abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72105813
maar gelukkig hebben de gemeentes al een plan om die inkomsten te verhogen, de OZB gaat fors omhoog, want je moet toch ergens je salarisverhoging vandaan halen?

Zo is dat, we gaan gewoon allemaal niets doen en verhogen de belastingen nog maar een keer.
leuk he, dat gemeentes en provincies en waterschappen allemaal zelfstandig de burger mogen uitknijpen.
quote:
ma 24 aug 2009, 09:44 | lees voor
Minder geld gemeenten door afname bouwplannen
DEN HAAG - Gemeenten krijgen tientallen procenten minder inkomsten uit bouwleges binnen. Dat blijkt uit een rondgang van het blad Binnenlands Bestuur. Het aantal bouwplannen is in de eerste helft van dit jaar met zeker een kwart verminderd. Vooral het aantal aanvragen voor bouwprojecten van 100.000 euro of meer is fors afgenomen.
De gemeente Lichtenvoorde denkt bijvoorbeeld dit jaar 300.000 euro aan bouwleges minder binnen te krijgen, in Woerden gaat het naar verwachting om 240.000 euro.

De afname heeft gevolgen voor de begroting van gemeenten. „Gemeenten kunnen de tegenvallende legesinkomsten opvangen door verhoging van de ozb-tarieven, verhoging van de bouwleges of door te bezuinigingen”, aldus directielid Sandra Korthuis van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten in Binnenlands Bestuur.
pi_72105945
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:06 schreef henkway het volgende:
maar gelukkig hebben de gemeentes al een plan om die inkomsten te verhogen, de OZB gaat fors omhoog,

Misschien dat je nog eens het stukje leest dat je zelf quote. Daar staat nl. nergens dat de OZB omhoog gaat, alleen dat het een mogelijkheid is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_72106053
Dat ze de OZB gaan verhogen kun je wel op je sokken aanvoelen.
pi_72106111
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:17 schreef Picchia het volgende:
Dat ze de OZB gaan verhogen kun je wel op je sokken aanvoelen.
Een gemeenteraad die een half jaar voor de verkiezingen kiest voor OZB verhogen? Dat vind ik helemaal niet zo waarschijnlijk. Het zal best wel ergens voorkomen, maar massaal: nee.
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 10:45:56 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72106627
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:20 schreef DS4 het volgende:
Een gemeenteraad die een half jaar voor de verkiezingen kiest voor OZB verhogen? Dat vind ik helemaal niet zo waarschijnlijk. Het zal best wel ergens voorkomen, maar massaal: nee.
terugvindquote.
Carpe Libertatem
pi_72106697
Het artikel geeft drie mogelijke maatregelen die gemeenten kunnen nemen. Nergens staat dat ze per definitie de OZB omhoog gooien.
pi_72106768
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

De gemeentelijke lasten zullen ook wel stijgen want de WOZ waarde stijgt niet. (Die daalt als het goed is zelfs).
De gemeente moeten hun inkomen toch ergens vandaan halen. Daarnaast is een tekort op de begroting ook heel slecht voor de verkiezingen.

Maar mocht je een verkiezingsadvies nodig hebben. De PvdA en het CDA (landelijk) hebben er voor gezorgd dat de verhoging van de gemeentelijke lasten weer vrij is gegeven. (de VVD was daar op tegen en wilde vasthouden aan de regel dat die niet meer dan x % mocht stijgen).
pi_72106916
Eens komt er een tijd dat de belastingen hoger zijn dan de inkomsten van de burgers, dn gaan ze wel protesteren toch ... toch ... toch... denk ik
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_72107227
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:57 schreef longinus het volgende:
Eens komt er een tijd dat de belastingen hoger zijn dan de inkomsten van de burgers, dn gaan ze wel protesteren toch ... toch ... toch... denk ik
Protesteren doen ze nu al.
Maar voorlopig zeuren de mensen voornamelijk over de verhoging van de AOW leeftijd, de bezuinigingen op de AWBZ etc. Allemaal dingen die door de burgers betaald moeten worden. Maar dat er een verband tussen die 2 zit beseffen de mensen niet.
pi_72107941
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:52 schreef HarryP het volgende:

De gemeentelijke lasten zullen ook wel stijgen want de WOZ waarde stijgt niet. (Die daalt als het goed is zelfs).
2010 is volgens mij gebaseerd op 1-1-2009 en voor zover mij bekend is die waarde nog steeds hoger dan 1-1-2008.
quote:
De gemeente moeten hun inkomen toch ergens vandaan halen. Daarnaast is een tekort op de begroting ook heel slecht voor de verkiezingen.
Bezuinigen is het codewoord. Doe maar eens minder leuke dingen voor de mensen. Die dingen zie je vaak pas naar wat langere tijd terug. Die rekening vlak voor de verkiezingen merken ze wel.
quote:
Maar mocht je een verkiezingsadvies nodig hebben.
Nee.
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 11:57:00 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72108412
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:36 schreef DS4 het volgende:
Bezuinigen is het codewoord.
Overheden en bezuinigen.
Carpe Libertatem
pi_72115787
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:52 schreef HarryP het volgende:

[..]Maar mocht je een verkiezingsadvies nodig hebben. De PvdA en het CDA (landelijk) hebben er voor gezorgd dat de verhoging van de gemeentelijke lasten weer vrij is gegeven.
marktwerking he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')