abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72069882
(Novum) - Een 33-jarige man uit Bussum moet 665 dagen de cel in, omdat hij nog 97 boetes van in totaal ruim elfduizend euro had openstaan. Hij had met zijn auto bijna alle verkeersregels aan zijn laars gelapt, meldt de politie in Flevoland vrijdag.

De man had het afgelopen jaar geen vaste woonplaats, zwierf door Nederland en was niet te bereiken. Hij kwam onlangs in Bussum wonen, waar hij zaterdag tegen de lamp liep. Hij bleek de boetes niet te kunnen betalen en is in de gevangenis gezet.

De kantonrechter heeft bepaald dat de man 665 dagen in gijzeling kan worden gehouden. De boetes blijven overigens gewoon openstaan, zodat de man flink moet sparen in de cel.

http://opmerkelijk.nieuws(...)or_97_verkeersboetes

Dit is toch wel een erg forse straf vooral als moordenaars soms minder straf krijgen en verkrachters en overvallers al helemaal niet zoveel. Al zouden ze 97 verkrachtingen of overvallen op hun naam hebben.

En kan iemand mij uitleggen hoe deze vent in de gevangenis kan sparen voor de afbetaling van de boetes? Met de verdiensten van zakjesplakken ofzo?

Nee, na twee jaar vast gezeten te hebben zal hij weer tot twee jaar worden veroordeeld wegens niet betaling van de boete. En na die twee jaar cel krijgt hij nog eens twee jaar cel enz. enz. enz. Totdat ie dood is. En dan zal de boete (vermeerderd met een paar decennia rente!) opgehoest moeten worden door eventuele achterblijvende familieleden. Die ook twee jaar cel krijgen als ze niet kunnen betalen.

Het blijkt maar weer: don't fuck with the overheid.
Ask not what the overheid can do for you but how you much can pay the overheid!
  PR/Manusje van alles vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:51:19 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72069939
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72069990
Tja je kunt wel denken, die boetes betaal ik lekker niet maar de overheid wint altijd met dit als uitstekend voorbeeld.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72069992
Ja je kan bijna ongestraft roven, verkrachten en mensen terroriseren maar ohwee als je verkeersboetes niet betaald in Nederland, dan weet men je te vinden

vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:54:41 #5
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_72070034
Ik begrijp hoe mensen in godsnaam zoveel boetes open hebben kunnen staan... ik wordt al getalkt met 1 boete van 27 euro
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
pi_72070114
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Natuurlijk moet moorden en verkrachten niet over het hoofd worden gezien en zwaar worden bestraft maar betekent dat dat we het niet betalen van boetes maar door de vingers moeten zien als het met het bestraffen van moord en doodslag niet zo goed lukt? Vind ik persoonlijk niet, als je de wet hebt overtreden moet je bestraft worden of dat nou voor het niet betalen van verkeersboetes is of moord.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72070129
kon ie beter meteen de eerste keer een kind doodrijden, was ie het gelijk afgeleerd en nog minder straf ook
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:00:08 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_72070175
Goeie straf.
Zo'n nutteloze hond mag van mij ook wel afgeschoten worden, maar dat is tegen de grondwet ofzo.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:05:58 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72070307
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Ja je kan bijna ongestraft roven, verkrachten en mensen terroriseren
Hoe doe je dat, lijkt me vrij lastig
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72070420
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:05 schreef eleusis het volgende:
Hoe doe je dat, lijkt me vrij lastig
Dubbel paspoort regelen
pi_72070479
Hoera! We zien kolonel-knalpiemel voor 2 jaar niet meer terug!
pi_72070484
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:54 schreef rechtsom het volgende:
Ik begrijp hoe mensen in godsnaam zoveel boetes open hebben kunnen staan... ik wordt al getalkt met 1 boete van 27 euro
Zou ik maar snel betalen. Ook voor kleine boetes kun je gaan zitten. Ken iemand die 40 dagen mocht zitten voor een boete van enkele tientjes die hij vergeten was te betalen. Bij een controle kwam dat aan het licht en toen werd ie gelijk opgepakt. Dus ik weet dat justitie streng is.

De vraag is inderdaad waarom justitie niet veel eerder heeft ingegrepen en waarom ze dan geen beslag op zijn voertuig hebben gelegd om de boete te vorderen (of hebben ze dit gedaan en is die 11.000 euro wat er overbleef?). En met zoveel bekeuringen mag hij ook wel eens z'n rijbewijs kwijt raken.

Niet dat je daar veel aan hebt in de nor.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:16:05 #13
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_72070608
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:11 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]

Zou ik maar snel betalen. Ook voor kleine boetes kun je gaan zitten. Ken iemand die 40 dagen mocht zitten voor een boete van enkele tientjes die hij vergeten was te betalen. Bij een controle kwam dat aan het licht en toen werd ie gelijk opgepakt. Dus ik weet dat justitie streng is.

De vraag is inderdaad waarom justitie niet veel eerder heeft ingegrepen en waarom ze dan geen beslag op zijn voertuig hebben gelegd om de boete te vorderen (of hebben ze dit gedaan en is die 11.000 euro wat er overbleef?). En met zoveel bekeuringen mag hij ook wel eens z'n rijbewijs kwijt raken.

Niet dat je daar veel aan hebt in de nor.
Wordt moet ook werd zijn

Na 2 aanmaningen (vergat steeds te betalen) ) kreeg ik een brief thuis dat ze het maar meteen van mijn rekening hadden gehaald... scheelde weer die aanmaningkosten.. die hadden vergeten te incasseren
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
  † In Memoriam † vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:24:25 #14
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_72070846
quote:
Dit is toch wel een erg forse straf vooral als moordenaars soms minder straf krijgen en verkrachters en overvallers al helemaal niet zoveel. Al zouden ze 97 verkrachtingen of overvallen op hun naam hebben.
Goh, jij bent goed op de hoogte
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:31:34 #15
264516 Waldkorn
Daar zit wat in
pi_72071058
quote:
Ja je kan bijna ongestraft roven, verkrachten en mensen terroriseren maar ohwee als je verkeersboetes niet betaald in Nederland, dan weet men je te vinden

[ afbeelding ]
Ja bijna wel he
stom
pi_72071760
quote:
Flauwekul. Voor de misdrijven die jij noemt worden er wel bijna altijd forse straffen uitgedeeld. Verkeersovertredingen zijn nou eenmaal geen uitzondering daarop. Autorijden is iets gevaarlijks aangezien je bij een klein foutje jezelf en anderen in gevaar brengt. Als je hier roekeloos mee omgaat wacht er nou eenmaal zo'n straf, punt uit.

Echt een typische rechtse denkwijze van jou
pi_72085958
Deze man in de gevangenis zetten, kost meer dan het opbrengt. Ik ben daar zwaar op tegen. Liever had ik zijn auto (of een deel van zijn inboedel) verkocht en had ik die man in de schuldsanering gegooid. We zouden in Nederland eens wat slimmer moeten worden als het gaat om het uitkleden van notoire wetsovertreders, op zo'n manier dat de schatkist er beter van wordt.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 03:19:16 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_72086042
665x 200 (of zelfs 250) euro per dag = 133.000 euro
Dus om af te dwingen dat hij 11.000 euro boete betaalt geven ze het tienvoudige uit om hem op te sluiten

Ik zie hier mogelijkheden voor bejaarden die aan het creperen zijn in een bejaardentehuis met 8 man op de kamer. We weten allemaal dat je als gevangene betere voorzieningen hebt dan als bejaardentehuis bewoner: je eigen kamer, meer privacy, beter voedsel, etc... En je gevangenishotel verblijf kost je niets.

Als bejaarde zou je voor een betere opvang volgens dit voorbeeld dus tig verkeersovertredingen moeten maken en je dan melden op het politiebureau voor je 2 jaar prive kamer.

Maar misschien kan het sneller: je vrijwillig als harddrugs koerier laten oppakken op Schiphol ofzo. Scheelt weer CO2 uitstoot en goed voor het milieu

Of gewoon 11 peuken op de grond gooien

[ Bericht 66% gewijzigd door slashdotter3 op 22-08-2009 03:31:10 ]
pi_72086084
Worden er eens fijne straffen gegeven gaat TS daar weer over jankzakken.
Het is ook echt nooit goed he?
pi_72086089
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 03:01 schreef isogram het volgende:
Deze man in de gevangenis zetten, kost meer dan het opbrengt. Ik ben daar zwaar op tegen. Liever had ik zijn auto (of een deel van zijn inboedel) verkocht en had ik die man in de schuldsanering gegooid. We zouden in Nederland eens wat slimmer moeten worden als het gaat om het uitkleden van notoire wetsovertreders, op zo'n manier dat de schatkist er beter van wordt.
Want die schuldsanering hoeft niemand te betalen?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 04:40:01 #21
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_72086269
Godverdomme zeg. Bizar dit.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_72086305
quote:
Maar ze weten dan ook wel waar jij woont.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:27:31 #23
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_72089521
Als je twee keer de gehele planeet via kernbommen onleefbaar maakt krijg je nog een lagere straf. En de hoge heren in Den Haag krijgen hoge bonussen terwijl ze onze Pimmetje hebben laten vermoorden. En vergeet Obama met zijn nazistische death panels niet.

Maar dat mag je allemaal niet zeggen van de gedachtenpolitie want dan wordt je vervolgd.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:13:33 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_72090351
quote:

[ afbeelding ]
Idd het is gewoon belagelijk te noemen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_72092849
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:13 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd het is gewoon belagelijk te noemen
Schei uit; er wordt hier helemaal geen autootje gepest. Ongelofelijk, hoe jullie gedachteloos achter die drogreden van Revolution-NL aanlopen
pi_72098037
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:39 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Schei uit; er wordt hier helemaal geen autootje gepest. Ongelofelijk, hoe jullie gedachteloos achter die drogreden van Revolution-NL aanlopen
Hij heeft dan ook min of meer gelijk. Misschien overdrijft hij een beetje, maar ja, dat doe jij in dit topic ook. En inderdaad, 2 jaar iemand in de gevangenis opsluiten kost veel meer dan die 11000 euro die de man moet maar toch niet kan betalen. Nogal onzinnig en verkwistend dus.
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:42:21 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72098196
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:34 schreef Jalu het volgende:

[..]

Hij heeft dan ook min of meer gelijk. Misschien overdrijft hij een beetje, maar ja, dat doe jij in dit topic ook. En inderdaad, 2 jaar iemand in de gevangenis opsluiten kost veel meer dan die 11000 euro die de man moet maar toch niet kan betalen. Nogal onzinnig en verkwistend dus.
Onzinnig is het zeker niet; de dreiging van opsluiting lijkt mij een goede motivator om openstaande boetes te betalen...

Verkwistend, tja, dat wel, maar ja, dan verhogen we toch de boetes
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72107864
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:34 schreef Jalu het volgende:

[..]

Hij heeft dan ook min of meer gelijk. Misschien overdrijft hij een beetje, maar ja, dat doe jij in dit topic ook.
Ik overdrijf helemaal niet Heb jij de TT eigenlijk wel goed gelezen? Het zijn 97 verkeersboetes! En tussen die 97 verkeersboetes zullen er vast wel een paar bij zitten waarbij hij andermans levens in gevaar heeft gebracht, en dan moeten jullie er niet vreemd van opkijken dat hij een zware straf krijgt. Die wetten zijn tenslotte niet door een idioot gemaakt.

Ik vind het echt belachelijk wat die achterlijke man voor elkaar heeft gekregen. Als jullie bij hem de auto hadden gezeten, dan weet ik zeker dat jullie er anders over zouden denken.
pi_72110838
quote:
LEZEN
Zonder vaste woon of verblijfplaats?????

Nu is ALLE verkeersregels aan je laars lappen wel wat gortig voor deze thuisloze Tokkie
Maar de straf inderdaad wel boenmatig.
Kunnen we niet eerst beginnen met auto en rijbewijs afnemen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  Moderator maandag 24 augustus 2009 @ 14:03:18 #30
8781 crew  Frutsel
pi_72110890
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:00 schreef desiredbard het volgende:

[..]

LEZEN
Zonder vaste woon of verblijfplaats?????

Nu is ALLE verkeersregels aan je laars lappen wel wat gortig voor deze thuisloze Tokkie
Maar de straf inderdaad wel boenmatig.
Kunnen we niet eerst beginnen met auto en rijbewijs afnemen
Waar betaalde ie dan zijn benzine van? Of is het ook zon vaste 'doorrijder zonder te betalen na tankbeurt'
pi_72111100
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Waar betaalde ie dan zijn benzine van? Of is het ook zon vaste 'doorrijder zonder te betalen na tankbeurt'
Bijvoorbeeld een tankpiraat
Of bedelen...weet jij hoeveel bedelen oplevert...als hje niet aan de Bruin zit kun je daar leuk van rondkomen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')