abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72105696
Goedkoper treinreizen met 'via-trucje'

wat een ballenieuws zeg. worden we weer met een dooie mus blijgemaakt ofzo want hier werkt het niet.

ik vul in vertrekstation EHV - eindstation EHV beukenlaan, via Rotterdam....dacht dan kan ik 1 van m'n homies opzoeken een keer voor el cheapo, maar ik betaal voor deze enkele reis meer dan voor een retourtje!

kan iemand een route verzinnen die wel goedkoper is of hebben ze deze bug al gefixed bij de NS?
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:02:56 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_72105753
Het voorbeeld wijkt af van wat jij probeert. Maastricht Randwyck ligt namelijk verder van Rotterdam vandaan dan het beginpunt Maastricht, terwijl Beukenlaan dichter bij Rotterdam ligt dan Eindhoven.

Probeer hetzelfde geintje eens met: van Ehv Beukenlaan / naar Eindhoven / via Rotterdam?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_72105810
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:02 schreef JDude het volgende:
In het voorbeeld ligt Maastricht Randwyck verder van Rotterdam vandaan dan het beginpunt Maastricht.

Probeer hetzelfde geintje eens met van: Ehv Beukenlaan, naar Eindhoven, via Rotterdam?

volgens mij hebben ze het echt gefixed want met die 'via methode' krijg ik 26,50 en met de normale methode maar 16,10 als ik Eindhoven-Rotterdam doe.

oh wacht, sry ik lees niet goed, beukenln. en eindhoven centraal omdraaien, ik probeer het even.

wist niet dat dat ook 1 van de criteria was
pi_72105831
pi_72105866
Nee ik heb geprobeerd de 2 stations (vertrek/aankomst) om te draaien maar nogsteeds werkt het niet met Eindhoven-Rotterdam.
pi_72105879
de normale methode moet wel een retourtje zijn en de via methode een enkeltje he.

heb je daar wel rekening mee gehouden?
pi_72105919
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:09 schreef Salatrel het volgende:
de normale methode moet wel een retourtje zijn en de via methode een enkeltje he.

heb je daar wel rekening mee gehouden?

ook, op de website geeft de NS zowel 'enkeltje' als retourtje prijzen. (bij 'plan uw reis')

of werkt de truuk alleen bij de ticketautomaten op het station?
pi_72105922
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Darkangle op 24-08-2009 10:12:06 ]
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_72105957
Je maakt de verkeerde vergelijking. Je moet een retourtje Ehv-Rtd (29,30 euro) vergelijken met een enkeltje Beukenlaan-Eindhoven via Rotterdam (26,50 eur).
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_72105959
Goedkope pauper, ga eens geld verdienen in plaats van een eerlijk en hardwerkend vervoersbedrijf op te lichten.
Cool story, Hansel.
pi_72105995
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:12 schreef Treinkopper het volgende:
Je maakt de verkeerde vergelijking. Je moet een retourtje Ehv-Rtd (29,30 euro) vergelijken met een enkeltje Beukenlaan-Eindhoven via Rotterdam (26,50 eur).

oh ja je hebt gelijk, scheelt toch bijna 3 G's
pi_72106002
Het prijsvoordeel zal overigens teniet worden gedaan door de extra reistijd.

Voor Beukenlaan-Rotterdam-Eindhoven moet je natuurlijk in Eindhoven wel een stoptrein pakken, want als je in Eindhoven in de intercity naar Rotterdam stapt, reis je het eerste stukje zwart .
pi_72106050
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:15 schreef Treinkopper het volgende:
Het prijsvoordeel zal overigens teniet worden gedaan door de extra reistijd.

Voor Beukenlaan-Rotterdam-Eindhoven moet je natuurlijk in Eindhoven wel een stoptrein pakken, want als je in Eindhoven in de intercity naar Rotterdam stapt, reis je het eerste stukje zwart .
hoezo? Je kunt toch gewoon zeggen da tje bent overgestapt, omdat dat sneller is?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator maandag 24 augustus 2009 @ 10:17:36 #14
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_72106073
Van Den Haag naar Voorburg via Sittard is idd goedkoper. Normaal zo'n 40 euro, nu 34.
Met als extra bonus dat je naar Den Haag kunt en daar de intercity richting Venlo kunt nemen en zo dat hoeren-Utrecht Centraal kunt vermijden, waar contstant vertragingen zijn
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72106107
voor 3 euro kun je toch een mooie broodje kebab halen
pi_72106128
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:17 schreef Marco001 het volgende:

[..]

hoezo? Je kunt toch gewoon zeggen da tje bent overgestapt, omdat dat sneller is?
Als je op ns.nl Ehv Beukenlaan-Rotterdam opzoekt, kom je geen enkel reisadvies tegen dat via Eindhoven gaat. Je zult je reis dus óf daadwerkelijk op Beukenlaan moeten beginnen, of op Eindhoven een stoptrein pakken en hopen dat de eerste paar honderd meter niet wordt gecontroleerd . Als je met je kaartje Beukenlaan-Rotterdam wordt gecontroleerd in de intercity dan zou de conducteur (mits wakker genoeg) moeilijk kunnen gaan doen.
pi_72106150
mischien een domme vraag dit, maar heb een manier bedacht waarop het nog cheaper kan, moet je lezen:

Vertrek: eindhoven centraal.
aankomst: Rotterdam centraal
via: eindhoven beukenln.

enkele reis.

mag ik dan van EHV centraal naar rotterdam en dan terug naar ehv beukenlaan en daar uitstappen?
stel ik wordt niet gecontroleerd de 1ste keer maar op de terugweg van rotterdam naar beukenlaan?

waar ik op doel is, moet ik m'n route per se in het traject ehv centr. -> beukenln. -> rotterdam volgen of mag ik husselen zoals boven in m'n voorbeeld?
pi_72106191
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:21 schreef voetballeh het volgende:
mischien een domme vraag dit, maar heb een manier bedacht waarop het nog cheaper kan, moet je lezen:

enkele reis.

mag ik dan van EHV centraal naar rotterdam en dan terug naar ehv beukenlaan en daar uitstappen?
stel ik wordt niet gecontroleerd de 1ste keer maar op de terugweg van rotterdam naar beukenlaan?

waar ik op doel is, moet ik m'n route per se in het traject ehv centr. -> beukenln. -> rotterdam volgen of mag ik husselen zoals boven in m'n voorbeeld?
Nee, dit gaat niet werken. Ehv - Beukenlaan - Rtd is namelijk gewoon één traject in die volgorde. Je kunt dus niet met een enkeltje heen én terug.
pi_72106196
Je moet de route gewoon volgen zoals die is gegeven.
Cool story, Hansel.
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:31:52 #21
132737 Urticaria
Dat wordt krabben.
pi_72106335
Oplossing voor TS:

Enkeltje Eindhoven-Geldrop via Rotterdam. 27,00, dus toch nog 2,30 bespaard !
pi_72111236
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:21 schreef voetballeh het volgende:

enkele reis.

Dat is inderdaad wel een domme vraag ja, wat snap je niet aan het woordje 'via'.
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:18:29 #23
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_72114238
Werkt wel hoor:

Even een voorbeeldje:

van Nijmegen Centraal naar Den Haag Centraal -> ¤ 34,90 (retour 2e klas voltarief)

van Nijmegen Centraal naar Nijmegen Dukenburg via Den Haag Centraal -> ¤ 30,90 (enkeltje 2e klas voltarief)

Bespaart je dus maar liefst ¤4

[ Bericht 0% gewijzigd door Dayshine op 24-08-2009 16:24:16 ]
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_72115668
die prijzen zijn eigenlijk schandalig.

als je met een auto'tje gaat dat 1 op 20 doet dan ben je al goedkoper uit en je hebt geen last van vieze mensen in de trein.
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:24:25 #25
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_72116163
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:05 schreef voetballeh het volgende:
die prijzen zijn eigenlijk schandalig.

als je met een auto'tje gaat dat 1 op 20 doet dan ben je al goedkoper uit en je hebt geen last van vieze mensen in de trein.
Opgelost.
Slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')