abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72088639
Hey,

op zoek naar wat achtergrondinformatie over de intifada's, kwam ik dit tegen:

Al durah

Dit is een filmpje van 13 minuten over Mohammed al-Durrah, een jongen die met zijn vader in een kruisvuur kwam te liggen tijdens de 2e intifada. De beelden die de wereld over gingen werden vooral gemaakt door Talal Abu Rahma, een Palestijnse cameraman die voor France 2 werkte. Het filmpje wat ik hier aanhaal zet serieuze vraagtekens bij hoe authentiek deze beelden zijn, en wat er nou precies met de jongen gebeurd is.

Mijn vraag is eigenlijk: hoe geloofwaardig vinden jullie dit filmpje, en hoe waarschijnlijk achten jullie het scenario dat het hier wellichts zelfs om een Palestijnse mediastunt ging? Hoe ver gaat men in dit soort conflicten om dit soort verdraaiïngen de wereld in te helpen en zijn daar meer voorbeelden van?

Laat ik even voorop stellen dat ik geen uitgesproken mening heb over het Israël-Palestina probleem, dat ik niet uitgesproken "pro-Israël" of "pro-Palestina" ben, en dat ik slechts een in mijn ogen opmerkelijk voorval op een zo neutraal mogelijke manier wil beoordelen. Het filmpje kaart in mijn ogen een paar overtuigende punten aan.

Dit soort discussies hebben nogal es de neiging om uit te lopen op een hysterische scheldkannonade, en dat mag wat mij betreft achterwege blijven
pi_72088848
Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat na onderzoek is gebleken dat het erg waarschijnlijk is dat de beste jongen door een Palestijnse kogel is gedood.

Om op je vraag terug te komen. Daar zijn talloze voorbeelden van: Palestijnen die 'lijken' dragen, toevallig een camera passerend. Alleen blijken later dat de beste mensen nog leven en elke keer een zelfde rondje doen. Dan kom je al snel tot een hoog dodental ja.

Youtube maar op: 'pallywood'.
pi_72089182
Tuurlijk is het propaganda.
Net zo goed als dat het tegenbewijs ook zwaar gemanipuleerd kan, en waarschijnlijk zal zijn.

Waarom maakte Talal het take two gebaar tijdens de opname?
Of was het iemand anders z'n hand die het victory of peace symbool maakte?

Waarom staat iedereen zo relaxed terwijl er geschoten word?
Misschien is het geluid er bij gemonteerd?

Zo kan je nog wel even door gaan.

Oorlogen worden nou eenmaal niet alleen met kogels uitgevochten.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:55:43 #4
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_72090024
Dat elke mogelijkheid wordt aangegrepen om als propaganda te gebruiken, is een feit. En niet alleen door de Palestijnen. Daarbij zijn meesten het er over eens dat de desbetreffende beelden authentiek zijn. En als laatst, de gruweldaden van Israël gaan een stuk verder dan wat je op dat filmpje ziet.
pi_72091201
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:55 schreef GoeRoe86 het volgende:
Dat elke mogelijkheid wordt aangegrepen om als propaganda te gebruiken, is een feit. En niet alleen door de Palestijnen. Daarbij zijn meesten het er over eens dat de desbetreffende beelden authentiek zijn. En als laatst, de gruweldaden van Israël gaan een stuk verder dan wat je op dat filmpje ziet.
zover ik weet zijn de beelden echt maar kwamen de kogels van de palastijnen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72097189
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zover ik weet zijn de beelden echt maar kwamen de kogels van de palastijnen
Dat is wat er door bepaalde lieden gezegd wordt, echter is dat nimmer zwart op wit bewezen. (Evengoed propaganda dus, vooralsnog).
Allah Al Watan Al Malik
pi_72098697
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is wat er door bepaalde lieden gezegd wordt, echter is dat nimmer zwart op wit bewezen. (Evengoed propaganda dus, vooralsnog).
Nou, in dat filmpje wordt dat in mijn ogen juist wel heel aannemelijk gemaakt Ik weet niet wat je precies onder "zwart op wit bewijzen" verstaat, maar wat vind jij van hun argumentatie?
pi_72098800
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nou, in dat filmpje wordt dat in mijn ogen juist wel heel aannemelijk gemaakt Ik weet niet wat je precies onder "zwart op wit bewijzen" verstaat, maar wat vind jij van hun argumentatie?
De argumentatie doet mij denken aan de argumentatie die gebruikt werd om de aanslagen op de Twin Towers te verklaren. (Je weet wel, de zogenaamde van te voren neergelegde explosieven).
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:44:12 #9
66825 Reya
Fier Wallon
pi_72099879
Dat lijkt me geen juiste vergelijking; bij de Twin Towers is het bewijs voor de meest courante uitleg overduidelijk, aangezien nog steeds overal op internet te zien is hoe de betreffende vliegtuigen de betreffende torens raakten. In dit geval is echter enkel te zien hoe twee mensen schuilen, en daarna dat de jongen blijkbaar is overleden. Nergens is uberhaupt te zien dat hij door een kogel wordt geraakt. Twijfel is in dit geval op zijn minst een wat gerechtvaardigder standpunt dan in het geval van de Twin Towers.

Maakt het verder veel uit? Weinig, in mijn ogen, want het is enkel een voetnoot in een hele serie gruwelijkheden waarbij geen enkele betrokken partij zijn handen kan wassen in onschuld.
pi_72100023
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:44 schreef Reya het volgende:
...

Maakt het verder veel uit? Weinig, in mijn ogen, want het is enkel een voetnoot in een hele serie gruwelijkheden waarbij geen enkele betrokken partij zijn handen kan wassen in onschuld.
Dat dus, ten eerste. Het arme joch is en blijft dood en die familie zit ermee.

Maar ja, ik vind uiteindelijk dat het wel degelijk uitmaakt waar de kogel uiteindelijk vandaan is gekomen, zuiver omdat het arme kind gebruikt is als propaganda-materiaal door beide (of beter: alle) zijden. Daarnaast denk ik dat de schuldige(n) op zijn minst benoemd moeten worden om eventueel straf te kunnen krijgen.

Bottom line is dan ook nog dat ik beide zijden er zonder meer voor aanzie om een kind neer te knallen en dat dan ook nog "rechtvaardigen"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_72102426
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat dus, ten eerste. Het arme joch is en blijft dood en die familie zit ermee.
Is daar bewijs voor? Als ik het filmpje goed heb begrepen, is er bijvoorbeeld geen lijkschouwing gepleegd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_72102538
Als eerste is het verschrikkelijk als er doden vallen, zeker als het om een kind gaat.

Het is bekend Islamieten alle misdaden rechtvaardingen in naam van allah, zelfs misdaden tegen hun eigen volk en kinderen. Zie hier het bewijs, deze palastijnen handelen in naam van allah , ziek gewoon.

Hamas die in haar Handvest, in artikel 7, heeft staan:
"De dag de Oordeels komt niet totdat moslims alle Joden ter dood hebben gebracht."
"In naam van God de Almachtige en de Barmhartige. U, moslim, bent het beste volk dat uit de
mensheid is voorgekomen. Israël zal voortbestaan totdat u het vernietigt. Onze strijd tegen de Joden is
immens, een stap die tot grotere stappen leidt. Onze organisatie is slechts één legereenheid, die door
vele eenheden uit de grote Arabische en Islamitische wereld wordt ondersteund, totdat de vijand is
vernietigd en Gods overwinning zegeviert."

WEG MET DE ISLAM UIT NEDERLAND!!!

[ Bericht 79% gewijzigd door bassnl777 op 24-08-2009 02:28:04 ]
Een dubbelpasoort wordt u niet ontnomen, maar ga toch terug naar de zandbak van je voorvaderen
pi_72105729
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De argumentatie doet mij denken aan de argumentatie die gebruikt werd om de aanslagen op de Twin Towers te verklaren. (Je weet wel, de zogenaamde van te voren neergelegde explosieven).
Nee, daar moest ik niet echt aan denken, kun je dat uitleggen?
pi_72105768
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:44 schreef Reya het volgende:
Natuurlijk. Waar ik vooral in geinteresseerd ben is hoe de media wordt gebruikt om dit soort conflicten in het midden oosten te verslaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')