Dankzij dat debiele "Ik kies bewust" logo gaan fabrikanten allerlei fratsen uithalen om dat logo maar te mogen plaatsen.
1 van de criteria is namelijk dat er minder vet en/of suiker in mag zitten dan in een vergelijkbaar product.
Wat krijgen we dus Spa die in 9 van de 10 drankjes suiker èn zoetstof proppen en ik wil géén zoetstof, dat is klerebende en enorm slecht voor je bloedsuikerspiegel. Als je dan zo nodig frisdrank wil neem het dan gewoon met mate en niet onbeperkt met zoetstof.
Er is dus al bijna geen Spa soort meer te krijgen zonder zoetstof omdat ze zo graag dat "Ik kies bewust" logo willen dragen. Ook zit er tegenwoordig al zoetstof in de fritessaus om dat logo te mogen dragen (terwijl fritessaus dat sowieso al mag omdat het veel minder vet is dan mayonaise).
Nog even buiten het feit dat men goud geld betaalt om dat logo te mogen plaatsen
Kort en bondig: Tief op met die kutzoetstoffen in al het eten en drinken!
Ik kies bewust niet voor "Ik kies bewust" producten.

Zoetstoffen

Frisdrank met suiker èn zoetstoffen

(dat zou net zoiets zijn als benzine met lood en loodvervanger, of een condoom met een gat maar wel met zaaddodend middel).
Ik heb nog wel een subklacht: Water uit een flesje is ook "Ik kies bewust" en op mijn kraan staat dat logo niet, dus dat is zoeter/vetter dan water uit een flesje?
Luister naar XPLIZIT op
www.xms.nlVoor alles retro bezoek je het
Retroforum -
www.retroforum.nl