abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:12:22 #21
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_72099029
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:19 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Echt waar . Dus als je een vent ben van 1.95 en je laat je ombouwen tot vrouw dan mag je met de vrouwen meesporten. Nou lekker dan voor je tegenstanders.
Maar bij transseksuelen is de hormoonhuishouding veranderd van mannelijk naar vrouwelijk (als het tenminste zo'n Kelly-geval is).

Neemt niet weg dat je aan het uiterlijk nog altijd sporen kunt ontlenen.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_72099097
Anagram van Caster Semenya = yes a secret man
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:33:02 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_72099579
Semanya kan altijd nog in reclame's gaan schitteren:
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72100793
Misschien heeft ze wellicht als kind mannelijke hormonen geslikt? Ik neem aan dat je dan best veel mannelijke kenmerken krijgt. Qua lichaamsbouw, stem etc.

Helaas hebben we geen vergelijkkingsmateriaal (foto toen ze nog een kind was) van Caster Semenya.

Wanneer een meisje (vrouw) al vroeg begint met mannelijke hormonen te slikken kan je dan ook een Y-chromosoom krijgen?
pi_72101709
Of ze nou man of vrouw is, de IAAF heeft hier wel ontzettend geblunderd, zo'n test had natuurlijk al veel eerder moeten plaatsvinden En de manier waarop ze nu door de IAAF wordt behandeld is ook schandalig, meer dan terecht dat ze de medailleceremonie aan haar voorbij liet gaan.

Qua uiterlijk zou ik zeggen dat is een mannetje. De spiermassa valt wel mee, iig wel vaker te zien bij vrouwen op de 800m en niks wat niet trainbaar is. Stem is ook niet bijster bepalend, Maar het komt wel allemaal bij elkaar en ze maakt het zichzelf ook moeilijk. Met langer haar en een korter broekje zou er nooit zoveel aandacht zijn geweest, dan was het gewoon een Afrikaans talent met een wat mannelijke kenmerken zoals Mutola.

Maargoed, de discussie man/vrouw is wel intressant. Ze heeft sowieso een genetische voorsprong op alle andere vrouwen, maar dat heeft Usain Bolt ook op alle mannen. Mantyranta had een aandoening die tegenwoordig gelijk staat aan Epo-gebruik. Topsporters zijn juist de genetische freaks, zie Bolt en Phelps.

Feit is alleen wel dat er ooit een klasse is ingesteld voor zo ongeveer 50% van de wereldbevolking, omdat zij genetisch een grote achterstand hebben. Dan is het niet eerlijk als er iemand die voorsprong wel heeft, maar toch bij de mindere klasse mee mag doen. Transseksuelen zitten ook vast aan een hormonenkuur als ze na de puberteit van geslacht zijn gewisseld. Is het dan eerlijk als zij als enige vrouw een enorme voorsprong heeft op de rest? Nee, natuurlijk niet. Wat is dan nog het nut van de vrouwenklasse? Ik hoop het niet, maar ik denk dat zij haar wereldtitel zal moeten inleveren mocht blijken dat ze teveel afwijkt.

Het blijft vooral opmerkelijk dat dit niet normaal kan worden opgelost, maar er een schandaal aan te pas moet komen, net als bij Walsh en Dillema. Ze zal best een apart genetisch mozaiek hebben, maar zo hoeft niemand behandeld te worden.

De opkomst en ondergang van Jelimo vind ik trouwens ook erg verwonderlijk, het ene jaar van 2.01 naar 1.54 en dan weer terug naar 1.59. Sterk geworden door doping of heeft ze het afgelopen jaar genoten van haar miljoen gewonnen in de Golden League ?
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:24:33 #26
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_72106198
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 14:30 schreef Eppie_NL het volgende:
Wanneer een meisje (vrouw) al vroeg begint met mannelijke hormonen te slikken kan je dan ook een Y-chromosoom krijgen?
Nee.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_72106362

man of vrouw?

Ik zou zo zeggen een kerel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
know'm sayin?
word? word.
pi_72110939
Dat is precies wat ik wilde zeggen toen ik Mutola aanhaalde. Als je ziet hoe vaak er dat soort twijfelgevallen zijn geweest en hoe sporadisch de verdenkingen terecht bleken te zijn, dan zijn voorbarige conclusies totaal niet op z'n plaats.
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:12:31 #29
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_72111092
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:10 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

in de jaren 90 was er nog geen internet en in de jaren
Wat?

Overigens vind ik haar Bolt-imitatie nog het irritantst. Iets wat een 18 jarige jongen zou doen. Maar dit zegt niks natuurlijk. Over Jelimo waren vorig jaar ook dergelijke geruchten en nu al tijdje niks meer over gehoord.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:29:49 #30
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72131635
http://www.sporza.be/cm/s(...)emenya_geslachtstest

Alleszins al teveel testosteron dus, maar maakt je dat een man?
staat dat eigenlijk op de dopinglijst, extra testosteron toevoegen?
pi_72138567
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 14:30 schreef Eppie_NL het volgende:
Misschien heeft ze wellicht als kind mannelijke hormonen geslikt? Ik neem aan dat je dan best veel mannelijke kenmerken krijgt. Qua lichaamsbouw, stem etc.

Helaas hebben we geen vergelijkkingsmateriaal (foto toen ze nog een kind was) van Caster Semenya.

Hup terug naar school jij! Vooral hard studeren op biologie.
pi_72138641
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 08:29 schreef Beregd het volgende:

Een teveel aan testosteron maakt je geen man. Het geeft je wel mannelijke trekken. Ben benieuwd hoe het komt dat ze zoveel testosteron heeft. Doping, natuurlijke verhoding van testosteronlevels, tumor in haar testosteronproducerende klieren op is ze misschien een man.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:30:13 #33
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72138732
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:27 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Een teveel aan testosteron maakt je geen man. Het geeft je wel mannelijke trekken. Ben benieuwd hoe het komt dat ze zoveel testosteron heeft. Doping, natuurlijke verhoding van testosteronlevels, tumor in haar testosteronproducerende klieren op is ze misschien een man.
die eerste vraag was eigenlijk retorisch bedoeld
pi_72171196
quote:
Omstreden Semenya als heldin onthaald
JOHANNESBURG - De Zuid-Afrikaanse wereldkampioene 800 meter Caster Semenya is dinsdag als heldin onthaald op het vliegveld van Johannesburg.
play
Zwaaiend met kranten met grote koppen wordt Caster Semenya onthaald op het vliegveld van Johannesburg. FOTO APCaster Semenya als winnares van de 800 meter op het WK in Berlijn. FOTO EPACaster Semenya: terug in Zuid-Afrika. FOTO AFPDuizenden landgenoten zongen haar toe en dansten om haar heen in de terminal. ’100 procent vrouw’ stond er op zelfgemaakte posters.

Semenya veroverde afgelopen week in Berlijn op machtige wijze de wereldtitel op de 800 meter in de beste tijd van het jaar (1.55,45), maar er wordt door haar mannelijke verschijning getwijfeld aan het vrouwelijk geslacht van de 18-jarige hardloopster.

De internationale atletiekfederatie IAAF nam de ophef zo serieus, dat Semenya enkele uren voor de finale van de 800 meter een seksetest moest ondergaan. De resultaten daarvan worden binnenkort bekend. (ANP/AFP)
pi_72173187
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 08:29 schreef Beregd het volgende:

Exogeen testosteron is altijd in strijd met de dopingwetgeving. Alleen wordt er meestal pas op getest als de T/E waarde boven de 4 uitkomt.
pi_72597962

Lijkt net een halve stoppelbaard
  woensdag 9 september 2009 @ 22:10:32 #37
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_72598456
Is dat nu Krentenbol.?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_72598534
Het lijkt nog steeds een vent, ik zeg niet dat ze het is, maar kijk naar die handen, die kaak, haar borstbeen/hals.
know'm sayin?
word? word.
pi_72614391
http://www.guardian.co.uk(...)-semenya-gender-iaaf

Het balletje is aan het rollen alleen geeft de Zuid Afrikaanse bond niet thuis nu de IAAF eerst wil praten met Semanya voordat testresultaten openbaar worden. Voor zover het al geen rel was begint het nu wel aardig op een grote rel te lijken. Of er verdwijnen wat IAAF-ers of de voorzitters van Zuid Afrikaanse atletiekunie is straks gedwongen af te treden.

Tussen de lijnen door lezend lijkt de uitslag niet positief te zijn voor Semanya.
quote:
Sport24 also reported Davies as saying that the manner in which the ASA was handling the matter could become a huge problem over the next few weeks. Davies was reported to have said that the ASA president, Leonard Chuene, had spread so many untruths about the IAAF's conduct that it would be a major embarrassment for him when the facts are revealed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 10-09-2009 20:03:37 ]
  donderdag 10 september 2009 @ 16:07:27 #40
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_72614804
Ik ben zeer benieuwd hoe dit uit gaat pakken en wat de consequenties gaan zijn. Hoe dan ook gaat het voor opschudding zorgen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')