Bij het afsluiten van het contractquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:31 schreef r.pellemans het volgende:
MIjn vragen.
- Waar is het misgegaan
Nee, dat hoeven ze niet te doenquote:- Had de sportschool mij niet eerst moeten inlivhten dat ze verder stappen gaan ondernemen
Omdat de sportschool deze heeft ingeschakeldquote:- Waarom staat na 3 dagen al de deurwaarder voor de deur terwijl ik al contact met het incasso bureau heb gehad
Laat het voor de rechter komenquote:- Hoe kan ik dit oplossen. Het gaat mij niet zozeer om het geld, mwel om het principe
Asjequote:Alvast bedankt
Oh sorry, het was niet lollig bedoeld.quote:
Ik ga er denk ik ook verder mee, zometeen eens even bellen met het juridisch loketquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oh sorry, het was niet lollig bedoeld.
Als het in hun av vermeld staat, moeten ze je wel op de hoogte brengen. Maar die kennen we niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:42 schreef karr-1 het volgende:
Weer zo een die denkt simpel onder een contract uit te komen. Nee ze hoeven je niet op de hoogte te brengen van elke wijziging al zou het wel netjes zijn.
MIjn excuses voor de typfouten...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:52 schreef TheFrankey het volgende:
In welke maand kreeg je nou die brief dat je abbo was opgezegd? Lees is daar Mij of Mei .... wat is het
Yep SBS6 zal er van smullen, de zoveelste tokkie die "bedrogen" isquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:51 schreef Silven het volgende:
Ik zou overigens als ze dit voortzetten gewoon naar de media stappen. Dit natuurlijk even aan ze laten weten enkijken of ze de kwestie dan nog eens willen herzien.
Ik had op zich ook meteen (in jan.) Contact opgenomen met de sportschool.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:50 schreef Jodocus1 het volgende:
Na de tariefwijziging had je direkt contact op moeten nemen met de sportschool.
Als het contract tussentijds wijzigt heb je als consument het recht om het contract direkt te beeindingen.
Dit moet wel schriftelijk.
Het is anders best mogelijk dat een mogelijke tariefwijziging genoemd is in de voorwaarden. Een stijging van die orde van grootte is niet per se onredelijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:50 schreef Jodocus1 het volgende:
Na de tariefwijziging had je direkt contact op moeten nemen met de sportschool.
Als het contract tussentijds wijzigt heb je als consument het recht om het contract direkt te beeindingen.
Dit moet wel schriftelijk.
Precies. En laat er nou net wat van dat volk naar de sportschool gaan..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep SBS6 zal er van smullen, de zoveelste tokkie die "bedrogen" is
Naar de media zou ik niet stappen, ben geen tokkie, ben eerder een nette computer nerd (die wat kilo's kwijt zou willen)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:05 schreef Silven het volgende:
[..]
Precies. En laat er nou net wat van dat volk naar de sportschool gaan..
Nou nou, als de secretaresse het zegt... (wiens taak het onder meer is om klanten binnen te houden)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:09 schreef r.pellemans het volgende:
[..]
Naar de media zou ik niet stappen, ben geen tokkie, ben eerder een nette computer nerd (die wat kilo's kwijt zou willen)
Dat de media hier van smult is niet mijn probleem. ik wil dit gewoon netjes opgelost hebben
Heb net met een advocaten bureau gebeld, en de sectretaresse gesproken.
Die gaf mij groot gelijk en ik word zo terug gebeld door de advocaat...
the story goes on
Ik kan helaas nergens de AV vinden, die zou ik moeten opvragen bij hun dan. Maar naar mijn mening staat in het consumenten recht dat een abbo niet zomaar aangepast mag worden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:11 schreef LetoII het volgende:
Wellicht handig om hier ook even de algemene voorwaarden te vermelden. Of iig het gedeelte met betrekking tot verhoging van de abonnementskosten.
Voor de rest denk ik dat je juridisch erg zwak staat dus lijkt mij de oplossing om te 'dreigen' met de media (op een nette manier en face-to-face) de beste optie voor je.
Je had natuurlijk gewoon naar de sportschool moeten gaan om zelf opheldering te vragen en niet via brief. Had dat niet gelukt dan had je gelijk je contract mondeling kunnen opzeggen gevolgd door een aangetekende brief. Tip voor het volgende abonnement dat je afsluit en later toch geen gebruik van maakt.
(Aangezien je niet zelf naar de sportschool bent gegaan voor opheldering neem ik even voor het gemak aan dat je daar niet 'kind aan huis' bent).
Sorry, maar er staat echt niet in het consumenten recht dat een abbo niet een prijsverhoging of verlaging zou mogen krijgen? Dit gebeurd regelmatig. Bij KPN vaste lijnenabbo's, bij de kabel, ISP's, verzekeringen etc. etc. Je denkt toch niet dat je bij contracten die langdurig lopen en verlengd worden elke klant op een andere datum een prijswijziging krijgt? Die wordt gelijk landelijk doorgevoerd en daarna heb je de optie om vanwege die wijziging op te zeggen. Dit moet je echter wel van te voren doen, en niet 2 maanden na dato, daar gaan bedrijven gewoon niet mee akkoord en groot gelijk hebben ze.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:14 schreef r.pellemans het volgende:
[..]
Ik kan helaas nergens de AV vinden, die zou ik moeten opvragen bij hun dan. Maar naar mijn mening staat in het consumenten recht dat een abbo niet zomaar aangepast mag worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |