abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:22:22 #51
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_72107560
Wat een toestand !
"Chaos is het woord voor een orde die we niet begrijpen"
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:27:40 #52
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_72107700
Het wordt steeds meer een losgeslagen teringbende op die feestjes lijkt wel.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:30:21 #53
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72107773
Vooral omdat op bepaalde vrij toegankelijke websites (na registratie) al ruim 2 weken werd gesproken over een op hande zijnde rel gedurende dit feest.
Nee, dit verdiende geen schoonheidsprijs.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:34:06 #54
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_72107870
Goed verhaal

Typisch een gezellige avondje uit!

Jammer dat ik er niet bij kon zijn dit jaar
pi_72107957
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:51 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Doe eens normaal zeg.
Schijnbaar is dat in Nederland nodig omdat men in uniform meteen belaagd wordt. Door al die "helden".
Politiemannen in burger die hun wapens legen zorgen nogal voor verwarring. Je weet in eerste instantie echt niet of je hier te maken hebt met een kale agressieveling die wil schieten, of met een agent die zijn eigen hachje wil redden.
pi_72108121
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:37 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Politiemannen in burger die hun wapens legen zorgen nogal voor verwarring. Je weet in eerste instantie echt niet of je hier te maken hebt met een kale agressieveling die wil schieten, of met een agent die zijn eigen hachje wil redden.
Ja ze begonnen uit het niets te schieten he.

Aannames aannames aannames...
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:46:51 #57
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_72108177
Verbaast me dat in alle topics hierover het zolang duurt voordat mensen de politie de schuld geven. Meestal doet een of andere klapjosti dat de eerste post al.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:59:42 #58
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_72108465
tvp
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:17:08 #59
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_72108825
wat me eigenlijk verbaasd is dat er gelijk op het begin van het feest duidelijk is dat en de controle weg is (hekken zijn doorgebroken) en dat de sfeer al duidelijk grimmig is, en dat het dan zo uit de hand kan lopen.
Dat soort signalen zijn toch heel duidelijk, lijkt mij dat er hier veel beter opgetreden had moeten zijn, en meer met "non-lethal" wapens, het festival had bijvoorbeeld veel eerder gestopt kunnen worden, waarna met waterkanonnen evt. massas mensen verdreven hadden kunnen worden, echt niet dat mensen die zeikesnat gespoten zijn nog willen rellen.
Ik denk dat hier echt geen doden waren gevallen als er beter opgetreden was.
pi_72108966
quote:
waarna met waterkanonnen evt. massas mensen verdreven hadden kunnen worden, echt niet dat mensen die zeikesnat gespoten zijn nog willen rellen.
Die staan lijkt mij niet standaard paraat bij zoiets.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72109055
tvp, beveiliging was dus gewoon onder de maat...
I'm not the man you think I am!
pi_72109119
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:18 schreef VonHinten het volgende:
Een gratis openlucht dancefeest in Rotterdam, te veel mensen toelaten en ze dan de mensen niet fouilleren Dat is zo FAIL dat het bijna geniaal is.
hoek van holland
looooooooooooooooool lol
pi_72109303
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:32 schreef MrKawada het volgende:

[..]

hoek van holland
Das gemeente Rotterdam hé
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:42:13 #64
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_72109306
http://www.dag.nl/binnenl(...)e-in-het-nauw-303801
onderaan filmpje van hoe agenten in het nauw worden gedreven en vervolgens de viptent wordt afgebroken door de menigte
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:44:14 #65
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_72109362
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:24 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die staan lijkt mij niet standaard paraat bij zoiets.
Er zijn er 6 in Nederland, Rotterdam heeft er als het goed is altijd 2 paraat, lijkt me dat die binnen een uur minstens daar hadden moeten kunnen zijn, zeker bij dit soort grote dingen kan je best weten dat er iets mis gaat en zorg je voor extra stand-by mensen.
pi_72109450
Op dat filmpje roepen ze Rotterdam hooligans. Is dat dan de Ajax aanhang die dat roept en wil matten? Ik ben niet zo thuis in dat soort aangelegenheden.
pi_72109479
Dat stuk over de treinreis, tering. Wat een fucking tuig loopt er toch rond in Nederland.
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:54:10 #68
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72109545
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:48 schreef FicoF het volgende:
Op dat filmpje roepen ze Rotterdam hooligans. Is dat dan de Ajax aanhang die dat roept en wil matten? Ik ben niet zo thuis in dat soort aangelegenheden.
Je denkt dat een Ajax-aanhang naar een doorgesnoven dance-feest aan de rand van Rotterdam gaat om daar de confrontatie aan te gaan met locals?
Nee, dit zijn gewoon Rotterdamse jongelui waarbij een deel vast en zeker een voetbalachtergrond heeft en de overige jeugd die een soort natuurlijke afkeer heeft tegen Ajax, de politie/justitie en de wet of gewoon meeloopt met de menigte.

Strijdkreet in ieder geval die geregeld vanuit de harde kernen van Feyenoord worden geroepen wanneer ze gaan of willen rellen, maar inmiddels zo bekend dat het een ingeburgerd iets is wat snel wordt overgenomen in de regio.
pi_72109789
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:54 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Je denkt dat een Ajax-aanhang naar een doorgesnoven dance-feest aan de rand van Rotterdam gaat om daar de confrontatie aan te gaan met locals?
Nee, dit zijn gewoon Rotterdamse jongelui waarbij een deel vast en zeker een voetbalachtergrond heeft en de overige jeugd die een soort natuurlijke afkeer heeft tegen Ajax, de politie/justitie en de wet of gewoon meeloopt met de menigte.

Strijdkreet in ieder geval die geregeld vanuit de harde kernen van Feyenoord worden geroepen wanneer ze gaan of willen rellen, maar inmiddels zo bekend dat het een ingeburgerd iets is wat snel wordt overgenomen in de regio.
Volgens ooggetuigen die ik ken waren er wel degelijk ajax hooligans. Ook uit het volgende blijkt dat...
(condoleance register Robby)

Bij het strandfeest Sunset Grooves is zaterdagnacht de 19-jarige Rotterdammer Robby van der Leeden omgekomen. Volgens bezoekers is het feest vergald door aanhangers van Feyenoord en Ajax.

Enkele uren na aanvang kwam het feest door middel van schotenwisselingen ruw ten einde en ontaardde in een complete chaos. Onbekend is nog of het slachtoffer door politiekogels of door schoten van bezoekers om het leven is gebracht.
De politie heeft na de schermutselingen geen enkele arrestatie verricht, zo maakte justitie in Rotterdam gisteren bekend. De drie man die vastzaten, waren al voor de chaos aangehouden. Naast het slachtoffer zijn zes mannen in het ziekenhuis beland. Drie van hen mochten gisteren weer naar huis. Op het feest werd op grote schaal illegale drank en drugs gebruikt, zo zeggen ooggetuigen.
Volgens Jack van der Does, een hartsvriend van het slachtoffer, was Robby weliswaar een groot fan van Feyenoord maar behoorde hij niet tot de harde kern. „Hooligan ben je niet zomaar”, laat hij weten.
Jack was zelf ook op het feest aanwezig. Hij zegt niet te weten wat er precies is gebeurd. „Er was een vechtpartij. Daarbij zijn schoten gelost. Robby is daarbij geraakt. Een andere vriend is door de politie in zijn been geschoten”, is het enige dat hij over het drama kwijt wil.
Jack en zijn vrienden willen een stille tocht houden voor hun overleden maat. Ook hopen ze op een minuut stilte bij de eerstvolgende wedstrijd van Feyenoord. „Robby en ik waren dag en nacht bij elkaar. Het was een drukke jongen met wie je veel lol kon hebben.”
„De rellen ontstonden doordat een grote groep Feyenoordhooligans met een groep Ajaxsupporters op de vuist ging”, zegt getuige Dick van Duijn. Feestganger Emile Serruys vult aan: „Er werd op nog geen vijf meter bij mij vandaan geschoten.
De politie tegen de vandalen. Je zag mensen met een honkbalknuppel voorbijlopen.”
Sunset Grooves-organisator Klaas Rohde van evenementenbureau Tridee wist dat er hooligans aankwamen: „Maar je kunt moeilijk het hele feest afgelasten.”
BF2: Diamond3d
pi_72109850
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:17 schreef terror623 het volgende:
wat me eigenlijk verbaasd is dat er gelijk op het begin van het feest duidelijk is dat en de controle weg is (hekken zijn doorgebroken) en dat de sfeer al duidelijk grimmig is, en dat het dan zo uit de hand kan lopen.
Dat soort signalen zijn toch heel duidelijk, lijkt mij dat er hier veel beter opgetreden had moeten zijn, en meer met "non-lethal" wapens, het festival had bijvoorbeeld veel eerder gestopt kunnen worden, waarna met waterkanonnen evt. massas mensen verdreven hadden kunnen worden, echt niet dat mensen die zeikesnat gespoten zijn nog willen rellen.
Tja en als er dan wel een peleton ME bij de ingang staat met paarden, waterkanonnen en ga zo maar door dan krijgen we weer het commentaar dat we in een politiestaat leven... Het is gewoon nooit goed wat dit betreft, dit soort dingen zijn ook bijna niet tegen te houden!
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:11:08 #71
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72109869
quote:

[..]

Helemaal mee eens, dit denk ik dus ook en dit is ook wat ik uit de filmpjes opmaak.

Er zullen best een paar figuren (hooligans?) zijn geweest die misschien het vuurtje hebben opgestookt. Maar voor de rest waren dit gewoon losgeslagen jongeren die hun kans schoon zagen om even lekker onder invloed los te gaan op de politie.
pi_72110367
quote:

[..]

Nou ik schat hun niveau niet zo hoog in dus het zou me niets verbazen. Daarbij dacht ik altijd dat hooligan een negatief woord was, maar blijkbaar associëren ze zich daar graag mee?

In het vervolg moet de politie gewoon meteen gericht schieten op iedereen die beweert dat ie een hooligan is. Knapt de wereld een stuk van op.
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:37:32 #73
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_72110408
Fuck sakes!

Zit hier veilig, hoog en droog in het Oosten!
Dan maar "boer" zijn.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_72110574
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:37 schreef Daywalk3r het volgende:
Fuck sakes!

Zit hier veilig, hoog en droog in het Oosten!
Dan maar "boer" zijn.
bij ons is een keer iemand geduwd op een schuurfeest Daar is weken over gepraat.
pi_72110716
Rotterdammers.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')