Ga je net de stad in met een leuke 50 euro (110 gulden) en hoop je even niet aan situaties
te denken dat je te weinig geld bij zal hebben.
![]()
Op het lijstje stond het een en ander wat ik moest kopen, o.a. teringdure wiedewiedewiet voor het weekend waardoor de 50 euro al snel slonk naar een magere ''pak-m-beet'' 25 euro.
Koop je nog 1 Hotdog met saus bij de Hema en wat drinken omdat het allemaal zo'n mooie afgeronde prijzen zijn als: ''HOTDOG:
2,-".
De hotdog was direct klaar en ze vraagt of ik er saus op wil.
Ik zeg: ''Natuurlijk wil ik er saus op.''
''2.50''
dus ik geef haar 3 euro waarop ik natuurlijk 0,50 cent retour verwachtte.
Ik mompelde nog: ''Eigenlijk zou ik je maar 2 euro moeten geven want op het bord staat ''Hotdog 2 euro''
en elke motherfucking Hotdog is met saus

'' maar ach alles word duurder.
Geeft ze mij helemaal geen 0,50 cent terug en staart ze wat dom vooruit naar een jongetje dat aan het schreeuwen is omdat zijn knie geschaafd was aan de muur
dus ik zeg: WAT MAAK JIJ NOUH!!
Ze ontkende in het begin,
maar met de krachtige woorden, ''moet ik eens even omlopen?'' Was ze snel gedimt.
Het bleek geen 3 euro te zijn,
geen 2.50,
maar inderdaad gewoon 2 euro.

Was dat nou zo moeilijk?
Ze neemt wel 2 muntstukken aan en nog ''heeft ze het niet gezien.''

..het sletje
![]()
Als afsluiting ging ik nog beltegoed kopen om de chikaz veilig te stellen.
En jaa..je hoopt er met 10 euro vanaf te zijn (''ja sorry meid mijn beltegoed is bijna op''-smoes)
kom je er godvertiefus achter dat Vodafone je ook zoveel mogelijk wil uitknijpen als de situatie toelaat.
Eerst kon ik die klote kaarten niet eens vinden waardoor ik een meisje vroeg die maar deed alsof iedereen moest weten dat telefoonkaarten bij de kassa te krijgen zijn
ik zeg geen dankjewel en loop naar de kassa.
En toen broak mich de klomp!
Beginnen de Vodafone-telefoonkaarten bij de Hema vanaf 30 euro!!!!!!!
terwijl ik godvertiefus maar 10 wil

even verder gekeken in andere winkels en ben maar akkoord gegaan met 20 euro, beter te duur als niet te koop denk ik maar.
![]()
Als laatste ging ik nog even langs onze plaatselijke supermarkt in de nabije omgeving waar ik nog een zakje chips ging halen voor vanavond (Ringlingss

)
....en ook deze is WEER (om onbekende redenen) godvertyfus fors in prijs gestegen

kom ik nog een meisje (un pot

) tegen die bij mij op de mavo in de klas heeft gezeten en die zegt:
Spannend gesprek (18+):SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al ga ik afrekenen bij de snelkassa en er komt op het beeldscherm van de kassa met fel rode letters 1.40 te staan, mijn ogen brandden ervan en het knopje van het vakje waar het kleingeld zit leek wel te zijn vast gevroren.
1.40 Pieterballen, zijn ze ''mesjokke?''!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik was er al bang voor.. mijn kleingeld was door de broodjes natuurlijk compleet opgeraakt,
en ook het briefgeld was niet meer wat het geweest was.
Beurs leeg alleen pinpas maar das ook zo'n moeite

(en komt er nog eens 10 cent bij

)
Ik had maar 1.30 contant.. wat nu?
Al bij al: meid achter de kassa: ''Maar je komt 10 cent te kort.''
Dus ik liet zien dat ik alles gegeven heb wat ik kon geven en je kon zien dat ik niet blij was met desbetreffende situatie

Het meisje van de mavo was ondertussen naast mij komen staan en kreeg de hele situatie mee

ik wilde het eigenlijk niet vragen maar met een pot kan je toch niks

en deed het dus toch:
''heb jij nog 10 cent?

''
Waarop zij even lachtte, in haar portemonnee graaide en lachend antwoordde: ''armoedzaaier.''
![]()
Mijn laatste woorden waren natuurlijk: alles al uitgegeven en liep tevreden (incl. zak chips) de winkel uit.
Klacht: 50 euro is niet genoeg voor iets te eten, iets te roken en om te bellen

Alles wordt duurder
Sub-klacht: zus die eigen kamer heeft, komt thuis ''ziek'' in bed liggen en ik moet de muziek zachter zetten
Wie sjoen os Limburg is