abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72063243
Hoi.

Hopelijk heeft iemand een degelijk advies voor mij.
Vorig jaar heb ik bij de sportschool een lidmaatschap voor 1 jaar afgesloten (1juni)
Nu hebben ze in januarie zonder mijn toezegging het lidmaatschapsgeld van 40 euro naar 45 euro verhoogd (meer dan 10% omhoog)
Hier was ik het niet mee eens, zeker omdat dit niet aan mij was doorgegeven. Ik heb dus meteen de incasso laten storneren. Ik heb ook meteen een brief gestuurd met de vraag om opheldering. Geen reactie van de sportschool.In februari zelfde verhaal, weer laten storneren en heb ik per brief mijn lidmaatschap met terugwerkenede kracht laten ontbinden.
Weer geen reactie van de sportschool. Wel dezelfde dag een herrinering gekregen voor het geld van jan en feb. Hier heb ik niet op gereageerd omdat deze 2 brieven elkaar gekruist hebben.
nu krijg ik in mij een brief dat mijn lidmaatschap opgezegd is. Dit zijn de enige brieven die ik van de sportschool heb gekregen
Ik denk mooi opgelost...
Niet dus
Kom ik maandag terug van mijn werk, ligt er een brief van een incasso bureau in de bus.
Of ik ff het geld wil betalern + extra kosten
Meteen naar hun gebeld en het hele verhaal uitgeled. Afspraak gemaakt dat ik hun een kopie van mijn 2 brieven wil sturen. Mooi alles geregeld met vriendelijk man.
Zit ik gister op een terasje in gaat mijn telefoon, meneer de deurwaarder staat voor mijn deur.!!!
Daar werd ik me toch een partij boos van.

MIjn vragen.
- Waar is het misgegaan
- Had de sportschool mij niet eerst moeten inlichten dat ze verder stappen gaan ondernemen
- Waarom staat na 3 dagen al de deurwaarder voor de deur terwijl ik al contact met het incasso bureau heb gehad
- Hoe kan ik dit oplossen. Het gaat mij niet zozeer om het geld, wel om het principe

Alvast bedankt

[ Bericht 0% gewijzigd door r.pellemans op 21-08-2009 08:37:12 (typfouten) ]
pi_72063274
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:31 schreef r.pellemans het volgende:
MIjn vragen.
- Waar is het misgegaan
Bij het afsluiten van het contract
quote:
- Had de sportschool mij niet eerst moeten inlivhten dat ze verder stappen gaan ondernemen
Nee, dat hoeven ze niet te doen
quote:
- Waarom staat na 3 dagen al de deurwaarder voor de deur terwijl ik al contact met het incasso bureau heb gehad
Omdat de sportschool deze heeft ingeschakeld
quote:
- Hoe kan ik dit oplossen. Het gaat mij niet zozeer om het geld, mwel om het principe
Laat het voor de rechter komen
quote:
Alvast bedankt
Asje
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:39:49 #3
265768 NBT
Bigger is better.
pi_72063321
lol @ spijkerbroek
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_72063326
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:39 schreef NBT het volgende:
lol @ spijkerbroek
Oh sorry, het was niet lollig bedoeld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72063346
Volgens mij staat de sportsschool min of meer in zijn recht. Ze zijn fout dat ze het tarief aanpassen zonder dat ze je wat laten weten, tenzij dit bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden staat. (Tariefswijziging is mogelijk 1x per jaar). Ze zijn ook fout dat ze jouw brief niet netjes beantwoorden in de eerste instantie, maar jij had ook kunnen nabellen of navraag kunnen doen op de sportsschool ipv nog een maand te wachten.

Technisch gesproken kun je volgens mij niet met terugwerkende kracht opzeggen. Daar zit jouw fout. Als je het niet eens was met de tariefswijziging en het niet in de AV staat, heb je inderdaad recht om op te zeggen. Maar dan had je eerste brief een opzegging moeten wezen, niet een vraag om opheldering.

Daarom heeft de sportsschool in principe volgens mij wel recht op die 2 maanden. Hoewel het wel een heel lompe actie is, daar niet van.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:42:48 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72063347
Weer zo een die denkt simpel onder een contract uit te komen. Nee ze hoeven je niet op de hoogte te brengen van elke wijziging al zou het wel netjes zijn. Ze zouden bv ook een poster op kunnen hangen in de sportschool.

Storneren, brief sturen en dan wachten op antwoord is natuurlijk zinloos. ALs je geen antwoord krijgt ga je bellen of er langs of zo.

Je kunt het voor de rechter laten komen in de hoop dat je geluk hebt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72063369
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Oh sorry, het was niet lollig bedoeld.
Ik ga er denk ik ook verder mee, zometeen eens even bellen met het juridisch loket
Tja en reageren met een moet ook kunnen

Vind het trouwens ook belachelijk dat ik na 3 dagen al een deurwaarder voor de deur had staan, terwijl ik al contact met het incasso bureau heb gehad...
Is voor omij ook allemaal onbekend terein, heb normaal mijn zaakjes wel goed geregeld...
pi_72063370
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:42 schreef karr-1 het volgende:
Weer zo een die denkt simpel onder een contract uit te komen. Nee ze hoeven je niet op de hoogte te brengen van elke wijziging al zou het wel netjes zijn.
Als het in hun av vermeld staat, moeten ze je wel op de hoogte brengen. Maar die kennen we niet.
pi_72063424
Na de tariefwijziging had je direkt contact op moeten nemen met de sportschool.
Als het contract tussentijds wijzigt heb je als consument het recht om het contract direkt te beeindingen.
Dit moet wel schriftelijk.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_72063437
Ik zou overigens als ze dit voortzetten gewoon naar de media stappen. Dit natuurlijk even aan ze laten weten enkijken of ze de kwestie dan nog eens willen herzien.
pi_72063445
In welke maand kreeg je nou die brief dat je abbo was opgezegd? Lees is daar Mij of Mei .... wat is het
pi_72063473
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:52 schreef TheFrankey het volgende:
In welke maand kreeg je nou die brief dat je abbo was opgezegd? Lees is daar Mij of Mei .... wat is het
MIjn excuses voor de typfouten...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:54:39 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72063483
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:51 schreef Silven het volgende:
Ik zou overigens als ze dit voortzetten gewoon naar de media stappen. Dit natuurlijk even aan ze laten weten enkijken of ze de kwestie dan nog eens willen herzien.
Yep SBS6 zal er van smullen, de zoveelste tokkie die "bedrogen" is
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72063507
Waarom lees je zovaak dit soort dingen over sportscholen eigenlijk? Zijn dat de grootste ratten?
pi_72063517
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:50 schreef Jodocus1 het volgende:
Na de tariefwijziging had je direkt contact op moeten nemen met de sportschool.
Als het contract tussentijds wijzigt heb je als consument het recht om het contract direkt te beeindingen.
Dit moet wel schriftelijk.
Ik had op zich ook meteen (in jan.) Contact opgenomen met de sportschool.
Maar een verhoging van 10% is behoorlijk veel, en naar mijn mening mag niet zomaar het maandelijks tarief verhoogd worden.
Ze eissen trouwens een vordering van 259 + extra kosten (63 EUR)
Voor alle maanden van het contract (van jan tot jul)

En nee ik wou niet onder mijn lidmaatschap uitkomen, maar ik vind 45 euro gewoon echt teveel voor 2 keer per week sporten
pi_72063572
Het word tijd dat de sportscholen eens een keer worden aangepakt. Telecom en financien worden wel keihard aangepakt, maar de maffiapraktijken van die sportscholen zijn altijd ok, ole ole
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:01:23 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_72063584
Volgens mij is het toch echt zo dat als er een eenzijdige contractswijziging plaatsvindt dmv een verhoging van de contributie, dat je dan mag opzeggen. Tenminste zo is dat wel bij bijvoorbeeld Ziggo.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:02:25 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72063601
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:50 schreef Jodocus1 het volgende:
Na de tariefwijziging had je direkt contact op moeten nemen met de sportschool.
Als het contract tussentijds wijzigt heb je als consument het recht om het contract direkt te beeindingen.
Dit moet wel schriftelijk.
Het is anders best mogelijk dat een mogelijke tariefwijziging genoemd is in de voorwaarden. Een stijging van die orde van grootte is niet per se onredelijk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72063641
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep SBS6 zal er van smullen, de zoveelste tokkie die "bedrogen" is
Precies. En laat er nou net wat van dat volk naar de sportschool gaan..
pi_72063690
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:05 schreef Silven het volgende:

[..]

Precies. En laat er nou net wat van dat volk naar de sportschool gaan..
Naar de media zou ik niet stappen, ben geen tokkie, ben eerder een nette computer nerd (die wat kilo's kwijt zou willen)
Dat de media hier van smult is niet mijn probleem. ik wil dit gewoon netjes opgelost hebben
Heb net met een advocaten bureau gebeld, en de sectretaresse gesproken.
Die gaf mij groot gelijk en ik word zo terug gebeld door de advocaat...

the story goes on
pi_72063711
Wellicht handig om hier ook even de algemene voorwaarden te vermelden. Of iig het gedeelte met betrekking tot verhoging van de abonnementskosten.

Voor de rest denk ik dat je juridisch erg zwak staat dus lijkt mij de oplossing om te 'dreigen' met de media (op een nette manier en face-to-face) de beste optie voor je.

Je had natuurlijk gewoon naar de sportschool moeten gaan om zelf opheldering te vragen en niet via brief. Had dat niet gelukt dan had je gelijk je contract mondeling kunnen opzeggen gevolgd door een aangetekende brief. Tip voor het volgende abonnement dat je afsluit en later toch geen gebruik van maakt.
(Aangezien je niet zelf naar de sportschool bent gegaan voor opheldering neem ik even voor het gemak aan dat je daar niet 'kind aan huis' bent).
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_72063740
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:09 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

Naar de media zou ik niet stappen, ben geen tokkie, ben eerder een nette computer nerd (die wat kilo's kwijt zou willen)
Dat de media hier van smult is niet mijn probleem. ik wil dit gewoon netjes opgelost hebben
Heb net met een advocaten bureau gebeld, en de sectretaresse gesproken.
Die gaf mij groot gelijk en ik word zo terug gebeld door de advocaat...

the story goes on
Nou nou, als de secretaresse het zegt... (wiens taak het onder meer is om klanten binnen te houden)

Succes in ieder geval.
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_72063757
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:11 schreef LetoII het volgende:
Wellicht handig om hier ook even de algemene voorwaarden te vermelden. Of iig het gedeelte met betrekking tot verhoging van de abonnementskosten.

Voor de rest denk ik dat je juridisch erg zwak staat dus lijkt mij de oplossing om te 'dreigen' met de media (op een nette manier en face-to-face) de beste optie voor je.

Je had natuurlijk gewoon naar de sportschool moeten gaan om zelf opheldering te vragen en niet via brief. Had dat niet gelukt dan had je gelijk je contract mondeling kunnen opzeggen gevolgd door een aangetekende brief. Tip voor het volgende abonnement dat je afsluit en later toch geen gebruik van maakt.
(Aangezien je niet zelf naar de sportschool bent gegaan voor opheldering neem ik even voor het gemak aan dat je daar niet 'kind aan huis' bent).
Ik kan helaas nergens de AV vinden, die zou ik moeten opvragen bij hun dan. Maar naar mijn mening staat in het consumenten recht dat een abbo niet zomaar aangepast mag worden.
pi_72063951
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:14 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

Ik kan helaas nergens de AV vinden, die zou ik moeten opvragen bij hun dan. Maar naar mijn mening staat in het consumenten recht dat een abbo niet zomaar aangepast mag worden.
Sorry, maar er staat echt niet in het consumenten recht dat een abbo niet een prijsverhoging of verlaging zou mogen krijgen? Dit gebeurd regelmatig. Bij KPN vaste lijnenabbo's, bij de kabel, ISP's, verzekeringen etc. etc. Je denkt toch niet dat je bij contracten die langdurig lopen en verlengd worden elke klant op een andere datum een prijswijziging krijgt? Die wordt gelijk landelijk doorgevoerd en daarna heb je de optie om vanwege die wijziging op te zeggen. Dit moet je echter wel van te voren doen, en niet 2 maanden na dato, daar gaan bedrijven gewoon niet mee akkoord en groot gelijk hebben ze.

Ik vind ook dat je juridisch zwak staat. Wel bijzonder dat ze in een brief je opzegging bevestigen. Per wanneer hebben ze dat bevestigd? Einde looptijd? Is dat de reden waarom ze nu alle maanden willen hebben? Heb je wel pasjes e.d. ingeleverd bij het opzeggen?
pi_72064009
En jij gaat voor 300 euro een advocaat inschakelen?

Het is niet netjes hoe de sportschool jou behandeld heeft, maar ik zou het verlies maar gewoon nemen. Je kunt er gif op innemen dat dit in de Algemene Voorwaarden geregeld is en daar ben jij mee akkoord gegaan.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:33:33 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72064033
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:14 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

Ik kan helaas nergens de AV vinden, die zou ik moeten opvragen bij hun dan. Maar naar mijn mening staat in het consumenten recht dat een abbo niet zomaar aangepast mag worden.
En dat staat er nou net niet in....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72064107
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En dat staat er nou net niet in....
Ik ben geen juridisch persoon dus dat weet ik niet. Maar als de sportschool het in hun hoofd krijgt, en ze van 40 naar 60 euro gaan, moet ik daar gewoon mee akoord gaan???
Het bedrag is dan mss anders nu, maar het principe hetzelfde.

En ja ik heb gereageerd zodra het bekend is geworden (er is hier namelijk geen bericht van geweest dat ze dat gingen doen...)
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:44:52 #28
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72064253
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:37 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

Ik ben geen juridisch persoon dus dat weet ik niet. Maar als de sportschool het in hun hoofd krijgt, en ze van 40 naar 60 euro gaan, moet ik daar gewoon mee akoord gaan???
Het bedrag is dan mss anders nu, maar het principe hetzelfde.

En ja ik heb gereageerd zodra het bekend is geworden (er is hier namelijk geen bericht van geweest dat ze dat gingen doen...)
Als in de AV staat dat ze dat mogen en jij hebt daarvoor getekend dan ja, dat mag. Verhogingen moeten natuurlijk wel binnen het redelijke blijven, maar in principe hebben ze hier de vrijheid voor.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72064374
Ik las gechill met de sportschool
pi_72064592
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:14 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

Ik kan helaas nergens de AV vinden, die zou ik moeten opvragen bij hun dan. Maar naar mijn mening staat in het consumenten recht dat een abbo niet zomaar aangepast mag worden.
Jouw mening doet er juridisch gezien niet toe. En je moet de AV hebben gekregen toen je het contract tekende.

In de Algemene Voorwaarden staat vaak wel iets over prijsverhogingen, maar los daarvan had de sportschoolhouder jou voor de verlenging van het abonnement hierover moeten informeren.
Doet hij dit niet dan wijzigt hij eenzijdig het contract en dat mag in principe niet.
Dus je staat in je recht als je het contract op grond hiervan wilt ontbinden.

Echter, als het gaat om een redelijke prijsverhoging, dan zal er niet voldoende grond zijn voor ontbinding. Wel is de sportschoolhouder de fout ingegaan met het niet in kennis stellen van de prijsverhoging.
Een redelijke prijsverhoging is bijvoorbeeld aan de orde als het gaat om kostenbeleid, aanpassing inflatie, zoiets.
In deze kwestie lijkt het me heel verdedigbaar dat dit het geval is. Een stijging van 5 euro lijkt me niet al te gek en als de sportschoolhouder dit regelt in de Algemene Voorwaarden, dan staat hij in zijn recht. Kortom, je kunt hem alleen aanrekenen dat hij je niet heeft verwittigd van de prijsverhoging, maar het ontslaat je niet van je contractuele verplichtingen.
pi_72064635
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:02 schreef cinnamongirl het volgende:


Echter, als het gaat om een redelijke prijsverhoging, dan zal er niet voldoende grond zijn voor onrbinding. Wel is de sportschoolhouder de fout ingegaan met het niet in kennis stellen van de prijsverhogng.
Een redelijke prijsverhoging is bijvoorbeeld aan de orde als het gaat om kostenbeleid, aanpassing inflatie, zoiets.
In deze kwestie lijkt het me heel verdedigbaar dat dit het geval is. Een stijging van 5 euro lijkt me niet al te gek en als de sportschoolhouder dit regelt in de Algemene Voorwaarden, dan staat hij in zijn recht.
De stijging van 5 euro is 12%, dat vind ik veel voor eenzelfde service
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:05:20 #32
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72064661
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:03 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

De stijging van 5 euro is 12%, dat vind ik veel voor eenzelfde service
Wat jij vind doet helaas niet terzake, het gaat erom wat de wet in dit geval zegt. En dan ben ik het met Cinnamon eens. De sportschoolhouder is niet netjes geweest, maar staat wel in zijn recht.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72064673
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:03 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

De stijging van 5 euro is 12%, dat vind ik veel voor eenzelfde service
Als jij kunt aantonen dat de verhoging objectief ten nadele van jou strekt, dan is het een grond voor ontbinding.

Het is juridisch niet relevant wat jij voor deze dienst 'over hebt'. Dat de dienst zelf niet verandert, doet ook niet ter zake.

[ Bericht 5% gewijzigd door cinnamongirl op 21-08-2009 10:13:01 ]
  † In Memoriam † vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:12:47 #34
21636 Feestkabouter
pi_72064808
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:42 schreef karr-1 het volgende:
Weer zo een die denkt simpel onder een contract uit te komen. Nee ze hoeven je niet op de hoogte te brengen van elke wijziging al zou het wel netjes zijn. Ze zouden bv ook een poster op kunnen hangen in de sportschool.

Storneren, brief sturen en dan wachten op antwoord is natuurlijk zinloos. ALs je geen antwoord krijgt ga je bellen of er langs of zo.

Je kunt het voor de rechter laten komen in de hoop dat je geluk hebt.
hier zit je er echt naast karremans.

ten eerste klinkt het niet alsof iemand spijt heeft van een jaarcontract en op zoek is naar een excuus om eronderuit te komen. dat komt zeker voor, maar het is volgens mij volledig jouw eigen gedachte dat dat ook bij TS van toepassing zou zijn.

ten tweede is een wijziging van het tarief wel altijd iets wat moet worden doorgegeven. op het moment dat je de sportschool machtigt om de contributie af te schrijven, dan geldt dat niet zomaar voor elk willekeurig bedrag.
zoals jij het stelt zou ik snel rijk zijn!
ik zet een sportschool op, laat mensen voor 10 euro een abo nemen voor een jaar, en dan na een paar maanden verhoog ik de maandelijkse afschrijving naar 1000 euro.

het is niet voor niets zo dat je bij een prijsverhoging van de algemene voorwaarden van bijv je mobiele telecom-provider ALTIJD je contract mag beeindigen (je mag altijd je contract beeindigen bij een wijziging van de algemene voorwaarden als de wijziging niet per definitie in het voordeel van de klant is).

ten derde schrijf je dat het zinloos is om een brief te schrijven en dan af te wachten............ dat is toch helemaal de nette manier??? wat heeft hij nou fout gedaan?


waar ging het mis?
ze hebben de prijsverhoging niet gecommuniceerd.
ze hebben je niet de mogelijkheid gegeven om het contract te beeindigen.
ze hebben niet op je brieven gereageerd.
je hebt de deurwaarder in eerste instantie duidelijk laten blijken dat je er gewoon open over wil communiceren........ maar die maakt weer de fout door zijn afspraak niet na te komen.
afspraak was (zoals ik het lees): jij stuurt spul op en zij zouden dat even afwachten voordat ze er verder iets mee doen. ik neem aan dat je die 2 brieven op korte termijn naar de deurwaarder hebt gestuurd.

heb jij wat verkeerd gedaan?
op zich niet.
nou wil het in het algemeen wel regelmatig voorkomen, zowel bij grote als bij kleine organisaties, dat er dingen flink misgaan, dus er is altijd nog de optie om er flink bovenop te zitten en zoals Karr-1 al noemde eerder te bellen. dat is overigens nog steeds geen garantie dat het dan goed gaat, ook dan heb je af en toe met debiele organisaties te maken die de boel echt flink verneuken.

maar goed, dat is je eigen afweging: hoeveel tijd en energie wil je erin steken om bij alle dingetjes die je met organisaties hebt er zo ontzettend bovenop te zitten dat je de kans verkleint dat het door fouten van die organisaties een zooitje wordt.......
in de meeste gevallen lossen problemen zich vrij soepel op en had je je die extra tijd/energie kunnen besparen, maar dit is dus zo'n geval dat je wel veel extra gedoe kost.
pi_72064861
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:03 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

De stijging van 5 euro is 12%, dat vind ik veel voor eenzelfde service
Dat kan jij veel vinden, maar waarschijnlijk staat er gewoon in de Algemene voorwaarden dat ze het tarief 1x per jaar mogen verhogen, en dan staat daar waarschijnlijk ook bij met hoeveel procent, of welk bedrag ze dat mogen. Dus, lees die algemene voorwaarden eens. Wat jij wel of niet veel vindt, is natuurlijk helemaal niet relevant.
pi_72064925
@feestKabouter

Ik heb maandag de brief van het incasso bureau gekregen, en heb dus meteen gebeld met de afspraak dat ik vandaag vrijdag de brieven zou opsturen omdat deze op mijn werk PC staan en ik pas vandaag op kantoor ben. Dit was ok en genoteerd in mijn dossier.
Het meest boos ben ik dat gister de deurwaarder voor de deur staat. (terwijl ik met mijn net nieuwe vriendin onderweg was, en dus een veel slechte indruk heb gemaakt nu...)

Het gaat mij echt niet zo om het geld
Als de sportschool eerst nog een herrinering zou hebben gestuurd, zou ik contact met hun hebben kunnen opnemen om samen tot een oplossing te komen. Maar hun hebben meteen incasso ingeschakeld.

Ik mis een paar stappen in communicatie bij de sportschool (welke ik uit netheid nog steeds niet heb genoemd, hoeft van mij ook NOG niet de media in) maar ook fouten bij het incasso bureau welke een slechte administratie bijhoudt.
pi_72064959
tvp
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:25:02 #38
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72065081
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:12 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

hier zit je er echt naast karremans.
Wie bedoel je?

Zoals al verschillende malen gezegd is, de sportschool is niet netjes geweest, maar staat wel in zijn recht. Een verhoging van 10 naar 1000 euro is natuurlijk buiten verhouding en dat zal niemand goedkeuren. Maar een verhoging van 5 euro is echt niet onredelijk te noemen en staat waarschijnlijk gewoon in de AV genoemd.

En zoals ook al eerder gezegd, je kunt het voor de rechter laten komen, maar de kans is groot dat je geen gelijk krijgt. En is dat echt de moeite waard voor een bedragje als dit?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  † In Memoriam † vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:29:24 #39
21636 Feestkabouter
pi_72065181
en heb je nou gisteren via de telefoon die deurwaarder nog gesproken?
of ze vandaag nog gebeld?

ik heb helaas wel ervaringen met deurwaarders, maar als je dat slordigheidje van ze effe vergeet (misschien was hun bezoekje van gisteren al meteen ingepland voordat jij hen maandag belde), dan is er verder vrij vaak wel goed te praten met ze.

waar ik wel aan zit te denken: heb je in jan/feb nog gesport bij ze?
en later?
op zich wel zo netjes als je op zijn minst door de maanden waarin je nog werkelijk hebt gesport in elk geval 40 euro per maand betaalt. dat lijkt me ook redelijk.
maar wellicht heb je zoiets ook in je brieven van januari en februari al voorgesteld.

wat moet je doen?
communiceren met de deurwaarder.
de meeste van hun klussen zijn duidelijk: iemand moet gewoon betalen maar kan dat niet, er zit vaak geen verhaal achter zoals het jouwe.
maar in jouw geval ligt het zo simpel niet, ze willen best luisteren naar je verhaal en zij nemen normaalgesproken ook pas verdere actie als het voor hen duidelijk is dat de sportschool in hun recht staat.

op zich ook een optie om gewoon de sportschool te bellen: ik denk dat er ergens wat mis is gegaan, ik heb brieven geschreven en geen reactie gekregen, hoe gaan we dit oplossen.
als ze niet reageren (het ligt nu bij de deurwaarder, praat daar maar mee), dan zeg je dat de deurwaarder niet hun juridische vertegenwoordiger is.
en het allerleukste is om met de deurwaarder samen bij de sportschool langs te gaan, nodig de deurwaarder uit om jou op de sportschool te ontmoeten.

op zich, bedenk ik me nu: jij hebt niet gereageerd op de brief van de sportschool, misschien hebben zij om dezelfde reden (gekruisd) niet gereageerd op jouw 2e brief. had wel wat beter geweest om op die brief te reageren.
misschien is dat wat Karr-1 bedoelde en had ie daar toch een beetje gelijk mee (al heeft ie het dan onhandig geformuleerd, maar dat zijn we van Karr-1 gewend).
pi_72065183
bedragje...

Totaalbedrag vordering 259,-
incassoprovisie 38.85
Registratiekosten 25.-
BTW 12.13
----------------------------------------------
334.98
Nu is de deurwaarder giister geweest dus komt er nog een 59.50 bij
is al bijna 400 euro.
Weet niet hoe het voor jou zit, maar vind ik al een aardig bedrag
pi_72065208
Ik zou mijn verlies nemen en betalen...
Je kansen bij de rechter zijn zeer klein, en bovendien kan de rechter je ook nog eens veroordelen in de proceskosten!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:31:39 #42
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_72065228
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:42 schreef karr-1 het volgende:
Weer zo een die denkt simpel onder een contract uit te komen. Nee ze hoeven je niet op de hoogte te brengen van elke wijziging al zou het wel netjes zijn. Ze zouden bv ook een poster op kunnen hangen in de sportschool.

Storneren, brief sturen en dan wachten op antwoord is natuurlijk zinloos. ALs je geen antwoord krijgt ga je bellen of er langs of zo.

Je kunt het voor de rechter laten komen in de hoop dat je geluk hebt.
En voor welke sportschool werk jij?

Zonder enige vorm van communiceren deurwaarders op iemand afsturen is not done!
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_72065247
Heb van jan tot jun niet meer gesport bij ze omdat ik mijn abbo had opgezegd (zonder terug reactie van hun.
De deurwaarder wou gewoon geld hebben
Heb het allemaal voorgelgd aan mijn rechtspersoon, en die heeft gezegd dat ik de deurwaarder (die mij vandaag zou bellen) contact moet opnemen met hem. En zij zouden het verder bespreken.

Ik hou jullie op de hoogte.
  † In Memoriam † vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:33:15 #44
21636 Feestkabouter
pi_72065263
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wie bedoel je?

Zoals al verschillende malen gezegd is, de sportschool is niet netjes geweest, maar staat wel in zijn recht. Een verhoging van 10 naar 1000 euro is natuurlijk buiten verhouding en dat zal niemand goedkeuren. Maar een verhoging van 5 euro is echt niet onredelijk te noemen en staat waarschijnlijk gewoon in de AV genoemd.

En zoals ook al eerder gezegd, je kunt het voor de rechter laten komen, maar de kans is groot dat je geen gelijk krijgt. En is dat echt de moeite waard voor een bedragje als dit?
ik bedoel jou natuurlijk.

op zich blijft het voor ons een gok omdat we de AV niet kennen, maar ik ben ervan overtuigd dat TS juridisch echt wel een punt heeft en dat als ie het goed uitlegt bij de rechter het hem echt niet het hele bedrag + de incassokosten gaat kosten.
pi_72065272
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:29 schreef r.pellemans het volgende:
bedragje...

Totaalbedrag vordering 259,-
incassoprovisie 38.85
Registratiekosten 25.-
BTW 12.13
----------------------------------------------
334.98
Nu is de deurwaarder giister geweest dus komt er nog een 59.50 bij
is al bijna 400 euro.
Weet niet hoe het voor jou zit, maar vind ik al een aardig bedrag
Echter als jij naar de rechter gaat, gaat dat bedrag alleen nog maar ophoog
  Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:34:05 #46
18653 crew  D.
pi_72065282
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:54 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

MIjn excuses voor de typfouten...
Dat heet spelfout
  Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:35:36 #47
18653 crew  D.
pi_72065323
En staat in de algemene voorwaarden dat zij het tarief 'zomaar' mogen verhogen?

Je hebt immers een contract voor die 40 euro p/m
pi_72065395
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Echter als jij naar de rechter gaat, gaat dat bedrag alleen nog maar ophoog
Ik hoef niet naar de rechter te stappen, dat zal het incasso bureau wel doen.
ik neem aan dat ze mij gaan dagen...
pi_72065435
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:38 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

Ik hoef niet naar de rechter te stappen, dat zal het incasso bureau wel doen.
ik neem aan dat ze mij gaan dagen...
Nee, denk dat de duurwaarder gewoon wat spulletjes komt ophalen op een gegeven moment. Bijvoorbeeld als je niet thuis bent. Als jij het niet eens bent met hun vordering, zal jij toch echt stappen moeten ondernemen, en niet gaan zitten afwachten.
pi_72065450
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:38 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

Ik hoef niet naar de rechter te stappen, dat zal het incasso bureau wel doen.
ik neem aan dat ze mij gaan dagen...
Maar dan nog kan de rechter kan jou, als je verliest, veroordelen in de proceskosten: griffie en kosten rechtsbijstand eiser.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')