abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72112860
Ik kon geen apart topic over dit onderwerp vinden. Is hij er wel hoor ik het graag.

Ons zoontje is nu 9 weken oud en huilt al vanaf geboorte heel erg veel. Onlangs op het consultatiebureau zagen ze dat hij alleen maar rechtop wou zitten en veel belleblaast met slijm.
Dit kon duiden op verborgen reflux en daarom moesten wij zijn voeding indikken met johannesbroodpitmeel, ofwel Nutriton.

Dit werkte niet echt goed omdat hij nog maar 60cc opdronk en dan zat hij vol. Normaal drink hij 165cc zo leeg.

Vanmiddag bij de huisarts geweest en nu Zantac meegekregen. Ben erg benieuwd of dit wel aanslaat.

Meer mensen met ervaring (verborgen) reflux en de behandeling die erbij zit?

Zantac is een middel dat maagzuur remt.
pi_72114283
Reflux heeft toch te maken met spugen of niet??
Doet ie dat ook?

Mijn zoontje heeft gelijk vanaf het begin gespuugd, bij elke fles komt wel wat terug (soms wat meer dan anders). De Nutriton werkte qua spugen bij ons wel, maar hij kreeg er veel bijwerkingen van (krampen en diarree). Omdat we dat zieliger vonden dan het spugen (daar had ie geen last van), zijn we met de Nutriton gestopt. Omdat ie goed groeit enzo, kan het spugen geen kwaad, we hebben alleen wat meer was.

Maar dat rechtop zitten en bellen blazen met slijm hebben wij hier niet gehad.
Nutriton zorgt er inderdaad wel voor dat je kindje een voller gevoel heeft.
pi_72116974
Verborgen reflux heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat dan precies?

En dat bellen blazen en rechtop willen zitten, is dat niet gewoon iets wat een beetje bij de leeftijd hoort? Graeme wil ook heel graag de hele tijd zitten, en bellen blazen doet hij ook, maar dat zie ik bij andere baby's van die leeftijd ook veel eigenlijk...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72117354
ik heb een kindje met reflux. maar verborgen reflux nooit van gehoord.
de oudste 2.5 geweest spuugde wel wat maar niet veel om reflux te noemen.
de jongste 17 maanden spuugde hele stralen(o.a. over de bak van de kinderwagenbak was ze net 36 uur oud).
ik ben voor de reflux onder controle van de kinderarts geweest. wij hebben daar ook zantac van gehad wat niet hielp. daarna hebben we een ander middel gehad dat hielp niet ook en toen heb ik geen medicatie meer aangenomen.
nu is ze 17maanden en na een jaar zou ze er over heen groeien werd mij gezegd, dit is niet gebeurt. hebben we besloten dat het cb en de huisarts het in de gaten houden en als het na 2 jaar nog niet weg is willen we kijken wat er tegen te doen is.

hopelijk werkt de zantac goed en heeft hij minder last.
mama van 3 kids!
pi_72117356
het cb vertelde dat het op verborgen reflux kan wijzen. Er komt dan maagzuur omhoog dat brand in zijn slokdarm. Daarvan word hij wakker en gaat huilen. Het doet erg zeer. Het komt evengoed vrij veel voor maar soms niet zo erg waardoor je baby er weinig last van heeft
pi_72118575
Bij verborgen reflux komt het net niet tot boven dacht ik, net niet spugen. (wel veel slikken vaak als symptoom)
Hier ook twee spugertjes.
De eerste kon er behoorlijk door huilen, de jongste doet het ook maar heeft er nauwelijks last van.
Aangezien ik bij de oudste borstvoeding gaf, was indikken geen optie. Wel kregen we van de kinderarts het advies om gaviscon te geven, dat legt een filmpje op de slokdarm en de maagingang.
Zantac is "zwaarder" dan gaviscon, maar heb er wel al positieve dingen over gehoord.

En verder de klassieke dingen bij spugen... bed en box schuin zetten en veel rechtop houden/dragen (vb draagdoek)
Ik hoop dat het helpt TheFrankey, want ze kunnen er behoorlijk pijn van hebben...
pi_72120153
Hier is reflux in het begin weleens genoemd. Tyler heeft al maanden zantac, helpt redelijk. Al spuugt hij de laatste tijd wel meer. Duidelijk met zuur, dat ruik je wel. Oh en nutriton heeft hij ook.
Ons is gezegd dat er weinig aan te doen is verder.
pi_72120717
Onze dochter (nu 10 maanden) heeft ook verborgen reflux. Zij heeft ook gigantisch veel gehuild aan het begin van haar leventje en ik heb nachtenlang het internet afgespeurd naar wat het kon zijn. Ik had wel iets over reflux gelezen maar het spugen (metersver/met bogen) dat herkende ik helemaal niet. Ze rook wel altijd heel erg zuur, bellenblaasde, smakte en kreunde heel erg in haar slaap. Later vond ik op een ander forum iets over verborgen reflux en dat was het! Toen de wijkverpleegkundige thuis kwam om ons het inbakeren te leren en ik mijn vermoeden uitsprak zei zij dat dat goed zou kunnen.

Uiteindelijk zijn we doorverwezen naar de kinderarts, ze kreeg Motilium voorgeschreven. Dat moesten we een half uur voor dr fles met een spuitje in haar mond spuiten. Ik merkte weinig verschil, maar toen we nutriton gingen geven was het vrijwel gelijk zo goed als over. Het heeft bij ons alleen nog even geduurd voordat we de juiste verhouding vonden, ik houd me dus niet aan de voorgeschreven hoeveelheid (ism met kinderarts) want het werd zo gigantisch dik en ze kreeg het amper door een papspeen. Ik doe nu twee schepjes op 180 cc melk of anderhalf schepje op 150 cc. Het blijft een beetje nattevingerwerk, maar ik merk het meteen als ik er te weinig in doe. Dan hikt ze veel en ruikt ze heel zuur en geeft wat melk op.

Ik hoop dat dat Zantac voor jullie kindje gaat werken TheFrankey, ik kan me voorstellen dat je radeloos wordt van een huilende baby en zeker als je weet dat het van pijn is.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_72121072
tnx voor de reacties

@_Ingrid_ Huilde Tyler ook veel? Je hebt nml ook kindjes die er ver weinig last van hebben

@geppie ja het is wel eens frustrerend. Hij word er zo onrustig van. Snachts gaat slapen wonderwel goed (afkloppen). We gaan woensdag ook weer terug naar de osteopaat.
pi_72121225
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:25 schreef TheFrankey het volgende:
tnx voor de reacties

@_Ingrid_ Huilde Tyler ook veel? Je hebt nml ook kindjes die er ver weinig last van hebben

@geppie ja het is wel eens frustrerend. Hij word er zo onrustig van. Snachts gaat slapen wonderwel goed (afkloppen). We gaan woensdag ook weer terug naar de osteopaat.
Wij hadden precies hetzelfde, 's nachts sliep ze wél goed! Osteopaat heb ik ook overwogen maar dat was toen ik net nutriton ging gebruiken en dat werkte heel goed. Succes nogmaals
pi_72121376
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:29 schreef geppie het volgende:

[..]

Wij hadden precies hetzelfde, 's nachts sliep ze wél goed! Osteopaat heb ik ook overwogen maar dat was toen ik net nutriton ging gebruiken en dat werkte heel goed. Succes nogmaals
Bedankt. Nutriton werkt voor ons niet echt. Hij gaat daardoor minder eten.

Wij deden 2 schepjes bij 165 voeding, wel omneo trouwens. Dat is al iets dikker dan normaal. Misschien is het verstandig om toch een beetje meer in te dikken, desnoods beginnen met 1 schepje
pi_72121911
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:33 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Bedankt. Nutriton werkt voor ons niet echt. Hij gaat daardoor minder eten.

Wij deden 2 schepjes bij 165 voeding, wel omneo trouwens. Dat is al iets dikker dan normaal. Misschien is het verstandig om toch een beetje meer in te dikken, desnoods beginnen met 1 schepje
Wij hebben ook Omneo (dat is al dikker inderdaad) vandaar dat wij er stukken minder indoen dan dat er op het pak staat. Kinderarts zei altijd "Nutriton is net beton" en vond de voorgeschreven hoeveelheid ook belachelijk veel.
Misschien kan je idd één schepje proberen, baat het niet dan schaadt het niet. En misschien een prettig vooruitzicht...straks met de vaste voeding rond de zes maanden gaat het stukken beter! En het bedje hebben jullie die ook al schuin staan??
pi_72121984
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:48 schreef geppie het volgende:

[..]

Wij hebben ook Omneo (dat is al dikker inderdaad) vandaar dat wij er stukken minder indoen dan dat er op het pak staat. Kinderarts zei altijd "Nutriton is net beton" en vond de voorgeschreven hoeveelheid ook belachelijk veel.
Misschien kan je idd één schepje proberen, baat het niet dan schaadt het niet. En misschien een prettig vooruitzicht...straks met de vaste voeding rond de zes maanden gaat het stukken beter! En het bedje hebben jullie die ook al schuin staan??
Bedje staat niet schuin omdat hij snachts wel slaapt, gewoon plat dus. Overdag en begin van de avond wil hij vast niet in bed liggen en hebben we hem in de box liggen. De box is wel verhoogd dus hij zit dan lekker en wil savonds wel eens wegdommelen dan. (sinds we hem rechtop doen)

We hebben ook een puckababy bakerzakje. Als we die niet hadden ...pffff
pi_72122324
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:25 schreef TheFrankey het volgende:
tnx voor de reacties

Ja, in het begin wel. Maar hele moeilijke start gehad ook. af en aan 3 maanden in het ziekenhuis gelegen.
Hij heeft trouwens ook motilium, zantac en nutriton in combi met pepti junior. En voor het groeien ook nogeens fantomalt erbij. Heel wat dus.
Morgen cb eens vragen of ze nog tips hebben. Want medicatie is verhoogd, maar spugen blijft nog veel. Laatste weken weer veel en dan ook huilen erbij, wat eerst minder was. Je ruikt het zuur heel erg.
Bakerzak hier ook, al zal dat heel binnenkort helaas afgelopen zijn. En het slapen ook ben ik bang.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:20:44 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72133268
Wat bij reflux vaak een oorzak is, is ook koemelk allergie, niet dat het dan altijd zo is, maar hier speelde het wel mee, en doordat ze ons de eerste paar weken hebben laten aanklooien met johannesbroodpitmeel etc. en hoort erbij, want Arwen die huildie niet/nooit alleen spugen heel heel veel spugen, bleek ze een dubbele slokdarmontsteking te hebben en mede daardoor een lichte beschadiging in het klepje.

Als er veel allergie voorkomt in de familie is het dan ook zeker een optie om te overdenken.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:44:22 #16
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72135319
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat bij reflux vaak een oorzak is, is ook koemelk allergie, niet dat het dan altijd zo is, maar hier speelde het wel mee, en doordat ze ons de eerste paar weken hebben laten aanklooien met johannesbroodpitmeel etc. en hoort erbij, want Arwen die huildie niet/nooit alleen spugen heel heel veel spugen, bleek ze een dubbele slokdarmontsteking te hebben en mede daardoor een lichte beschadiging in het klepje.

Als er veel allergie voorkomt in de familie is het dan ook zeker een optie om te overdenken.
ook hier reflux in combi met KMA. Dus zeker het overwegen waard. En het bedje omhoog aan een kant vind ik ook geen verkeerde tip. Hij slaapt misschien wel goed, maar het zorgt er in elk geval voor dat het maagzuur op zijn plek blijft zitten. Misschien ff overleggen met CB.
pi_72137335
Maar bij KMA zijn er toch ook andere symptomen? Zoals huiduitslag e.d. Ik meen dat er ook geen pasklare test is voor KMA en dat je erachter komt door het weglaten van koemelk. Maar dan moet hij direct weer over op andere voeding....en hij is al zo gevoelig voor verandering
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:52:39 #18
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72137440
Bij KMA hoeven er geen andere symptomen te zijn. Bij Maud ontwikkelde de exceem pas op latere leeftijd. Er is wel een bloedtest, maar die is niet betrouwbaar bij kinderen op jonge leeftijd. Dus inderdaad door provocatie alleen is het te achterhalen. Ik zou eerst deze tips en medicatie uitproberen en als dat na een week of zo nog geen verschil maakt, het aankaarten bij de HA en voorstellen dat je wilt uittesten of hij KMA heeft. De HA kan dan de speciale voeding bestellen (of heeft hem al op voorraad) en dan kun je in 3 dagen testen of hij wel of niet allergisch is voor koemelk.

2 dagen speciale voeding klopt dit Evenstar. en op de derde dag de gewone voeding geven en kijken of hij reageert met onrust en spugen/zuurigheid.
pi_72139704
we gaan ook dingen 1 voor 1 doen. Als dit in het weekend nog geen verbetering laat zien dan gaan we kma testen. Maar....hij slaapt snachts goed. Is dat niet vreemd dan? Met kma moet hij dan ook dik last hebben
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:03:17 #20
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72139762
Pffff, nou moet ik gaan graven in mijn geheugen..... die met gaten als een vergiet erin..... Ze was onrustig, sliep het liefst bij me, maar in de wieg naast me sliep ze op zich ook goed. Hoe is ie na zijn laatste fles? Krijgt ie nog nachtvoeding?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:10:52 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72139977
Hier was Arwen echt heel allergisch, huilen? nooit, sliep door met 5 dagen oud.. nooit een huilbaby geweestl. De eerste keer dat we naar het azm gingen verschoot de vrouw, ze was echt zuur, en test gedaan waaruit dus die dubbele slokdarmontsteking bleek, ze was verbaasd dat ze nooit huilde, toen kreeg ze dieetvoeding en werd het beter, echter kreeg ze van die dieetvoeding ook eczeem en kreeg ze op den duur de duurtste dieetvoeding.
Slaap en huilgedrag wil dus niet altijd iets zeggen

En chcama normaal met een provocatie wel, maar met eliminatie moet je echt wel minimaal een week aan een stuk doen, liefst 2 weken ( dat hebben de darmpjes nodig etc. om te herstellen ) en dan volgt die regel 3 dagen opbouwen dus eerst een klein beetje drie dagen dan 2 dagen rust, maar hier wordt het dan logischerwijs 2 weken de dieetvoeding, dan een 3 dagen volledig, dit omdat een kleine hoeveelheid niet altijd een representatief beeld geeft
pi_72140717
Hier is huilen juist het probleem en zijn we aan het zoeken naar de oorzaak (mits aanwezig)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2009 17:20:51 ]
pi_73952282

[ Bericht 100% gewijzigd door tinny op 23-10-2009 08:42:21 ]
pi_73952301
hoe gaat het nu trouwens met TS?
pi_73963535
The Frankey dankzij jouw reactie in het kleine babietjestopic hebben we ontdekt dat Esmee dus ook (verborgen) reflux heeft

Ze dronk weinig en wilde steeds kleine beetjes om het zuur weer weg te spoelen. Overdag steeds huilen, huilen, huilen en nog veel meer huilen tot het ontroostbare toe. Steeds overeind gehouden willen worden, alleen stil als ze rchtop zat in de draagdoek. Spugen met een grote boog. Slapen deed ze 's nachts wel, maar heel onrustig en met veel gekreun en gesmak en soms werd ze ineens gillend wakker.

We geven nu ook johannesbroodpitmeel en dat lijkt te werken Ze drinkt ineens grotere hoeveelheden (heeft halverwege geen last meer van opkomend zuur) en ze slaapt nu ook af en toe wat overdag. Bovendien lijkt ze echt wat meer ontspannen te zijn.

Overigens hebben we komende woensdag nog wel een afspraak staan bij een ostheopaat. Ben benieuwd of die ons nog wat verder kan helpen.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:51:24 #26
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73978503
topic even in de gaten houd!
:
chacama/evenstar
hoe merkten jullie de kma op?

hier is het nu geregeld krijsen direct na een bv.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73978810
Ben blij dat het topic mensen helpt!

Wij hebben nu Zantac voor ons mannetje, en sinds hij dit heeft gaat het best wel goed! Soms nog wel wat zuur, maar een stuk minder. Hij slaapt sindsdiens beter. Maar ik durf geen loftrompet te toeteren omdat er een wet is op fok
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:40:34 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73980123
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:51 schreef _Bar_ het volgende:
topic even in de gaten houd!
:
chacama/evenstar
hoe merkten jullie de kma op?

hier is het nu geregeld krijsen direct na een bv.
Dat deed de Kinderarts hier, de CB arts verwes osn door naar de huisarts die ons weer doorverwees naar de KA, het vermoeden was toen of hele hevige reflux of een vernauwing in het maagje waardoor ze projectiel gaan spugen.

De kinderarts die wij toen kregen dacht direct aan kma.
pi_74044174
mhh hier hadden we eerst (week 1-6) het vermoeden dat het alleen krampjes waren...
echter na 6 wkn bleef de onrust overdag. Na week 7-8 maar wat meer op onderzoek uitgegaan
de symptonen:

- veel wurmen en overstrekken tijdens het drinken
- na het drinken veel onrust en heel veel huieln (5-6 uur per dag)
- veel de hik (ook een 1 uur na drinken)
- lastig boeren
- niet slapen/hazeslaapjes van 20-30 minuten overdag

Na wat zoeken op i-net kwamen we dus reflux tegen... en aangezien ze niet projectiel spuugt(alleen af en toe een mondjes of 1-2) de verborgen reflux..

Wat hebben we tot nu toe geprobeerd:

Osteopaat
Tegelijkertijd met donze conclusie ook al 2 behandelingen bij een osteopaat gehad.(met name vanwege die onrust toen wisten we nog niet van verborgen reflux)... dat lijkt nu een klein beetje te helpen..(nu 2 behandelingen van 1 uur gehad)

Soya
Osteo raden aan om op SOYA over te stappen... dat geprobeerd maar na 24 uur de strijd op gegeven, flesjes gingen nog rukker(+60 min) en de helft dronk ze maar op en ze gaf nog meer over, en daardoor kwam ze om de 2 uur om te drinken..... dus toen maar weer naar OMNEO (dat dronk ze ivm krampjes).

AR voeding
In week 8 was er een CB bezoek... die wuivde/woof verborgen reflux weg... we moesten maar weer meer R. R. R.'en... maar zei dat we eventueel AR konden proberen
Nou nog meer 3R'en kan gewoon niet aangezien dit al tot in het extreme wordt doorgevoerd bij ons thuis.. en we zien toch echt iets zuurs omhoog kruipen.. en dat gaat echt niet weg met R'en...

In diezelfde week ook nog AR voeding geprobeerd maar dat is net als beton... dus dat levert veel krampen op...dus dat is ook niet echt handig

Van die Soya en die AR heb ik achteraf wel spijt... dat hadden we gewoon niet moeten proberen/doen want eigenlijk moet je niet teveel verschillende middeltjes proberen na elkaar en bepaalde dingen de tijd gunnen (zoals bijv de Osteopaat).. maar ja je bent nogal eens hopeloos in zo'n situatie

De status is nu (ze is nu 10 wkn)
Ze drinkt gewoon weer/nog OMNEO (6-7 flessen van +/- 120 ml)
Overdag zijn het nog steeds hazeslaapjes (2-3 x 30 minuten is de max tussen 8.30u sochtends en 20.30 u savonds) en er wordt veel (heel veel) gehuild... Flesjes gaan nu wel iets makkelijker, dat was voorheen echt 60+ minuten en nu maximaal 45 minuten maar vaak kappen we het na 30 minuten af (die laatste 20-30 cc laat ze dan staan)

Ik vraag me wel af of ze er over heen gaat groeien? En zo ja is dat binnen 6 maanden of pas een jaar? En of we toch niet HA/CB wat meer moeten pushen om (medicijnen) voor te schrijven...maar wat ik lees over medicijnen is ook niet echt denderend (zantac en losec) dat schijnt vaak niet of een beetje te helpen of helpt maar een bepaalde tijd (en doet uiteindelijk niks tegen de reflux alleen de symptonen bestrijd het)
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:13:50 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74044449
Refkux is iets wat vanzelf over moet gaan tinny.
De middelen losec( omeprazol) of zantac lossen de reflux niet op!!
Het enige wat die medicatie doet is het zuur omzetten naar een base, en dus het niet gaat ontsteken/ het niet verder ontsteekt/ en de ontsteking weg kan trekken.
Spugen mondjes maat is niet erg opzich, alleen als ze als een flesje azijn ruiken is er toch wat meer aan de hand .

Kom ik met mijn " stokpaardje" aan, komt er allergie voor in de familie? ( je vrouw of jij)
Zou dattoch eens met de huisarts of CB arts bespreken, of het niet een idee is om tijdelijk losec of zantac te gebruiken en een hypoallergene voeding te proberen.
pi_74048677
Tinny, mijn oudste had reflux in combie met kma. Ze heedt ook zantac gehad en er ging nutriton in de flessen. Uiteindelijk is ze er overheen gegroeid. Denk dat ze een maand of 4/5 was toen de reflux weg was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74049540
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:42 schreef Vicky het volgende:
Tinny, mijn oudste had reflux in combie met kma. Ze heedt ook zantac gehad en er ging nutriton in de flessen. Uiteindelijk is ze er overheen gegroeid. Denk dat ze een maand of 4/5 was toen de reflux weg was.
dank voor deze info... maar ik merk wel dat ze door al het gedoe overdag zich nauwelijks ontwikkeld. Mijn eerste dochter was na 9 wkn veel verder dan zij nu is...
heeft dat geen gevolgen?
pi_74049580
Elk kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo en manier.
Geen idee of Amber zich daardoor 'trager' ontwikkelde.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74049626
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:16 schreef tinny het volgende:

[..]

dank voor deze info... maar ik merk wel dat ze door al het gedoe overdag zich nauwelijks ontwikkeld. Mijn eerste dochter was na 9 wkn veel verder dan zij nu is...
heeft dat geen gevolgen?
ik zou voorzichtig zijn met zulke conclusies...
ieder kind ontwikkelt zich in zn eigen tempo, ook binnen een gezin. En daar kunnen forse verschillen tussen zitten. Als je je echt zorgen maakt over de ontwikkeling van je kindje dan zou ik het cb vragen om mee te kijken maar de kans is groot dat je jongste zich gewoon in een ander tempo ontwikkelt dan de oudste en dat dat niet per se verband houdt met een eventuele reflux.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74060198
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:03 schreef tinny het volgende:
Ik vraag me wel af of ze er over heen gaat groeien? En zo ja is dat binnen 6 maanden of pas een jaar? En of we toch niet HA/CB wat meer moeten pushen om (medicijnen) voor te schrijven...maar wat ik lees over medicijnen is ook niet echt denderend (zantac en losec) dat schijnt vaak niet of een beetje te helpen of helpt maar een bepaalde tijd (en doet uiteindelijk niks tegen de reflux alleen de symptonen bestrijd het)
Reflux wordt veroorzaakt door de maagingang die nog niet voldoende sluit. Dat is een fysiologisch proces dat tijd nodig heeft. Bij de meeste kinderen is dit rond het eerste jaar volgroeid. Maar de last houdt vaak eerder op. (bron: onze kinderarts)
Onze oudste had een milde vorm van reflux, gaviscon volstond. De last die ze erdoor had is ergens rond 4 maand overgegaan, maar ze heeft nog tot haar 9-10 maanden melk teruggegeven.
Onze jongste geeft veel melk terug (die is nu 6 maanden) maar het wisselt van dag tot dag. Erg veel last hebben we er niet van (nu ja, wasprobleem dus)

Maar inderdaad, wat jij zegt: medicatie gaat dat groeiproces niet versnellen. Wat ze wel kunnen doen is de last wegnemen. En dus rust bezorgen voor je kind en je gezin.

Ik zou zeker aandringen op verder onderzoek bij je kinderarts, zowel op reflux als op allergie, als jullie zelf zo'n sterk vermoeden hebben.
Niemand geeft graag medicatie aan zijn baby, maar ondermedicalisering is ook niet aangeraden.
pi_74075496
Ja hoor, net nu we dachten dat de johannesbroodpitmeel werkte, kwam er vanmorgen bij het in bed leggen (een uur na de voeding) weer een grote golf voeding uit Gelukkig gaan we morgen toch naar de kinderarts en kunnen we dan meteen vragen wat we dan moeten doen. Ik vind het nu gewoon eng om haar in bed te leggen omdat ik bang ben dat ze erin stikt.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:23:26 #37
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74075564
naar is het Stieme, hier heb ik toen een hele tijd Roy gewoon op zijn zij in bed neergelegd en de babyfoon nog net niet bovenop hem.
idd bang dat hij het spuug niet kwijt zou kunnen.

s6 morgen bij de ka
pi_74077098
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:21 schreef Stiemie het volgende:
Ja hoor, net nu we dachten dat de johannesbroodpitmeel werkte, kwam er vanmorgen bij het in bed leggen (een uur na de voeding) weer een grote golf voeding uit
Stiemie, hoe doe je dat met het JBP-meel? Heb je los dat spul en meng je het bij normale voeding?
of gebruik je dat A.R. bijvoorbeeld?
pi_74079322
Ik gebruik nutrilon met JBPM. Dat gooi ik samen in een fles. Ze krijgt nu 5 schepjes nutrilon met 150 ml water en 4 schepjes JBPM. Dat AR durfde ik niet te gebruiken omdat er bijstand dat het speciaal gemaakt was om beter te verteren en ik was bang dat we dan dus weer op een nieuw soort voeding overgingen. Bovendien kunnen we over een tijdje eens proberen om een schepje minder JBPM in de voeding te doen om te zien of dat dan al kan
pi_74185340
waar ik nog wel een beetje mee worstel is de er/herkenning van reflux door de arts... we hebben nu 2 artsen gehad(cb en ha) maar beide hebben zoiets van het zal wel ik schrijf je niks voor maar verwijzen je door... we zijn dus inmiddels 2 wkn verder en er is nog niks veranderd... nu zitten we volgende week bij kinderarts in zh maar ben bang dat die het ook wel allemaal best vind...
pi_74194686
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:45 schreef tinny het volgende:
waar ik nog wel een beetje mee worstel is de er/herkenning van reflux door de arts... we hebben nu 2 artsen gehad(cb en ha) maar beide hebben zoiets van het zal wel ik schrijf je niks voor maar verwijzen je door... we zijn dus inmiddels 2 wkn verder en er is nog niks veranderd... nu zitten we volgende week bij kinderarts in zh maar ben bang dat die het ook wel allemaal best vind...
ze zijn verplicht om goed naar je te luisteren. Als jij goed aangeeft wat je voelt, kunnen zij daarop reageren. Ze hebben het beste met je kindje voor. Gewoon vertrouwen houden en je niet te defensief opstellen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:00:48 #42
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74195277
Met Thomas gaat het goed met de reflux sinds we een combo zantac/jbpm doen. We zijn eerst begonnen met alleen zantac, daarvan ging wel het gillen meteen over, maar het spugen bleef (werd eigenlijk alleen maar erger). Nu met de jbpm erbij is het spugen ook onder controle, alleen kreeg hij daarvan weer last bij het poepen. Ik heb nu zover geschipperd met de dosering dat het net genoeg is om 90-95% van het spugen te verminderen, en zo gaat ook het poepen goed. Ik kolf de voeding af, en geef dan ofwel 160 cc met 1 schepje, ofwel 60-80 cc met 1 schepje en dan de borst er achteraan.
En die ene keer dat het nog omhoog komt heeft hij er door de zantac (bijna?) geen last meer van. Ik heb gewoon mijn fijne gelukkige ventje weer terug hierdoor.

Overigens moet ik wel zeggen dat plat liggen nog steeds geen succes is hier. Hij ligt in bed met een verhoogd hoofdeinde en beneden meestal in het wippertje. Volgens mijn huisarts was het achterhaald dat dat slecht is voor de rug, mits je hem niet al te steil zet. Hij ligt nog gewoon redelijk plat dus, en dat gaat zo prima.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74208089
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:45 schreef tinny het volgende:
En dat herken ik weer heel goed. Ik heb zo'n 6 maanden met twee knullen (tweeling eeneiig) lopen knoeien en ben uiteindelijk bij een KA terecht gekomen. Die heeft in eerste instantie gezegd er is niets aan de hand want ze groeien goed. Tot de jongste ging projectiel braken. Recht over haar keurig net gestreken witte blouse compleet met prachtige ketting vol kralen. Ik dacht dat ik bijna onder de behandeltafel lag van het lachen.

Toen kregen ze schrik niet: ieder 4 x daags motilium, de een 2 maal daags Zantac en de ander 2 x daags omeprazol (ofwel losec want bij hem werkte de zantac niet goed), door elke voeding nutriton ( dus ook de fruithapjes en toetjes). Dit heeft in totaal geduurd tot ze 2 jaar waren en toen waren we er pas vanaf.

Het enige wat ik kan zeggen is: blijf drammen over het projectielbraken en over de vieze stank in je huis. Want stinken doet het gewoon. Voor je kind is het niet prettig om telkens dat maagzuur in de slokdarm of zelfs hoger te hebben. Dit kan zelfs verdere gevolgen hebben dan alleen pijn of een naar gevoel. Zelf ben ik ook refluxpatient mijn maagklepje sluit niet goed en voor mij betekend dat dat mijn tanden gewoon slecht zijn want er zit geen glazuur meer op (dank dokter voor het late ontdekken van mijn kwaal), mijn stembanden geven het bij het minste geringste gewoon op en ik ben erg vatbaar voor keelontstekingen.

Edit: nog even voor de grootverbruikers nutriton: deze is het goedkoopst bij slecker dat scheelt gewoon bijna twee euro per pak.....
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:43:51 #44
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74209110
Typisch is dat, mijn huisarts kwam er juist zelf mee. We hadden eerst een periode van hevige krampjes achter de rug, dus eigenlijk kwam ik bij de huisarts met het verhaal 'hij moet zo huilen van de krampjes'. Bij de huisarts kwam er weer eens een hap melk omhoog die weer netjes werd weggeslikt, en toen ik zei dat dat vaak voorkomt was de diagnose vrij snel gesteld.

Bedankt voor de nutriton tip, dan spul gaat er sneller doorheen dan je denkt he.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74215309
Dat was hier dan een voordeel dat hij al in het ziekenhuis lag. Vrij snel motilium en zantac gekregen. En ook nutriton op advies toen. En hier ook nog fantomalt voor het groeien. Veel zo bij elkaar, maar het helpt goed!
Trouwens nooit gezegd dat hij reflux heeft. Maar de klachten lijken er wel op.
pi_74215872
Ingrid,
volgens mij wordt zantac alleen gebruikt bij refluxklachten/symptomen (en niet als eerstelijnsmedicatie, dat is meestal gaviscon, toch in België)
pi_74217318
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:32 schreef Iksje het volgende:
Ingrid,
volgens mij wordt zantac alleen gebruikt bij refluxklachten/symptomen (en niet als eerstelijnsmedicatie, dat is meestal gaviscon, toch in België)
Zantac is sterker dan Gaviscon of Rennies. Die zijn echt meer bedoeld voor de eerste hulp bij klachten terwijl Zantac en Losec echt onderhoudsdoseringen zijn.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74220073
Zal het maandag eens vragen aan de kinderarts. Niet dat het verder uitmaakt. Zonder is het meteen mis.
pi_74228713
Esmee krijgt Omeprazol. Vanmiddag opgehaald bij de apotheek. Het zijn capsules met korreltjes. Nu staat erop dat Esmee ze in zijn geheel in moet nemen zonder erop te kauwen. Nu zal dat laatste best gaan zonder tanden, maar hoe neemt ze die dingen in godsnaam in zijn geheel doorslikken?
pi_74228832
Stiemie, misschin wat korreltjes in haar mondje doen en dan direct de fles erachteraan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74228875
Ja dat kan inderdaad. Ik dacht anders misschien oplossen in water en voor de fles geven met een spuitje ofzo? Nou ja straks als mijn vriend thuis is met de medicijnen maar eens goed de gebruiksaanwijzing lezen
pi_74313341
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:47 schreef Stiemie het volgende:
Ja dat kan inderdaad. Ik dacht anders misschien oplossen in water en voor de fles geven met een spuitje ofzo? Nou ja straks als mijn vriend thuis is met de medicijnen maar eens goed de gebruiksaanwijzing lezen
Omeprazol kun je niet oplossen in water (ben chronisch verbruiker in dat spul) wat wel kan is het capsuletje open maken boven een bakje vla of een ander klein toetje. De korrels daarop strooien en dat ingeven.
pi_74313643
Vind het net piepschuim die bolletjes...

Vla en toetjes mag Esmee nog niet (ze is net 6 weken oud ) Ik maak nu een flesvoeding en dan haal ik er een beetje uit en dat verdik ik nog wat extra met johannesbroodpitmeel en dan geef ik dat met de bolletjes erin met een lepeltje. Hoop gedoe, maar het lukt!

Hoe lang duurde het bij jou voordat het medicijn werkte?
pi_74316308
ou we zitten morgen bij de kinderarts in het zh... en dat is maar goed ook... we zijn het "spuug" en "spuug" beu...

Nee even zonder dollen na 5 weken tobben is de koek nu echt op bij papa en mama... dat eeuwige gehuil, het getob met voeden (flesje duurt een uur en daarna wordt je getraketeerd op nog meer gehuil en gespuug) is het nu echt tijd om het "niet nog eens een paar weekjes te gaan aankijken" laten we hopen dat we de arts ook zo ver krijgen...
pi_74317521
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:29 schreef Stiemie het volgende:
Vind het net piepschuim die bolletjes...

Vla en toetjes mag Esmee nog niet (ze is net 6 weken oud ) Ik maak nu een flesvoeding en dan haal ik er een beetje uit en dat verdik ik nog wat extra met johannesbroodpitmeel en dan geef ik dat met de bolletjes erin met een lepeltje. Hoop gedoe, maar het lukt!

Hoe lang duurde het bij jou voordat het medicijn werkte?
Omeprazol werkt bij mij binnen een kwartier!!!! Bij de de oudste merkte ik ook vrijwel gelijk verschil, bij de jongste werkte zantac beter en die heeft dat dus ook gekregen toen had ik ook binnen een halve dag twee gezellige knullen. Wou niet zeggen dat er niet meer gespuugd werd maar het stonk behoorlijk minder.

Sorry die leeftijd had ik niet gelezen maar ik zie dat je het al opgelost hebt. Wacht je wel een kwartiertje met voeden?? Dan kan de omeprazol z'n werk eerst doen voordat er weer voeding in komt.
pi_74317882
Tinny sterkte morgen in het ziekenhuis! Hopelijk kunnen ze je daar nu echt verder helpen.

Bedankt voor je antwoord nieslief!

Ik weet niet precies hoelang het duurt bij Esmee voordat het werkt. Wel merkte ik dat ze gistermiddag vanaf een uur of 5/6 weer last kreeg (ze krijgt het medicijn 's morgens rond een uur of 7 a 8.) Werkt het bij jou wel de hele dag? Of duurt het gewoon een tijdje voordat het een hele dag werkt? Ik las namelijk in de bijsluiter dat je het medicijn 2 weken uit moet proberen voordat je zeker weet dat het werkt.

En bedankt voor je tip van een kwartiertje wachten! Is toch handiger om zulk soort dingen te horen van iemand die het je kan vertellen in plaats van te moeten raden bij zo'n klein babietje
pi_74319301
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:39 schreef Stiemie het volgende:
Tinny sterkte morgen in het ziekenhuis! Hopelijk kunnen ze je daar nu echt verder helpen.

Bedankt voor je antwoord nieslief!

Ik weet niet precies hoelang het duurt bij Esmee voordat het werkt. Wel merkte ik dat ze gistermiddag vanaf een uur of 5/6 weer last kreeg (ze krijgt het medicijn 's morgens rond een uur of 7 a 8.) Werkt het bij jou wel de hele dag? Of duurt het gewoon een tijdje voordat het een hele dag werkt? Ik las namelijk in de bijsluiter dat je het medicijn 2 weken uit moet proberen voordat je zeker weet dat het werkt.

En bedankt voor je tip van een kwartiertje wachten! Is toch handiger om zulk soort dingen te horen van iemand die het je kan vertellen in plaats van te moeten raden bij zo'n klein babietje
Dat kan dat ze er later op de dag weer last van krijgt. Wat ik altijd zelf doe is niet 's morgens slikken maar 's avonds voor ik ga slapen ik heb de meeste last als ik ga liggen.

Nou is er in jouw geval sprake van een babietje. Hoeveel mg. krijgt ze per dag? Misschien vragen om een lagere dosering zodat je 's morgens en 's avonds kunt geven. Ook heeft Omeprazol tijd nodig om goed te werken maar volgens mij ben je al een paar dagen ermee bezig toch? Dan zou je al een aardig beeld moeten hebben. Ik zou even bellen met de kinderarts en het even voorleggen. Misschien mag je de capsule wel over twee keer verdelen. Bij de jongens had ik hetzelfde probleem en die kregen twee keer op een dag. Het is nergens voor nodig dat ze pijn of ongemak heeft hierbij.
pi_74319772
Tsja Esmee ligt bijna de hele dag dus dat maakt inderdaad niks uit. We geven het nu voor de derde dag. Misschien nog even een kans geven en anders weer contact opnemen met de kinderarts.

Fijn dat het bij jou en jouw jongens zo goed werkt!
pi_74320719
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:35 schreef Stiemie het volgende:
Tsja Esmee ligt bijna de hele dag dus dat maakt inderdaad niks uit. We geven het nu voor de derde dag. Misschien nog even een kans geven en anders weer contact opnemen met de kinderarts.

Fijn dat het bij jou en jouw jongens zo goed werkt!
Werkte..... Ze hebben de reflux nu gelukkig en eindelijk na twee jaar ouwehoeren met die medicijnen achter de rug. Bij hun duurde het ook langer dan normaal dus maak je niet ongerust. Net na hun tweede verjaardag was het over.

3 dagen ja dan zou ik nog even afwachten.
  maandag 2 november 2009 @ 17:19:46 #60
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74321052
Sterkte allemaal! Hopelijk krijg je Esmee goed op de rit met de Omeprazol Stiemie.

En Tinny, ik hoop dat de kinderarts wat voor je doet.

Bij ons blijft het nu redelijk stabiel met de Zantac. Vandaag is Thomas weer super hangerig/huilerig, maar dat is volgens mij meer omdat er gisteren visite was. Het huilen klinkt in ieder geval heel anders dan voorheen. Echt, dat huilen van de pijn kan je door merg en been gaan he?
pi_74350173
Nou net terug van KA. En daar waar voor gevreesd werd is werkelijkheid geworden... nog maar even aanzien!

Op zich had de arts wel een interessante uitspraak..(in het kort)

Elke baby heeft of kan last hebben van (verborgen)reflux... maar we doen er pas iets mee als het de groei belemmert (ergo als ze dus niet genoeg aankomt) of als er niet bijwerkingen ontstaan zoals een ontsoken slokdarm (bloed mee spugen) zolang dat niet het geval is schrijven we niks voor en nemen we dus eigenlijk geen (echte)actie. We noemen het ook eigenlijk pas echt reflux als het kind in de groei wordt belemmert of als er dus die bijwerkingen zijn zoals ontstoken slokdarm.

Dat was natuurlijk niet waar wij op hadden gehoopt, dus vrij emotioneel toch te kennen gegeven dat we er na 5 weken worstelen nu echt door heen zitten, echter dat veranderde niks aan zijn amnese en behandelplan.

Ze komt nog goed aan (mijn dochter), dat zit wel een beetje aan de onderkant van de bandbreedte maar zolang ze daar binnen zit is het dus gewoon een kwestie van afwachten.

Volgens arts was dit bij ons dus "onrust" die al dit soort symptonen (waaronder dus die reflux) veroorzaakt. Maar omdat ze dus nog goed aankomt wordt er niks gedaan...

Wat wel kunnen gaan doen is nog naar een kinderfysio gaan, dat schijnt ook wel eens te helpen.. dus dat gaan we nu maar eens doen.

Overigens zei de arts ook dat als ze in principe goed blijft aankomen/groeien(dus de reflux niet erger wordt) ze waarschijnlijk na 3-4 maanden vanzelf over de ergste kwaaltjes heen groeit... dan zijn die kwaaltjes er ook nog maar ze worden draagelijker (waren zijn woorden)

Nou dus maar tellen... ze is nu 10,5 week...
ps
saillant detail... we moeten nu wel vaker (2-wekelijks) terugkomen in het zh bij de ka ? en een osteopaat, daar hadden ze niet zo'n hoge pet van op (alleen dan politiek correct verwoord)
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:47:15 #62
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74350313
tinny nog meer afwachten dus.
houd vol zal ik maar zeggen

hier is het spugen opgehouden, na ongeveer 2,5 maand.
s6 ermee
pi_74350479
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef tinny het volgende:
Nou net terug van KA. En daar waar voor gevreesd werd is werkelijkheid geworden... nog maar even aanzien!

Op zich had de arts wel een interessante uitspraak..(in het kort)

Elke baby heeft of kan last hebben van (verborgen)reflux... maar we doen er pas iets mee als het de groei belemmert (ergo als ze dus niet genoeg aankomt) of als er niet bijwerkingen ontstaan zoals een ontsoken slokdarm (bloed mee spugen) zolang dat niet het geval is schrijven we niks voor en nemen we dus eigenlijk geen (echte)actie. We noemen het ook eigenlijk pas echt reflux als het kind in de groei wordt belemmert of als er dus die bijwerkingen zijn zoals ontstoken slokdarm.

Dat was natuurlijk niet waar wij op hadden gehoopt, dus vrij emotioneel toch te kennen gegeven dat we er na 5 weken worstelen nu echt door heen zitten, echter dat veranderde niks aan zijn amnese en behandelplan.

Ze komt nog goed aan (mijn dochter), dat zit wel een beetje aan de onderkant van de bandbreedte maar zolang ze daar binnen zit is het dus gewoon een kwestie van afwachten.

Volgens arts was dit bij ons dus "onrust" die al dit soort symptonen (waaronder dus die reflux) veroorzaakt. Maar omdat ze dus nog goed aankomt wordt er niks gedaan...

Wat wel kunnen gaan doen is nog naar een kinderfysio gaan, dat schijnt ook wel eens te helpen.. dus dat gaan we nu maar eens doen.

Overigens zei de arts ook dat als ze in principe goed blijft aankomen/groeien(dus de reflux niet erger wordt) ze waarschijnlijk na 3-4 maanden vanzelf over de ergste kwaaltjes heen groeit... dan zijn die kwaaltjes er ook nog maar ze worden draagelijker (waren zijn woorden)

Nou dus maar tellen... ze is nu 10,5 week...
ps
saillant detail... we moeten nu wel vaker (2-wekelijks) terugkomen in het zh bij de ka ? en een osteopaat, daar hadden ze niet zo'n hoge pet van op (alleen dan politiek correct verwoord)
KA door zo een heb ik dus 6 maanden gelopen met twee spugerds he. En die hebben er in totaal 2 jaar !!!!! last van gehad. Gewoon blijven drammen hoor.
  woensdag 4 november 2009 @ 12:22:50 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74380969
Wat ben ik blij dat ik een doortastende arts gestroffen had,

Stiemie, wat wij deden, was een apart flesje/met een speentje met een gaatje erin, en dan 30 c water en schepje voeding, en danals eerste geven, en daarna de fles met de gewone hoeveelheid minus 30 cc.

Als je de fles direct erna geeft dan zuigt ze door, en geraken eigenlijk alle korreltjes wel binnen.
pi_74388458
Tinny dat is ook naar zeg! Kan je het anders niet nog eens via cb proberen? Onze huisarts wilde niet doorverwijzen, maar toen we voor iets anders bij de kinderarts moesten zijn, zijn we er zelf over begonnen. Toenw as ze ook niet al te happig, maar we hebben gewoon nog eens gebeld na een paar dagen. Dat we het zo gewoon echt niet vol gingen houden. Ik was gewoon al 2 weken bijna niet buiten geweest en onze dochter van 2 werd echt zo moeilijk omdat er totaal geen tijd meer voor haar was...

Overigens wil ik even voor Esmeetje! Gisteren is het de hele dag goed gegaan en 's avonds was ze nog wel huilerig. Maar het leek erop dat het toen vooral darmkrampjes waren. Ze ruikt 's avonds ook niet meer zo zurig. Het is echt een heel ander grietje aan het worden. Vrolijker, uigeruster, meer lachen en lieve geluidjes maken

Evenstar blijven de korreltjes op die manier niet in de fles hangen? Met een spuitje geven lukte namelijk ook niet echt.
pi_74391507
Jeetje Tinny, wat een narigheid!
Wat jammer dat ze je niet serieus nemen. Of dat je echt in het verste stadium moet zitten (gebroken groei en/of bloed) voor ze je iets van medicatie willen geven...
Hier in België wordt misschien te snel medicatie gegeven, of te snel reflux genoemd, maar hier wordt er ook naar de ouders geluisterd heb ik het idee. (hebben ze gesproken van een ph-metrie te doen?Dat lees ik wel eens op andere fora, om de ernst van de reflux te onderzoeken, ipv te wachten tot de fysiek schade er is.)

Ik neem aan dat je de rest van de trucjes wel kent om iets van verlichting te brengen bij je dochter... bedje en box zo schuin mogelijk zetten (zoals hier, met ingenaaide onderbroek of een speciaal reflux bedje, veel rechtop dragen...

Stiemie, fijn dat je dochter wel lijkt te varen met de medicatie. Geeft een hoop meer rust voor het hele gezin hè.

[ Bericht 9% gewijzigd door Iksje op 04-11-2009 17:41:14 ]
pi_74481078
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:01 schreef Stiemie het volgende:
Tinny dat is ook naar zeg! Kan je het anders niet nog eens via cb proberen?
nee cb doet ook niks (omdat ze al onder behandeling is van KA die willen volgens mij niet in elkaars vaarwater gaan zitten...

Wat ik nog wel moet melden is dat we door de KA wel serieus zijn genomen maar dat hij er gewoon niks aan doet... hij geeft toe dat het een "groot" probleem is , maar (volgens hem) wordt dit gewoon een kwestie van uitzitten..
Wat dan weer wel apart is dat we nu elke week bij de KA moeten terug komen .. dus
- het is een groot probleem
- ik schrijf geen medicatie voor
maar we "moeten" wel elke week terugkomen... dat klopte gewoon niet in mijn hoofd...
maar goed evenzo wel fijn want je loopt natuurlijk altijd tegen vragen aan zo vlak NA het bezoek en die kun je dan fijn de week erop weer stellen...

ps
ooh ja ook nog de kinder fsyio geprobeerd... amai amai ...dat was een lachertje.. die dee nog minder dan de osteopaat!.. we gaan nu wel naar een andere op zoek om te kijken of dit toevallig was maar echt een hoge pet heb ik er niet van op...

pps
stiekem denk ik dat het de laatste dgn wel wat beter gaat.. ze slikt minder en (nog)minder gespuug...
We hebben allene nu er wel iets anders bij.. ze drinkt nog maar HALVE flessen...ineens nu een dag of 2-3 (vorheen zat ze op 850 ml p dg nu haalt ze amper de 450 ml)
pi_75309417
Ik herken veel zaken.
Hier ook bij een osteopaat geweest en inbakeren maar nog veel huilen (word wel minder maar soms echt een knalrood hoofd en dat hij zich echt niet lekker voelt)
Vanaf ong. 19:30 gaat hij naar zijn eigen bed, dan is het ff 10 minuten huilen daarna ff kijken en vaak speen geven en dan slaapt ie.
Voor de fles van 23:00 moeten we hem wakker maken en daarna slaapt hij tot ong. 6:00/6:30.
Na die fles slaapt hij soms nog tot een uur of 9 en daarna is hij zo ongeveer de hele dag wakker.
Slaapt wel in de auto, in de wandelwagen maar niet in zijn bed dan is het echt krijsen, hij komt dan soms echt in ademnood en heb dan echt het gevoel dat hem iets niet lekker zit.
Als hij dan in bed ligt overdag is het soms een half uur stil en dan vanuit het niets ineens erg huilen terwijl ik zie dat hij moe is, gapen etc.
Heb hem nu sinds een paar dagen overdag in de box op zijn buik (als ik in de kamer ben) en dan slaapt hij wel zo een uurtje of 2.
Maar soms na het slapen zie ik dat hij gespuugd heeft, slaapt onrustig, is veel aan het smakken en heeft erge zuigbehoefte na de fles maar dan soms ook tegelijk kokhalzen.
Heb het bedje verhoogd bij het hoofdeind.
En hij krijgt friso comfort en daar zit al johannesbroodpitmeel in.

Mensen die ervaring heben om zelf te gaan proberen met gaviscon?

zal maandag de ha eens bellen

[ Bericht 1% gewijzigd door het-is-mij op 05-12-2009 15:06:44 ]
pi_76237604
Ik heb dit topic net doorgelezen en het komt me heel bekend voor.
Morgen hebben we een afspraak met de vervangende huisarts want onze eigen huisarts heeft vakantie, gelukkig want die neemt ons helemaal niet serieus.
Vorige week kreeg Niels "aanvallen" van extreme schrikreacties, hij gooit dan zijn armen naar buiten maar brengt ze niet meer naar het midden toe, hij krijgt een rood hoofd en hij kreunt. Als ik hem dan oppak huilt hij heel erg zielig en bang en wordt slap. Ik heb het CB hierover gebeld, zij wisten niet wat ze ermee moesten en verwezenme door naar de huisarts, die zij enkel dat wij al een paar keer naar de KA zijn geweest en dat Niels gewoon snel schrikt. Terwijl we maar een keer naar de KA geweest zijn toen hij 2 weken was omdat de CB arts dacht een hartruisje te horen.
We hadden eerst het idee dat hij misschien overprikkeld was en daardoor zo schrok, mara hij doet het ook wanneer we helemaal niet gespeeld hebben en vanmiddag viel ons op dat hij daarna boerde.
De eerste "aanval" kreeg hij op het aankleedkussen en nu is hij overdag doodsbang als hij daar ligt, hij gilt het uit.

Verder heeft hij de volgende symptomen:
- heel veel en ontroostbaar huilen/gillen
- rustig zijn en dan na het teruggeven van voeding weer ontzettend huilen
- soms de borst weigeren wanneer hij tussen het voeden door geboerd heeft en voeding teruggegeven heeft
- overstrekken
- altijd rechtop over je schouder willen hangen, nooit rustig in je armen liggen
- overdag bijna niet slapen, hysterisch huilen in bed, in de doek wel slapen
- heel vaak en veel voeding teruggeven, maar niet projectiel spugen
- zuur ruiken
- kreunen tijdens zijn slaap en vieze of pijnlijke gezichten trekken
- veel wakker worden en dan heel erg huilen, hij is dan wel echt moe
- tijdens de slaap voeding teruggeven of hoesten en dan wakker worden en heel erg huilen
- heel vaak de hik, vrijwel iedere voeding en erna

Ik geef volledig borstvoeding en zit nu ongeveer 3 weken op een allergeenvrij dieet (geen koemelk, ei en soja en ik eet ook geen pinda's en cacao) omdat hij tijdens en na iedere voeding ontroostbaar ging krijsen, dat is nu gelukkig wel afgenomen. Hij had ook veel eczeem in zijn gezichtje op op zijn hoofd en dat is nu ook minder geworden.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76238412
Even gekopieerd:

Met het klachten verhaal naar de ha, die nam me niet serieus vlgs hem huilden zijn kinderen eerder ook weleens en die waren ook groot geworden.
hij was goed gegroeid en hij kon zien dat we hem wel goed verzorgden en ik meost er maar lekker mee gaan wandelen.
ik was pissig joh hij huilt gewoon omdat hij iets heeft.
Mn moeder zag het vorig weekend ook met weekendje weg, hij ligt bij je op de arm, te lachen enzo en dan ineens keihard huilen.
Dat is geen verwendigheid.
Maar ja, dit aangekaart vorige week bij het cb omdat tijn de prikjes moest hebben en de cb arts had hetzelfde vermoeden.
in een andere regio starten ze dan bijv. 2 wkn met een proefbehandeling met medicatie om te kijken of dat het is.
Ze heeft een brief geschreven voor de ha en een dag later kon ik zantac ophalen als proefbehandeling.
het komt hem nu nog wle omhoog maar hij heeft een heel stuk minder pijn, is veel vrolijker dus heb het idee dat het toch dat is.
Hij krijgt 2x dgs zantac.
Toevallig vanmiddag weer sinds weken 3 uur gehuild maar waren vlgs mij krampen.
Hij lijkt verder een sutk beter in zijn vel te zitten.

@ TWnkly, succes morgen!
pi_76238599
@het-is-mij

Hoe krijg je die zantac erin? Hier met een spuitje maar ik spuit wel een 6ml en dan krijgt hij maar 1 a 1,5 binnen
pi_76238793
wow krijgt hij zoveel?
Hoe oud is hij/zij?

hier krijgt tijn maar 0,8 ml en dat spuit ik er eerst in en dan gelijk de fles in de mond.
Of fles in de mond en spuitje ertussen wurmen.
Maar je kunt het ook door de fles doen.
pi_76239401
De zantac gaat hier met spuitje in de wangzak. Gaat vanaf het begin goed.
pi_77959963
Het lijkt wel of Esmee niet meer genoeg heeft aan de 10 mg Omeprazol per dag Ze is steeds weer slikkerig, huilerig, ze ruikt zuur en ze drinkt weer heel slecht. Net maar even de huisartsenpost gebeld om te vragen of we de dosis op mogen hogen.
pi_77962215
En mag het?

Ik had dat idee laatst ook met Tijn ,wilde neit meer slapen enzo overdag en had ook te lage dosering want hij was inmidels alweer een stuk zwaarder geworden.

Sterkte ermee.
pi_77962302
Wat zeiden ze bij de hap?

Tyler is van de Zantac af! Mocht hij toch weer last krijgen, kunnen we weer verder gaan.
pi_77963808
We zijn net teruggebeld en we mogen bij uitzondering 10 mg extra geven vandaag. Maandag moeten we dan contact opnemen met de kinderarts en het met haar bespreken. We geven nu 5 mg extra en dan kijken we eerst of dat werkt.
pi_78053830
Thijs heeft ook een verborgen reflux, maar heeft nu (7 maanden) alleen nog zantac voor de nacht.

Ik ben voor Thijs blij dat het nu voor overdag over is.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_78092080
Niet echt "verborgen" reflux
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78096513
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:11 schreef Twinkly het volgende:
Niet echt "verborgen" reflux
[ afbeelding ]
Deze foto moet ik aan mijn man laten zien. Fabian spuugde de afgelopen dagen veel, en ik had de indruk dat, hij best wat cms verweg spoot. Maar volgens hem was het onmogelijk om ruim een meter ver te spuiten.
pi_78096843
jezus twinkly Allemaal vanaf waar hij nu ligt? Arme vent
Lotte!
Noah!
pi_78113733
Oeps nee!! Ik droeg hem van de bank naar het kleed en hij liet een spoor achter. Ik liep om het kleed heen om hem goed neer te leggen, vandaar dat het spoor zo loopt. Als hij zo ligt spuugt hij hooguit zichzelf onder
Hij spuugt wel eens ver, maar dan hebben we hem verkeerd vast.

Hij had er de laatste tijd weer last van wanneer hij had gespuugd, maar nu de Nexium opgehoogd is, is hij een happy spitter.
pi_79031860
Hier vermoeden wij ook verborgen reflux bij Daan. De laatste dagen huilt/krijst hij steeds meer. Hij geeft niet veel of nauwelijks iets terug, een mondje af en toe eerst, maar inmiddels de volgende symptomen:

- veel huilen/krijsen
- slikken
- veel de hik
- belletjes in de mond
- onrustig / weinig slapen (vooralsnog alleen overdag)
- niet plat willen liggen maar alleen rechtop

Een beetje wat Twinkly beschrijft. We gaan morgen de huisarts maar bellen. Ik hoop dat we serieus genomen worden en er snel iets gedaan wordt, want hij heeft er overduidelijk last/pijn van en raakt ook oververmoeid.

Hij drinkt overigens wel gewoon goed aan de borst, ruikt niet zuur en een witte tong zien we ook nog niet echt. Toch zijn we er wel van overtuigd dat het verborgen reflux is. Ik hoop niet dat hij ook nog een KMA heeft maar dat komt bj ons in de familie eigenlijk helemaal niet voor.

Iemand nog gouden tips? De wieg staat inmiddels schuin (al schijnt ie er niet in te willen liggen), we houden hem 15-30 minuten rechtop na een voeding en proberen 'm zo mogelijk te troosten door bij ons te houden.

Zo sneu, je wilt 'm die pijn ontnemen en troosten maar niets lijkt te werken en het lijkt alleen maar erger te worden.
pi_79036303
Happy... hier precies hetzelfde. Nadat we in de tweede week met zijn allen niet meer sliepen omdat L. alleen maar krijste hebben ze haar ter observatie opgenomen een week. Ze konden niet duidelijk reflux vaststellen ook al was dat wel ons vermoeden en zeiden dat ze waarschijnlijk een gevoelige baby was met erge darmkrampen. Advies was om haar regelmaat aan te bieden en in te bakeren. Over de darmkrampen zou ze heen moeten groeien.

Nu heeft het inbakeren wel erg geholpen qua slapen overdag maar bleven wij het gevoel houden dat er iets anders aan de hand was. Na 12 weken vonden we dat we het lang genoeg aangezien hadden en zijn we weer naar de huisarts gegaan die ons vermoeden deelde en Zantac voorschreef. Na 3 weken worstelen met de Zantac (echt heel erg vies) hebben we van de kinderarts Nexium gekregen. Sinds ze de medicijnen heeft heeft ze veel minder de hik, slikt veel minder, geeft minder voeding terug en is rustiger. Voeding die terug komt ruikt nu ook niet zuur meer. (Na vier maanden nemen de darmkrampen nu ook eindelijk af.)

Het niet willen liggen maar rechtop gehouden willen worden en slikken nog lang na de voeding zijn wel belangrijke signalen. L. spuugde in het begin trouwens ook niet en gaf ook niet veel terug.

Maar het allerbelangrijkste is jullie eigen gevoel/intuitie. Laat je niet wegsturen met "hij groeit goed" of "alle baby's huilen", jouw gevoel dat er meer aan de hand is zit er vast niet naast.
Ik heb spijt dat ik voor L. niet veel eerder weer terug gegaan ben.

Wat ik je nog als tip kan geven tegen het huilen als hij daarbij overstrekt is hem in een kommetje in je arm te houden. Daardoor wordt het overstrekken doorbroken en worden ze sneller weer rustig.

Veel sterkte!
pi_79038152
Dank je Rubey! We zijn ook Niet van plan ons weg te laten sturen alleen hoop ik op snelle actie en geen eindeloze testen. Nou ja we zullen zien morgen
pi_79047489
! hoi

Hier een uur na de eerste dosis Zantac een ander kind
En nu al 3 dagen max 3x per dag kwartiertje huilen, heel normaal dus
pi_79048211
Freecell, wat fijn dat het nu zoveel beter gaat. Protesteert Florian niet bij het geven van de Zantac? L. moest er van kokhalzen, ging huilen, overstrekken en helemaal over haar toeren. Bij ons werkte de Zantac overigens ook direct, maar op een gegeven moment was het niet genoeg meer. Lekker dat jullie meteen zo goed geholpen zijn bij de huisarts!

Happy, ze doen voor reflux eigenlijk geen testen meer zeiden ze hier in het ziekenhuis. De onderzoeken zijn daarvoor te belastend en hebben te weinig meerwaarde. Als ze reflux vermoeden geven ze medicijnen om te kijken of het helpt. Als het helpt is de diagnose bevestigd. Al moeten kindjes soms wel verschillende soorten medicijnen proberen omdat het een beter werkt als het ander. Mocht je medicijnen krijgen en je merkt niet direct verschil, niet ontmoedigt raken! Als de slokdarm geirriteerd is duurt het 2 a 3 weken voordat deze weer herstelt is na het starten met de medicijnen, zolang kan het ook duren voordat je echt verschil merkt.
pi_79050576
Fijn is dat, als Zantac werkt. Bij ons werkte het namelijk maar 2 dagen, daarna ging ze spugen en weer huilen. Wij hadden het overigens gekregen n.a.v. hetzelfde verhaal als Happy, ze was toen 3 weken oud. De kinderarts raadde aan haar voeding in te dikken met Nutriton (van alle A.R. voedingen raakte ze ongelooflijk verstopt), we konden dan zelf kijken hoeveel ze aankon zonder last te krijgen. Ook dat werkte niet. Ze raakte van een lage dosis weliswaar niet verstopt, maar ze moest dan wel spugen, maar er kwam niets uit. Met als gevolg: nog meer huilen.

Na 2 weken Zantac bleek bij controle in het zh dat ze bloedarmoede had (had ze bij de geboorte ook al), dus moest ik opeens 3 x per dag ijzer gaan toedienen, bovenop de 2x Zantac. Ik had het gevoel mijn kindje te vergiftigen... Dus ben ik gestopt met de Zantac om te kijken hoe dat zou gaan, ze had er immers toch minimaal net zoveel last van als het baat had. En dat ging wonderwel goed. Ze spuugt nu gewoon ipv het steeds op te hoesten en weer door te slikken. Maar van dat spugen heeft ze niet zo veel last, dus dat laten we maar zo. Geen Zantac meer en geen Nutriton meer. Huilen doet ze helaas nog steeds meer dan gemiddeld en (ze is 8 weken). Ik denk dat dat maar langzaam overgaat.

Ik gaf de Zantac overigens altijd door de melk. Dan hield ik een klein beetje apart, deed daar de Zantac door en gaf dat als eerste, als ze nog heel gulzig was. Daarna gaf ik de rest zonder Zantac. Want zo uit het spuitje spuugde ze het gelijk weer uit.

En zoals Rubey zegt: die zuurgraatmeting doen ze in ons zh ook alleen als normale medicijnen niet helpen, omdat die erg belastend is.

Met het risico advies te geven waar niemand op zit te wachten (dat heb ik namelijk zelf na al die tijd ook wel): bereid je erop voor dat het huilen nog lang kan aanhouden en er best wel eens niets zou kunnen zijn dat echt goed werkt. Ik was daar niet op voorbereid en moet helaas toegeven dat mijn kraamtijd niet bepaald een roze wolk is (geweest).
pi_79050953
Happy, ik hooop dat de ha je gewoon meewerking verleend, is ook niet leuk zo voro Daan. Toch herken ik wel veel punten die jij opnoemt ook in Minke.
- Veel spugen (ondanks de comfort-voeding van Friso die ze nu krijgt)
- Veel slikken, zeker na de voeding, maar soms ook 2 uur later nog
- Vaak de hik
- Belletjes blazen is ook hip
- Overeind houden valt nu mee, nu is het na de fles met laten boeren juist heel erg huilen.
- Onrustig slapen, ja best wel geloof ik, maar meestal slaap ik dan ook, dus da's niet heel erg te controleren zo

Toch heb ik het idee dat ze er over het algemeen weinig last van heeft, ze drinkt ook gewoon nog prima. Wel komt ze niet veel aan naar mijn gevoel, maar de nieuwe meting eind deze maand bij het CB zal het uitwijzen.

In elk geval succes!
pi_79054736
Bij ons waren hetjuist de *gloek* geluiden waardoor we aan reflux dachten. TOen de HA die *gloek* hoorde hing ze ook meteen met de kinderarts aan de telefoon om te overleggen over welke medicatie.

En de zantac? Florian vindt het heerlijk (evenals de vitamine K, die bewaren we dus nu ook standaard voor een verdrietig moment op de dag. Meteen weer blij )
Spul ruikt ook wel lekker (pepermuntig)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:47:07 #91
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79056234
Vanmorgen bij de ha geweest. Ze nam ons gelukkig gelijk serieus. Maandag een afspraak bij de KA in het Juliana kinderziekenhuis. Hopenlijk krijgen we dan ook medicatie zodat het hopenlijk dragelijker wordt voor hem.

DeMajoor, ik hou er inderdaad wel rekening mee dat het nog wel even duurt voordat we het ei van columbus hebben gevonden met het risico dat hij er 'gewoon overheen moet groeien' maar we gaan in ieder geval alles proberen.

Vannacht heeft hij van 11 tot half 4 geslapen dus dat viel ons niet tegen. Vanmorgen een wipstoeltje en een draagzak gekocht en het wipstoeltje lijkt tot nu toe te helpen. Na de volgende voeding gaan we de draagzak proberen zodat hij lekker rechtop blijft om de melk te laten zakken.

Hij ligt (hetzij wat onrustig) al een tijdje te slapen in het wipstoeltje. Vanmorgen in de maxicosi naar de stad geweest en dat lijkt 'm ook niet te storen. Ook daarin slaapt hij heerlijk. We hopen dus dat hij vandaag lekker wat slaap kan pakken zodat de slokdarm zo min mogelijk belast wordt en hij er vannacht minder last van heeft.
pi_79058509
Free, wat bedoel je met Gloek-geluiden... heb namelijk wel een idee wat je bedoelt, maar ben bang dat ik mezelf anders weer dingen aanpraat te zien die er niet zijn... snappie?
pi_79064584
Dan ligt hij op mijn arm, hoor je ineens *gloek!* (iets tussen een hik en een boer in ofzo gewoon gloek) en je voelt het ook aan zijn lijfje. En enkele seconden daarna is het keihard krijsen.

Nu nog wel eens, maar veel veel minder
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:36:53 #94
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79068841
Heel vreemd trouwens (lijkt me, maar misschien is het wel normaal) maar Daan lijkt er alleen in de namiddag/avond last van te hebben. Overdag (tot een uur of half 4) kunnen we hem goed rustig houden en vandaag heeft hij zelfs geslapen in de MC en wipstoel, maar ineens vanaf een uur of half 4 begint het.
pi_79070271
Freecell, het ruikt inderdaad naar pepermunt maar het smaakt er absoluut niet naar, proef maar eens

Happy, ook hier ging het 's ochtends vaak wel ok, maar waren de middag en vooravond het ergste. Heb je het bedje trouwens schuin staan?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:41:17 #96
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79071185
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:13 schreef Rubey het volgende:
Happy, ook hier ging het 's ochtends vaak wel ok, maar waren de middag en vooravond het ergste. Heb je het bedje trouwens schuin staan?
Ja, bedje staat schuin en we houden 'm na de voeding ruim een half uur rechtop. Verder houden we 'm zo veel mogelijk rechtop om de terugstroom zo veel mogelijk te beperken. Het lijkt iets te helpen, maar nu is het wel weer begonnen.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:53:25 #97
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79179319
Vandaag naar de kinderarts in het JKZ geweest maar eigenlijk niet heel veel opgeschoten. OK, ons vermoeden van verborgen reflux is bevestigd en hij is weer gewogen (hij groeit goed!!) maar ze willen daar voorlopig niets doen en we hebben het advies gekregen om door te gaan zoals nu en tevens Johannesbroodpitmeel te geven.

We zijn vanmiddag begonnen met Jbpm maar het wil nog niet echt. Het advies dat we kregen in het zkh was afkolven en 10cc moedermelk met 2 schepjes Jbpm te mengen..... nou dat werd gewoon dikke klei. Dat kan een kind van nog geen 3 weken dus nooit wegwerken. Vervolgens was het advies na de borst dit te geven, maar dan is mijn kind bekaf en doet ie mooi zijn mond niet open.

Vervolgens heb ik de beschrijving op de verpakking van de Nutriton (Jbpm) gevolgd en 100cc afgekolfd. Dit gemengd met 2 schepjes Jbpm en in een flesje gegeven. Dit vond hij duidelijk niet lekker en met moeite heb ik er 40cc ingekregen. Vervolgens maar weer aan de borst gelegd en daar heeft hij nog prima gedronken, maar dus wel nog gewoon de klachten.

Ook heb ik nog geprobeerd om de Jbpm te mengen met 25ml handwarm gekookt water (ander advies op de doos) en dit met een lepeltje te geven, maar dat vind hij helemaal niet te eten. De verborgen reflux werd normale reflux want zo heb ik 'm nog niet zien spugen.

Vooralsnog dus niet echt positief. Ik weet wel dat ik niet te snel moet opgeven, maar ik zie dit niet echt zitten.

Zijn er mensen die wel positieve ervaringen hebben met Jbpm?? En ook in combinatie met borstvoeding?

Over 2 weken mogen we terugkomen, maar ik denk niet dat ik dat ga afwachten. Ik zie het nog even aan, maar ik weet niet hoe ik dit bij Daan naar binnen moet krijgen hoor.

Ik heb gelezen over een refluxbehandeling bij de Osteopaat. Ivm de moeilijke bevalling die we gehad hebben met Daan, zou dit ook nog kunnen helpen. Iemand daar ervaring mee?
pi_79181131
Happy, wat balen zeg Klinkt als een heleboel geklungel met dat spul...
  maandag 15 maart 2010 @ 19:44:36 #99
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79181355
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:39 schreef freecell het volgende:
Happy, wat balen zeg Klinkt als een heleboel geklungel met dat spul...
Dat is het dus ook! Ik heb nog gevraagd naar Zantac maar daar wilde ze niet eens over nadenken. 'Dat doen we niet bij die kleintjes'. Niet dat ik nu zo nodig die medicijnen wil, maar ik lees daar wel goede berichten over terwijl ik die niet lees over Jbpm.

We doen het nu vooral een paar hapjes voor zover dat binnen blijft met gekookt afgekoeld water voor de borstvoeding en daarna gewoon aan de borst.

Lijkt er alleen op dat die Jbpm ook weer meer krampjes veroorzaakt
pi_79184185
Happy, ervaring met alles wat jij tegenkomt nu.
Lars heeft een lancering meegemaakt (in 26 minuten tijd van 2 cm ontsluiting en Lars nog niet ingedaald, naar Lars bij mama op de buik) en had daardoor zijn nekje vast zitten, het Kiss-syndroom. Daarbij merkte de osteopaat ook dat zijn darmpjes niet helemaal lekker zaten, harde buik, en ook zijn hoofdje voelde heel hard aan. Lars is een keer of 10 behandeld. De behandeling is niet om aan te zien (of te horen eigenlijk) Lars gilde alles bij elkaar, ook alle 10 keren. In het begin vroeg ik me ook echt af of ik er wel goed aan deed.
De eerste dag/2 dagen erna was hij ook nog slecht te pas meestal, daarna kwam de verbetering. In het begin ging ik 2 keer per week met hem heen, later nog 1 keer in de 2 soms 3 weken. De osteopaat geeft lichte druk op plekken die vastzitten.
Het heeft Lars echt wel geholpen, eerst merkte je ook dat hij zijn nek niet goed kon draaien, later ging dat veel beter, en ging ook de voorkeurshouding weg.
De osteopaat kan inderdaad ook de slokdarm behandelen. Bij osteopathie gaan ze een beetje uit van het lichaam als 1 grote batterij, waar als er ergens een kink in de kabel zit verschillende dingen niet goed kunnen functioneren. Bij Lars was dat een nekwervel die niet goed zat, die dan weer in verbinding stond met de darmen ofzoiets.
Dan de jbpm, wij geven Lars dat ook door de fles, maar hij krijgt FV dus dan is het makkelijker om te geven.
ik weet dat Poppedein er ook een tijdje mee bezig is geweest icm BV, maar volgens mij is dat ook nooit een succes geworden. Jbpm heeft volgens mij wel werking op de darmen, als we het Lars niet geven dan gilt hij de hele toko bij elkaar vanwege darmkrampen. Dus net het tegenovergestelde als bij Daan. Maar ik heb het wel vaker gehoord dat ze er krampjes van kunnen krijgen.
Als de reflux duidelijk is snap ik niet waarom hij geen medicijnen krijgt ervoor.
Lars heeft ook medicijnen gehad tegen reflux, eerst omeprazol korreltjes, maar dat was geen doen. Kokhalzen! Spugen! Huilen! We hebben er een tijdje mee lopen klooien, toen kreeg Lars wat anders voorgeschreven, Nexium, dat was beter. Vermengen met water en dan in een spuitje de wangzak inspuiten. Vond ie wel lekker spul. na een tijdje zijn we daarmee gestopt, en dat ging goed!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_79184716
Happy wat ontzettend rot (en ronduit belachelijk) dat jullie geen medicijnen meegekregen hebben Daan heeft gewoon pijn. Ik weet dat ze in bepaalde ziekenhuizen een protocol hebben dat ze alleen kinderen behandelen die niet goed groeien, maar ze kijken dan dus niet naar hoe het kind zich voelt
Wat ik zelf gelezen heb over Johannesbroodpitmeel is dat het er wel voor zorgt dat de voeding minder snel omhoog komt, maar dat als het wel omhoog komt het ook minder snel weer naar de maag terug zakt. En dan brand het dus weer langer in de slokdarm. En nu moeten je en kolven en aan gaan zitten klooien met Johannesbroodpitmeel terwijl je kindje al zo onrustig is...
Moedermelk wordt sneller verteerd en blijft minder lang in de maag dan poedermelk, dus ik zou wel doorgaan met borstvoeding als dat mogelijk is.
Hier en hier staan artikelen over borstvoeding en reflux.
Misschien toch maar terug gaan naar de arts en niet meer weggaan totdat je medicijnen meekrijgt? Want als Daan nu al zulke heftige symptomen vertoond dan is duidelijk de slokdarm al beschadigd en met die medicijnen krijgt het kans om te helen.
Sorry, ik reageer wat heftig, maar ik word hier echt boos van
pi_79186318
Happy, hier vond de kinderarts jbpm geen alternatief. Wij kregen motilium en nexium voorgeschreven. Het eerste hebben we niet gebruikt omdat dat tegen spugen is en weer extra darmkrampen kon veroorzaken. Vandaag hebben we weer overleg gehad met de kinderarts en wij moeten voorlopig zo doorgaan. Hij zei dat het nog wel een paar extra weken kan duren voordat de slokdarm echt helemaal hersteld is.

Ik heb de nexium vandaag trouwens in een flessenspeen met een groter gat gedaan en ze had het zo weg, dat is even wat sneller en minder knoeien als met een lepeltje. Misschien dat iemand daar nog wat aan heeft!

Toen L. opgenomen was zeiden ze ook dat ze alleen jbpm konden geven (overigens hebben we toen in een week geen arts gezien). Maar bij een bezoek aan de kinderarts zelf bleek het dus anders te zijn. Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten.

Misschien kan je een second opinion in een ander ziekenhuis vragen? Ik weet hoe moeilijk het is, je zou het zo van je kleintje overnemen als het kon!
pi_79199307
Ik snap het ook niet zo goed, want mijn HA heeft pas Zantac voorgeschreven na eerst een kwartier met de KA aan de telefoon gehangen te hebben.

Ik citeer: 'Ik wil zeker weten dat ik het goede voorschrijf in de goede dosis bij zo'n kleintje, dus ik bel de KA'
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:22:04 #104
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79204862
We hebben zojuist de HA weer gebeld met het verhaal dat we niet tevreden zijn over hoe het is gegaan in het JKZ en dat Daan de Jbpm niet wil binnen houden. Hij geeft nu ook regelmatig over (tijdens en ver na de voeding) maar de *Gloek* is niet weg.

De HA belt ons zo terug, dus ben benieuwd of zij nog wat wil doen. Vanmorgen huisbezoek van CB gehad en die vond het ook een slecht advies wat voor ons duidelijk niet de oplossing is. Zij raadde ook aan via de HA alsnog medicatie te krijgen.

We wachten het af...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:49:49 #105
144006 chacama
Ondernemend!
pi_79213619
Weet je al wat meer happy?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 19:13:40 #106
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79221522
Nou, eindelijk even zitten. We zijn inderdaad teruggebeld door de HA, maar die verwees ons toch weer naar de kinderarts. Ze gaf aan dat we het wel wat langer moeten proberen, maar als de situatie echt niet houdbaar is, moeten we het ziekenhuis bellen en vragen of de afspraak die nu over 2 weken staat, eerder kan plaatsvinden. Medicatie krijg ik gewoon echt niet op dit moment. We lopen dus een beetje tegen een muur aan.

Vandaag hebben we hem de hele dag de Jbpm gegeven met 35cc moedermelk uit een flesje gemengd. Daar drinkt hij ongeveer 20cc van op en de laatste 2 voedingen is het ook allemaal binnengebleven. Hij lijkt iets minder te krijsen, maar we vragen ons af of we er niet gewoon aan wennen. Vanaf morgen dus maar een beetje een dagboek bijhouden om te zien hoe de dagen er uitzien en of hij minder symptomen vertoont.

Mochten we hier mee doorgaan, zit ik wel met een probleem dat we dus een flesje geven en borstvoeding. Nu geeft mijn man de fles met Jbpm en ik doe de borst. Vanaf volgende week gaat Marky weer werken en zou ik dus ook de fles en de borst moeten geven en vervolgens ook nog kolven. Daar zie ik wel wat tegenop en het is nog maar afwachten of Daan van mij zowel de fles als de borst wil. Heb nu al het gevoel dat we van voeding naar voeding leven (terwijl hij 'gewoon' eens in de 3 uur komt) maar dat zal volgende week wel helemaal erg worden en ik denk niet dat ik nog echt de deur uit kan.

En helaas meer krampjes maar met infacol hopen we dat wel voor 'm dragelijk te kunnen maken. Daarnaast krijgt hij ook te weinig slaap naar mijn zin ('s nachts zo'n 6 uur en overdag wat hazeslaapjes) dus daar gaan we de komende dagen ook aan werken om te zien of het echt aan de reflux ligt of dat we gewoon meer rust voor 'm moeten creeëren.

Het ei van Columbus is dus nog niet gevonden, maar we geven het niet op. Second opinion in ander ziekenhuis behoort nog tot de mogelijkheden en de osteopaat is ook nog een optie al willen we niet teveel in 1 keer gaan doen, want dat lijkt me wat druk voor die kleine.

Naja, nog geen happy campers hier dus, we modderen maar verder. We hopen dat het misschien toch iets verbetert met de Jbpm maar voor eind van de week wil ik wel verbetering zien anders toch weer actie.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:14:06 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_79227648
succes met je kleine gup. Ik duim dat het snel beter gaat.
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:50:57 #108
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79243722
Na nog een slechte nacht (hij slaapt steeds moeilijker in zijn bedje) hebben we vanmorgen de beslissing genomen een osteopaat te bellen. Hier kunnen we morgen terecht voor een eerste consult. Baat het niet dan schaadt het niet. Via de 'normale' gezondheidszorg lijkt het weken te duren voor we iets verder komen, dus dan maar op 2 paarden wedden.
pi_79243825
Happy ik zou echt een second opinion van een andere kinderarts vragen. Waar wonen jullie? De kinderarts in Ede nam ons direct serieus en schreef Niels Nexium voor. Het werd een ander kind!
Ingedikte voeding blijft zuur wanneer het omhoog komt als er geen maagzuurremmers voorgeschreven zijn, dus krijgt de slokdarm de kans niet om te helen.
Bah ik vind het echt helemaal niet leuk voor jullie allemaal
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:07:05 #110
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79244274
Thanks!

We wonen in Rijswijk (zh) dus niet in de buurt helaas. Ik moet volgende week in het ziekenhuis zijn waar ik bevallen ben voor de nacontrole. Als we nog niet verder zijn, trek ik daar anders wel aan de bel. Daarnaast staat nog steeds het gesprek met de kinderarts in het Juliana kinderziekenhuis, dus we hebben dat nog niet opgegeven hoor.
pi_79244524
Happy, ik heb zeer goede ervaring met de ka in het RDGG. JKZ vind ik een K ziekenhuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79247714
Happy, ik ben benieuwd naar je ervaring met de Osteopaat.

Ik heb dat ook overwogen, maar besloten dat ik daar geen vertrouwen in heb. Ik vond eigenlijk dat de symptomen voor het Kiss syndroom die genoemd werden, wel erg algemene kwaaltjes zijn voor jonge baby's. Bovendien gaven de mensen die er waren geweest aan dat ze meestal na enkele weken resultaat zagen. Mijn ervaring is dat het vanzelf ook langzaam vergroeit. M.a.w. na enkele weken zie je ook zonder behandeling resultaat. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Ik zou het fijn vinden als jij er baat bij hebt, want ik weet uit ervaring dat het heel zwaar is en niet bepaald wat je je van die eerste weken had voorgesteld.

JBPM maakte bij ons het probleem trouwens alleen maar erger. Dan moest ze spugen, maar dat lukte niet. Met als gevolg dat het weer teruggeslikt werd en dat leidde weer tot heel hard huilen. Dat vond ik echt vreselijk zielig. Bij ons werd het ook steeds erger tegen de avond. Dat is nu nog steeds het geval, Het huiluurtje duurt bij ons meestal van een uur of 17 tot ergens tussen 20 en 21 uur. Gelukkig lijkt het nog steeds wel langzaam iets minder te worden, dus is er nog hoop. Ze is nu inmiddels 8,5 week.

Happy, dat steeds slechter in bed slapen herken ik ook. Onze dochter heeft zeker 3 weken in een bedje gemaakt van een voedingskussen bij ons in bed geslapen en in nachten dat het heel erg was zelfs bij een van ons op de borst of in de armen (hierdoor deden we zelf geen oog dicht). Achteraf denk ik dat het heel slecht in bed slapen niet (alleen) door de reflux kwam, maar ook vooral te maken had met huidhonger. Dit hebben we namelijk langzaam af kunnen bouwen. Dus eerst bij ons in de armen, daarna in het voedingskussen tussen onze hoofdkussens in, daarna in het voedingskussen naast mij aan de rand van het bed (haar bedje stond helemaal tegen ons bed aan geschoven, zodat ze er niet uit kon vallen), daarna in haar eigen bedje tegen ons bed aan en als laatste in haar eigen bedje een eindje van ons bed af. Daarna konden we haar in haar eigen kamertje gaan leggen. Ze was toen ruim 6 weken.

Vanwege het voldoen aan de behoefte aan ouderlijke warmte, wilde ik niet inbakeren. Ik heb wel de doeken ervoor gemaakt, geleerd hoe het moest en zelfs 2 keer op het punt gestaan het door te zetten, maar het voelde niet goed. Mijn gevoel zei dat ze (naast regelmaat en voorspelbaarheid, want dat heb ik wel gedaan, maar niet zo strak als Ria Blom voorschrijft) erg veel behoefte had aan lichamelijk contact en daar wilde ik aan voldoen. Dit is trouwens nog steeds zo, maar het wordt wel langzaam minder.

[ Bericht 22% gewijzigd door DeMajoor op 17-03-2010 11:53:52 ]
pi_79253060
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:39 schreef DeMajoor het volgende:
Happy, ik ben benieuwd naar je ervaring met de Osteopaat.

Ik heb dat ook overwogen, maar besloten dat ik daar geen vertrouwen in heb. Ik vond eigenlijk dat de symptomen voor het Kiss syndroom die genoemd werden, wel erg algemene kwaaltjes zijn voor jonge baby's.

beetje kort door de bocht hoor.
Ik denk niet dat je graag met mij had willen ruilen de eerste 4 maanden van Lars' leventje.
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:05:32 #114
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79253322
Bij ons slaapt Daan ook soms tussen ons in op zijn buikje (dat vind hij heerlijk) maar dan blijven we dus wakken om te kijken of ze hoofd niet in het matras draait. En we laten 'm meestal op onze borst in slaap vallen voordat we 'm in zijn wiegje leggen.

Inbakeren zie ik (ondanks de onrustige armpjes) ook niet echt zitten. Voelt idd niet goed.

We zijn ons wel bewust dat we nog meer rust en regelmaat voor hem moeten inbrengen, maar met dat gemodder nu wil dat nog niet echt lukken. Dat is wel iets waar we deze week aan gaan werken zodat we iets van regelmaat hebben als mijn man maandag weer gaat werken.

Vicky, was jouw ervaring in het RDGG ook ivm reflux of gewoon de kinderarts in het algemeen?
pi_79253703
Amber had heel erg reflux. Oa daarvoor waren we onder behandeling bij de ka.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_79295901
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

beetje kort door de bocht hoor.
Ik denk niet dat je graag met mij had willen ruilen de eerste 4 maanden van Lars' leventje.
Zoals ik al aangaf is dat mijn persoonlijke mening. En als het leventje van jouw zoon niet uit rottigere dingen heeft bestaan, dan reflux, chronische verstopping door allerlei voeding tegen het spugen en krampjes, 18 uur per dag huilen, ziekenhuis in ziekenhuis uit en een opname wegens het 'huilbaby' zijn, dan zou ik waarschijnlijk best willen ruilen. Ik heb me niet voor niets verdiept in osteopathie en inbakeren en rrr.
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:34:59 #117
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79305230
Vandaag dus de eerste sessie gehad bij de Osteopaat. En voor zover je iets kunt zeggen na 1 behandeling, is het ons wel goed bevallen. Hij had een goed duidelijk verhaal, Daan was ontzettend ontspannen, hij heeft bij mij ook laten voelen wat hij doet bij Daan (en dat voelde heel apart kan ik je zeggen) en Daan is vandaag erg rustig en slaapt veel. Tuurlijk huilt hij ook nog wel en hoor je 'm nog 'gloeken' maar echt een uur lang krijsen heb ik niet gehoord. Ook lijken zijn krampen minder.

Nu moet de avond nog komen natuurlijk en nogmaals, ik ga er niet vanuit dat het euvel verholpen is na 1 sessie, maar Daan vond het duidelijk prettig. De osteopaat gaf aan dat 3 sessies voldoende zouden moeten zijn om het probleem te verhelpen en dat lijkt me redelijk. Deze 3 sessies gaan we dus in ieder geval doen en dan kijken of het Daan helpt. Over 2 weken gaan we terug voor de 2e sessie.

Verder zijn we toch doorgegaan met de Johannesbroodpitmeel omdat het toch wel iets schijnt te helpen (het wordt er niet slechter van in ieder geval). 1 groot nadeel: het gaat er alleen in vermengd met moedermelk uit een flesje van mijn man. Vandaag geprobeerd of hij dat flesje ook van mij wil, maar dat wordt dus door meneer gewijgerd. Nu is dat nu nog geen probleem, maar maandag gaat mijn man weer naar het werk en dan zal ik die Jbpm zelf naar binnen moeten krijgen. Ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen.

Maandag is mijn moeder er, dus die zou het dan over kunnen nemen, maar de overige dagen ben ik nog niet uit. Ik zou mijn schoonmoeder kunnen vragen, maar om haar nu iedere 3 uur te laten komen voor een flesje te geven... Alternatief is: Jbpm niet meer geven tijdens de dagvoeding (alleen de voeding rond 10, 13 en 16 zou een probleem zijn). Iemand tips?
pi_79308354
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:34 schreef happyme28 het volgende:
Vandaag dus de eerste sessie gehad bij de Osteopaat. En voor zover je iets kunt zeggen na 1 behandeling, is het ons wel goed bevallen. Hij had een goed duidelijk verhaal, Daan was ontzettend ontspannen, hij heeft bij mij ook laten voelen wat hij doet bij Daan (en dat voelde heel apart kan ik je zeggen) en Daan is vandaag erg rustig en slaapt veel. Tuurlijk huilt hij ook nog wel en hoor je 'm nog 'gloeken' maar echt een uur lang krijsen heb ik niet gehoord. Ook lijken zijn krampen minder.

Nu moet de avond nog komen natuurlijk en nogmaals, ik ga er niet vanuit dat het euvel verholpen is na 1 sessie, maar Daan vond het duidelijk prettig. De osteopaat gaf aan dat 3 sessies voldoende zouden moeten zijn om het probleem te verhelpen en dat lijkt me redelijk. Deze 3 sessies gaan we dus in ieder geval doen en dan kijken of het Daan helpt. Over 2 weken gaan we terug voor de 2e sessie.

Verder zijn we toch doorgegaan met de Johannesbroodpitmeel omdat het toch wel iets schijnt te helpen (het wordt er niet slechter van in ieder geval). 1 groot nadeel: het gaat er alleen in vermengd met moedermelk uit een flesje van mijn man. Vandaag geprobeerd of hij dat flesje ook van mij wil, maar dat wordt dus door meneer gewijgerd. Nu is dat nu nog geen probleem, maar maandag gaat mijn man weer naar het werk en dan zal ik die Jbpm zelf naar binnen moeten krijgen. Ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen.

Maandag is mijn moeder er, dus die zou het dan over kunnen nemen, maar de overige dagen ben ik nog niet uit. Ik zou mijn schoonmoeder kunnen vragen, maar om haar nu iedere 3 uur te laten komen voor een flesje te geven... Alternatief is: Jbpm niet meer geven tijdens de dagvoeding (alleen de voeding rond 10, 13 en 16 zou een probleem zijn). Iemand tips?
Fijn dat het goed voelt bij de osteopaat dat als eerste.

W.b.t. de JBPM is het niet een idee om dat met een lepeltje te geven. Er bestaat een bepaalde techniek om baby's voeding vanaf een lepeltje te geven al heb ik geen idee waar je dit zo gauw kunt leren, misschien dat je huisarts iets weet en anders een verpleegkundige van het CB ( laat ze maar lekker voor je lopen.... ).
pi_79310063
hier ook een verborgen reflux kindje,mikey krijgt nu 2x daags 4 ml zantac drank
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:01:15 #120
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79311409
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:54 schreef nieslief het volgende:
W.b.t. de JBPM is het niet een idee om dat met een lepeltje te geven. Er bestaat een bepaalde techniek om baby's voeding vanaf een lepeltje te geven al heb ik geen idee waar je dit zo gauw kunt leren, misschien dat je huisarts iets weet en anders een verpleegkundige van het CB ( laat ze maar lekker voor je lopen.... ).
MaandagDinsdsag moeten we naar het CB en dat staat zeker op het lijstje om te vragen idd. Ik zat zelf te denken aan cupvoeding of met een spuitje. Lepeltje hebben we geprobeerd maar dat spuugt hij weer uit, maar misschien doe ik het niet goed natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 18-03-2010 21:07:33 ]
pi_79311497
JPBM is ook gewoon vies zo op een lepeltje. In een spuitje zou je kunnen proberen.
moet je naar de K. Doormanlaan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:07:11 #122
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79311752
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:02 schreef Vicky het volgende:
JPBM is ook gewoon vies zo op een lepeltje. In een spuitje zou je kunnen proberen.
moet je naar de K. Doormanlaan?
Jep, het is overigens dinsdag. We zijn er ook geweest voor de gehoortest, maar nu dus eerste reguliere afspraak.
pi_79323993
Zou het uit kunnen maken welk flesje/speentje je gebruikt? Ik had in zo'n pakket een Nüby flesje zitten met een speen die op een borst moest lijken (best waarheidsgetrouw als je borsten naar plastic ruiken). Wie weet helpt zoiets? Verder zou ik niets kunnen verzinnen, want ik heb dat probleem nooit gehad. Ons pluisje drinkt overal uit.

Maar geen jbpm overdag zou wel eens vervelend kunnen zijn. Bij ons is het spugen overdag namelijk altijd het ergst.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:44:18 #124
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79332750
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:38 schreef DeMajoor het volgende:
Zou het uit kunnen maken welk flesje/speentje je gebruikt? Ik had in zo'n pakket een Nüby flesje zitten met een speen die op een borst moest lijken (best waarheidsgetrouw als je borsten naar plastic ruiken). Wie weet helpt zoiets? Verder zou ik niets kunnen verzinnen, want ik heb dat probleem nooit gehad. Ons pluisje drinkt overal uit.

Maar geen jbpm overdag zou wel eens vervelend kunnen zijn. Bij ons is het spugen overdag namelijk altijd het ergst.
We gaan het de komende dagen uitproberen. Gisteravond wilde hij wel van mij, maar dan moet erbij gezegd worden dat hij bij Marky in de armen lag.

Met kans dat de wet van Fok parten gaat spelen, lijkt het echt beter te gaan sinds gisteren. Hij is echt veel rustiger. Gister heeft hij geslapen van 21.00 uur tot 03.30 uur (met een voeding om 23.00 uur ertussen). Na de nachtvoeding, heeft hij wel altijd problemen om in zijn wiegje te slapen, dus na een onrustige (hik/slik/huil) uurtje nog een uurtje op mijn borst laten slapen en een uurtje bij papa. We denken dat dit komt doordat we hem verschonen na die voeding en dan is hij helemaal wakker en heeft hij plat op zijn rug op het aankleedkussen gelegen. Dat gaan we dus anders doen.

Nu ligt hij alweer 2 uur heel rustig in zijn wiegje te slapen

Het lijkt er heel rustig aan op dat we met het omhoog houden, schuin leggen, Jbpm en de osteopaat het aardig onder controle hebben. Hopenlijk blijft dat zo en wordt het alleen maar beter.

Nu ga ik mijn mannetje eens uit bed halen, want ik voel me een ontaarde moeder zo zonder kind om me heen
pi_79333828
Dat is alvast goed nieuws.

Vwb dat plat op de rug liggen: verschonen voor een voeding helpt echt tegen het spugen. En ons pluisje slaapt iom de huisarts al sinds de 3e week op haar zij in zo'n kussen van de thuiszorgwinkel. Dit heeft ook wel iets geholpen.
pi_79334356
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:33 schreef mikey-joshua het volgende:
hier ook een verborgen reflux kindje,mikey krijgt nu 2x daags 4 ml zantac drank
Hoe oud is hij dan?
Want Florian is 3250 gram en 4 weken en heeft echt genoeg aan 2x daags 0,5 ML. Wereld van verschil
pi_79335378
Ons pluisje kreeg met 4 weken en 3490 gram 2x 0,6 ml voorgeschreven. Maar tegenwoordig geef ik nog 1x 0,5 ml als ik het idee heb dat het niet zo lekker gaat.
pi_79335585
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:56 schreef DeMajoor het volgende:
Ons pluisje kreeg met 4 weken en 3490 gram 2x 0,6 ml voorgeschreven. Maar tegenwoordig geef ik nog 1x 0,5 ml als ik het idee heb dat het niet zo lekker gaat.
Ik dacht ook al: krijgthij dan nu zo weinig? Maar nee dus
Misschien bedoelt ze 0,4?
pi_79336263
Wat fijn voor jullie Happy, dat het wat beter lijkt te gaan!!!
pi_79338269
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 13:28 schreef freecell het volgende:

[..]

Hoe oud is hij dan?
Want Florian is 3250 gram en 4 weken en heeft echt genoeg aan 2x daags 0,5 ML. Wereld van verschil
mikey is nu 12 mnd en 3 weken
pi_79338311
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik dacht ook al: krijgthij dan nu zo weinig? Maar nee dus
Misschien bedoelt ze 0,4?
nee hoor hij heftige reflux en weeg 11 klo en mag nu 2x 4 ml
pi_79339580
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:08 schreef mikey-joshua het volgende:

[..]

mikey is nu 12 mnd en 3 weken
ahá! dat verklaart een boel
pi_79339637
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:37 schreef freecell het volgende:

[..]

ahá! dat verklaart een boel
ja hij komt er maar niet vanaf de ziel
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:58:40 #134
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79343098
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat fijn voor jullie Happy, dat het wat beter lijkt te gaan!!!
Ja, maar we zijn er nog lang niet hoor. We kunnen het beperken, maar hij heeft nog steeds last

Hij heeft wel vanmiddag het flesje Jbpm van mij leeggedronken Daarna direct aan de borst gelegd en dat koste wel wat moeite om 'm goed te laten aanhappen, maar na diverse pogingen ook dat gelukt.
  maandag 29 maart 2010 @ 11:39:38 #135
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79700403
Goed, na 2 weken proberen met Jbpm vanmorgen naar de kinderarts geweest. De situatie is wel verbeterd, Daan krijst niet meer en overdag gaat het best ok, maar slapen is nog steeds een probleem. Ook blijft hij 's nachts hele vervelende geluiden maken (alsof hij stikt).

Nu hebben we Motilium gekregen, wat zou moeten helpen tegen het omhoog komen van de melk. Ik ben benieuwd. Over 2 weken een belafspraak en als het eerder niet werkt, ook aan de bel trekken. De arts kwam me over als een cordate vrouw dus dat was erg prettig, maar eerst maar eens zien hoe het gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 29-03-2010 11:49:44 ]
pi_79725070
Ik zweer bij de Osteophaat!!!! Wonderdokter en wetenschappelijk verantwoord.... geen kwakzalverij of zweverigheid!!
pi_79729627
Motilium hielp hier goed!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 08:20:03 #138
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79735368
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:14 schreef _Ingrid_ het volgende:
Motilium hielp hier goed!
Na hoelang ging het werken? En gebruikte jij het icm Jbpm of nog een ander medicijn?

Vooralsnog gaat Daan ineens meer melk teruggeven en zie ik nog geen verbetering. Maar goed, we zijn net een dag bezig, dus ik kijk het eerst een tijdje aan.

Zonder Jbpm is het een drama trouwens dus dat is wel noodzaak hier inmiddels.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:50 schreef sedano het volgende:
Ik zweer bij de Osteophaat!!!! Wonderdokter en wetenschappelijk verantwoord.... geen kwakzalverij of zweverigheid!!
Daar lopen we ook inmiddels en heb er een goed gevoel bij. Vrijdag gaan we voor de 2e keer.
pi_79737430
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:20 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Na hoelang ging het werken? En gebruikte jij het icm Jbpm of nog een ander medicijn?

Vooralsnog gaat Daan ineens meer melk teruggeven en zie ik nog geen verbetering. Maar goed, we zijn net een dag bezig, dus ik kijk het eerst een tijdje aan.

Zonder Jbpm is het een drama trouwens dus dat is wel noodzaak hier inmiddels.
[..]

Daar lopen we ook inmiddels en heb er een goed gevoel bij. Vrijdag gaan we voor de 2e keer.
Volgens mij met 2 dagen. Vrij snel iig. Idd met jbpm en ook nog zantac.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:30:45 #140
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79737909
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:14 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Volgens mij met 2 dagen. Vrij snel iig. Idd met jbpm en ook nog zantac.
Dat lees ik dus overal, dat iedereen het icm zantac krijgt, maar dat hebben wij dan weer niet gekregen....

Anyway, ik kon altijd bellen als het niet zou werken, dus ik kijk het nog een paar dagen aan en anders hang ik gewoon weer aan de bel.

Thanx voor het antwoord.
pi_79738141
Wij hebben het destijds van de kinderarts gehad. Of eik begonnen ze er in het ziekenhuis mee.
Misschien kun je het aankaarten?
pi_79738164
fijn Happy, dat je in ieder geval gehoord wordt, en aan de bel kunt trekken als het niet gaat.
Als de kinderarts je omeprazol korrrels voorschijft, probeer dan in ieder geval wat anders te krijgen, want dat geeft toch wel zulke drama's!
Korrels en baby's werken niet zo goed samen.

Maar wie weet doet de motilium genoeg voor Daan, succes!
pi_79746678
Happy, we hebben hier ook Motilium voorgeschreven gekregen door de kinderarts, naast Nexium.
Wij hebben in eerste instantie alleen de Nexium geprobeerd omdat L. niet veel meer teruggaf. Dat ging zo goed dat we niet meer met de Motilium begonnen zijn. Ik weet dus niet hoe snel en goed het werkt.
Ik hoop voor jullie dat het voor Daan voldoende is!
pi_79748176
wij gaven ook jbp en zantac
osteopathie deed werkte helaas niet bij mikey
pi_80003096
Hier is het kiezen: wél Zantac en heel veel spugen na elke voeding (gewoon spugen, niet projectiel) of geen Zantac en 2 à 3x per dag een half uur KEIHARD krijsen

Dat spugen is ook niet heel handig ivm groeien wat al niet zo denderend ging....

Dus we proberen het nu even zonder, gisteren ging best goed, maar nu net weer in slaap na een flinke krijs en gloekpartij
pi_80003905
doe je al johannesbroodpitmeel door de voeding freecell?
Of speciale voeding?
  dinsdag 6 april 2010 @ 17:55:03 #147
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80012002
Ja Free, ik was erg sceptisch hier, maar de Jbpm door de voeding werkt echt super. Ik geef nu 1 x p.d. FV en daar doe ik dan 5 schepjes Jbpm door en er komt niets terug bij Daan

Ik heb niet de indruk dat die Motilium iets doet, maar dat is het nadeel van veel verschillende dingen tegelijk proberen (Jbpm, motilium en osteopaat) dat je niet precies weet wat nu helpt. Maar toen we de Jbpm nog niet door een hele BV of FV voeding deden (5 scheppen ipv de 2 door een klein beetje afgekolfde melk voor de BV) veranderde er niets met de Motilium.
pi_80013125
Nope, geen jbpm hier, misschien goed plan

Waar haal ik die zooi?
  dinsdag 6 april 2010 @ 18:38:15 #149
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80013629
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:24 schreef freecell het volgende:
Nope, geen jbpm hier, misschien goed plan

Waar haal ik die zooi?
Bij de drogist, DA of kruitvat ofzo. Apotheek heeft ze ook vaak. Van Nutrilon en heet ook wel Nutriton en zit in een oranje doos.
pi_80014165
nutriton ken ik

1x per dag door de fles is genoeg? En hoeveel dan?
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:08:49 #151
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80014781
1x per dag??? nee joh iedere FV 2 tot 4 scheppen op 100ml voeding. Het is effe uitvogelen. Kan per kindje schelen. Wij doen 4 maatschepjes op 165 ml voeding. Maatschepje wordt bijgeleverd.
pi_80016551
Hier ook jbpm, en 3 schepjes op 200 ml. Idd uitvogelen.
En een speen kopen met een groter gat. Het dikt nogal in
pi_80024185
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:52 schreef freecell het volgende:
nutriton ken ik

Weet niet welk merk flesvoeding je hebt?
Van friso en bijv. kruidvat heb je comfort, daar zit al johannesbroodpitmeel doorheen.

En hier een hele flinke schept (incl. kop erop) per fles (210 water)

succes ermee, w.s. ben je er daar al mee geholpen.
pi_80031369
AH hypoallergeen
is dezelfde als die van Etos
pi_80033725
owja dat zou ik dan niet omgooien dat hypo allergene maar dan maar ff jhbm erdoor, kan ie misschien ook wel lekker van poepen
pi_80038367
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:54 schreef freecell het volgende:
Hier is het kiezen: wél Zantac en heel veel spugen na elke voeding (gewoon spugen, niet projectiel) of geen Zantac en 2 à 3x per dag een half uur KEIHARD krijsen

Dat spugen is ook niet heel handig ivm groeien wat al niet zo denderend ging....

Dus we proberen het nu even zonder, gisteren ging best goed, maar nu net weer in slaap na een flinke krijs en gloekpartij
Dit probleem hadden wij dus ook en bovendien leek ze van de Zantac ook echt last te hebben. Na het stoppen met Zantac is het spugen helaas gebleven. Vaak en veel.

Wij hebben ook jbpm geprobeerd, maar daarvan kon ze niet spugen, terwijl ze wel de neiging had (had ik al eens gepost volgens mij). Omdat het spugen maar blijft aanhouden, hebben we afgelopen weekend weer 3 flessen met jbpm erdoor gegeven (slechts een klein schepje op 135 ml), maar dit resulteerde in een avond huilen en 1,5 dag diarree. Jbpm doe ik dus nooit meer.

Ik kijk echt enorm uit naar vast voedsel... Of gaat het daar ook niet mee over?
pi_80039158
@ Demajoor, ivm de reflux kregen wij het advies om al met 5 mnd te beginnen met hapjes en het gaat hier een stuk beter.
Heb wel geprobeerd de jhbm af te bouwen maar dat wisselt nogal hoe hij erop reageert.
pi_80040057
jbpm komt er in
Was ook het advies van het cb vanmorgen voor de poep
Nou eigenlijk zei ze eerst: maisolie voor de voeding. En toen zei ik: en jbpm? Toen zei ze: beter idee! Is ook goed tegen het spugen

Dus
Ik heb een tof cb
  maandag 17 mei 2010 @ 10:47:51 #159
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81525954
Even een crosspost uit het babietjes topic:
quote:
Oh en yeah.... Daan kan weer plat liggen in de box of op een speelkleed om lekker te spelen en dan heeft hij geen last van de reflux. Wel max. 15 minuten doen we (maar dan is hij het ook wel weer even zat) en min. 1 uur na de voeding.

Het gaat trouwens heel goed met de reflux, nu met de medicijnen en alle schuinhoud-maatregelen heeft hij er geen last meer van. 31 mei moeten we weer naar de KA en dan bespreken of we misschien iets kunnen afbouwen (al ben ik wel bang dat het weer terug komt).
Daan krijgt 2 scheppen Jpbm in zijn fles, 4x daags 1,3ml Motilium en 2x 0,85ml Zantac. Verder houden we 'm een half uur rechtop na de voeding en staat zijn bedje schuin.

Zijn er nog ervaringsdeskundigen over het afbouwen van medicijnen/middeltjes/maatregelen tegen de (verborgen) reflux. En wanneer was het bij jullie babies 'over'?
pi_81526044
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:52 schreef freecell het volgende:
nutriton ken ik

Nee, in elke fles!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_81526083
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:04 schreef freecell het volgende:

Dus
Ik heb een tof cb
Uhhh.... tof? En ze weten niet dat olie niet werkt omdat het drijft, enbovenin de maag al verteert door enzymen en dus niet eens in de darmen terecht komt?
pi_82055582
Hier zit tijn nog steeds aan de comfort voeding en nog jhbm erbij in, probeerde dat af te bouwen maar lukt nog niet.

Nu gaat hij dus meer water/diksap drinken en een uur/2 uur na het eten (heb ik hem nog ff laten zitten) is hij bijv. aan het spelen en hoor ik ineens wat en bloep, weer een boel eten en drinken eruit.

Hoe doen de moeders dat met oudere kindjes of herkennen jullie dat niet?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:23:23 #163
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82055692
Ik heb er totaal geen ervaring mee hoor maar misschien bij het drinken gelijk iets te eten geven? Liga of rijstewafel dat het drinken wat dikker maakt in de maag?

Hier maandag naar de kinderarts, bespreken of we langzaam de medicijnen gaan afbouwen.
pi_82056419
Kijk uit met de manipulatie van nek, hoofd en wervelkolom bij zuigelingen! De aan deze behandelingen (craniosacraaltherapie) toegeschreven effecten zijn nog nooit bewezen, en na het overlijden van een zuigeling na behandeling wordt deze "therapie" sterk ontraden.

Zie hier het volledige artikel in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.

In de meeste gevallen is reflux iets dat vooral het geduld van de ouders op de proef stelt (en wat dat betreft ben ik ervaringsdeskundige). Verreweg de meeste kinderen groeien er gewoon overheen. Bij mijn zoontje was het de eerste drie maanden het ergste. Dat leverde bij papa en mama heel wat stress op. Daarna ging het langzaam beter, vanaf 6 maanden zagen we echt vooruitgang. Na zijn eerste verjaardag waren de klachten zo goed als voorbij, en dat zonder behandeling. Zantac hebben we wel meegekregen maar dat weigerde hij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2010 12:00:17 ]
pi_82062985
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 11:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:Zantac hebben we wel meegekregen maar dat weigerde hij.
Ik neem aan dat jullie dit dan weigeren. Mijn zoon krijgt ook nog elke avond zantac. In het begin moest hij er niets van hebben en spuugde het uit. Ik gaf het gewoon weer openieuw. Todat het erin zat.

Wij bouwen de zantac nu af. Normaal elke morgen en avond 1,5ml nu alleen nog in de avond 1,5 ml. Hij is bijna 1 (20 juni)
pi_82063161
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:05 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jullie dit dan weigeren.
Nee, we kregen het er gewoon niet in. Hij spuugde het net zo hard weer uit. We hebben uiteindelijk ons er bij neergelegd dat het iets is waar hij zonder nadelige gevolgen overheen zou groeien en dat is ook zo gegaan. Voor ons waren dat zware tijden, maar ik zou het bij de volgende weer op dezelfde manier doen.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:39:41 #167
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_82063911
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, we kregen het er gewoon niet in. Hij spuugde het net zo hard weer uit. We hebben uiteindelijk ons er bij neergelegd dat het iets is waar hij zonder nadelige gevolgen overheen zou groeien en dat is ook zo gegaan. Voor ons waren dat zware tijden, maar ik zou het bij de volgende weer op dezelfde manier doen.
Tenzij ze door het maagzuur een slokdarm ontsteking krijgen en bij niet behandelen daarvan ze permanente schade kunnen overhouden
pi_82064963
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:39 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Tenzij ze door het maagzuur een slokdarm ontsteking krijgen en bij niet behandelen daarvan ze permanente schade kunnen overhouden
Ook zonder te behandelen kun je nog steeds onder controle blijven. Wat verstandig is verschilt vast van patient tot patient. In ons geval vonden zowel de HA als de KA behandeling niet strikt nodig.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2010 17:18:12 ]
pi_82109006
Met andere woorden het hangt gewoon van het kind af. Onze tweeling met reflux kreeg verschillende medicijnen. Allebei aan de Motilium, De een kreeg omeprazol en de ander Zantac. Zantac is het eerste wat voorgeschreven wordt omdat het als enige ook in de vloeibare vorm gegeven kan worden (toendertijd). Omeprazol is een capsule die je openbreekt en waarvan je de korrels met wat pap of vla meegeeft. Onze jongste reageerde ook niet goed op de Zantac hij bleef gewoon last houden van zure oprispingen. Om nog een andere vraag te beantwoorden. Gemiddeld zijn kinderen er vanaf als ze kunnen zitten en staan en lopen. Wij hebben ermee doorgelopen tot ze ongeveer 2 jaar waren.

Daarnaast ben ik zelf al jaren maagzuurremmerslikker en ik moet je eerlijk zeggen dat ik steil uit mijn stoel sloeg alleen al bij het idee dat een kleine baby last heeft van maagzuur maar geen medicijnen ervoor krijgt. Ik heb dankzij die fijne maagzuur minimaal 4 x per jaar een keelontsteking om het over het glazuur op mijn tanden maar niet te hebben.
pi_100331033
*schop* voor Mamapurk :)
pi_100334546
Thnx Stiemie!

Wat een eye-opener dit topic...
Jaël onze oudste had reflux, niet verborgen, maar er zelf ook niet veel last van, wij hadden er voornamelijk last van ;)
Onze jongste Sarah nu 5 maanden daar vermoeden ze verborgenreflux bij en ik HAD mijn twijfels...
- veel huilen/krijsen (tot paars worden aan toe en in het begin zelfs stoppen emt ademhalen)
- voeding niet meteen willen nemen, afkeer tegen de speen.
- veel friemelen en overstrekken tijdens het voeden, ze gooide haar hoofd echt altijd in standje helemaal achterover!
- in het begin vele op haar buik willen slapen.
- overdag bijna niet slapen, alleen hazeslaapjes.
- 's nachts vooral in het begin heel onrustig slapen, bij mij in de armen.
- zuur ruiken, best wel.
- alleen maar rechtop willen, in de draagzak of maxi cosi.
Goed alles bij elkaar opgeteld ben ik overtuigd dat het toch goed mogelijk is.
Sinds 3 dagen nu begonnen met omeprazol, de nodige problemen om het op te lossen, wat een harde onhandige pillen zijn dat voor een kleine baby!
maar we lijken wel resultaat te zien. Ze is rustiger, slaapt meer overdag, gilt en krijst niet meer ontroostbaar. Huilen is nu herleidbaar naar honger, vieze luier, moeheid ed.
Wel spuugt ze nu, wat ze eerst niet deed, het lijkt wel of ze niet meer schrikt van het omhoog komen van voeding omdat het misschien minder pijn doet en ze gooit het er nu dus gewoon uit! maar dit vind ik geen probleem als zij zich happy voelt voel ik me ook happy :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100347378
Wat fijn MP dat je al een verbetering ziet! ik ben echt blij voor jullie! Dat je mooie dametje maar snel lekker in haar velletje mag zitten :Y
:)
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:33:21 #173
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100451618
Wat fijn dat de Omeprazol werkt voor jullie Saartje MP! Op naar nog beter! :*

Onze Saar krijgt Nexium, we krijgen het er niet iedere dag in want soms duwt ze de speen van het flesje waar we het in geven gewoon weer uit haar mond. Toch gaat het goed, de symptomen waardoor we op het pad van 'verborgen reflux' kwamen zijn bijna allemaal weg. Zo fijn!

Nu vind het alleen erg typisch dat ze bijna alleen voeding teruggeeft als ze rechtop zit... Terwijl je dan juist meestal de minste problemen hebt toch? Herkent iemand dit? Als we d'r redelijk rechtop op schoot hebben of tegen onze schouder, dan hoor ik het vaak omhoog komen en komt er ook regelmatig e.e.a. terug (niet schokkend veel hoor). Ik vroeg me af of dit gewoon normaal is, of dat het een aandachtspuntje zou moeten zijn bij volgende keer CB of HA?

Ze is sinds een paar dagen ineens ook zo'n stuk relaxter, ze slaapt nu veel beter. Daarvoor huilde ze veel in haar slaap, zo zielig klinkt dat (en het maakt de nachten ook erg onrustig). Daar is ze ineens mee gestopt (het zal wel een sprongetje geweest zijn ;)).

Herkent iemand trouwens ook dat de eerste fles van de dag de slechtste is? Je zou toch denken dat ze na de laatste fles om 22u, om 7u 's ochtends wel wat zou lusten ;). Nu is ze sowieso geen top-drinker, ik kom bijna altijd ergens tussen de 670 en 750 uit (wisselend bij 4 of 5 flessen), met soms wat uitschieters naar boven. Omdat ze gewoon goed groeit (laatste paar weken ietsje minder hard, maar no worries there) maken we ons er ook niet echt zorgen over, hoeven we volgens cb ook niet. Ik houd het gewoon goed in de gaten en bij hele slechte flessen zorg ik altijd dat de vijfde voeding (althans ik probeer het) er ook nog bij zit die dag.
pi_100451707
Sarah geeft ook nog steeds voeding terug en haalt ook nog steeds op, maar ik heb begrepen dat de medicijnen niet tegen het spugen zijn, maar dat ze het zure eraf halen waardoor je slokdarm dus niet beschadigd!

De eerste fles was hier ook slecht ja! maar wij geven nu een papje :) en dat gaat heel goed! En dat ze nu iets minder hard groeit is wel normaal hoor TM, het zou neit best zijn als ze het groeitempo van het begin vast zou houden ;) Kun je ook zien op de cruve, die buigt wat af als ze ouder worden, de lijn word minder stijgend zeg maar...

Ik heb net de HA gebeld of we toch niet gewoon een vloeibare vorm kunnen krijgen van een zuurremmer... Die omeprazol lost gewoon niet goed op. Ik word vanmiddag terug gebeld!
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:10:26 #175
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100452059
Klopt MP, het slecht sluitende spiertje tussen maag en slokdarm is de boosdoener. Door het toevoegen van de jbpm komt de voeding minder omhoog omdat het dikker is. Ik vind het alleen een beetje gek dat Saar er alleen in de rechtop-stand last van heeft.

Doe je Bambix door de melk? Ik heb dat hier een paar keer 's avonds geprobeerd maar die flessen weigerde ze gewoon :o.

En de groei moet inderdaad niet doorgaan zoals in het begin, dan wordt het een reus :D. Het is gewoon een lekker meisje met gelukkig wat reserves op haar lijfje O+.

Ik ben benieuwd wat ze je nu voor zullen schrijven. Waarom kozen ze eigenlijk voor de Omeprazol in tabletvorm?
pi_100452098
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:41 schreef MamaPurk het volgende:
Sarah geeft ook nog steeds voeding terug en haalt ook nog steeds op, maar ik heb begrepen dat de medicijnen niet tegen het spugen zijn, maar dat ze het zure eraf halen waardoor je slokdarm dus niet beschadigd!

De eerste fles was hier ook slecht ja! maar wij geven nu een papje :) en dat gaat heel goed! En dat ze nu iets minder hard groeit is wel normaal hoor TM, het zou neit best zijn als ze het groeitempo van het begin vast zou houden ;) Kun je ook zien op de cruve, die buigt wat af als ze ouder worden, de lijn word minder stijgend zeg maar...

Ik heb net de HA gebeld of we toch niet gewoon een vloeibare vorm kunnen krijgen van een zuurremmer... Die omeprazol lost gewoon niet goed op. Ik word vanmiddag terug gebeld!
Wij hadden bij Amber Zantac gekregen, dat hielp hier goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_100453140
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:10 schreef twentemeisje het volgende:
Klopt MP, het slecht sluitende spiertje tussen maag en slokdarm is de boosdoener. Door het toevoegen van de jbpm komt de voeding minder omhoog omdat het dikker is. Ik vind het alleen een beetje gek dat Saar er alleen in de rechtop-stand last van heeft.

Doe je Bambix door de melk? Ik heb dat hier een paar keer 's avonds geprobeerd maar die flessen weigerde ze gewoon :o.
En de groei moet inderdaad niet doorgaan zoals in het begin, dan wordt het een reus :D. Het is gewoon een lekker meisje met gelukkig wat reserves op haar lijfje O+.

Ik ben benieuwd wat ze je nu voor zullen schrijven. Waarom kozen ze eigenlijk voor de Omeprazol in tabletvorm?
Ja bambix door de melk maar wij geven het met een lepetje, het is even een klusje en de eerste 3x kwam er meer weer uit dan erin... Dan gaven we daarna nog een fles en nu maken we van ongeveer de helft van de fles (180/6) pap en de andere helft van de fles krijgt ze daarna :)

En ik weet niet waarom ze HA dat heeft voorgeschreven, ze gaat mij vanmiddag bellen en dan ga ik het eens vragen hoe en wat... Ik vind het namelijk heel dom om een kleine baby tabletten voor te schrijven die eigenlijk niet gekauwd mogen worden :P
pi_100458835
Nou we krijgen omeprazol in een andere vorm eentje die wel schijnt op te lossen of in ieder geval beter... Volgens de HA was er geen vloeibare mogelijkheid... We gaan het maar weer braaf proberen!
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:41:32 #179
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100459851
Wat apart dat de HA aangeeft dat er geen vloeibare mogelijkheid is. Eline krijgt nl al 5 maanden Zantac in vloeibare vorm.
Het gaat hartstikke goed met Eline, ze huilt een stuk minder en is ook minder onrustig. tis een heerlijk meissie dat zich razendsnel ontwikkelt en supergoed groeit.
Alleen spuugt ze sinds een paar weken ontzettend veel. We hebben al contact opgenomen met de KA, maar die is helaas op vakantie. We hebben nu een belafspraak staan voor 25 augustus.
pi_100470787
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:41 schreef Sugarsnap het volgende:
Wat apart dat de HA aangeeft dat er geen vloeibare mogelijkheid is. Eline krijgt nl al 5 maanden Zantac in vloeibare vorm.
Het gaat hartstikke goed met Eline, ze huilt een stuk minder en is ook minder onrustig. tis een heerlijk meissie dat zich razendsnel ontwikkelt en supergoed groeit.
Alleen spuugt ze sinds een paar weken ontzettend veel. We hebben al contact opgenomen met de KA, maar die is helaas op vakantie. We hebben nu een belafspraak staan voor 25 augustus. gaan morgen naar de kinderarts.
Fixed :+
pi_100474796
Vraag: Tienus krijgt Nutritron vanwege verdenking van verborgen reflux. Er is verder geen kinderarts bij geweest, conclusie is getrokken door ons zelf in overleg met huisarts en cb.
Nou mix ik braaf die Nutritron met het poeder en dan in fles enzo, maar hoe ik het ook doe, het laatste beetje is altijd een dikke pap die TIenus dus niet opdrinkt. Wat ik me dan afvraag, doet dat jbpm nog wat in de maag of krijgt Tienus de jbpm helemaal niet binnen omdat het allemaal in dat laatste beetje zit?

Overigens is onze huisarts geen voorstander van zuurremmers zolang er zonder ook goed gegroeid wordt en Tienus niet veel huilt. Ik vind dat voor nu best, hij lijkt er niet al te veel last van te hebben en huilt niet veel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:52:53 #182
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100481167
hahaha Mignonne, behalve de naam hebben onze meisjes (helaas) nog meer gemeen. Laat ff weten wat er bij de KA uit komt, dan weet ik wat ik kan verwachten.

Mefke, Bram kreeg ook altijd jbpm door zijn flessen, wat ik altijd deed was tussendoor nog eens schudden.
pi_100484240
Ik schud de fles ook tussendoor :)

En Sarah spuugt de laatste dagen ook meer maar ze lijkt hier geen last van te hebben, ze spuugt een betje zoals Jaël in haar jonge jaren ook spuugde ;) gewoon om het maar weer even kwijt te zijn :D
En ik vind dat van die niet vloeibare vorm ook raar... maar volgende week belt de HA die mij het voorgeschreven heeft (vandaag was er een ander) en dan zal ik er nog eens een balletje over opgooien als dit spul ook niet blijkt te werken!
pi_100527199
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:52 schreef Sugarsnap het volgende:
hahaha Mignonne, behalve de naam hebben onze meisjes (helaas) nog meer gemeen. Laat ff weten wat er bij de KA uit komt, dan weet ik wat ik kan verwachten.

Mefke, Bram kreeg ook altijd jbpm door zijn flessen, wat ik altijd deed was tussendoor nog eens schudden.
Niks bijzonders verder. Kon gebeuren dat meer spugen, zolang ze er geen last van heeft boeit het niet. Was ook mijn idee verder :D maar een echte verklaring hebben we dus niet.

Voorlopig moeten we doorgaan met de zantac en als ze redelijke beetjes aan vast voedsel binnenkrijgt (in tegenstelling tot die gekruimelde stukjes rapley ;) ) dan kunnen we eens een paar dagen gaan proberen om zonder zantac te gaan, kijken hoe dat gaat. Maar voorlopig vinden wij zelf het nog wel eventjes goed zo, dus we laten het zo :)
pi_100557338
Nou we hebben de andere tabletten en die loste redelijk op. Ze was bij mijn ouders dus die moesten het geven. Maar mijn vader vond het niet goed genoeg dus die heeft met een pillen snijder is pil in 4 stukjes gehad en dat hebben ze op 4 lepeltjes pap aan haar gegeven en ze heeft ze gewoon doorgeslikt :D Dus dit lijkt de oplossing! Geen gedoe met een spuitje waarvoor ze haar mond al niet meer open deed en geen gedoe meer met dat ze het vervolgens uit haar mond laat lopen! Ik ga het morgen zelf proberen en hopelijk blijft dit werken en anders ga ik evengoed bij de HA om een vloeibare vorm vragen :Y
pi_103492112
Hallo,

Onze dochter is vanaf haar geboorte onrustig. Ze sliep onrustig, werd vaak wakker tijdens haar slaap en dan hard krijsend, drinkt onrustig aan de borst, heeft een voorkeurshouding, kan alleen slapen, eten of huilen. Sommige dagen is ze onrustig en huilen tussen 14:00 en 22:00. En andere dagen gaat het heel erg goed. We zijn naar een manueel therapeut geweest voor de symptonen van het kiss-syndroom.
En we hebben nu van de KA zantac gekregen. 2x 1,7 ml in verband met verborgen reflux. Ook hebben we een tijdje JBPM gebruikt. Zijn daar toen even mee gestopt omdat ze er meer van ging spugen. Maar nu met de zantac spuugt ze soms 4 mondjes terug, dus bijna alles. Dus sinds gister toch weer begonnen met 2 a 3 theelepeltjes JBPM voor de borstvoeding.
Hebben jullie nog meer tips?

Groetjes Jolanda
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:09:37 #187
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_103493996
Ik heb geen ervaring met Zantac Jolanda, wij kregen Nexium voorgeschreven voor onze dochter die verborgen reflux had. Dat bracht in combinatie met de Nutriton (JBPM) een enorme verlichting, de reflux-klachten verdwenen heel snel. Het enige aparte bij Saar was dat zij juist voeding teruggaf als we haar rechtop hielden na de fles. We lieten haar na de voeding altijd zo'n kwartier in het wippertje liggen. Ongeveer anderhalve maand geleden zijn we gestopt met de nexium en nu ook met de JBPM. Ik durf nu te zeggen dat ons meisje over de reflux heen is gegroeid. O+
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:15:31 #188
57497 happyme28
I'm so happy
pi_103494191
Onze KA zei juist dat rechtophouden niet juist was, maar een schuine houding aan te raden, dus inderdaad wipper, voedingskussen met hydrofiel erover, maxi cosi, bedje/wieg schuinzetten met boeken iod eronder.

En ook na het drinken schuin houden voor ca. 15-30 minuten.

Bij Daan hadden we overigens wel 6 schepjes JPBM in de melk op het 'hoogtepunt'. Zantac hielp hem wel enigszins, maar wij hadden ook Domperidon (merk even vergeten) en dat hielp ook enorm.
pi_103494499
Onze kleine meid kreeg Losec (dus ook geen ervaring met Zantac). Toen ze een maand of 6 was moesten we van de HA stoppen en kwam het in alle hevigheid terug. De dosis Losec die ze toen kreeg was niet meer afdoende. Door verwezen naar de KA en nu krijgt ze 1x daags 20mg Losec (losec maakt het zuur minder zuur, dus ze kan wel blijven spugen maar heeft er geen 'last' meer van) en 3x daags 2,5 ml motilium (dit geef je voor de maaltijd, zorgt dat het voedsel sneller weer uit de maag is en maakt minder misselijk) en dit moeten we blijven geven tot ze 1 jaar is. Ze doet het er redelijk op, ze is wel weer vrolijk, alleen het slapen 's nachts is nog lastig.

Bij ons ook na de voeding inderdaad een beetje schuin, wipstoelhouding aanhouden.
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:23:58 #190
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_103494502
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:15 schreef happyme28 het volgende:
Onze KA zei juist dat rechtophouden niet juist was, maar een schuine houding aan te raden, dus inderdaad wipper, voedingskussen met hydrofiel erover, maxi cosi, bedje/wieg schuinzetten met boeken iod eronder.

En ook na het drinken schuin houden voor ca. 15-30 minuten.

Bij Daan hadden we overigens wel 6 schepjes JPBM in de melk op het 'hoogtepunt'. Zantac hielp hem wel enigszins, maar wij hadden ook Domperidon (merk even vergeten) en dat hielp ook enorm.
Dat was dus voor ons ook een goed advies geweest :). Gelukkig hadden we het zelf door, ze vond die schuine positie zo fijn dat we haar ook in het wipstoeltje (die van BabyBjorn, geweldig ding!) voedden. Wij hoefden maar weinig JBPM toe te voegen in vergelijking met de portie van Daan, zo'n twee schepjes.

Overigens steekt het af en toe nog wel dat ik zo vroeg ben gestopt met de borstvoeding. Als ik toen had geweten dat het verborgen reflux was en dat er dus een reden was voor de frustrerende, slechte voedingssessies dan had ik het misschien wel veel langer volgehouden dan 11 weken. Ik verwijt het mezelf niet hoor, maar jammer vind ik het wel. Ik ben trots dat ik het ondanks alles nog zo lang heb volgehouden.
pi_103494608
Nou en trots op jezelf daarom mag je zijn TM!! Maar ik snap je gevoel wel :*

Ow ja en hier ook JBPM gebruikt, maar daar raakte meiske weer verstopt van dus mee gestopt om die rede. Ze had al genoeg aan zichzelf.
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:31:53 #192
57497 happyme28
I'm so happy
pi_103494791
TM, bij mij is het ook de rede geweest voor het stoppen met borstvoeding. Icm de JPBM (en het daardoor fulltime kolven) lukte het mij echt niet. Mijn productie liep snel terug en Daan wilde gewoon meer drinken. Na overstap op KV had ik snel een tevreden mannetje (door JPBM en medicijnen) en dat was (en is) ons ook veel waard, dus dat hou ik maar in gedachten.

basenjo, ik bedacht me nog dat wij ook heel tevreden waren over de Osteopaat. Hier hebben we Daan 3 sessies onder behandeling gehad en dat gaf 'm veel rust hadden wij het idee.

En inderdaad, de domperidon die we kregen was Motilium.

Met ca. 7 maanden was Daan helemaal van de medicijnen (en de reflux) af.
pi_103520752
Vraagje: Tienus is inmiddels stabiel op 1 schepje jbpm op 200 cc voeding, maar nu ie op zijn buik ligt spuugt ie wel wat meer. Ik wil em daarom wat meer geven, met het idee dat er dan ook meer in blijft. Hoe deden jullie dat?
En met vast voedsel, moet je dan nog ergens rekening mee houden? Ik heb een cb dat niet echt meedenkt...
  maandag 24 oktober 2011 @ 22:39:42 #194
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_103522460
Mika heeft ook last van reflux gehad. Hij heeft 13 maanden zantac en motilium gebruikt. Op alle foto's heeft hij een slab om of ligt er spuug voor hem of hebben wij vieze kleren. Vanaf dat hij zijn eerste stapjes zette was het over.
@mefke, meestal zijn kleinere hoeveelheden juist beter voor reflux kindjes.
qua vaste voeding heb ik niets anders gedaan, ik maakte het zelf met de babycook. Ik pureerde het vrij grof. Hij spuugde minder van vast voedsel dan van melk.
  zondag 25 december 2011 @ 23:37:38 #195
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106043224
*schopje*

Ik heb dit topic ook maar eens doorgespit. Liene is inmiddels ruim 4 maanden en bijna alle symptomen die ik ook hier lees had Liene ook:
* enorm veel huilen/ krijzen
* slecht slapen
* heeeeel vaak de borst willen
* onrustig
* overstrekken
* spugen (met name de eerste weken heel veel)
* gloeken
* hikken
* zuur ruiken
* onrustig drinken
* fopspeen weigeren
etc
We zijn met het huilen al vrij vlot aan de slag gegaan, maar geen idee wat de oorzaak was, vanaf 3 weken hebben we Liene al ingebakerd, we zijn onder behandeling bij de manueel therapeut (heel veel symptomen van KISS), ik heb heel veel rekening gehouden met mijn voeding (ivm borstvoeding), maar Liene bleef enorm veel huilen en ging steeds minder slapen.

Begin van vorige week werd het tijd om de noodklokken te luiden, want inmiddels 4 maanden een onrustige, ongelukkige, enorm veel huilende en slecht slapende baby, en een radeloze, oververmoeide, machteloze moeder...
Eerst naar de huisarts geweest; welke haar lichamelijk onderzocht, en ons eigenlijk gewoon zo weer naar huis wilde sturen, want ze ziet er gezond uit, groeit goed en sommige baby's huilen nu eenmaal veel... ;(
Na enig aandringen toch een doorverwijzing gekregen voor de kinderarts. Daar kon ik afgelopen vrijdag terecht. En wat ben ik blij dat deze zo doortastend is, we zijn direct begonnen met nutriton en 2x daags 5 mg nexium (oplospoeder), en komende donderdag hebben we weer een afspraak, en mocht de situatie niet verbeteren dan wordt Liene ter observatie opgenomen.

Nu zijn we inmiddels 2 dagen verder en ik ben echt flabbergasted, durf het bijna niet te geloven, maar we hadden vandaag ineens een ontspannen vrolijk meisje! zo ontspannen heb ik haar nog nooit gezien. Ze deed zelfs dutjes overdag!
ik ben heel benieuwd wat de komende dagen ons gaat brengen....
:@
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 25 december 2011 @ 23:58:39 #196
57497 happyme28
I'm so happy
pi_106044085
Blij dat er verbetering lijkt BJ. Goed dat je zo doortastend bent geweest, huisartsen zijn heel sceptisch heb ik gemerkt. Zeker verborgen reflux is lastig aangezien ze 'gewoon' goed groeien enzo is er ogenschijnlijk niets aan de hand.

Hoop dat er nu een stijgende lijn in is gezet. Niet te hard zijn voor jezelf :*
  maandag 26 december 2011 @ 11:29:51 #197
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_106052303
Fijn dat er een verbetering is BJ! Wij zagen dat ook al snel bij Eline.

Ff jompelen hoor *insert jompelsmile* Eline heeft nu zo'n 3 weken geen zantac meer gehad en ze heeft nergens meer last van! Ze loopt als een kievit en ontwikkeld zich tot een eigenwijs kattekopje. Heerlijk!
pi_106052619
Hoi, meld!
Ik kan het lijstje van BJ kopiëren, borstvoeding vervangen voor flesvoeding. Alleen huilt Wies een stuk minder. Wel soms een zwaar gevecht om haar te laten drinken uit de fles.
Toen ze nog bv kreeg spuugde ze wel, maar had ze bijna geen andere klachten. Al het gezeik is pas begonnen sinds de flesvoeding. We hebben lang gedacht dat het flesweiger gedrag was in combi met stress van de hele situatie.
Ze heeft ook manuele therapie en fysio.

We zijn dinsdag bij de KA geweest en eerst andere voeding gekregen. Ze gebruikt nu Enfamil AR, het is geen succes. Ze poept hierdoor moeilijk. Het spugen gaat vrolijk door en ze lijkt er zelfs meer last van te hebben.
We hadden gesprek met arts assistent die daarna overlegde met de kinderarts. Ik denk dat ik niet zorgelijk genoeg was en Wies hielp ook niet mee, olijk dat ze is ging ze tijdens het onderzoek geinen met de arts.
Vrijdag hebben we belafspraak, als de voeding niet helpt krijgt ze maagzuurremmers.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106053433
heeft Wies niet stiekem last van de koemelk? en dat het spugen en opgeven niet zozeer een kwaal op zich is maar een gevolg van? Juist omdat in moedermelk natuurlijk veel minder koemelkeiwit zit en jullie zijn overgestapt enzo. Ik vind die omslag zo frappant ook qua spugen enzo.
  maandag 26 december 2011 @ 12:19:22 #200
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106053506
Wat mignonne zegt...
pi_106055546
BJ, ik ben zo blij voor jullie dat de Nexium zo goed helpt! *O* :* Bij Niels hielp het ook zo snel. Vindt Liene het ook zo lekker? Het smaakt naar suikerwater.
Wat jij en wickie schrijven is zo herkenbaar. Ook Niels kreeg fysiotherapie, door de pijn overstrekte hij zich en was hij altijd gespannen. En ook onze huis- en cb-arts namen ons niet serieus. Dat vind ik nog het ergste, dat hij langer pijn heeft gehad dat nodig was geweest.

Overgevoeligheid voor koemelk zat ik ook aan te denken. Maar aan de andere kant is borstvoeding wel lichter verteerbaar, misschien dat ze toen minder last had omdat het sneller de maag uit is?

En dat voeding ingedikt wordt bij refluxproblemen snap ik nog steeds niet, maar dat heb ik al te vaak gezegd :@
pi_106057714
Apart Wicky, bij ons ging het juist beter toen we van bv overstapte op kv doordat makkelijker te verdikken was en Daan geen last meer had van mijn tsr.

Waarom snap je dat niet Twinkley? Bij Daan kwam de melk duidelijk minder omhoog en door de motilium ging de melk sneller uit de maag en kwam het niet omhoog meer.
pi_106058453
Omdat als je de voeding alleen maar indikt en niet ook motilium of maagzuurremmers bijgeeft, de zure inhoud van de maag nog steeds omhoog komt, alleen langzamer en ook weer langzamer zakt. Daardoor brandt het nog langer in de slokdarm.
pi_106058625
Ja ok, de combinatie is wel nodig idd bij flinke (verborgen) reflux.

Ik ben het overigens wel met Twinkly en mignonne eens en KMA niet zou uitsluiten Wicky. Ik vind het vreemd dat het erger wordt met kv.
  maandag 26 december 2011 @ 15:35:21 #205
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106058751
Liene heeft ook de combi gekregen idd. Vind alleen de nutriton nog wel wat lastig toedienen icm met BV.
Ik doe het met water oplossen in een papflesje en dan 1 of 2 slokjes proberen te geven voor de voeding aan. (erna wil ze niet...). (1 afgestreken lepeltje op 25 ml).
Denk dat het ook het belangrijkste is dat ze de nexium wel 2x per dag echt binnenkrijgt; een keer een rondje nutriton missen lijkt me minder erg.
pi_106070185
Tijdens de borstvoeding spuugde ze ook wel maar ze leek er minder last van te hebben. Ook hadden we geen krijs buien. Ze heeft toen ook een paar keer een flesje bv gehad en dat dronk ze altijd goed.
Ze dronk de borstvoeding wel altijd in delen. Nooit maakte ze 1 ruk. Als ik er nu aan terug denk hebben we soms wel moeilijke drinkmomenten aan de borst gehad, met veel loslaten en krijsen, maar dat was al tijdens mij BO en abces, dus waar dat precies aan gelegen heeft is nu niet meer te zeggen.
Ik heb tijdens de borstvoedingsperiode weinig melkproducten gebruikt, ik ben zelf lactose intolerant.

Ik heb het aangegeven bij de KA over KMA, maar zij vond daar niet genoeg symptomen voor.
Wat ook erg tegenstrijdig is, is dat ze met Nutrilon Standaard tot nu toe het minste last had en met Nutrilon Hypo Allergeen juist meer. We gebruikte de Hypo omdat we vrij abrupt met de bv zijn gestopt en ze de standaard weigerde te drinken.

We hebben besloten morgen weer te bellen met het ziekenhuis. Ze is momenteel ook nog eens ziek, dus alles zit tegen, maar het flesweigeren is weer terug (ook nadat ze een PCM opheeft).
pi_106071139
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2011 22:36 schreef wickie het volgende:

Ik heb tijdens de borstvoedingsperiode weinig melkproducten gebruikt, ik ben zelf lactose intolerant.

Klinkt bekend :+

nouja het is ook wel alles tegelijk zo met dat ze nog ziek is ook enzo. Ik hoop gewoon voor jullie dat die AR voeding aan gaat slaan en anders dat er een andere oplossing komt.
en ik heb je een fb-bericht gestuurd over fv :*
pi_106071239
BJ wat fijn dat het beter gaat met Liene!

Herken je verhaal heel erg. Ik ben met Elise 17-11 ook naar de kinderarts geweest (een maand eerder al 2 keer naar de huisarts uit wanhoop) omdat ik radeloos was. Alleen wist ik zeker(!!!!!) dat het geen reflux kon zijn.
Ze kreeg toch Zantac mee en het begin bleef ze wat onrustig. Tweede consult weer gestopt met Zantac en na 3 dagen merkte ik ineens wel heel duidelijk de reflux symptomen. Snel weer begonnen en sindsdien is ze het makkelijkste kind wat ik ooit gezien heb.. Huilt nooit meer, vermaakt zichzelf, slaapt goed, drinkt veel minder vaak aan de borst.. Ze is gewoon gelukkig!! En dat maakt mij ook gelukkig. Zat er echt doorheen!

Voel me alleen zo suf omdat ik zeker wist dat het iets met dr darmen was en geen reflux. Mn moeder heeft vanaf dag 1 gezegd dat ze haar erg veel vond herkauwen, slikken en hikken.
Zo zie je maar, moedergevoel zit niet altijd goed.. Wist wel dat er iets mis was alleen dacht ik echt aan dr darmen. De kinderarts zegt nu dat het waarschijnlijk een combi van beide is geweest maar na 4 maanden zijn vaak de ergste krampen weg dus dat zal ook meespelen dat ze zo makkelijk is nu.

Overigens is sinds ze zich beter voelt ook haar voorkeurshouding weg!
Als ik 1 keer zantac vergeet merk ik meteen dat ze onrustiger wordt.

Ik vind alleen Zantac een rotmiddel, het is enorm goor en het gaat er dan ook moeilijk in. Ik ga eens vragen naar een alternatief.
Nutriton kreeg Elise veel krampen van dus daar zijn we nooit mee door gegaan.

Maar hopen dat het met Liene zo goed blijft gaan!
En dat ook Wies zich snel beter zal voelen!
pi_106072021
Vraagje, we dikken Tienus zijn voeding al vanaf week 2 in wegens voeding weigeren, veel hikken, boeren en spugen. Dit in overleg met huisarts die weer overleg gehad heeft met de kinderarts. Op zich gaat dit prima, we dikken niet zo veel meer in, want anders spuugt het beetje dat hij spuugt zo lastig.

Sinds een week of vijf hoest hij veel. Hij heeft het rs-virus gehad, dus niet raar. In diezelfde periode zijn we ook begonnen met fruithap. Eerst leverde dat veel kokhalzen op, nu gaat het beter. Alleen...nu lijkt het wel of ook dat omhoog komt en hij daar veel last van heeft. Hij hoest en proest, maar longen zijn schoon en luchtwegen ook. Het rare, hij hoest vooral na het fruithapje en het wordt minder als hij op zijn buik mag liggen.
Hoe ging het bij de andere kindjes die geen maagzuurremmers gebruiken en aan het fruit gingen? Werd de reflux toen erger? Want als dit hoesten gewoon van het maagzuur is dan stap ik liever alsnog over naar de maagzuurremmers.
pi_106078120
Mef, bij Daan ging introductie van vaste voeding samen met het gaan zitten dus toen ging het juist beter en konden we de medicijnen afbouwen. Maar Daan kreeg toen al medicijnen dus weet niet of je dat kunt vergelijken.

Huilt hij ook door het hoesten? Heb je het idee dat het pijn doet? Wel sneu, misschien bij twijfel toch proberen?
pi_106081530
ik kijk het effe aan en anders overleg ik even met de huisarts. Vannacht bij wijze van proef zonder helm laten slapen en dan gaat ie of op zijn buik liggen of hij gooit zijn hoofd helemaal achterover. Maar hoesten doet ie dan niet en slapen wel. Lijkt dus wel met zijn maag te maken te hebben...maar ja, ook nog steeds een enorme snotneus, dus tja.
pi_106100065
Zo pffff, wat een rampendag weer... Ziekenhuis gebeld en van de Enfamil af, dat werkt dus niet voor ons meissie. Ze heeft nu Zantac en Motilium voorgeschreven gekregen.
Ik ben nog een beetje zoekende hoe dit allemaal toe te dienen, want de Motilium moet 4x per dag 1,9 ml (echt.. Hoe moet je precies 1,9ml afmeten :') ) en de Zantac 1,5ml 2x per dag.
We hadden bedacht de Zantac gewoon met voor ochtend en de avondfles de Motilium is wat vervelender, zeker als dat op de opvang moet en onderweg... Mensen daar nog tips voor?

De Zantac werd niet echt vrolijk ontvangen net.. Ze ging er hevig van krijsen en kokhalzen, ze vond het verschrikkelijk. Dat wordt dus ook nog een leuke opgave 2x per dag. Hopelijk gaat ze eraan wennen.
pi_106100760
Wij gaven het mika met een spuitje, daar zit een mooie maatvoering op.
pi_106101107
Ik geef het ook met een spuitje. Ik heb nu Rinatidine gekregen, zonder alcohol. Is mierzoet maar gaat veel beter dan Zantac, en is uiteindelijk hetzelfde medicijn.

Zantac was hier in het begin ook drama, toch gaat ze dr aan wennen, maar de ene keer gaat het beter dan de andere.
Mocht de Zantac een probleem blijven kun je eventueel om alcoholvrije Rinatidine vragen.

Ik stop mijn pink in haar mondje en spuit met het spuitje langs mijn pink. Zo kan ze niet meteen alles met haar tong eruit duwen. (Soms dan denk ik dat ze het doorgeslikt heeft en als ik dan mn pink eruit haal duwt ze alsnog alles eruit.... )

2ml spuitjes kan je zo krijgen bij de apotheek, dan kun je het wel afmeten!
pi_106101758
Oh wat een goede tip met een spuitje! Morgen gelijk even naar de apotheek :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:00:37 #216
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106101794
Wickie; fijn dat je toch mag beginnen met zuurremmers.. ik hoop dat het Wies wat zal helpen.
Toedienen idd in een spuitje lijkt me met die hoeveelheden.
:Y

Hier gaan de nachten veeeeel beter, maar overdag slapen wil nog niet lukken. Ze is wel overdag veel rustiger en huilt veel minder dan voor het starten van de medicijnen. Dus ik denk dat het gewoon tijd nodig heeft om dr uit dr oude cyclus te halen en een dagritme aan te leren.
Dus we proberen voorspelbaar te zijn, maar het slapen lukte vandaag overdag dus niet...
morgen weer een kans.
*fingers crossed*
Nexium toedienen gaat gelukkig nu redelijk, ik los het op met warm water en geef het in de papfles..
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:02:12 #217
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106101871
Mag je het verdunnen Wicky anders dat geven met een inibeetje water Motilium bedoel ik dan.
pi_106102865
Wickie, bij de apotheek gelijk 2 spuitjes vragen per medicijn! 1 voor het Kdv, je hebt de spuitjes gewoon met verdeling op de 0,1ml dat ging prima bij ons. Daan vond motilium niet zo erg zeker niet in vergelijking tot zantac. Zantac ging hier voor de voeding, spuit erin en gelijk aanleggen.

Wij moeten bij het Kdv een originele fles medicijn met etiket afgeven ivm protocol dus hadden extra flesje voor thuis gevraagd zodat we niet steeds heen en weer hoefde te slepen.

De combi van die 2 medicijnen hielp hier erg goed, hoop dat het voor Wies ook de oplossing is.
pi_106103277
zantac wordt hier zo naar binnen geslobberd :')
idd met behulp van spuitjes, ik spuit het bij het luier verschonen in stapjes van 0,5 ml zo naar binnen en dat gaat prima.
pi_106104766
Het zal wel toeval zijn maar voor het eerst sinds anderhalve week slaapt in de vooravond. Ze ligt heel erg rustig op haar rug op me te slapen. Ze heeft 2x melk opgegeven maar dat was gewoon weer heel waterig en niet zuurruikend, ook verkrampte ze er niet van.

Ik hoop dat ze snel aan de Zantac smaak zal wennen. Is die Motilium ook erg vies? Hoe deden jullie dat als ze dat beiden moeten hebben voor een voeding? Gewoon na elkaar toedienen?

Hoop echt heel erg dat dit gaat werken. We hebben met de arts afgesproken dit eerst te proberen, mocht het niet afdoende zijn dan wordt er gekeken naar KMA.
pi_106104954
Daan vond motilium niet vies, maar dat kan persoonlijk zijn aangezien de kleine van mignonne weer geen problemen heeft met zantac.

En idd beide na elkaar toedienen, maar ik geloof dat motilium een half uur voor de voeding moest? Even goed de beschrijving lezen Wickie.
pi_106105164
Mika vond motilium ook niet vies, de zantac wel. Ik ben uiteindelijk over gestapt op gaviscon.
pi_106107603
Je moet het zelf maar eens proberen haha.. Gatver!
pi_106108174
Dat zei m'n mams ook al :D Ik denk dat ik R. laat proeven :@ :+
pi_106108430
Wickie, wat fijn dat ze medicijnen gekregen heeft. Ik hoop zo dat het snel werkt en dat ze snel aan de smaak gewend raakt!
Volgens mij vond Niels het in het begin ook niet leuk om Nexium te krijgen, maar toen gaf ik teveel tegelijk (wij gaven het ook met een spuitje trouwens). Toen hij ouder werd kreeg hij het vanaf een lepeltje, dat vond hij heel leuk en lekker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106126448
Heej misschien van hier nog een tip. Wij gevn de motilium in een spuitje. We geven haar eerst de fles en dan doen we het spuitje langs de mondhoek en spuiten het in drie deeltjes erin. Bij mijn moeder slobbert ze et oveigens uit het spuitje, als ik dt probeer spuugt ze het uit.
pi_106166344
Wij zijn vandaag weer op controle geweest bij de kinderarts en die was reuze tevreden. en wij ook... de komende 4 weken weer zo door; en dan op controle.
Liene was ook in 1 week 130 gram aangekomen, dus dat gaat prima.
Ze vraagt nu minder vaak om een voeding en wil tussendoor ook wel de fopspeen, deze wilde ze eerst helemaal niet hebben en wilde ze alleen maar heel erg veel en vaak aan de borst. En toch groeit ze dus goed.... blij!
en van8 heeft ze ons weer verbaast; 22 uur naar bed, 5 en 9 uur drinken! :Y
pi_106166454
Wat fijn BJ *O* gelukkig geen opname dus!!!
pi_106209412
*O* BJ

Wij zijn net in het ziekenhuis geweest. Ze bleef minimaal drinken en alleen maar overstrekken en krijsen.
Lang en goed gepraat met de arts. Ze was bijna niks aangekomen en haar curve was dus afgebogen. Niks ernstigs nu maar niet goed als het zou doorzetten. Oftewel er is iets echt mis.
Er is geen tijd om 1 voor 1 alles uit te sluiten dus dan maar tegelijkertijd behandelen.
Ze krijgt nu pepti voor KMA en ook de refluxmedicijnen. Dit gaan we een maand doen. Als het beter gaat dan voorheen dan worden de reflux medicijnen als eerste weggehaald. Dan heeft ze hoogstwaarschijnlijk KMA.
Als het slecht blijft gaan dan stoppen we met de pepti en gaan we verder met de refluxmedicijnen, maat dan andere.
Mocht het wel beter gaan maar niet super dan krijgt ze ipv pepti neocate.

Mocht het dinsdag nog steeds slecht gaan met drinken dan wordt ze opgenomen voor een paar dagen.

We hebben gelijk pepti gehaald en ze heeft net vrijwillig weer een fles op *O*
We gaan het gewoon zien de komende maand.
pi_106210077
oh wicks wat onzettend fijn dat ze die fles gewoon dronk!! ik hoop ook voor jullie op heel snel rust in de tent <3
pi_106210773
Ik hoop het ook. Ik heb ook even gehuild bij de arts, ik kon me niet meer inhouden :@
Hoe graag ik niet hoop dat Wiesje KMA heeft ook zou ik heel graag willen dat dit aanslaat en dat ze weer lekker kan genieten van haar leventje, ze wil zo graag ons lachebekkie.
pi_106210893
Wat goed dat er nu zo kordaat actie wordt ondernomen Wickie! :* Ik hoop zo dat het vlug aanslaat en jullie eindelijk echt kunnen gaan genieten met z'n viertjes.
En wat super fijn dat ze de eerste pepti fles opgedronken heeft!!! Dat schijnt voor volwassenen best vies spul te zijn toch?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_106212609
Och lieve wickie, wat een zorgen toch weer. Ik hoop heel hard met jullie mee dat Wies zich gauw beter voelt.

Wat willen ze bij zo'n opname doen?
pi_106213968
Wat ik begreep is het ter observatie en kijken of de neerwaartse spiraal doorgebroken kan worden. In haar geval zou het dan ook betekenen om haar weer aan het drinken te krijgen.
pi_106217176
Wickie, fijn dat er een plan van aanpak is. En super dat ze meteen een fles leegdronk. Hopelijk blijft het zo goed gaan dit weekend (en voor altijd natuurlijk). Het lijkt me een goede keuze om nu inderdaad niet te lang het een of het ander uit te proberen, maar haar eerst weer aan het drinken te krijgen. Lijkt me een fijne kinderarts.
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:54:49 #236
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106221765
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:49 schreef wickie het volgende:
Wat ik begreep is het ter observatie en kijken of de neerwaartse spiraal doorgebroken kan worden. In haar geval zou het dan ook betekenen om haar weer aan het drinken te krijgen.
dat is hetzelfde als ze hier wilden doen idd.

Ik hoop zo voor jullie dat het nu beter mag gaan met Wies! ga voor jullie in de duimmodus... :*
pi_106243329
BJ wat fijn!
Wickie ik hoop dat de goede trend zich doorzet :*
pi_106249801
BJ en Wickie ik hoop dat dit voor jullie beide meisjes het omslagpunt is :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107169326
Schopje.
Tienus heeft op aanraden van de huisarts nu een week lang alleen maar melk gehad. Hij leek weer last te hebben van zijn maag/slokdarm door het vele hoesten en het daardoor telkens omhoog komen van de voeding. Normaal redden we het prima met alleen jbpm.
Na een weekje melk lijkt dit weer gekalmeerd, meneer hoest ook minder, maar het belangrijkste: meneer heeft HONGER en dus hebben we weer niet genoeg aan de liter. Terug naar bijvoeding dus. Maar, wat kan ik nu het beste geven als in, wat geeft de minste kans op reflux? Pap wil ie niet, dus het zal groente/fruit moeten zijn. Is banaan een goed plan? Mij lijkt dat niet zuur, maar geen idee of dat ook werkelijk zo is. Wat geven/gaven jullie?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:33:42 #240
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_107171123
Mefke, wij gaven idd banaan, maar ook komkommer, bloemkool, sperzieboontjes, ed. Vooral zachte smaken.

Eline hoeft niet meer naar de kinderarts! Gister belafspraak gehad en we hebben het zo onder controle, dat afspraken niet meer nodig zijn. Af en toe krijgt ze nog Zantac als we zien dat ze last krijgt, verder gaat het gewoon goed met mijn meisje!
pi_107171505
Wat fijn Sugarsnap! *O*

Wij geven idd ook af en toe nog zantac als ze last heeft. Ze heeft het wel echt nog nodig zo'n 3 keer per week ofzo, maar niet meer 2 maal daags.

Mef, lastig, hier hangt de reflux vooral samen met allergie, verder vermijden we eigk niet echt groente/fruit omdat ik denk dat ze daar meer reflux van krijgt. Ze krijgt in principe alles dus, voor zover 'alles' opgaat voor ons.
pi_107174182
Mefke, verder geen ervaring met baby's met reflux, maar tijdens beide zwangerschappen kreeg ik juist heel er het zuur van bananen...
Lotte!
Noah!
pi_108179054
Na een drama week waarin Tienus steeds minder wilde drinken/eten, steeds meer spugen en vooral veel huilen en niet slapen, weer naar de huisarts geweest. Dit keer met het dringende verzoek om Nexium want wij zijn zelf gewoon op. Huisarts was het echt met ons eens, het hoesten kan eigenlijk de oorzaak niet zijn, hij hoest nu amper. Dus we hebben maagzuurremmers. Geen Nexium ivm alcohol die er in zit :? maar ranitidine. Het is vloeibaar en we moeten het met een spuitje geven. Hopelijk knapt Tienus hier echt van op. Tien dagen om te kijken of het werkt en dan weer terug naar de huisarts.
Als het helpt hoop ik dat ie daarna ook weer wat meer durft te eten. We zitten nog op compleet gepureerd want als er ook maar iets van brokjes of stukjes in zitten kokhalst meneer het eerste hapje er doodleuk weer uit en probeert dan niets meer.

Iemand trouwens bekend met dat medicijn?
pi_108179135
vloeibare ranitidine is toch gewoon zantac-drank?
daar zit ook alcohol in :D wat vreemd dat je huisarts het daarom laat? het is niet alsof Tienus nu als een dronken torretje rond gaat kruipen ervan ofzo... althans, anders zou ik mijnes nu persoonlijk een korsakov aangedaan hebben :+
pi_108179545
Haha Mignonne. Geen idee waarom ze dan dit verkiest boven de Nexium. Het zal em ook eigenlijk niet boeien, als ie maar geen pijn meer heeft en weer gaat slapen. Gisteren wel een half uur overdag en dan al met al een uurtje of 7 (met tussenpozen) in de nacht. Lijkt me niet de bedoeling als je pas 9 maanden bent.
En ach, als ie echt dronken wordt, geen probleem, hij draagt toch al een helm :P
pi_108179837
_O-
stootbestendig die Tienus :D

nouja wij merkten binnen 2 dagen echt een enorm verschil met die zantac. Ik vond het smerig spul maar die kleine van mij slobbert het zo weg. Als een vogeltje gaat t mondje open :') tsja...
pi_108180918
Mefke; ik heb even op de nexium geken, maar daar zit geen alcohol in, dus vreemd dat de ha dit heeft gezegd. Maar wat jij ook zegt, zolang het werkt is het goed, of het nu nrexium is of iets anders.
  maandag 20 februari 2012 @ 13:24:14 #248
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_108183676
och mef; ik hoop dat je kleintje snel van zijn pijn af is... het is zo naar als je ze pijn ziet lijden he? Sterkte ermee en ik ga duimen voor het effect van de zantacdrank.. :*
pi_108185421
Tienus gaat dus ook echt over zijn nek van stukjes in zijn eten. Letterlijk dus. Komt dat jullie ook bekend voor?
Melk komt trouwens regelmatig ook via de neus eruit. Kan ie zelf ook al niet mee zitten, terwijl me dat echt een rotgevoel lijkt.
pi_108217177
Goed, de grootste uitdaging is het spul binnen zien te krijgen. Hij gaat er, letterlijk, van over zijn nek. Maar, het schijnt ook in de fles te mogen, dus dat gaan we dan nu maar doen.
Ik had nog even gekeken, op ons potje staat met grote letters: zonder alcohol. Het wordt door een apotheker zelf gemaakt, speciaal voor kinderen. Dat zal de huisarts dus wel bedoeld hebben.
een voorzichtige *O* want gisteravond lag ie voor het eerst in tijden gewoon te kletsen in bed en vannacht was ie pas om 4 uur ontroostbaar en heeft ie een fles gehad. Dat is twee uur winst tov eerder.
pi_108346643
we zijn hier van de regen in de drup geraakt. De zantac werkt, maar hij heeft ook enorm last van bijwerkingen. In zijn geval darmkrampen en obstipatie. Na overleg met de huisarts nu maar besloten er lactulose bij te gaan geven.
Vandaag heel voorzichtig wat van de zachte binnenkant van een broodje gegeven. Hij verslikte zich erin en prompt komt dan de halve inhoud van het potje wat hij net op had er weer uit. Ik begin me er langzaam toch wel zorgen over te maken dat die kokhalsreflex zo enorm sterk is.
pi_108538040
Sinds kort krijgt mijn jongste zoon (8) Nexium toegediend Werkt optimaal! Een aanrader in ‘zware’ gevallen. De eerste twee dagen was hij een beetje misselijk, maar dat is snel overgegaan. Wel enkel op doktersvoorschrift in Nederland en Belgie!
pi_108542029
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:18 schreef eenenzestig het volgende:
Sinds kort krijgt mijn jongste zoon (8) Nexium toegediend Werkt optimaal! Een aanrader in ‘zware’ gevallen. De eerste twee dagen was hij een beetje misselijk, maar dat is snel overgegaan. Wel enkel op doktersvoorschrift in Nederland en Belgie!
uhhh lees anders eerst ff dit topic? er zijn hier veel meer kindjes die Nexium krijgen? prima tip hoor; maar alom bekend bij de refluxouders hier...

en arme Tienus Mef... wat ontzettend balen dat jullie een terugval hebben! :*
pi_108542360
BJ, lactulose doet zijn werk prima! Wij blij, hij blij. Er wordt redelijk normaal gepoept, het spugen is veel minder, hij slaapt beter en zonder nachtvoeding en hij huilt minder.
We moesten eigenlijk vandaag terug naar de huisarts, maar mogen nu in overleg nog 4 weken met deze dosis door. Hij krijgt 2x 2,5 ml ranatidide, is dat zo veel ofzo?? Omdat ze dus een beetje moeilijk deden over die dosis.
pi_108542633
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:37 schreef mefke79 het volgende:
BJ, lactulose doet zijn werk prima! Wij blij, hij blij. Er wordt redelijk normaal gepoept, het spugen is veel minder, hij slaapt beter en zonder nachtvoeding en hij huilt minder.
We moesten eigenlijk vandaag terug naar de huisarts, maar mogen nu in overleg nog 4 weken met deze dosis door. Hij krijgt 2x 2,5 ml ranatidide, is dat zo veel ofzo?? Omdat ze dus een beetje moeilijk deden over die dosis.
ik ben niet bekend met ranitidine; Liene krijgt Nexium, ook in de maximale dosis voor haar gewicht...

fijn dat het nu wel beter gaat met de lactulose erbij. Hij zal dr wel veel last van hebben gehad dan. Arm mannetje... Ik ga duimen dat het nu goed blijft gaan.... hoe oud is Tienus inmiddels?
pi_108542691
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:37 schreef mefke79 het volgende:
zoveel gaven wij ook. volgens mij is dat gewoon de max dosis voor een kilo of 7?
pi_108543920
tienus is bijna 9 maanden al weer en zal zo'n 9 kilo wegen. We hadden om nexium gevraagd, maar die wilde de huisarts niet geven ivm alcohol (?!) en dit spul is ook maagzuurremmend en dan specifiek zonder alcohol.
pi_108549707
huh? alcohol?? bijzonder?
pi_108550061
Seth is nog steeds een behoorlijke spuger ondanks de nutrillon ar.fruit en groente spuugt hij ook van. Hij lijkt er geen last van te hebben, slaapt goed, groeit goed en is vrolijk, poept en plast ook goed. Ik laat hem wel zo lang mogelijk rechtop na het eten en drinken. Zodra hij plat ligt spuugt hij meer. Van het cb willen ze hem steeds aan de medicijnen hebben, maar ik wil het eigenlijk niet. Mika heeft 13 maanden gespuugd met motilium en zantac. Wat vinden jullie?
pi_108554283
vt, als ie er geen last van heeft, dan liet ik het zo. Bij ons werd het onhoudbaar door het huilen en slchte slapen. Spugen deed ie niet eens zo veel, doorslikken des te meer helaas.
pi_108556660
VT wat mefke zegd, als hij er geen last van heeft zou ik niet aan medicijnen beginnen. Jaël heeft ook veel gespuugd maar had er geen last van (alleen wij hadden er last van tig keer per dag schone kleren aan en constant zuur ruiken). Zij heeft ook nooit medicijnen gehad en van de een op de andere dag was het over.
pi_108558022
Zo denk ik op zich ook maar omdat de arts het steeds zegt denk ik er soms over na. mamapurk, spuugde jaël ook van groente en fruit? En hoe deed je dat met het aanbieden van diksap en zuks? Vorige week een keer geprobeerd (paar slokkies) toen hij ziek was maar dat was een slecht plan. Zo stom, mika deed het dus 13 maanden lang maar in welke mate enzo ben ik totaal vergeten.
pi_108558253
Fruit spuugde ze wel van dus toen hebben we gewoon een maand langer gewacht en toen spuugde ze er niet van. Groente heeft ze nooit van gespuugd.
Drinken spuugde ze ook van, behalve als we het lauw gaven.. Dus lauw water en lauwe diksap lauwe melk (toen ze 1 jaar was). En daar ergens was het van de een op de andere dag over met het spugen :D
pi_108561598
VT, Tienus spuugt van alles, dus ook groente en fruit. We komen ook maar niet verder dan de zes maand potjes, het moet zo glad mogelijk zijn. Wij dachten ook steeds dat het wel zo over zou zijn, maar dat viel dus tegen. Nou helpt het ook niet dat hij het RSvirus gehad heeft en dus veel hoestte. Hoest -> maagzuur omhoog -> slokdarm pijn dus hoesten en dan zo in een cirkeltje...Maar het meest lastige was dat hij bij tijd en wijle gewoon weigerde te eten. Dan ging er eerst een beetje fles niet in en dat werd dan in de loop van een paar dagen wurmen om er 3 flessen op een dag in te krijgen.
pi_114892602
Morgenochtend kunnen we met de mini terecht bij de kinderarts, want we denken dat ze verborgen reflux heeft..

Vanaf haar geboorte huilt ze al veel, wat we voornamelijk op krampjes afschoven, maar qua symptomen lijkt ze echt verborgen reflux te hebben, dus dat gaan we maar eens laten onderzoeken..

Ze laat zich vanaf moment 1 al niet platleggen, op de arm, of in een voedingskussen met een hoes eromheen wil ze best liggen, maar plat = krijsen. Ze gorgelt enorm (vooral in haar slaap), wil constant drinken... (echt dat ik nog geen overproductie heb is een wonder ;)) bellenblazen, vaak voeding terug in haar mond wat ze herkauwt... ze heeft meerdere keren per dag de hik... heel veel lucht in haar buik (enorme scheten die ze laat!) veel huilen!!! Na een uur/ 1,5 uur slapen krijsend wakker worden...

Pffff arm meisje... hopelijk kunnen ze snel wat voor haar doen!
pi_114894301
Gerbera, die symptomen had Lisa ook en dat werd van kwaad tot erger en uiteindelijk hielp niks. hopelijk helpen ze je snel en loop je niet te lang door. Lisa heeft dus ook een verborgen reflux en koemelkallergie:) geeft nog steeds terug maar is wel rustig nu en heeft er 9 van de 10 keer geen last mer van:)

Heb je nutriton al geprobeerd? dat kan ok met afgekolfde melk staat op het doosje. zonder de nutriton is het hier meteen weer spugen zover ze kan. den ook de hele tijd tussen de flessen door melk in haar mond
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_114894644
Nee ik heb nog niets geprobeerd, en nutriton lijkt me niet handig (ik geef borstvoeding) dus daar ga ik zelf niet mee prutsen :)

Ik heb ook begrepen dat nutriton in veel gevallen de symptomen niet wegneemt dus dat lijkt me niet handig :)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:03:11 #268
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_114894692
Ook Saartje had verborgen reflux Gerberaatje. Nutriton en Nexium zorgden voor zoveel verlichting. Man, toen ik het lijstje met symptomen van verborgen reflux zag kon ik ze bijna allemaal aanvinken (en nog wist de vervangende huisarts te zeggen 'dat hebben alle babietjes wel eens', ik plofte zowat uit mijn vel! Ze heeft later haar excuses daarvoor aangeboden :P.)

Hopelijk kunnen ze snel wat voor je mini doen! :*
pi_114894902
Ik heb toen voor ons het eea duidelijk leek, meteen de kinderarts gebeld ;) ik ben niet zo van mijn huisarts (die googled vaak dingen als je er komt :')) die bel ik nog wel dat ik de verwijzing nodig heb :P

Al moesten we nog voor nacontrole naar de kinderarts nav de bevalling, dus bij deze!

Oh ik hoop zo dat mijn meisje er snel vanaf is, mijn hart breekt :'(
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:32:53 #270
57497 happyme28
I'm so happy
pi_114895967
Bereid je voor dat de KA ook Nutriton zal voorstellen. Wij zijn ook bij de KA geweest en werden eerst weggestuurd met Nutriton. Pas bij een volgende afspraak werden daar medicijnen aan toegevoegd.

Gerberaatje, zet je bedje al schuin? Dat hielp hier erg goed. Daan sliep ook goed op zijn buikje, dus met slaapjes overdag als ik wakker was legde ik 'm lekker op zijn buikje.
pi_114896334
Ik loop bij hetzelfde ziekenhuis als Gerberaatje en daar staat in het protocol idd als eerste nutriton. Maar toen de ka hoorde dat ik volledig bv gaf vond hij het beter om medicijnen te gebruiken. Ik hoop dat het voor Gerberaatje ook zo zal zijn. Ze gaat naar een andere kinderarts als ik had dus het is altijd afwachten.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_114897970
We zullen het zien! Bedje iets hoger leggen kan ik nog doen! Rechtop hou ik haar verder al bijna de hele dag, net bij de osteopaat zag je dat ze een oprisping had en daarna een mond vol slijm met bellen... Het lijkt me wel heel duidelijk... Arme mop..
pi_114898920
Dat protocol is landelijk ;) eerst gewone adviezen geven zoals kleinere voedingen (als flesvoeding) en rechtop houden, bedje schuin doen etc. Volgende stap is voeding indikken met nutriton en daarna komt pas medicatie.

Nutriton hebben wij op aanraden van het cb gebruikt, enkel en alleen zodat als we bij de huisarts kwamen we konden zegggen dat we dat al geprobeerd hadden :D handig zo'n cb dat vooruit denkt :+
de kinderarts schreef direct zonder verder moeilijk te doen zantac voor.
pi_114899416
Wij hadden zijn hangwiegje zo schuin gehangen dat we hem na een slaapje wel eens met zijn kontje tegen de onderkant vonden en zijn beentjes naar boven :P. Toen maar iets minder schuin gezet hahaha.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_114938090
De arts vond het wel duidelijk dus receptje Nexium mee. Ze raden wel aan om een paar voedingen per dag Nutriton te geven maar dat was aan ons... Ik twijfel daar nog over, maar even laten bezinken..

Nu hopen dat het vlot werkt, mijn arme mop! Ze is helemaal schor van het huilen inmiddels :'(
pi_114938991
Wat een onzin trouwens, als je het korter dan 6 maanden nodig hebt wordt de Nexium niet vergoed :') rare constructie!

Boeit me verder niet als mijn meisje er maar van opknapt.. Maar raar is het wel!
pi_114955501
Gerberaatje, fijn dat je Nexium hebt gekregen, dat hielp Daan erg goed. Maar hoe weet je nu dat je het minder dan 6 maanden nodig hebt? Of kun je dan alsnog terugvragen? (verborgen) reflux kan zomaar tot het eerste jaar duren (hoop het niet natuurlijk maar toch).

Verder gaf de Ka ons aan dat schuin houden (bijv. liggend op de arm of voedingskussen) na de voeding aan te raden was boven rechtop houden (bijv. over de schouder) (reden weet ik niet meer helemaal), maar dat leek bij Daan beter te helpen dan rechtop.
pi_114955915
Je krijgt de eerste keer sowieso niet vergoed, daarna wel en als binnen het half jaar zou blijken dat het toch niet meer nodig is zou je verzekering het terug kunnen vorderen :? vond het ook maar een vaag verhaal.. (aldus de dame van de apotheek)
pi_114962556
Sinds 1 januari krijg je maagzuurremmers niet meer vergoed. Behalve wanneer het chronisch is (dus langer dan 6mnd) Ik hoop voor je dat je mini er snel van opknapt ean heeft bijna een jaar zantac en nutritron gekregen.
pi_114964352
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Sinds 1 januari krijg je maagzuurremmers niet meer vergoed. Behalve wanneer het chronisch is (dus langer dan 6mnd) Ik hoop voor je dat je mini er snel van opknapt ean heeft bijna een jaar zantac en nutritron gekregen.
Dat dus, dat heeft ermee te maken of de verzekeraar het dan als chronisch bestempeld of niet.

Fijn dat ze iets gekregen heeft, hopelijk helpt het.
pi_114964556
Ik kreeg mijn maagzuurremmers eerst ook niet vergoed. en ik vond ze best prijzig. Niet slikken is voor mij geen optie dus ik betaalde maar gewoon.
pi_114967077
wij hebben geluk, onze apotheker vind het onzin dat we zelf zouden moeten betalen, dus wij betalen niets en hij vecht het uit met de verzekering. En maar goed ook, want wij hebben zantac-zonder-alcohol (ratanidine oid) en dat schijnt enorm duur te zijn.

Fijn dat je medicijnen hebt, hopelijk werkt het snel. Tienus is inmiddels 14 maanden en we zijn gisteren gestopt om te kijken wat het doet. Ik vrees na een halve dag al dat hij nog niet zonder kan. Volgende week overleg met de huisarts over hoe nu verder.
pi_115130748
Hoe is het gegaan Mef?

We lijken hier duidelijke verbetering te hebben, eindelijk.. we hebben toch de eerste dagen de eerste voeding 's morgens en de laatste 's avonds met Nitriton gedaan en dat resulteerde in mega krampen. Nu 2 dagen zonder, en het is gelijk een wereld van verschil. Samen met de Nexium die goed lijkt te werken.

Ook heb ik haar nu aan de pro biotica, want de 3 antibiotica giften die ik tijdens de bevalling voor haar heb gekregen kunnen ook wel eens meer invloed hebben dan we denken.

Van Mrien heb ik een Aerosleep te leen gekregen omdat ze wel heel graag op haar buik ligt, vannacht dus naast me in de co sleeper op haar buik gelegt en vannacht hebben we voor het eerst sinds ze er is, 2 keer 3 uur slaap gehad O+ 't kind is gewoon een heel ander kind al, lijkt wel...

Af en toe krijgt ze een flinke mond melk terug omhoog uit de slokdarm, flink slikken voor het prupke :'( maar, ze krijst er niet meer bij, dus de Nexium lijkt te werken :Y het doet geen zeer meer...

Wat een verschil, je knapt er enorm van op, zowel ik als zij...
pi_115131550
Fijn zeg Gerbera! Hier was het buikslapen ook groot deel van de oplossing. fijn is dat. Hopelijk zet de positieve trend door. :*
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:36:37 #285
100412 mefke79
komt goed!
pi_115137216
fijn gerbera!!!

vrijdagnacht zijn we weer gestart met de medicijnen: hikken, boeren, zuur ruiken, slikken, hoofd achterover en brullen. Meer aanwijzingen had ik niet nodig. Dinsdag huisarts.
  zondag 5 augustus 2012 @ 15:11:50 #286
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115138655
even bijgelezen;

Eerst ff een dikke knuffel voor jullie Mef! ik had zo gehoopt dat het met Tienus inmiddels beter ging. maar stoppen lukt dus nog steeds niet.... arm mannetje! en nu een vervolgtraject in? Ben heel benieuwd...

Och lief klein mupke van jullie ook Gerberaatje... :* Wij zijn hier ook begonnen met Nexium en Nutriton, maar dat laatste zijn we vrij snel mee gestopt, aangezien Liene last van verstopping kreeg.
Resultaat toendertijd: wel weer meer spugen, maar niet meer zuur (door de nexium).

Hier inmiddels al een paar maanden zonder medicatie en eigenlijk gaat het hier prima. Eigenlijk sinds ze echt 'eet'.
pi_115139064
Wat jammer Mef -O-

Verstopping niet gemerkt, maar de Nutriton maar een paar dagen gebruikt.. Maar het viel op dat ze na de gekolfte melk met Nutriton na een uur/1,5 uur steeds enorme krampen had.. die ze zonder Nutriton niet heeft (ze is sowieso wel kramperig en winderig, maar met Nutriton krijste ze het daar weer van uit..)

Ze is met een inhaalslag qua slapen bezig geloof ik...
pi_115180477
Straks maar even telefonisch consult met de kinderarts -O-

Na 1 goede nacht, was het vannacht écht de nacht from hell, wat had mijn dametje een pijn :'( krijsen, helemaal schor ervan was ze.. ik heb keihard mee zitten brullen...

Voor de reflux werkt de Nexium super inmiddels, ze heeft nog wel eens een hap omhoog, maar het doet geen zeer. Maar sinds ze de Nexium gebruikt heeft ze dunne, zuur ruikende poep en die krampen, die toch veel en veel erger lijken te worden!

Echt ik was bij de oudste qua krampen wel iets gewend, maar dit is wel heel heftig -O- ben benieuwd of dit een bekende bijwerking is van de Nexium en of de kinderarts nog iets weet...

Jee, wat slopend dit zeg.... -O- meneer zou vandaag weer gaan werken, maar is toch maar thuis gebleven ook, want we hebben allemaal max 1,5 uur slaap gehad vannacht.. (op muppetje na, die slaapt goddank prima... maarja, voor haar is dit ook niet leuk zo...)
pi_115181038
Gerbera ik hoop dat de kinderarts iets voor jullie kan doen!
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:58:30 #290
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_115181356
Heb je al kunnen bellen Gerbera?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_115184092
De kinderarts belt mij, als ze even ruimte heeft tussen de spreekuren door ;) dus dat is ergens vanmiddag....
pi_115188994
Nou, contact gehad.. alles even doorgenomen.. We blijven toch nog even tot de evaluatie (volgende week donderdag) de Nexium gebruiken. Het kan voorkomen dat ze er krampen van krijgen, of diarree.. kindjes moeten er ook even aan wennen, dus we geven het wel even 2 weken in totaal de kans. (zou zonde zijn nu over te stappen op iets anders, terwijl dit misschien wel nog afzakt aan 'bijwerkingen'..)

Kan ook zijn dat ze een buikgriepje te pakken heeft, dat moet ik ook even in de gaten houden. Als het niet echt verminderd of verbeterd tussendoor contact..

Dus, blijven adem halen... en hopen dat het snel verbeterd...
pi_115189272
Ik hoop dat het even het doorbijten waard is Gerberaatje, het is zo slopend als je minimuppet zo verdrietig en ongelukkig is!

Bij Sarah ging het juist de eerste 2 weken goed en daarna minder toen ze medicatie gebruikte (omeprazol) toen bleek dat de dosering gewoon niet voldoende was en kreeg ze van de KA dubbele dosering voorgeschreven waarna het weer perfect ging.
pi_115190730
Hier gaat het dus voor de verborgen reflux gewoon heel erg goed.. dus wat dat betreft is de dosis wel helemaal goed! Alleen die krampen :?
pi_124448373
Ik kom hier helaas ook posten

S heeft Reflux, na maanden slecht slapen, veel overgeven etc is dan duidelijk dat er wel iets mis is.
Voor mij erg lastig om te weten dat S al 10mnden last had..
Zoals sommige van jullie misschien weten ben ik er al een hele tijd mee bezig om te kijken wat voor S prettig is qua slapen omdat de nachten &slaapjes overdag dramatisch waren. Na goede tips van ouders hier in t OUD forum wat veranderingen aangebracht o.a. Hoofdeinde bed omhoog, ander kamertje, rustig kamertje, vast ritme/ritueel etc. Dit hielp voor een tijdje maar daarna werden de nachten weer steeds slechter. Tot ze weer bij me in bed kwam te slapen en het me weer meer begon op te vallen dat ze veel slikte als ze lag. Ben vaak niet serieus genomen bij het cb en de ha dus voelde voor mij zinloos om naar de ha te gaan, maar ben blij dat dames hier zeiden dat ik moest gaan.

Ze krijgt sinds vrijdag 10mg Losec p.d vrijdagnacht had ze erg goed geslapen en hoorde ik haar niet slikken en raakte ze ook niet overstuur toen ze in haar bed werd gelegd.
Gisteravond ging het inslapen weer moeilijk en veel wakker snachts, veel slikken, kokhalzen en bij mij willen zijn. Vind 't erg moeilijk om haar zo te zien.

Ze kan haar draai niet vinden in bed, kan zich moeilijk neergeven. Als ze bij me ligt blijft ze ook draaien en gaat ze zitten of wil ze opeens spelen. Geen idee wat ik dan kan doen voor haar.
Vannacht een klein beetje Losec gegeven, toen werd ze rustiger en heeft ze goed geslapen.

Zal dit topic nog verder doorlezen, staan vast nog genoeg tips in

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 25-03-2013 06:52:14 ]
  zondag 24 maart 2013 @ 19:07:40 #296
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_124452969
Oh Zoe wat naar dat je daar nu pas achter bent gekomen... Je kunt eventueel ook de voeding nog wat indikken met Nutriton zodat het minder makkelijk omhoog komt. D. heeft verborgen reflux en heeft veel baat bij de combinatie indikken en medicijnen en heeft nu zelfs zijn bedje gewoon plat staan.

Overigens denken we dat de reflux bij hem het gevolg is van een lactose intolerantie, waarvoor hij nu speciale koemelkvrije/lactosevrije voeding (Nutramigen) krijgt en dit lijkt hier een wereld van verschil te maken.

Sterkte!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_124462557
Isis
Bedankt voor de tip! Ik geef bv, dit wil ze niet uit de fles of op een andere manier alleen uit de borst.
Water wil ze met moeite nu ze de med met water krijgt.. Hoop niet dat ze daar moeilijk over blijft doen want ik weet niet hoe ze dan vocht binnen moet krijgen als ik aan t werk oid ben -O-

Wat voor voeding kun je nog meer indikken? Of is dat alleen voor fv?

Komt dat vaker voor dat kindjes met Reflux moeilijk eten/drinken?

Ikzelf drink weinig melk en eet weinig melkproducten. Alleen wat roomboter op brood. Ik weet niet of ze wel/niet tegen melk kan maar ik heb zelf niet zoveel met melk producten, gaat me steeds meer tegenstaan :?

Wat fijn dat het beter gaat met D!
pi_124466150
Ow Zoë wat naar dat het zo lang heeft geduurt voor ze erachter kwamen! Bij onze Sarah kwamen ze er na 6 maanden achter, nadat wij aangedrongen hadden dat we naar de KA wilden.
Het slechte en moeilijke eten kan komen omdat ze pijn heeft. Je moet je voorstellen dat haar slokdarm allemaal wondjes heeft door het constante oprispen van maagzuur. Dit heeft tijd nodig om te herstellen.
Sarah kreeg trouwens ook nog iets tegen misselijkheid, ik weet even niet meer hoe het heette en ben te lui om terug te zoeken, (motilium was het) het zal vast ergens in dit topic staan ;)
Hopelijk knapt je meisje snel op nu ze losec krijgt en komen er rustigere nachten aan voor jullie :*
pi_124472610
Dankje mamaplurk :*

-O- wat moet ik doen met S die geen water van een lepeltje wil? Mag het ook met appelmoes geven volgens de bijsluiter maar van appel geeft ze over dus dat is ook geen optie.
Gisteravond haar een beetje 'gedwongen' vriend had dr vast en ik lepelde t wat naar binnen maar dat vind ik onprettig (en vriend is deze hele week weg dus ben sowieso alleen)
  maandag 25 maart 2013 @ 08:14:26 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_124473082
Wil ze wel ranja van een lepeltje? Dan zou je eventueel een klein beetje ranja aan kunnen maken, maar ik weet natuurlijk niet of dat de werking van het medicijn verminderd of ook last geeft van overgeven. Plus dat je misschien liever geen ranja aanbiedt ((waar ranja staat mag je ook diksap of whatever lezen :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124473416
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')