abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72106923
Ik heb gisteren 2 uur lang de film Zeitgeist gekeken en zag naast een overvloed aan complot theorie toch ook wel een harde kern van waarheid in deze film. Onderstaande youtube video is een klein stukje uit het begin van deze film. Wie heeft deze al helemaal gezien, wat is jullie mening daarvan?

[ Bericht 0% gewijzigd door chevere op 24-08-2009 11:25:08 ]
pi_72106977
BNW belde. Het wil z'n topic terug.
pi_72107006
Hm, heb ik iets gemist?
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:02:33 #4
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_72107042
Oud en ook nog eens complete onzin
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:22:27 #5
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_72107562
ik heb hem gezien! Wie wil me aanraken?
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_72108688
Ik heb hem al twee keer gezien, helaas.

Ontkrachting van Zeitgeist deel 1 hier op FOK!: Hoe het Jezus (e.a. zonen van God) verhaal is ontstaan... (naar beneden scrollen voor meer)
Mijn mailsessie met Zeitgeist: Zeitgeist, de documentaire.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_72108762
Neem deze er ook nog even bij en je kunt dit topic sluiten en weer lekker slapen vanavond:
http://www.conspiracyscience.com/articles/zeitgeist/
pi_72109024
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:11 schreef koningdavid het volgende:
Ik heb hem al twee keer gezien, helaas.

Ontkrachting van Zeitgeist deel 1 hier op FOK!: Hoe het Jezus (e.a. zonen van God) verhaal is ontstaan... (naar beneden scrollen voor meer)
Mijn mailsessie met Zeitgeist: Zeitgeist, de documentaire.
Ik ben het met je eens dat niet alles even geloofwaardig is in deze film. Ik wil hier niet een discussie voeren over het weerleggen van deze film, uiteindelijk eindig je dan in een soort ja/nee discussie die nergens toe leidt.

Ik vind het idee wat wordt uitgelegd over de stand van de sterren ( de wijze uit het oosten) in combinatie van Orion die op 1 lijn staan b.v. wel interessant. Het maakt het bestaan van Christus en het opstaan uit de dood wel weer aannemelijk op een symbolische wijze.

De film gaat natuurlijk ook over de religie die men niet als religie ziet. Geld!

Daarom gaat het niet over het weerlegen van de film, ik ben het niet met alles eens. Maar het is juist interessant om over bepaalde aspecten van onze maatschappij na te denken met een gedeeltelijke waarheid van deze film.

Uiteindelijk ligt de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden.
pi_72109627
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:27 schreef chevere het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat niet alles even geloofwaardig is in deze film. Ik wil hier niet een discussie voeren over het weerleggen van deze film, uiteindelijk eindig je dan in een soort ja/nee discussie die nergens toe leidt.

Ik vind het idee wat wordt uitgelegd over de stand van de sterren ( de wijze uit het oosten) in combinatie van Orion die op 1 lijn staan b.v. wel interessant. Het maakt het bestaan van Christus en het opstaan uit de dood wel weer aannemelijk op een symbolische wijze.

De film gaat natuurlijk ook over de religie die men niet als religie ziet. Geld!

Daarom gaat het niet over het weerlegen van de film, ik ben het niet met alles eens. Maar het is juist interessant om over bepaalde aspecten van onze maatschappij na te denken met een gedeeltelijke waarheid van deze film.

Kun je dan niet beter een nieuw topic openen met een goede topic titel en je argumenten / feiten voor of tegen een stelling ipv een wazige film posten (waarvan het grootste deel al ge-de-bunkt is) zonder een duidelijke vraag? Je vraag was namelijk; Wat vinden jullie van deze film? En de, volgens mij, gedeelde mening hier is: Bagger film
pi_72110990
Niet om het een of ander maar de tegenargumenten zijn ook niet van hoog niveau. Bij sommigen zit veel mening in, bij anderen komen feiten boven tafel waarbij ik een beetje frons.

Neem het argument van de 12 dieren in de zodiac. Elders bestaan riemen van meer dieren. Wat zou dat? Het gaat erom dat je in de lijn van het verleden blijft waar het Jezus verhaal ontsproten is. Zo kun je ook niet de Koran aanhalen om feiten van de Boeddha omver te werpen b.v.

Ik vind de zaak zeker niet beklonken.
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:00:21 #11
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_72113690
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:08 schreef Matteüs het volgende:
Niet om het een of ander maar de tegenargumenten zijn ook niet van hoog niveau. Bij sommigen zit veel mening in, bij anderen komen feiten boven tafel waarbij ik een beetje frons.
Die film zelf is niet van hoog niveau
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:35:50 #12
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_72121466
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:27 schreef chevere het volgende:

[..]

Ik heb m gezien, zeitgeist 2 ook trouwens.
Ik vind dat er wel een kern van waarheid in zit en een goede manier om bepaalde (gevoelige) zaken voor sommige stromingen te verklaren ipv geloof me nou maar mr de kerkganger.
Geloof, de financiele wereld en nog een aantal van zulke systemen zijn ontworpen om de mens/maatschappij in 1 lijn te houden.
Tis gewoon allemaal een manier van onderdrukking van de mens.
Want de 'echte' elite doet alles waar voor jan modaal een regeltje voor is verzonnen om het niet te doen.
Zeitgeist gaat heel diep...
Het probleem alleen is dat je de huidige machthebbers en het systeem niet kan veranderen omdat je daar als individu niet tegen op kan boxen. Bewustwording is daarom al een heel groot iets in dit geval.
pi_72121726
Ik, ondanks dat het religie verhaal een beetje gesimplificeerd is, is het pure waarheid.

Luister niet naar figuren als KoningDavid die Zeitgeist alleen maar aanvallen omdat hij zichzelf al met de leugenachtige bijbel heeft geassocieerd.
pi_72121811
...Wacht maar tot hij erachter komt dat het Vaticaan onze Alien Origin verborgen houdt.
pi_72121815
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:43 schreef Salvad0R het volgende:
Luister niet naar figuren als KoningDavid die Zeitgeist alleen maar aanvallen omdat hij zichzelf al met de leugenachtige bijbel heeft geassocieerd.
Reageer eens op mijn argumenten dan, aluhoedje.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_72122597
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe mensen een youtube-kwailteit filmpje met dubieuze bronnen voor waarheid kunnen aannemen en toch tegelijkertijd de bijbel als een sprookjesboek vol verzinsels durven af te schilderen. Goedgelovig blijft goedgelovig, welke kant je ook kiest.
pi_72122619
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:45 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Reageer eens op mijn argumenten dan, aluhoedje.
Niet nodig, jouw perceptie zit vast in het Bijbelverhaal.

Kan ik verder niets mee, als jij je daar fijn bij voelt, ga gerust je gang.
pi_72122641
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:10 schreef Antaresje het volgende:
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe mensen een youtube-kwailteit filmpje met dubieuze bronnen voor waarheid kunnen aannemen en toch tegelijkertijd de bijbel als een sprookjesboek vol verzinsels durven af te schilderen. Goedgelovig blijft goedgelovig, welke kant je ook kiest.
De bijbel is geschreven door de Romeinse keizer Constantinus met behulp van een stuk of 100 filosofen en scholasters.

Nuff said.
pi_72122694
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:11 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De bijbel is geschreven door de Romeinse keizer Constantinus met behulp van een stuk of 100 filosofen en scholasters.

Nuff said.
Ik had niet durven hopen dat mijn punt zo snel geillustreerd zou worden.
pi_72122699
..Dezelfde Romeinen die ons het belachelijke Juliaanse/Gregoriaanse kalendersysteem hebben gegeven, om de mensheid niet meer synchroon met de universele rondgang van zaken te laten leven.
pi_72123155
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:11 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nuff said.

Je weet er dus echt geen reet vanaf. En dan zo'n grote mond hebben, nice.
pi_72123208
...Toch is de theorie dat alle religie gebaseerd is op astrologie stukken logischer dan de theorie dat de creator van het universum een of ander wijf op Aarde heeft bezwangerd om als zondebok te dienen voor alle menselijke zonden. ( )
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:31:56 #23
256575 Joe-Momma
pi_72123329
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:10 schreef Antaresje het volgende:
Fluister is iets in iemands oor en laat dat verhaaltje is langs 100 man passeren, eindstand heb je een waanzinnig verhaal wat van geen kanten meer klopt.
Ik geloof nou eenmaal meer in de wetenschap dan een eeuwen oud verhaal dat in mijn ogen gemaakt is om op een bepaalde manier de stand van de sterren (de tijd dus) bij te houden en als je dan ook nog hele kolonies mensen je wil kan opleggen en ook nog een heel veel rijkdommen kan bemachtigen dan heb je een goed systeem opgezet.
Had ik het maar bedacht..
Want wat als de evolutie theorie nou bewezen word??
Maw je stamt af van een aap...
Heeft god die dan gemaakt volgens jou?
Volgens de kerken is alles al het leven binnen een paar dagen gemaakt. Terwijl er bewijzen zijn dat er al miljoenen jaren geevolueerd word.
Tja kweet het niet hoor....
pi_72123447
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:31 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Fluister is iets in iemands oor en laat dat verhaaltje is langs 100 man passeren, eindstand heb je een waanzinnig verhaal wat van geen kanten meer klopt.
Ik geloof nou eenmaal meer in de wetenschap dan een eeuwen oud verhaal dat in mijn ogen gemaakt is om op een bepaalde manier de stand van de sterren (de tijd dus) bij te houden en als je dan ook nog hele kolonies mensen je wil kan opleggen en ook nog een heel veel rijkdommen kan bemachtigen dan heb je een goed systeem opgezet.
Had ik het maar bedacht..
Want wat als de evolutie theorie nou bewezen word??
Maw je stamt af van een aap...
Heeft god die dan gemaakt volgens jou?
Volgens de kerken is alles al het leven binnen een paar dagen gemaakt. Terwijl er bewijzen zijn dat er al miljoenen jaren geevolueerd word.
Tja kweet het niet hoor....
En Zeitgeist is gebaseerd op wetenschap?
pi_72123505
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:35 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Stukken wetenschappelijker dan een of andere bijbel.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:39:14 #26
256575 Joe-Momma
pi_72123561
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:35 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Nou zeker niet alles, maar een groot gedeelte over het sterrekundige gedeelte wel.
De bijbel bv is gebasseerd op eeuwen oude 'wetenschap' beetje gedateerd in 2009 vind je ook niet??
pi_72123589
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:27 schreef Salvad0R het volgende:
...Toch is de theorie dat alle religie gebaseerd is op astrologie stukken logischer dan de theorie dat de creator van het universum een of ander wijf op Aarde heeft bezwangerd om als zondebok te dienen voor alle menselijke zonden. ( )
Daar gaat het toch niet om. Het gaat hier om de vraag of Zeitgeist geloofwaardig is.

Welk argument van Zeitgeist (deel 1) is valide?
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:43:17 #28
187674 Sigmund666
pi_72123679
Het argument spirituele fraude is valide genoeg. Er is geen God zoals de Kerk hem voorschotelt.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:51:52 #29
256575 Joe-Momma
pi_72124008
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:43 schreef Sigmund666 het volgende:
Het argument spirituele fraude is valide genoeg. Er is geen God zoals de Kerk hem voorschotelt.
Dat dus!!!
pi_72124119
quote:
Dat is geen argument dat is een geloofsclaim.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:57:36 #31
187674 Sigmund666
pi_72124235
Enerzijds idd een geloofsclaim, anderszijds is het ook een geval van een aangenomen waarheid die de mensen is aangemeten alsof hij echt is gebeurd. Daarom wordt mensen die getuige of slachtoffer zijn van een overval na de overval ook geadviseerd hun mondje tegen elkaar te houden over hoe de dader er uitzag. Als de man blank was en hij had een petje op, maar 10 man roepen dat hij toch wat zwart was en hij had een skimuts op, dan gaan die mensen die geloofden dat hij blank met een petje was dat op den duur ook geloven.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:00:33 #32
256575 Joe-Momma
pi_72124365
In deel 1 hebben ze het over die velle ster met daar naast 3 kleinere sterren.

Velle ster = jezus

3 kleinere zijn de 3 koningen

Velle ster verdwijnt voor 3 dagen
Jezus gaat dood.

Velle ster komt terug na 3 dagen
Jezus is opgestaan.

en de ciclus begint weer op nieuw.

Vroeger kon 95% van de mens niet lezen dus verteld men je een verhaal zodat de ongeletterde het ook kon onthouden.

Tegenwoordig kan je men niet alles meer wijs maken in het internet tijdperk.
Behalve dan van die halve gare die vast blijven houden aan eeuwen oude religie.

Ieder voorzich zeg ik dan je moet vooral geloven wat je zelf wilt.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:02:37 #33
187674 Sigmund666
pi_72124443
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:00 schreef Joe-Momma het volgende:
In deel 1 hebben ze het over die velle ster met daar naast 3 kleinere sterren.

Velle ster = jezus

3 kleinere zijn de 3 koningen

Velle ster verdwijnt voor 3 dagen
Jezus gaat dood.

Velle ster komt terug na 3 dagen
Jezus is opgestaan.

en de ciclus begint weer op nieuw.

Vroeger kon 95% van de mens niet lezen dus verteld men je een verhaal zodat de ongeletterde het ook kon onthouden.

Tegenwoordig kan je men niet alles meer wijs maken in het internet tijdperk.
Behalve dan van die halve gare die vast blijven houden aan eeuwen oude religie.

Ieder voorzich zeg ik dan je moet vooral geloven wat je zelf wilt.
Daarom is bijvoorbeeld de vis ook een symbool geworden voor Christelijke geloof, omdat dat zoiets was als een pictogram: Elk mens, analfabeet of niet zal je altijd snappen als je een vis op de grond tekent.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:05:41 #34
256575 Joe-Momma
pi_72124573
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:02 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Daarom is bijvoorbeeld de vis ook een symbool geworden voor Christelijke geloof, omdat dat zoiets was als een pictogram: Elk mens, analfabeet of niet zal je altijd snappen als je een vis op de grond tekent.
De vis komt na mijn idee voort uit het feit dat we in het tijdperk vissen leven.
21 12 2012 begint het tijdperk waterman. Dat is het begin van een weer 2500 jarig tijdperk van de dieren riem.
Maargoed dit gaat weer heel erg diep.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:06:43 #35
187674 Sigmund666
pi_72124620
quote:
Shameless self-quote. Hiermee bedoel ik dus dat ik niet in God geloof, alleen geloof ik niet in de God die alwetend, alkundig en alwijs is zoals de kerk hem ziet. Voor de kerk is God een gereedschap dat gebruikt wordt voor dominantie. Rook je je kapot? God vergeeft het je misschien wel. Steel je bij je broer uit zijn spaarpot en heb je geen spijt? Misschien wordt het dan wel een enkeltje hel, omdat een gebod voorschrijft: Gij zult niet stelen.
God is onze 'vader', maar welke familiare rol speelt Satan dan? Is hij onze neef? Die ene onconventionele oom die iedereen zo verschrikkelijk tof vindt omdat hij doet waar hij zin in heeft?
Is God niet zowel goed als slecht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')