abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72114271
Ik ben zojuist begonnen met een eigen onderneming en nu moet ik snel facturen opmaken voor een klant in zweden en een klant in amerika.

Nu maak ik op uit het boekje van de belastingdienst dat ik een 0% btw tarief hoef af te leggen. Maar moet ik daan geen zweedse of amerikaanse btw te rekenen? Ik verricht het werk vanuit nederland, maar voor het buitenland.
pi_72114394
Wat zei de Belastingdienst toen je ze belde met deze vraag?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72114416
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:22 schreef spijkerbroek het volgende:
owned
I'm not the man you think I am!
pi_72114430
Nee, dat hoeft inderdaad niet. Voor de amerikaanse kun je een 0% factuur sturen. Richting de zweedse ook, maar ben je wel verplicht hun BTW nummer te controleren en op de factuur vermelden.

Als de zweedse klant geen btw nummer heeft, moet je wel (nederlandse) BTW rekenen.
  Moderator maandag 24 augustus 2009 @ 16:39:44 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_72114918
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:19 schreef Whaxx het volgende:
Ik ben zojuist begonnen met een eigen onderneming en nu moet ik snel facturen opmaken voor een klant in zweden en een klant in amerika.

Nu maak ik op uit het boekje van de belastingdienst dat ik een 0% btw tarief hoef af te leggen. Maar moet ik daan geen zweedse of amerikaanse btw te rekenen? Ik verricht het werk vanuit nederland, maar voor het buitenland.
Jij bent 'zojuist' begonnen met een eigen onderneming, hebt nu al een klant in zweden en een in Amerika, maar je hebt dit soort dingen nog blijkbaar niet uitgezocht? Beetje euh...vreemd.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_72115135
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:22 schreef spijkerbroek het volgende:
(l)
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:47:44 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72115154
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:47 schreef Tamashii het volgende:

[..]

(l)
Een vagina?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:50:22 #8
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_72115240
quote:

Is het werk een dienst of een fysieke levering?
Want...
quote:
Het 0%-tarief

Bij leveringen van goederen naar het buitenland moet u het 0%-tarief voor deze goederenleveringen toepassen. Dit houdt in dat u, als u een goed intracommunautair levert naar een ander EU-land of als u een goed uitvoert, geen btw daarover in rekening mag brengen, maar dat u toch uw recht op aftrek van voorbelasting behoudt. Ook voor een aantal diensten die verband houden met het internationale goederenverkeer geldt een 0%-tarief.
Diensten in het buitenland

Bij intracommunautaire transacties zijn diensten in principe belast in het land waar de ondernemer die de dienst verleent, is gevestigd. Dit geldt ook voor de diensten die u feitelijk in het buitenland verleent. Op deze regel bestaan uitzonderingen. In welk land de btw is verschuldigd, hangt af van de plaats van dienstverlening. Het is mogelijk dat uw dienst in het buitenland belast is.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_72115272
quote:
Vraag: Wat doe je voor werk, i.v.m. diensten verricht in Nederland?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72115292
wdn was me net ff voor
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:53:24 #11
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_72115329
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:52 schreef JumpingJacky het volgende:
wdn was me net ff voor
Ik heb die pagina gebookmarked ooit vanwege vragen van klanten dus ik was er snel bij ja

De vraag is ietsjes te vaag voor een goed antwoord
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_72115339
in het kort: het programmeren van websites
pi_72115651
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij bent 'zojuist' begonnen met een eigen onderneming, hebt nu al een klant in zweden en een in Amerika, maar je hebt dit soort dingen nog blijkbaar niet uitgezocht? Beetje euh...vreemd.
Ik heb net een jaar stage gelopen bij een bedrijf in Amerika. En dat bedrijf was dusdanig tevreden met mijn diensten dat ze mij op freelance basis met veel opdrachten kunnen voorzien. Gezien er haast is kan ik vrijwel direct beginnen alweer, dus ik heb inderdaad 'zojuist' een onderneming opgestart en zal binnenkort moet gaan facutureren en dus wil ik daar het fijne van uitvogelen.

De Zweedse klant ben ik al een tijdje voor bezig en het is een behoorlijk sleep project. Toen ik er aan begon had ik mij bedacht het via deze methode af te handelen. Nu is het eind inzicht, maar ik heb ik dan reeds ook een eigen bedrijf, dus leek het mij wel zo georganiseerd om via mijn eigen onderneming te factureren.

Reden dat ik nog geen eigen onderneming ben gestart de laatste twee jaar is omdat ik vooral alleen in het buitenland in ben geweest, en dat soort dingen opzetten vanuit het buitenland is niet zo gemakkelijk.
  Moderator maandag 24 augustus 2009 @ 17:08:00 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_72115713
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:05 schreef Whaxx het volgende:

[..]

Ik heb net een jaar stage gelopen bij een bedrijf in Amerika. En dat bedrijf was dusdanig tevreden met mijn diensten dat ze mij op freelance basis met veel opdrachten kunnen voorzien. Gezien er haast is kan ik vrijwel direct beginnen alweer, dus ik heb inderdaad 'zojuist' een onderneming opgestart en zal binnenkort moet gaan facutureren en dus wil ik daar het fijne van uitvogelen.

De Zweedse klant ben ik al een tijdje voor bezig en het is een behoorlijk sleep project. Toen ik er aan begon had ik mij bedacht het via deze methode af te handelen. Nu is het eind inzicht, maar ik heb ik dan reeds ook een eigen bedrijf, dus leek het mij wel zo georganiseerd om via mijn eigen onderneming te factureren.

Reden dat ik nog geen eigen onderneming ben gestart de laatste twee jaar is omdat ik vooral alleen in het buitenland in ben geweest, en dat soort dingen opzetten vanuit het buitenland is niet zo gemakkelijk.
Dat ben ik met je eens, alleen dat soort dingen wil je toch van tevoren geregeld hebben? Ik bedoel, respect dat je 't doet hoor, daar niet van maar je wil dit toch wel hebben uitgezocht, want het is wel georganiseerd om vai je eigen onderneming te factureren, maar het is nog georganiseerder als je zeker weet dat die factuur ook 100% correct is
Breitling - Instruments for Professionals
pi_72115816
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, alleen dat soort dingen wil je toch van tevoren geregeld hebben? Ik bedoel, respect dat je 't doet hoor, daar niet van maar je wil dit toch wel hebben uitgezocht, want het is wel georganiseerd om vai je eigen onderneming te factureren, maar het is nog georganiseerder als je zeker weet dat die factuur ook 100% correct is
Correct en gezien ik mijn eerste factuur nog moet opstellen ben ik dat dus nu aan het uitzoeken!
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:12:32 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72115862
Voor een Italiaanse opdrachtgever moet ik elk jaar een zogenaamde woonplaatsverklaring aanvragen bij de Belastingdienst waaruit blijkt dat ik belastingplichtig ben in Nederland. Voor een Belgische opdrachtgever hoeft dat weer niet, maar als ik jou was zou ik dat wel even checken.
De aanvraag et cetera kan zomaar weer een paar maanden betaalvertraging opleveren. Alhoewel dat in mijn geval ook goed aan die Italianen kan liggen .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:21:04 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72116077
Hulp op de site van de belastingdienst.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')