NEE! Ik heb hier een oude versterkertje die ik kaal geschuurd hebt, daar ben ik begonnen met 80, je schuurt de houtstructuur helemaal kapot! pas op, gewoon 120 aanhouden, een urenlang doorschuren. Hoe langer je schuurt, hoe beter de resultaat!quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:06 schreef SP het volgende:
Hoe grof is je schuurpapier? ik zou met p80 o.i.d. beginnen.
welnee, als je met 80 begint en dan steeds een wat fijnere korrel neemt gaat het prima.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:33 schreef rishi120 het volgende:
[..]
NEE! Ik heb hier een oude versterkertje die ik kaal geschuurd hebt, daar ben ik begonnen met 80, je schuurt de houtstructuur helemaal kapot! pas op, gewoon 120 aanhouden, een urenlang doorschuren. Hoe langer je schuurt, hoe beter de resultaat!
rishi
Urenlang? Voor zo'n klein kastje?quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:33 schreef rishi120 het volgende:
een urenlang doorschuren. Hoe langer je schuurt, hoe beter de resultaat!
Logen is erg duur, reken op 60 tot 100 euro.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:34 schreef klusfoobje het volgende:
Ik zou dat kastje lekker wegbrengen en laten logen. Dta is ene chemische methode waarbij het in ene bad word gelegd met Loog en na een tijdje is het hout COMPLEET schoon en kaal.[/b]
Stukken makkelijker en geeft een veell beter resultaat. na het logen misschien even met de handje heel licht opschuren en klaar...
Als ik 60-100 euro voor dit kastje kwijt zou zijn voor logen, dan zou ik dat met liefde betalen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:44 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Logen is erg duur, reken op 60 tot 100 euro.
Heb ik wel vaker gehoord van mensen, maar waar kun je dat laten doen? En wat zijn de kosten ervan?quote:
Ik wil een vijftal stoelen laten logen, maar wil eerst eens weten wat dit geintje kost voor ik me erop ga storten... toch maar eens offertes aanvragen denk ik...quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:04 schreef klusfoobje het volgende:
Stralen is volgen smij echt geen oplossing voor iets als dit.
Logen is ene betere oplossing om de simpele reden dat vloeistof echt in elk hoekje komt.
vriend van me heeft een tijdje terug een complete eikenhouten keuken laten logen (deurtjes etc.) en die was geloof ik iets van 150 euro kwijt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:13 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik wil een vijftal stoelen laten logen, maar wil eerst eens weten wat dit geintje kost voor ik me erop ga storten... toch maar eens offertes aanvragen denk ik...
Allemaal hoekjes en kiertjes schuren lijkt me niet echt haalbaar met de hand.
Helemaal mee eens en daar wil aan toevoegen dat het kopen van duur schuurpapier in 99% van de gevallen absoluut de investering waard is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:26 schreef JurriaanK het volgende:
Weet je wat ze weggen van schuurpapier:
je moet het gebruiken alsof het van iemand anders is
Kortom: niet te lang doorgaan met volgelopen schuurpapier.
klopt en is logisch. Je laat houtwerk op een intensieve manier in contact komen met een vloeistof. Dan gaan alle porieen van het hout openstaan. Als je dan je hand erover heen haallt voel je de vezels van het hout.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:26 schreef JurriaanK het volgende:
Weet je wat ze weggen van schuurpapier:
je moet het gebruiken alsof het van iemand anders is
Kortom: niet te lang doorgaan met volgelopen schuurpapier.
Je zou trouwens ook, op een vergeten hoekje van de kast, eens kunnen kijken of verfafbeit werkt. Apropos logen: ik zou bij zo'n loogbedrijf zeker eerst langsgaan en ook even vragen of ze iets van eiken kunnen laten zien dat uit het loogbad komt. Ik herinner me dat een grenen kast behoorlijk geschuurd moest worden toen hij uit het loogbad kwam.
?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:30 schreef jelka het volgende:
tutelielutelie , zal ik je eens een lesje geven in september ???
Ik dacht laat maar gaanquote:
Ik snap hem! Mijn Belgische vriendinneke heeft ook n account aangemaakt en die is haar kasten aan het schuren en verven.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:30 schreef jelka het volgende:
tutelielutelie , zal ik je eens een lesje geven in september ???
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik snap hem! Mijn Belgische vriendinneke heeft ook n account aangemaakt en die is haar kasten aan het schuren en verven.
quote:
De wisselkoers Nederlandse euro's tegenover Belgische euro's is momenteel heel gunstig hoorde ikquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
jaaaa ..tien cent dan wel hé voor euro's moeten we eerst weer hard sparen
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:59 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
De wisselkoers Nederlandse euro's tegenover Belgische euro's is momenteel heel gunstig hoorde ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |