Vraag ik me af. Sommige, zeker. Maar iedereen? Er zitten er ook tussen die het genuanceerder stellen, als in, "mijn persóónlijke mening is dat de politie wel-wat-hardhandiger mag optreden.", aangevuld met statements die uiteindelijk op hetzelfde neerkomen als hierboven aangehaald.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:13 schreef Anchor het volgende:
Waarschijnlijk moeten deze reaguurders nog volwassen worden. Ik ben het iig eens met je klacht.
Zolang-ie zelf niet een wapen trekt is er een heel scala mogelijkheden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:20 schreef Flurry het volgende:
Wat is er dan mis met een kogel voor iemand die een agent aanvalt? Ik heb daar echt geen problemen mee
Omdat je dan in één klap van het probleem af bentquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Zolang-ie zelf niet een wapen trekt is er een heel scala mogelijkheden.
Tasers.
Wapenstokken.
Politiehonden.
Politiepaarden.
Rubberen kogels.
Traangas.
Etcetera.
Waarom 'een kogel'?
Daar worden ze agent voor, zodat ze aangevallen/bespuugd/uitgescholden/ondergescheten worden. Kiezen ze zelf voor. Nederland is nu eenmaal geen land vol lieverdjes.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:20 schreef Flurry het volgende:
Wat is er dan mis met een kogel voor iemand die een agent aanvalt? Ik heb daar echt geen problemen mee
Eigenrichting.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:25 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Omdat je dan in één klap van het probleem af bent
Hoe hou je met 4 tasers 80 hooligans op een afstand die jou omsingelen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Tasers.
Wapenstokken.
Politiehonden.
Politiepaarden.
Rubberen kogels.
Traangas.
Etcetera.
Waarom 'een kogel'?
Ik heb altijd geleerd om respect te hebben omdat ik dat zelf ook van anderen verwacht. Niet omdat de persoon tegenover me een petje opheeft of in pak loopt en al helemaal niet omdat hij opgezadeld is met de veiligheid van onze samenleving.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:28 schreef duckes het volgende:
Ja juist, en als de politie (die met hooguit 50 man) tegen 1000 man moet optreden vanwege Hooligan/rel/vernieling/mishandeling gedrag?
Die politie heeft zich gewoon bedreigd gevoeld, en dan mogen ze van mij schieten.
Ik heb altijd geleerd respect te hebben, en helemaal voor de politie
Ik heb ook best respect voor de politie. Ben er nooit mee in aanraking gekomen, net als negen tiende van de rest van de bevolking. Het gaat mij erom dat de politie een heel legio aan mogelijkheden heeft om zich óf uit de voeten te maken, óf de situatie onder controle te krijgen. Backup arriveert in minuten. Schieten kun je wat mij betreft alleen als aller-allerlaatste redmiddel gebruiken, zoals bij die idioot die een tijdje geleden een bureau binnenstormde en 2 agentes aanviel, of in de knieschijven van een Mohammed B.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:28 schreef duckes het volgende:
Ja juist, en als de politie (die met hooguit 50 man) tegen 1000 man moet optreden vanwege Hooligan/rel/vernieling/mishandeling gedrag?
Die politie heeft zich gewoon bedreigd gevoeld, en dan mogen ze van mij schieten.
Ik heb altijd geleerd respect te hebben, en helemaal voor de politie
Met andere woorden: Als de politie schiet, ga jij die agent te grazen nemen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:30 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd om respect te hebben omdat ik dat zelf ook van anderen verwacht. Niet omdat de persoon tegenover me een petje opheeft of in pak loopt en al helemaal niet omdat hij opgezadeld is met de veiligheid van onze samenleving.
En elke politieagent heeft natuurlijk aan z'n riem alle bovenstaande items hangen. En al deze mogelijkheden werken wonderen als je een 10 tot 1 overmacht tegen je hebt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Tasers.
Wapenstokken.
Politiehonden.
Politiepaarden.
Rubberen kogels.
Traangas.
Etcetera.
Waarom 'een kogel'?
Als jij dat denkt op te maken uit mijn tekst, dan heb jij wss te veel gedronken/gerookt. Ik gedraag mij tegenover de politie precies zoals ik mij ook tegen anderen gedraag. Als de politie schiet is er een grote kans dat ik schrik en probeer weg te rennen. Dat zou ik ook doen als iemand anders mij zou beschietenquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:32 schreef duckes het volgende:
[..]
Met andere woorden: Als de politie schiet, ga jij die agent te grazen nemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |