abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72063243
Hoi.

Hopelijk heeft iemand een degelijk advies voor mij.
Vorig jaar heb ik bij de sportschool een lidmaatschap voor 1 jaar afgesloten (1juni)
Nu hebben ze in januarie zonder mijn toezegging het lidmaatschapsgeld van 40 euro naar 45 euro verhoogd (meer dan 10% omhoog)
Hier was ik het niet mee eens, zeker omdat dit niet aan mij was doorgegeven. Ik heb dus meteen de incasso laten storneren. Ik heb ook meteen een brief gestuurd met de vraag om opheldering. Geen reactie van de sportschool.In februari zelfde verhaal, weer laten storneren en heb ik per brief mijn lidmaatschap met terugwerkenede kracht laten ontbinden.
Weer geen reactie van de sportschool. Wel dezelfde dag een herrinering gekregen voor het geld van jan en feb. Hier heb ik niet op gereageerd omdat deze 2 brieven elkaar gekruist hebben.
nu krijg ik in mij een brief dat mijn lidmaatschap opgezegd is. Dit zijn de enige brieven die ik van de sportschool heb gekregen
Ik denk mooi opgelost...
Niet dus
Kom ik maandag terug van mijn werk, ligt er een brief van een incasso bureau in de bus.
Of ik ff het geld wil betalern + extra kosten
Meteen naar hun gebeld en het hele verhaal uitgeled. Afspraak gemaakt dat ik hun een kopie van mijn 2 brieven wil sturen. Mooi alles geregeld met vriendelijk man.
Zit ik gister op een terasje in gaat mijn telefoon, meneer de deurwaarder staat voor mijn deur.!!!
Daar werd ik me toch een partij boos van.

MIjn vragen.
- Waar is het misgegaan
- Had de sportschool mij niet eerst moeten inlichten dat ze verder stappen gaan ondernemen
- Waarom staat na 3 dagen al de deurwaarder voor de deur terwijl ik al contact met het incasso bureau heb gehad
- Hoe kan ik dit oplossen. Het gaat mij niet zozeer om het geld, wel om het principe

Alvast bedankt

[ Bericht 0% gewijzigd door r.pellemans op 21-08-2009 08:37:12 (typfouten) ]
pi_72063274
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:31 schreef r.pellemans het volgende:
MIjn vragen.
- Waar is het misgegaan
Bij het afsluiten van het contract
quote:
- Had de sportschool mij niet eerst moeten inlivhten dat ze verder stappen gaan ondernemen
Nee, dat hoeven ze niet te doen
quote:
- Waarom staat na 3 dagen al de deurwaarder voor de deur terwijl ik al contact met het incasso bureau heb gehad
Omdat de sportschool deze heeft ingeschakeld
quote:
- Hoe kan ik dit oplossen. Het gaat mij niet zozeer om het geld, mwel om het principe
Laat het voor de rechter komen
quote:
Alvast bedankt
Asje
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:39:49 #3
265768 NBT
Bigger is better.
pi_72063321
lol @ spijkerbroek
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_72063326
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:39 schreef NBT het volgende:
lol @ spijkerbroek
Oh sorry, het was niet lollig bedoeld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72063346
Volgens mij staat de sportsschool min of meer in zijn recht. Ze zijn fout dat ze het tarief aanpassen zonder dat ze je wat laten weten, tenzij dit bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden staat. (Tariefswijziging is mogelijk 1x per jaar). Ze zijn ook fout dat ze jouw brief niet netjes beantwoorden in de eerste instantie, maar jij had ook kunnen nabellen of navraag kunnen doen op de sportsschool ipv nog een maand te wachten.

Technisch gesproken kun je volgens mij niet met terugwerkende kracht opzeggen. Daar zit jouw fout. Als je het niet eens was met de tariefswijziging en het niet in de AV staat, heb je inderdaad recht om op te zeggen. Maar dan had je eerste brief een opzegging moeten wezen, niet een vraag om opheldering.

Daarom heeft de sportsschool in principe volgens mij wel recht op die 2 maanden. Hoewel het wel een heel lompe actie is, daar niet van.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:42:48 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72063347
Weer zo een die denkt simpel onder een contract uit te komen. Nee ze hoeven je niet op de hoogte te brengen van elke wijziging al zou het wel netjes zijn. Ze zouden bv ook een poster op kunnen hangen in de sportschool.

Storneren, brief sturen en dan wachten op antwoord is natuurlijk zinloos. ALs je geen antwoord krijgt ga je bellen of er langs of zo.

Je kunt het voor de rechter laten komen in de hoop dat je geluk hebt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72063369
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Oh sorry, het was niet lollig bedoeld.
Ik ga er denk ik ook verder mee, zometeen eens even bellen met het juridisch loket
Tja en reageren met een moet ook kunnen

Vind het trouwens ook belachelijk dat ik na 3 dagen al een deurwaarder voor de deur had staan, terwijl ik al contact met het incasso bureau heb gehad...
Is voor omij ook allemaal onbekend terein, heb normaal mijn zaakjes wel goed geregeld...
pi_72063370
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:42 schreef karr-1 het volgende:
Weer zo een die denkt simpel onder een contract uit te komen. Nee ze hoeven je niet op de hoogte te brengen van elke wijziging al zou het wel netjes zijn.
Als het in hun av vermeld staat, moeten ze je wel op de hoogte brengen. Maar die kennen we niet.
pi_72063424
Na de tariefwijziging had je direkt contact op moeten nemen met de sportschool.
Als het contract tussentijds wijzigt heb je als consument het recht om het contract direkt te beeindingen.
Dit moet wel schriftelijk.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_72063437
Ik zou overigens als ze dit voortzetten gewoon naar de media stappen. Dit natuurlijk even aan ze laten weten enkijken of ze de kwestie dan nog eens willen herzien.
pi_72063445
In welke maand kreeg je nou die brief dat je abbo was opgezegd? Lees is daar Mij of Mei .... wat is het
pi_72063473
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:52 schreef TheFrankey het volgende:
In welke maand kreeg je nou die brief dat je abbo was opgezegd? Lees is daar Mij of Mei .... wat is het
MIjn excuses voor de typfouten...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:54:39 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72063483
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:51 schreef Silven het volgende:
Ik zou overigens als ze dit voortzetten gewoon naar de media stappen. Dit natuurlijk even aan ze laten weten enkijken of ze de kwestie dan nog eens willen herzien.
Yep SBS6 zal er van smullen, de zoveelste tokkie die "bedrogen" is
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72063507
Waarom lees je zovaak dit soort dingen over sportscholen eigenlijk? Zijn dat de grootste ratten?
pi_72063517
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:50 schreef Jodocus1 het volgende:
Als het contract tussentijds wijzigt heb je als consument het recht om het contract direkt te beeindingen.
Ik had op zich ook meteen (in jan.) Contact opgenomen met de sportschool.
Maar een verhoging van 10% is behoorlijk veel, en naar mijn mening mag niet zomaar het maandelijks tarief verhoogd worden.
Ze eissen trouwens een vordering van 259 + extra kosten (63 EUR)
Voor alle maanden van het contract (van jan tot jul)

En nee ik wou niet onder mijn lidmaatschap uitkomen, maar ik vind 45 euro gewoon echt teveel voor 2 keer per week sporten
pi_72063572
Het word tijd dat de sportscholen eens een keer worden aangepakt. Telecom en financien worden wel keihard aangepakt, maar de maffiapraktijken van die sportscholen zijn altijd ok, ole ole
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:01:23 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_72063584
Volgens mij is het toch echt zo dat als er een eenzijdige contractswijziging plaatsvindt dmv een verhoging van de contributie, dat je dan mag opzeggen. Tenminste zo is dat wel bij bijvoorbeeld Ziggo.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:02:25 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72063601
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:50 schreef Jodocus1 het volgende:
Het is anders best mogelijk dat een mogelijke tariefwijziging genoemd is in de voorwaarden. Een stijging van die orde van grootte is niet per se onredelijk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72063641
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:54 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep SBS6 zal er van smullen, de zoveelste tokkie die "bedrogen" is
Precies. En laat er nou net wat van dat volk naar de sportschool gaan..
pi_72063690
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:05 schreef Silven het volgende:

[..]

Precies. En laat er nou net wat van dat volk naar de sportschool gaan..
Naar de media zou ik niet stappen, ben geen tokkie, ben eerder een nette computer nerd (die wat kilo's kwijt zou willen)
Dat de media hier van smult is niet mijn probleem. ik wil dit gewoon netjes opgelost hebben
Heb net met een advocaten bureau gebeld, en de sectretaresse gesproken.
Die gaf mij groot gelijk en ik word zo terug gebeld door de advocaat...

the story goes on
pi_72063711
Wellicht handig om hier ook even de algemene voorwaarden te vermelden. Of iig het gedeelte met betrekking tot verhoging van de abonnementskosten.

Voor de rest denk ik dat je juridisch erg zwak staat dus lijkt mij de oplossing om te 'dreigen' met de media (op een nette manier en face-to-face) de beste optie voor je.

Je had natuurlijk gewoon naar de sportschool moeten gaan om zelf opheldering te vragen en niet via brief. Had dat niet gelukt dan had je gelijk je contract mondeling kunnen opzeggen gevolgd door een aangetekende brief. Tip voor het volgende abonnement dat je afsluit en later toch geen gebruik van maakt.
(Aangezien je niet zelf naar de sportschool bent gegaan voor opheldering neem ik even voor het gemak aan dat je daar niet 'kind aan huis' bent).
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_72063740
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:09 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

Naar de media zou ik niet stappen, ben geen tokkie, ben eerder een nette computer nerd (die wat kilo's kwijt zou willen)
Dat de media hier van smult is niet mijn probleem. ik wil dit gewoon netjes opgelost hebben
Heb net met een advocaten bureau gebeld, en de sectretaresse gesproken.
Die gaf mij groot gelijk en ik word zo terug gebeld door de advocaat...

the story goes on
Nou nou, als de secretaresse het zegt... (wiens taak het onder meer is om klanten binnen te houden)

Succes in ieder geval.
"All proofs inevitably lead to propositions which have no proof. All things are known because we want to believe in them." -- Bene Gesserit precept
pi_72063757
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:11 schreef LetoII het volgende:
Wellicht handig om hier ook even de algemene voorwaarden te vermelden. Of iig het gedeelte met betrekking tot verhoging van de abonnementskosten.

Voor de rest denk ik dat je juridisch erg zwak staat dus lijkt mij de oplossing om te 'dreigen' met de media (op een nette manier en face-to-face) de beste optie voor je.

Je had natuurlijk gewoon naar de sportschool moeten gaan om zelf opheldering te vragen en niet via brief. Had dat niet gelukt dan had je gelijk je contract mondeling kunnen opzeggen gevolgd door een aangetekende brief. Tip voor het volgende abonnement dat je afsluit en later toch geen gebruik van maakt.
(Aangezien je niet zelf naar de sportschool bent gegaan voor opheldering neem ik even voor het gemak aan dat je daar niet 'kind aan huis' bent).
Ik kan helaas nergens de AV vinden, die zou ik moeten opvragen bij hun dan. Maar naar mijn mening staat in het consumenten recht dat een abbo niet zomaar aangepast mag worden.
pi_72063951
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:14 schreef r.pellemans het volgende:

[..]

Ik kan helaas nergens de AV vinden, die zou ik moeten opvragen bij hun dan. Maar naar mijn mening staat in het consumenten recht dat een abbo niet zomaar aangepast mag worden.
Sorry, maar er staat echt niet in het consumenten recht dat een abbo niet een prijsverhoging of verlaging zou mogen krijgen? Dit gebeurd regelmatig. Bij KPN vaste lijnenabbo's, bij de kabel, ISP's, verzekeringen etc. etc. Je denkt toch niet dat je bij contracten die langdurig lopen en verlengd worden elke klant op een andere datum een prijswijziging krijgt? Die wordt gelijk landelijk doorgevoerd en daarna heb je de optie om vanwege die wijziging op te zeggen. Dit moet je echter wel van te voren doen, en niet 2 maanden na dato, daar gaan bedrijven gewoon niet mee akkoord en groot gelijk hebben ze.

Ik vind ook dat je juridisch zwak staat. Wel bijzonder dat ze in een brief je opzegging bevestigen. Per wanneer hebben ze dat bevestigd? Einde looptijd? Is dat de reden waarom ze nu alle maanden willen hebben? Heb je wel pasjes e.d. ingeleverd bij het opzeggen?
pi_72064009
En jij gaat voor 300 euro een advocaat inschakelen?

Het is niet netjes hoe de sportschool jou behandeld heeft, maar ik zou het verlies maar gewoon nemen. Je kunt er gif op innemen dat dit in de Algemene Voorwaarden geregeld is en daar ben jij mee akkoord gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')