Vraag ik me af. Sommige, zeker. Maar iedereen? Er zitten er ook tussen die het genuanceerder stellen, als in, "mijn persóónlijke mening is dat de politie wel-wat-hardhandiger mag optreden.", aangevuld met statements die uiteindelijk op hetzelfde neerkomen als hierboven aangehaald.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:13 schreef Anchor het volgende:
Waarschijnlijk moeten deze reaguurders nog volwassen worden. Ik ben het iig eens met je klacht.
Zolang-ie zelf niet een wapen trekt is er een heel scala mogelijkheden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:20 schreef Flurry het volgende:
Wat is er dan mis met een kogel voor iemand die een agent aanvalt? Ik heb daar echt geen problemen mee
Omdat je dan in één klap van het probleem af bentquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Zolang-ie zelf niet een wapen trekt is er een heel scala mogelijkheden.
Tasers.
Wapenstokken.
Politiehonden.
Politiepaarden.
Rubberen kogels.
Traangas.
Etcetera.
Waarom 'een kogel'?
Daar worden ze agent voor, zodat ze aangevallen/bespuugd/uitgescholden/ondergescheten worden. Kiezen ze zelf voor. Nederland is nu eenmaal geen land vol lieverdjes.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:20 schreef Flurry het volgende:
Wat is er dan mis met een kogel voor iemand die een agent aanvalt? Ik heb daar echt geen problemen mee
Eigenrichting.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:25 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Omdat je dan in één klap van het probleem af bent
Hoe hou je met 4 tasers 80 hooligans op een afstand die jou omsingelen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Tasers.
Wapenstokken.
Politiehonden.
Politiepaarden.
Rubberen kogels.
Traangas.
Etcetera.
Waarom 'een kogel'?
Ik heb altijd geleerd om respect te hebben omdat ik dat zelf ook van anderen verwacht. Niet omdat de persoon tegenover me een petje opheeft of in pak loopt en al helemaal niet omdat hij opgezadeld is met de veiligheid van onze samenleving.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:28 schreef duckes het volgende:
Ja juist, en als de politie (die met hooguit 50 man) tegen 1000 man moet optreden vanwege Hooligan/rel/vernieling/mishandeling gedrag?
Die politie heeft zich gewoon bedreigd gevoeld, en dan mogen ze van mij schieten.
Ik heb altijd geleerd respect te hebben, en helemaal voor de politie
Ik heb ook best respect voor de politie. Ben er nooit mee in aanraking gekomen, net als negen tiende van de rest van de bevolking. Het gaat mij erom dat de politie een heel legio aan mogelijkheden heeft om zich óf uit de voeten te maken, óf de situatie onder controle te krijgen. Backup arriveert in minuten. Schieten kun je wat mij betreft alleen als aller-allerlaatste redmiddel gebruiken, zoals bij die idioot die een tijdje geleden een bureau binnenstormde en 2 agentes aanviel, of in de knieschijven van een Mohammed B.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:28 schreef duckes het volgende:
Ja juist, en als de politie (die met hooguit 50 man) tegen 1000 man moet optreden vanwege Hooligan/rel/vernieling/mishandeling gedrag?
Die politie heeft zich gewoon bedreigd gevoeld, en dan mogen ze van mij schieten.
Ik heb altijd geleerd respect te hebben, en helemaal voor de politie
Met andere woorden: Als de politie schiet, ga jij die agent te grazen nemen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:30 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd om respect te hebben omdat ik dat zelf ook van anderen verwacht. Niet omdat de persoon tegenover me een petje opheeft of in pak loopt en al helemaal niet omdat hij opgezadeld is met de veiligheid van onze samenleving.
En elke politieagent heeft natuurlijk aan z'n riem alle bovenstaande items hangen. En al deze mogelijkheden werken wonderen als je een 10 tot 1 overmacht tegen je hebt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Tasers.
Wapenstokken.
Politiehonden.
Politiepaarden.
Rubberen kogels.
Traangas.
Etcetera.
Waarom 'een kogel'?
Als jij dat denkt op te maken uit mijn tekst, dan heb jij wss te veel gedronken/gerookt. Ik gedraag mij tegenover de politie precies zoals ik mij ook tegen anderen gedraag. Als de politie schiet is er een grote kans dat ik schrik en probeer weg te rennen. Dat zou ik ook doen als iemand anders mij zou beschietenquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:32 schreef duckes het volgende:
[..]
Met andere woorden: Als de politie schiet, ga jij die agent te grazen nemen?
En dan het probleem niet oplossen? Het probleem was daar dat er mensen het feest verstoorden...quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik heb ook best respect voor de politie. Ben er nooit mee in aanraking gekomen, net als negen tiende van de rest van de bevolking. Het gaat mij erom dat de politie een heel legio aan mogelijkheden heeft om zich óf uit de voeten te maken, óf de situatie onder controle te krijgen. Backup arriveert in minuten. Schieten kun je wat mij betreft alleen als aller-allerlaatste redmiddel gebruiken, zoals bij die idioot die een tijdje geleden een bureau binnenstormde en 2 agentes aanviel, of in de knieschijven van een Mohammed B.
Denk je dat de dood van iemand dat probleem wel oplost?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:35 schreef duckes het volgende:
[..]
En dan het probleem niet oplossen? Het probleem was daar dat er mensen het feest verstoorden...
Het is de taak van de politie dat te doen, toch?
Verder ben ik het met je eens hoor, als laatste redmiddel. Maar wie zegt dat dit niet het laatste redmiddel was?
Dit dus. Het is nooit goed. Dan zijn ze weer te soft, en dan te hard. Van mij mogen ze hun pistool trekken zodra ze enige dreiging voelen. Dan kijkt elke bosmongool wel uit voor ze een grote bek optrekken tegen de politie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:35 schreef Hetiszover het volgende:
Ik vind mensen die altijd maar kankeren op het optreden van de politie wel wat bedroevender.
Uit de voeten maken? Dat vind ik dus geen optie. Daar krijgen die tuigkoppen alleen maar het idee van dat ze sterk staan en zal de situatie alleen maar escaleren. Een paar kogels over hun hoofden, zal het gros wel wakker schudden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik heb ook best respect voor de politie. Ben er nooit mee in aanraking gekomen, net als negen tiende van de rest van de bevolking. Het gaat mij erom dat de politie een heel legio aan mogelijkheden heeft om zich óf uit de voeten te maken, óf de situatie onder controle te krijgen. Backup arriveert in minuten. Schieten kun je wat mij betreft alleen als aller-allerlaatste redmiddel gebruiken, zoals bij die idioot die een tijdje geleden een bureau binnenstormde en 2 agentes aanviel, of in de knieschijven van een Mohammed B.
Dat moet natuurlijk blijken uit het onderzoek - of ze niet anders konden of niet. Als dat wel zo was, dan hebben ze inderdaad correct gehandeld. Het punt is alleen de blijkbaar vrij grote sympathie onder de bevolking voor het afknallen van lastige mensen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:35 schreef duckes het volgende:
[..]
En dan het probleem niet oplossen? Het probleem was daar dat er mensen het feest verstoorden...
Verder ben ik het met je eens hoor, als laatste redmiddel. Maar wie zegt dat dit niet het laatste redmiddel was?
Nee, nou ja, het is misschien wat grof gezegd maar als waarschuwingsschoten niet afschrikkend werken, en die menigte komt alsnog op jouw af (alszijnde agent) dan zou je toch moeten kiezen, of hun, of jijquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:36 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Denk je dat de dood van iemand dat probleem wel oplost?
Dat moet natuurlijk blijken uit het onderzoek - of ze niet anders konden of niet. Als dat wel zo was, dan hebben ze inderdaad correct gehandeld. Het punt is alleen de blijkbaar vrij grote sympathie onder de bevolking voor het afknallen van lastige mensen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:35 schreef duckes het volgende:
[..]
Uit de voeten maken is geen optie. Als je dat gaat doen kun je beter vandaag de politie nog opheffen, want dan lacht iedereen ze uit.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:31 schreef superworm het volgende:
[..]
en dat dan die groep in het zo ontstane gezagsvacuum, zich te buiten kan gaan aan de gebouwen en erger: onschuldige voorbijgangers?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:43 schreef superworm het volgende:
@ Iedereen die over 'uit de voeten maken' valt; ik bedoelde natuurlijk tijdelijk, om vervolgens met adequate middelen terug te slaan. Met nadruk op slaan, niet schieten
/\ /\quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:45 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
en dat dan die groep in het zo ontstane gezagsvacuum, zich te buiten kan gaan aan de gebouwen en erger: onschuldige voorbijgangers?
dan heb ik liever gewonden en doden onder de relschoppers, dan dat er ook maar één omstander een klap krijgt.
De grote sympathie voor het optreden van de politie komt volledig voort uit de omstandigheden. Het was geen ideologische demonstratie maar duidelijk een menigte crimineel tuig die als enige doel had ruzie te schoppen. Als die dan de politie aanvallen dan moet duidelijk gemaakt worden wie de baas is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:39 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat moet natuurlijk blijken uit het onderzoek - of ze niet anders konden of niet. Als dat wel zo was, dan hebben ze inderdaad correct gehandeld. Het punt is alleen de blijkbaar vrij grote sympathie onder de bevolking voor het afknallen van lastige mensen.
Het punt, en daarmee de klacht, is dat mensen dit soort incidenten gebruiken om te verkondigen dat ze graag in een soort Singaporese/Amerikaanse politiestaat willen leven, waarin politie vrijwel ongelimiteerde vrijheid heeft in haar handelen. Dat idee is zeer gevaarlijk en ligt ten grondslag aan totalitarisme.
Sorry hoor, maar zie jij het onderscheid echt niet? De keuze is 'vernedering/pijn' tegenover 'het leven nemen'. Da's toch écht even andere koek.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:45 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Je mag mensen wel slaan, maar niet schieten? Gaat het hier om het verschil tussen leven en dood? Ik begrijp nooit zo goed waarom het menselijker is om mensen te vernederen met pijn of ander geweld, dan ze te vermoorden.
Er is een verschil tussen ongelimiteerde vrijheid (wat uiteraard een onzinnig idee is) en het gebruiken van gelimiteerd geweld als middel om zichzelf te beschermen. Je mag best een hekel hebben aan politie of ze zelfs uitschelden, maar één boodschap moet duidelijk zijn: je blijft met je poten van een agent af, anders krijg je enorme spijt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:39 schreef superworm het volgende:
[..]
Het punt, en daarmee de klacht, is dat mensen dit soort incidenten gebruiken om te verkondigen dat ze graag in een soort Singaporese/Amerikaanse politiestaat willen leven, waarin politie vrijwel ongelimiteerde vrijheid heeft in haar handelen. Dat idee is zeer gevaarlijk en ligt ten grondslag aan totalitarisme.
Die knieën mis je in 90% van de gevallen en die doorgesnoven jongeren lopen dan gewoon door, hoor. Mik op het midden als je geen uitweg meer hebt, dat is de veiligste optie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:51 schreef superworm het volgende:
[..]
Waar is de goeie ouwe tijd van knieschijven knallen gebleven? Als je tien van die aanstormende jongeren door de benen schiet, houden ze ook écht wel op. Of zijn ze hooligan genoeg om met geperforeerd onderstel verder te rennen?
Ach overdreven reacties heb je overal. De formule voor de echte mening van de gemiddelde Fok!ker is nu eenmaal: echte mening = ( geuite mening / 10 ) + ietwat nuance.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:51 schreef superworm het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zie jij het onderscheid echt niet? De keuze is 'vernedering/pijn' tegenover 'het leven nemen'. Da's toch écht even andere koek.
Nogmaals: ik ben niet tégen het gebruik van vuurwapens, maar wel tegen mensen die ze graag veel meer, liefst overal, inzetbaar willen maken. Die reacties als in de OP (en kijk gerust in het FP-topic over het laatste politieakkefietje in Enschede voor meer van dat soort reacties) geven aan dat er een bepaald idee heerst over 'te slap optreden', en ik denk dat het idee 'dan maar kapotschieten, als ze het verdienen', véél te lichtvoetig wordt opgenomen. Waar is de goeie ouwe tijd van knieschijven knallen gebleven? Als je tien van die aanstormende jongeren door de benen schiet, houden ze ook écht wel op. Of zijn ze hooligan genoeg om met geperforeerd onderstel verder te rennen?
Niet eens. Demonstranten worden wellicht nog erger dan hooligans in hokjes gestopt. Extremisten. Anarchisten. Vies langharig werkschuw tuig. Ik denk dat voor beide groepen (vrijwel) geen enkele sympathie leeft onder de bevolking.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:49 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
De grote sympathie voor het optreden van de politie komt volledig voort uit de omstandigheden. Het was geen ideologische demonstratie maar duidelijk een menigte crimineel tuig die als enige doel had ruzie te schoppen. Als die dan de politie aanvallen dan moet duidelijk gemaakt worden wie de baas is.
Als de politie dit had gedaan bij een demonstratie tegen het regeringsbeleid, dan zouden de meningen een stuk anders zijn en dan moet de politie zich inderdaad rustiger opstellen. Maar tegen dit zinloos gerel is geweld het enige antwoord.
d'r waren ook veel schotwonden in bijvoorbeeld benen, maar op gegeven moment als ze te dicht bij komen, dan moet je ze echt uitschakelen, en de enige manier om daar zeker van te zijn is drie kogels in de borst.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:51 schreef superworm het volgende:
...
Als je tien van die aanstormende jongeren door de benen schiet, houden ze ook écht wel op.
...
En die gemiste kogels kunnen een onschuldige raken die achter dat klote volk aan't wegrennen is. Als je in een menigte op een persoon schiet is het torso idd de enige plek.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:55 schreef Flurry het volgende:
[..]
Die knieën mis je in 90% van de gevallen en die doorgesnoven jongeren lopen dan gewoon door, hoor. Mik op het midden als je geen uitweg meer hebt, dat is de veiligste optie.
Met de kans vitale organen permanent te verpesten. Dan liever een paar keer opnieuw mikken op die knieën, of terug naar de schietschool.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:55 schreef Flurry het volgende:
[..]
Die knieën mis je in 90% van de gevallen en die doorgesnoven jongeren lopen dan gewoon door, hoor. Mik op het midden als je geen uitweg meer hebt, dat is de veiligste optie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |