abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:19:28 #1
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_72091489
Om een of andere reden is het me nog niet gelukt om arbeitsfreude aan het schrijven van raporten verslagen en logs/ journals te beleven.

Zijn er mensen die wel van schrijven kunnen geniet? En hoe doen jullie dat dan?

Vergeleken met andere studiebezigheden. Zoals dingen uitzoeken, experimenten bedenken en uit voeren en de (mooie) resultaten Presenteren. Krijg ik wel een "kick" van. Maar dat heb ik nog nooit met schrijven ervaren.

Om het heel cru te zeggen haal ik meer voldoening uit een "stom klusje" zoals pipetdoosjes vullen dan elke form van schrijven die met werk / studie te maken heeft. (mailtjes gaan nog wel)

Ik hoop dat ik er snel achter kom. want ik heb nog aardig wat schrijfwerk voor de boeg.

[ Bericht 2% gewijzigd door kless op 22-08-2009 14:36:16 ]
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  Moderator zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:26:30 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72091636
Ik geniet er van omdat ik ontzettend goed kan praten/schrijven. Ik verdiep mezelf dan ook in mijn laptop en probeer het zo leuk en zo goed onder woorden te brengen...

Ik bedenk me altijd op de plek waar het dan gebeurd, zoals mijn stageverslag. Ik bedenk dan dat ik weer op mijn stage ben en haal momenten voor de geest.

Moeilijk uit te leggen misschien...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:31:17 #3
41885 kless
pi_72091720
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:26 schreef Renesite het volgende:
Ik geniet er van omdat ik ontzettend goed kan praten/schrijven. Ik verdiep mezelf dan ook in mijn laptop en probeer het zo leuk en zo goed onder woorden te brengen...

Ik bedenk me altijd op de plek waar het dan gebeurd, zoals mijn stageverslag. Ik bedenk dan dat ik weer op mijn stage ben en haal momenten voor de geest.

Daar gaat het al mis. Schrijven is niet niet een van mijn sterkste kanten. Dat Ik moet me verdiepen in alles wat ik gevonden heb en dat in een goed verhaal neer te zetten is logisch. Maar dat is al eerder gebeurt met presenteren. Het zijn ook wetenschappelijke dingen die via een strak format inelkaar moeten worden gezet.

Maar misschien helpt het wel om dat eureka momentje bij het slagen van een proef met gewenste resultaten in gedachte te houden bij het rapporteren.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  PR/Manusje van alles zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:35:19 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72091799
Beits haal je bij de bouwmarkt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:37:57 #5
41885 kless
pi_72091837
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Beits haal je bij de bouwmarkt.
Ja, ook ik heb last van de engelse ziekte.
In sp heb ik het al aangepast.
Maar inhoudelijk nog iets te melden?

[ Bericht 10% gewijzigd door kless op 22-08-2009 14:46:18 ]
iGEM
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:42:43 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72091908
Dit is echt een superlelijke fout in de TT
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:45:56 #7
41885 kless
pi_72091959
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:42 schreef Falco het volgende:
Dit is echt een superlelijke fout in de TT
In sp heb ik het al aangepast.
Maar inhoudelijk nog iets te melden?
iGEM
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:48:52 #8
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_72092006
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:19 schreef kless het volgende:
Om een of andere reden is het me nog niet gelukt om arbeitsfreude aan het schrijven van raporten verslagen en logs/ journals te beleven.
Mij ook niet, ik kan je dus niet helpen
Ik wacht met smart op tips
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_72092505
1. Je niet aan de regels houden en schrijven wat je zelf een beetje wilt en wat je wel interesseert.
Uiteraard krijg je gemekker van de prof. Maar omdat je werk dusdanig anders is dan de andere 400 die allemaal op elkaar lijken, én omdat je toch echt wel je best gedaan hebt er wat van te maken krijg je er vaak nog een goed cijfer voor.

Uiteraard moet je wel babbelvaardig zijn om je werk uit te leggen voor de prof. als hij je komt vragen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72093317
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:26 schreef Renesite het volgende:

Zo goed kan je niet schrijven hoor
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:37:35 #11
41885 kless
pi_72093822
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:18 schreef sitting_elfling het volgende:
1. Je niet aan de regels houden en schrijven wat je zelf een beetje wilt en wat je wel interesseert.
Uiteraard krijg je gemekker van de prof. Maar omdat je werk dusdanig anders is dan de andere 400 die allemaal op elkaar lijken, én omdat je toch echt wel je best gedaan hebt er wat van te maken krijg je er vaak nog een goed cijfer voor.

Uiteraard moet je wel babbelvaardig zijn om je werk uit te leggen voor de prof. als hij je komt vragen.
Ik heb het even laten bezinken. Dergelijke opdrachten heb ik eigenlijk alleen bij èèn vak gehad. Waarbij je de vrijheid moet nemen in een schrijf opdracht. (facutleit der letteren)
Waar ik nu mee bezig ben is "je best doen" geen argument is voor geen goed cijfer. Babbelvaardigheid is niet relevant. Uit het verslag blijkt wel of je het begrepen hebt of niet. ( Facuteit natuur en wiskunde)
iGEM
pi_72095291
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 16:37 schreef kless het volgende:

[..]

Ik heb het even laten bezinken. Dergelijke opdrachten heb ik eigenlijk alleen bij èèn vak gehad. Waarbij je de vrijheid moet nemen in een schrijf opdracht. (facutleit der letteren)
Waar ik nu mee bezig ben is "je best doen" geen argument is voor geen goed cijfer. Babbelvaardigheid is niet relevant. Uit het verslag blijkt wel of je het begrepen hebt of niet. ( Facuteit natuur en wiskunde)
Met je best doen bedoelde ik eigenlijk meer iets in de trent van, dat de prof. kan zien dat je er ook echt tijd in hebt zitten. Tuurlijk zegt in de meeste gevallen veel tijd niet dat je een goed cijfer zal krijgen, maar als het vaak een andere uitwerking betreft dan de algemene en je legt dat gewoon op een goede manier uit, dus dat hij kan zien dat je op die andere manier er tijd in hebt gestoken, je bij ons op de uni wel een goed cijfer krijgt.

Maarja, ik heb ook niet zo heel veel moeite met het schrijven van (engelse)essay/artikelen/scripties/verslagen. Ik heb gelukkig nooit veel in het Nederlands hoeven doen
Zolang het maar een interessant ow is, is het geen probleem. (al blijft het vaak tot 02.00/03.00 in de ochtend ploeteren om het werkje af te krijgen en dan diezelfde ochtend het in te leveren, maar dat komt domweg omdat ik niet snel tevreden ben )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')