als je prijzen, bij een product dat zoveel verhandeld wordt, enorm kunt beïnvloeden dan heb je een enorme macht.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
34% denkt dat China over 5(!) jaar de 'most powerful' economie is
GDP USA: $14T
GDP China: $4,4T
Dan moet China de komende 5 jaar elk jaar 26% harder groeien dan de USA
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |