Nou ja mijn kat is op het moment nog druk bezig met bevallen het probleem is alleen dat ik hier niet op voorbereid was.
Even het verhaal in het kort:
Een paar maand geleden heb ik besloten dat ik toch wel graag een kat wou - zo gezegd zo gedaan via marktplaats een geschikte kat gevonden - opgehaald.
Ik kreeg een mailtje van het meisje waar ik mijn kat weg had - ze gingen 2 weken op vakantie en of ik niet even op hun kater kon passen - waren ze nog even samen en hoefde hij niet zielig alleen naar een pension, Dit toch maar gedaan - na 2 weken ook netjes weer bij mij thuis opgehaald en alles goed totdat mijn kat toch wel wat meer gewicht ging krijgen en ik me toch zorgen ging maken maar ja goed - eerste keer kat en ik zorg toch voor genoeg eten en drinken

dus misschien wel het toedoen van een beetje te goed zorgen.
Tot voor een 2 weken terug dat ik wel vond dat ze erg dik begon te worden en een vriend van mij heel grappig kwam melden dat ze zwanger was - dus ik afspraak maken met de dierenarts maar die had eerst nog vakantie.
Ik ben er van uitgegaan dat de dag dat de kater er bij kwam de dag was dat ze zwanger geraakt zou zijn - 5 juli. Hierdoor na het opzoeken van wat info dacht ik nog 2 weken te hebben en heb dan ook een afspraak staan voor vandaag bij de dierenarts totdat mijn kat vannacht op bed kwam liggen en toch wel wat vreemde pers bewegingen ging maken, Ik wist natuurlijk al genoeg dus snel grote doos klaar gezeten - oud kussen er in en moeders in klaargemaakte kamer met eten drinken kattenbak en genoeg ruimte gezet.
Nu komt mijn dilemma: Ik ging er vanuit dat ik nog 2 weken had en wou ook afwachten op advies van de dierenarts maar aangezien ik op het moment van schrijven al 2 kleine kittens zie rondkruipen proberen bij de tepels van mama te komen - ze is dus zwanger geraakt nog voordat ik haar ophaalde.
Kan ik de kittens al verplaatsen/aanraken - ze liggen nu op de grond in plaats van de daarvoor bestemde doos met kussen.
Wat is een normaal aantal kittens bij een worp(6 meen ik te hebben gelezen?)
Moet ik naar de dierenarts met de moeder om haar te laten controleren?
Ik meen ergens ook snel te hebben gelezen dat als de kittens niet zogen dat ik eventueel met de hand moet zogen ( gelukkig gaan de winkels over 2 uur al open en gaat het tot nu toe nog goed) - wat zou ik hiervoor nodig hebben?
Nog snel even gekeken - het zijn er nog steeds 2 - ze was toen ik wou gaan slapen al bezig met persen en dit was rond een uur of 3 - rond 5:15 hoorde ik heel erg klein gemauw uit de andere kamer en ging toch maar eens kijken - de eerste was er uit en de tweede een 20 minuten laten - in die trend doorgaand had de derde er nu (6:00) al uit moeten zijn of moet ik toch nog maar even geduldig wachten voordat ik me echt zorgen ga maken