abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72062648
Nou ja mijn kat is op het moment nog druk bezig met bevallen het probleem is alleen dat ik hier niet op voorbereid was.

Even het verhaal in het kort:

Een paar maand geleden heb ik besloten dat ik toch wel graag een kat wou - zo gezegd zo gedaan via marktplaats een geschikte kat gevonden - opgehaald.

Ik kreeg een mailtje van het meisje waar ik mijn kat weg had - ze gingen 2 weken op vakantie en of ik niet even op hun kater kon passen - waren ze nog even samen en hoefde hij niet zielig alleen naar een pension, Dit toch maar gedaan - na 2 weken ook netjes weer bij mij thuis opgehaald en alles goed totdat mijn kat toch wel wat meer gewicht ging krijgen en ik me toch zorgen ging maken maar ja goed - eerste keer kat en ik zorg toch voor genoeg eten en drinken dus misschien wel het toedoen van een beetje te goed zorgen.

Tot voor een 2 weken terug dat ik wel vond dat ze erg dik begon te worden en een vriend van mij heel grappig kwam melden dat ze zwanger was - dus ik afspraak maken met de dierenarts maar die had eerst nog vakantie.

Ik ben er van uitgegaan dat de dag dat de kater er bij kwam de dag was dat ze zwanger geraakt zou zijn - 5 juli. Hierdoor na het opzoeken van wat info dacht ik nog 2 weken te hebben en heb dan ook een afspraak staan voor vandaag bij de dierenarts totdat mijn kat vannacht op bed kwam liggen en toch wel wat vreemde pers bewegingen ging maken, Ik wist natuurlijk al genoeg dus snel grote doos klaar gezeten - oud kussen er in en moeders in klaargemaakte kamer met eten drinken kattenbak en genoeg ruimte gezet.

Nu komt mijn dilemma: Ik ging er vanuit dat ik nog 2 weken had en wou ook afwachten op advies van de dierenarts maar aangezien ik op het moment van schrijven al 2 kleine kittens zie rondkruipen proberen bij de tepels van mama te komen - ze is dus zwanger geraakt nog voordat ik haar ophaalde.

Kan ik de kittens al verplaatsen/aanraken - ze liggen nu op de grond in plaats van de daarvoor bestemde doos met kussen.
Wat is een normaal aantal kittens bij een worp(6 meen ik te hebben gelezen?)
Moet ik naar de dierenarts met de moeder om haar te laten controleren?
Ik meen ergens ook snel te hebben gelezen dat als de kittens niet zogen dat ik eventueel met de hand moet zogen ( gelukkig gaan de winkels over 2 uur al open en gaat het tot nu toe nog goed) - wat zou ik hiervoor nodig hebben?

Nog snel even gekeken - het zijn er nog steeds 2 - ze was toen ik wou gaan slapen al bezig met persen en dit was rond een uur of 3 - rond 5:15 hoorde ik heel erg klein gemauw uit de andere kamer en ging toch maar eens kijken - de eerste was er uit en de tweede een 20 minuten laten - in die trend doorgaand had de derde er nu (6:00) al uit moeten zijn of moet ik toch nog maar even geduldig wachten voordat ik me echt zorgen ga maken
pi_72062652
Adem even,
Geef het even de tijd het is niet bij iedere poes hetzelfde en er moet altijd nog een nageboorte komen. Controleer bij diegene die geboren zijn of ze geen vliesje over hun hoofd hebben anders stikken ze. (okey niet heel tactisch om zo te zeggen maar goed) stop ff je pink in hun mond en kijk of ze zuig reflex hebben. Je hoeft ze niet meteen aan een tepel te leggen want als moeders nog bezig is word ze afgeleid en ze is nog bezeig en druk met andere zaken. Houd ze wel warm. neem even de tijd want een bevalling kan wel even duren. kijk of de nageboorte er in zijn geheel uit is, bij twijfel even langs de dierenarts.
Blijf zelf vooral door ademen.. Succes moeders!
Ik Denk Altijd Eerst Goed Na Voordat Ik Iets Stoms Zeg...
pi_72062659
Ok dankjewel voor je snelle reactie - ik mijn poging om moeders het makkelijk te maken had ik de kattenbak ook verplaatst maar ze is daar nu met de kleintjes in gaan liggen ( worden ze wel snel zindelijk haha )

De kattenbak is erg schoon want ik heb deze gisteravond nog schoon gemaakt maar het lijkt me niet de meest slimme plek - de 2 die er nu uit zijn liggen bij de moeder te zogen dus lijkt me wel goed te zitten
Zou ik eventueel de kattenbak weg moeten halen?

Mag ik ze dus verplaatsen al zonder dat de moeder ze daardoor afstoot (geur enzo) - ze kent mij dan wel maar toen ik er net op afliep ging madam toch wel verdedigend tussen mij en babies inzitten en keek me aan van: tot daar en niet verder.

Warm houden zeg je - ik heb in een kast ( op aanraden van kennissen een kussen gelegd - zou ik daar misschien als ik ze mag verplaatsen neer kunnen/moeten leggen met eventueel een fles met lauw warm water ofzo? )
pi_72062665
Poesen kunnen over het algemeen prima voor zichzelf zorgen.
Zolang ze een mooie plek hebben om te liggen (doos met iets zachts erin) redden ze zich wel.

In het begin moet je de jongen niet al te veel aanraken zodat je geur er niet te veel aan komt.
Als jouw geur aan de kittens komt is er een kans dat de moeder de jongen niet meer (h)erkent.
Je kunt ze het beste wel in de doos bij moeder leggen als de kittens ernaast liggen.

edit:
Mijn ouders doen altijd een stuk oud schuimrubber in een kartonnen doos en daaroverheen een laken of een paar handdoeken ofzo.
Zolang ze niet in de herfst in een koude schuur geboren worden kan de moeder ze makkelijk zonder hulpmiddelen warm houden.

Ik denk dat ze het beste wel uit de kattebak gehaald kunnen worden, misschien als moeders even weg is voorzichtig met een lepel ofzoiets zodat er geen geur aan komt.

Als de poes een vaste slaap plaats heeft, probeer daar dan een nestje van te maken.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 06:48:53 #5
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_72062707
En niet vergeten foto's te maken
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 06:50:44 #6
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_72062713
Kussen zal je poes waarschijnlijk niet op willen liggen. Doos met een theedoek (geen handdoek, blijven ze aan hangen met nageltjes) volstaat. Verder kunnen er 6 jongen komen maar bij het eerste nestje is 3 bijvoorbeeld ook normaal. En let goed op want de nageboorte wordt opgegeten door de moeder dus als je die niet vindt kan het zijn dat ze die al op heeft. Is een kwestie van 2 minuten, zodra dat ding eruit is beginnen ze eraan dus makkelijk te missen.

Oh, als je poes tam is kun je ze gewoon aanraken om te verplaatsen. Vergeet eerder geplaatste geurbullshit. Je moet er niet hele dagen mee in je handen zitten maar een paar keer per dag kun je ze zeker verplaatsen.
Resistance is futile
pi_72062798
Super bedankt voor alle tips en advies tot nu toe - ik heb nog niet de kans schoon gezien om ze uit de bak te krijgen maar dit is ook meer omdat er nu al 4 kittens zijn allemaal klein en schattig - zogen allemaal bij mama - ik zal de doos veranderen en zal ze er zo snel mogelijk in proberen te krijgen.

ik heb wat foto's al gemaakt zal zo meteen nog wat meer foto's maken en ze online proberen te zetten zodat jullie ook kunnen meegenieten.

ik heb een theedoek op het kussen gelegd ( vind het toch een beetje sneu om ze zomaar op de bodem van de doos te leggen op een theedoekje
pi_72062805
Pics...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:24:10 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_72062811
minipoesjes
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_72062871
De allereerste:

Nog een fototje

Allemaal:

Meer allemaal

Zo en nog een dan maar wou het zeker weten

Gaat goed hier hoor ben heel erg blij - ondanks dat ze er eerder zijn dan verwacht maar dat maakt niet uit.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:40:48 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_72062877
poezelkoeitjes
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:47:21 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_72062901
oooo wat lief, moeder met al die kleintjes. Lijkt me ook erg mooi om dit eens een keer mee te mogen maken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_72062977
Net mama even weg gelokt met een snoepje - dat ging er wel in na de bevalling - ze was not amused dat ik de deur had dicht gedaan en dat ze haar kittens hoorde mauwen - ze wou bijna door de deur heen beuken - maar ze zijn verplaatst en liggen nu in de doos - is iets te hoog dus moet nog even een andere vinden maar ze liggen in ieder geval warm en veilig

Ik verwacht dat dit het ook zo ongeveer zal zijn - 4 stuks ze is aardig geslonken en heeft ook geen pers bewegingen meer dus ik kijk het nog eventjes aan en dan zal ik de doos zijn vaste plekje geven

Dit was mijn extra rommelkamer - waar ik het ook niet erg vond als er wat kapot ging of vies werd - maar daar hoeven ze natuurlijk niet te blijven
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:01:49 #14
259412 Seven.of.Nine
pi_72063003
Heb je de placenta nog gevonden toevallig?
Resistance is futile
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:05:21 #15
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_72063025
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 07:58 schreef Lfj het volgende:
Net mama even weg gelokt met een snoepje - dat ging er wel in na de bevalling - ze was not amused dat ik de deur had dicht gedaan en dat ze haar kittens hoorde mauwen - ze wou bijna door de deur heen beuken - maar ze zijn verplaatst en liggen nu in de doos - is iets te hoog dus moet nog even een andere vinden maar ze liggen in ieder geval warm en veilig

Ik verwacht dat dit het ook zo ongeveer zal zijn - 4 stuks ze is aardig geslonken en heeft ook geen pers bewegingen meer dus ik kijk het nog eventjes aan en dan zal ik de doos zijn vaste plekje geven

Dit was mijn extra rommelkamer - waar ik het ook niet erg vond als er wat kapot ging of vies werd - maar daar hoeven ze natuurlijk niet te blijven
Proficiat met de geboorte van al die kleintjes. Ik vind ze allemaal erg lief. Goed ook om te lezen dat je zo begaan bent met moederpoes en haar babies. Was iedereen maar zo. Ik hoop dat ze een goed huis en een goed leven krijgen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_72063032
Oh wat een kjoeties!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72063071
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:01 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Heb je de placenta nog gevonden toevallig?
Nee maar wel een natte vlek in de bak - zou dit eventueel daar van kunnen zijn? - hoe kan ik dit eventueel controleren?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:16:53 #18
259412 Seven.of.Nine
pi_72063122
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:11 schreef Lfj het volgende:

[..]

Nee maar wel een natte vlek in de bak - zou dit eventueel daar van kunnen zijn? - hoe kan ik dit eventueel controleren?
Mwah, als de poes in orde is, hoef je het niet te controleren. Hou haar gewoon een beetje in de gaten (elk half uurtje even checken vandaag). De placenta zelf is een soort van kipfilet in leverkleur (drolformaat en zeer smerig om te zien), laat als het goed is heel weinig vocht achter, alleen wat bloed misschien.
Resistance is futile
pi_72063204
Zal ik doen!

Ik denk dat het ergste wel voorbij is - en dan maak ik me druk terwijl zij net 4 kittens er uit heeft lopen persen haha - denk dat het voor mijn kat lastiger was dan voor mij maar het gaat goed in ieder geval - ze gaf me net wel een blik van: ik ben kapot ik wil slapen en met rust gelaten worden haha

Iedereen super super super bedankt voor de hulp die ook al zeer snel naar het vragen geplaatst werd
Zal straks nog wel wat foto's maken als het lukt
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:26:52 #20
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_72063205
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 07:40 schreef Lfj het volgende:
De allereerste:
[ afbeelding ]
Nog een fototje
[ afbeelding ]
Allemaal:
[ afbeelding ]
Meer allemaal
[ afbeelding ]
Zo en nog een dan maar wou het zeker weten
[ afbeelding ]

Gaat goed hier hoor ben heel erg blij - ondanks dat ze er eerder zijn dan verwacht maar dat maakt niet uit.
Aaaah gossie

Zoiets is altijd wel bijzonder en genieten. Ondanks de bijkomende stress.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_72063290
de mijne is 9 wekene geleden bevallen van 6 liefe kleintjes
zie link voor wat foto`s
http://generals.clangame.(...)y/picview.php?pid=12
pi_72063362
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:36 schreef thcobl het volgende:
de mijne is 9 wekene geleden bevallen van 6 liefe kleintjes
zie link voor wat foto`s
http://generals.clangame.(...)y/picview.php?pid=12
Wat een schatjes
ik wil ook een katje... Maar manlief is allergisch.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72063562
Wat een frunnikjes! (ik net tegen mijn man: willen wij nog een poezel? Hij nee ! helaas,haha )

Wilde je eigenlijk wel kleintjes?
Krijg je zomaar een zwangere kat cadeau
Ik zou de vorige eigenaar er wel even op aanspreken, want nu moeten ze allemaal geënt ed en dat jaagt jou op kosten terwijl het haar schuld is!
pi_72063563
Wat lief.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_72063577
Ik zou er één koe noemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')