Het punt is dat door het logo veel producten veranderen die voorheen prima waren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:46 schreef Myraela het volgende:
Het slaat ook nergens op, genoeg dingen zonder dat logo die beter/ evengoed zijn.
Nee.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:47 schreef Ploertendoder het volgende:
Komt er ook een ik post bewust logo?
Eh jaquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:47 schreef jordeeeh het volgende:
Maar zijn er serieus mensen die op dat logootje letten?
Jij vuige, vuige ......quote:
Hier had wel mooi een 'TS is een tyfusmongool'-logo op geplakt kunnen wordenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:47 schreef Ploertendoder het volgende:
Komt er ook een ik post bewust logo?
niks wel het feit dat je dit graag aan de hele wereld wil laten weten, want jij bent anders, jij kan zelf nadenkenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Wat is er nou weer alternatief aan het niet willen nuttigen van zoetstoffen
Echt?quote:
heleboel mensen (vooral walvissen) doen dat welquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Echt?![]()
Ik mag toch hopen dat je niet alleen op dat logo afgaat, wel?
Had gewoon even zin om te zeuren, daar is KLB voor volgens mijquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:52 schreef Waaghals het volgende:
[..]
niks wel het feit dat je dit graag aan de hele wereld wil laten weten, want jij bent anders, jij kan zelf nadenken
of andere mogelijkheid:
ik postte niet bewust
Volkorenbrood is dan ook gezond en lekkerquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:57 schreef TAX001 het volgende:
Mee eensch,
zelfs het volkorenbrood van de AH heeft een "ik kies bewust" logo...
Weetje wie ook niet checken welke ingrediënten er in hun eten/drinken zitten?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 02:40 schreef Siniti het volgende:
TS kijkt welke ingrediënten in zijn eten/drinken zitten?
Bel de brandweer!!!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 02:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Weetje wie ook niet checken welke ingrediënten er in hun eten/drinken zitten?
MELKKOEIEN!
Sounds like one hell of curryquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 02:47 schreef Siniti het volgende:
[..]
Bel de brandweer!!!
Trouwens vind ik dit wel weer mooi, een pakje ketchup die koste wat kost rechtzaken wilt omzeilen
[ afbeelding ]
Klopt, hoe groter de lijst met ingrediënten hoe kleiner kans dat ik het ga eten of drinken. Nu eet ik heus niet opeens biologische rietsuiker speltkoekjes want dat lijkt me niet te eten, maar als ik dan de keuze heb tussen koekjes met allerlei toevoegingen of de koekjes zelf maken met bloem, boter, suiker en zout dan maak ik ze liever zelf of ik haal het andere merk waar minder zooi in zit.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 02:40 schreef Siniti het volgende:
TS kijkt welke ingrediënten in zijn eten/drinken zitten?
quote:
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:44 schreef djkoelkast het volgende:
Ik kies bewust niet voor "Ik kies bewust" producten.Zoetstoffen
Frisdrank met suiker èn zoetstoffen
(dat zou net zoiets zijn als benzine met lood en loodvervanger, of een condoom met een gat maar wel met zaaddodend middel).
Ja, want dat logootje geeft alleen aan of het gezond is in vergelijking met vergelijkbare producten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:14 schreef Farenji het volgende:
Terechte klacht. Ik word schijtziek van die ranzige voedingscentrum-propagandaleugens.
Bij de keuringsdienst van waarde was ooit een producent van biologische appelsap, die wilde ook graag zo'n 'ik kies bewust' logo op zijn appelsap, want die was heel gezond met vezels en vitaminen en puur natuur. Bleek niet te kunnen, want de appelsap "zat niet in de juiste categorie". De enige manier om aan zo'n logo te komen was: water toevoegen, en/of extra suiker of zoetstoffen.
Zo werkt het lichaam: als je zoet proeft maak je insuline aan, dus daalt je bloedsuikerspiegel. Lang genoeg light producten nuttigen en geen producten met suiker en je krijgt hypoglycemie. Nu is dat wel weer iets waar je wat aan kunt doen, dus niet chronisch als diabetes, maar het is niet goed.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:07 schreef Dastan het volgende:
Zoetstoffen slecht voor je bloedsuikerspiegel?
Behalve dat in elk brood (en tig andere producten) van de AH transvet zit verwerkt. Zoek daar maar eens op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 02:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Volkorenbrood is dan ook gezond en lekker
Wie zegt dat ik dat doe? Ik heb geen logo nodig om bewust te kiezen. Een beetje logisch nadenken over wat gezond is en niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Echt?![]()
Ik mag toch hopen dat je niet alleen op dat logo afgaat, wel?
En met welk E-nummer worden geharde plantaardige vetten aangegeven op de verpakking? Dan zal ik er eens op lettenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:59 schreef bananablues het volgende:
[..]
Behalve dat in elk brood (en tig andere producten) van de AH transvet zit verwerkt. Zoek daar maar eens op.
Ik kies bewust zonder naar "ik kies bewust" logo's te kijken, maar naar wat erin zit.
Staat gewoon op de voedingswaardewijzer. Vet, waaronder verzadigd / trans / enkelvoudig onverzadigd / meervoudig onverzadigd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En met welk E-nummer worden geharde plantaardige vetten aangegeven op de verpakking? Dan zal ik er eens op letten
Ik bak al meer dan een half jaar mijn eigen brood, met meel wat ik bij de molen haal, ik weet precies wat er in mijn brood zitquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Staat gewoon op de voedingswaardewijzer. Vet, waaronder verzadigd / trans / enkelvoudig onverzadigd / meervoudig onverzadigd.
Maar op brood staat natuurlijk niks. Geen ingrediënten én geen voedingswaardewijzer. Vervelend.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 11:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Klopt, hoe groter de lijst met ingrediënten hoe kleiner kans dat ik het ga eten of drinken. Nu eet ik heus niet opeens biologische rietsuiker speltkoekjes want dat lijkt me niet te eten, maar als ik dan de keuze heb tussen koekjes met allerlei toevoegingen of de koekjes zelf maken met bloem, boter, suiker en zout dan maak ik ze liever zelf of ik haal het andere merk waar minder zooi in zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |