Ik moet m’n verhaal kwijt, dus brand me af, beur me op, het maakt me niet uit: op de bodem van de put zit ik toch al.
Om bij het begin te beginnen, zo’n 15 jaar geleden:
Ik deed VWO met een extra vak (handvaardigheid, leuk vak maar mocht het niet in m’n basispakket hebben van m’n ouders), deed aan wedstrijdzwemmen 5 a 6 keer in de week en had een bijbaantje zoals iedere tiener. En dat deed ik met 2 vingers in m’n neus. Maakte niet uit wat ik deed, het kwam toch wel goed.
Tijdens de handvaardigheidlessen leerde ik M. kennen, en ze vond me interessant genoeg om voor me te gaan.
Ik was alleen te onnozel om direct m’n eigen gevoelens voor haar te herkennen, dus ik moest eerst een keer stikjaloers worden om door te krijgen wat ik voor haar voelde, silly me, maar het kwam uiteindelijk allemaal goed.
Met de instelling die ik op het VWO had, ging ik studeren en daar begon het gedonder: nu moest ik er echt wat voor doen. Iets wat ik nog nooit gedaan had….
Uiteindelijk via het HBO toch m’n diploma gehaald en aan het werk gegaan, waar ik iedere keer als de nieuwigheid er van was, moeite had om er toch vol voor te blijven gaan, tot grote frustratie en ergernis van mezelf.
In diezelfde tijd samen met M. een hoop narigheid (burn-out, sterfgevallen in de familie) van haar kant te verwerken gekregen, maar die uiteindelijk altijd samen goed door kunnen komen.
Na die narigheid kwam er voor ons ook een hele gelukkige tijd: in 2004 getrouwd en in 2007 kwam ons zoontje ter wereld.
Maar even voor zijn geboorte heb ik ook een hele slechte beslissing genomen: ik begon World of Warcraft te spelen.
Over mijn problemen met haar praten lukte me niet. Aan de ene kant omdat ik praten, en al helemaal over mezelf, erg moeilijk vind, maar ook omdat ik door de zorgen die ze al had gehad en de moeite die ze er mee had, haar niet met nog meer zorgen wilde opzadelen.
Toen ik uiteindelijk geen weg meer met mezelf wist doordat mijn zorgen zich op begonnen te stapelen, sloot ik me steeds meer op in Warcraft. Ik werd steeds onbereikbaarder voor mijn omgeving, waardoor M. haar verhaal niet meer bij mij kwijt kon, en dit bij anderen ging doen. Ik vond dit al lang best, omdat ik dan mijn spelletje kon spelen.
Daar kwam nog bij dat door verschillende redenen intiem fysiek contact een tijdlang ook onmogelijk was en doordat we niet in staat waren daar over te praten, dat ook bleef.
Maar rond pinksteren trok mijn lichaam het niet meer, ik was op.
Het stomme was, dat ik toen niet door had waar dat van kwam.
Toen M. na 6 weken trekken nog geen verhaal uit me had weten te krijgen, was voor haar de maat vol. Voor haar was het einde huwelijk: ze voelde niet meer voor me wat ze vond dat ze voor me moest voelen, de magie was weg.
Vanaf dat moment woon ik bij mijn ouders en zij zolang het duurt, nog in ons huis.
Op de een of andere manier was dat het moment dat mijn ogen echt geopend werden. Ik zag opeens precies wat er allemaal mis was met mezelf.
Hierdoor zit ik nu echter wel op de bodem (of er nog onder) van de put.
In de eerste plaats houd ik nog vreselijk veel van haar, en wil haar absoluut niet kwijt.
En het feit dat ze aan me heeft bekend dat ze inmiddels ook al gevoelens heeft voor een ander helpt ook niet echt, en diegene in ons huis tegenkomen als ik ons zoontje naar haar terugbreng al helemaal niet.
Daarnaast merk ik dat ik buiten haar en mijn familie eigenlijk niemand ken en ik ook geen mogelijkheden voor mezelf zie daar verandering in te brengen.
Het idee een simpel gesprek te moeten voeren met een vreemde laat het angstzweet bij me uitbreken, maar ook een simpel gesprek gaande houden met een bekende is haast een onmogelijke opgave voor me.
Door dit besef sta ik nu al zo’n 5 weken aan de rand van de afgrond. Iedere keer als ik er 5 passen van af heb weten te zetten, moet ik oppassen er niet 6 weer terug te zetten.
Ik heb hierbij al hulp van een psycholoog, maar omdat het me niet lukt het einde van onze relatie van me af te zetten, kom ik niet aan de problemen met mezelf toe.
Ik zou eea graag met haar uitpraten, maar ze is op het moment volkomen onbereikbaar voor mij, maar ook voor haar familie. Iedereen die het niet onvoorwaardelijk met haar eens is, begrijpt haar niet.
Ik weet op het moment echt niet hoe ik met de situatie en met mezelf verder moet…
[ Bericht 0% gewijzigd door JoeBravo op 24-08-2009 14:00:12 ]
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out"
GWS