quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:53 schreef Mork_Van_Ork het volgende:[..]
Wie bedoel je steeds met jullie? Ik zeg gewoon dat ik het met je stelling niet eens ben dat Feyenoord beter is op dit moment dan Ajax (zonder Suarez). Niet meer en niet minder. Nogmaals, ik vind de 'grote' drie allemaal tegenvallen, maar bij PSV en Ajax (en AZ) zie ik soms nog wel klasse en creatief spel, en dat mis ik toch echt bij Feyenoord.
Maar lees eens wat ik zei, PSV speelde jaren zo en werd telkens kampioen en Duitsland heeft nog nooit beter gevoetbald dan Nederland op een WK (toch hebben zij er 5 geloof ik gewonnen).
Het is zo'n typisch Nederlands fabeltje dat aanvallend spelende ploegen vaker aan het langste eind trekken.Ik vind de organisatie achterin bij Feyenoord gewoon misschien wel de beste van Nederland, al ziet het er opbouwend gewoon niet uit idd. Maar dat komt met de tijd wel, tegen Sporting Lissabon en Sampdoria lieten spelers als De Guzman, Wijnaldum en Fer zien echt geweldige aanvallen op te kunnen zetten. Been had bij NEC ook een tijd nodig om er een systeem in te krijgen. Als je tot die tijd gewoon blijft winnen intussen, ga je het gewoon heel leuk doen in de eredivisie.
quote:
Nou is altijd wel de grootste kracht van Feyenoord het fysieke 'werkers' voetbal geweest, maar dat is de laatste tijd ook echt bijna het enige waarmee ze nog resultaten kunnen behalen.
Dat voetbal bestaat bijna niet meer helaas, al speelt Liverpool er een ultieme variant op.
quote:
Ik vind Feyenoord gewoon echt niet goed spelen, ondermaats. En als ik aan scorebordjournalistiek zou doen, dan zou ik toch juist nu positief over Feyenoord moeten zijn? De laatste 3 wedstrijden hebben ze goed resultaat gehaald.
Ja, maar de basis is er. Wacht nou maar even af.
Maar jij roept dat ze af aan het zakken zijn (je drijfzand-opmerking) dus kennelijk verwacht je dat ze 8e of lager worden en ik vraag me af waar je dat op basseert. Die eindstand van vorig jaar was geen goede weergave van de kwaliteit van de selectie. Niet dat ze kampioen hadden moeten worden, maar zegt 'de wet van Murphy' je wat? Alles wijst er nu op dat we dat dit jaar niet weer gaan hebben, het is onmogelijk dat Been eruit geschopt gaat worden door de spelers. En dat was nog maar 1 factor vorig seizoen.
quote:
Jij concludeert juist uit die 3 wedstrijden dat Feyenoord nu goed speelt, maar ik zie dat gewoon anders. Ik vind de wedstrijden van Feyenoord gewoon echt niet leuk om te kijken, er wordt gewoon teveel geprutst.
Ze spelen niet mooi nee, maar mooi is wat anders dan goed.
quote:
En ik zeg toch juist ook dat ik PSV slechter vindt dan een aantal seizoenen terug? En nee, ik ben helemaal niet onder de indruk van Salcido en Kromkamp?! Nogmaals, het ging mij gewoon om je stelling dat Feyenoord beter zou zijn dan Ajax zonder Suarez.
Nee, ik zei dat ik de selectie van Ajax zonder Suarez niet beter vond dan die van Feyenoord, misschien gelijkwaardig echter als Ajax Honda haalt en Suarez behoudt dan zijn ze favoriet. Maar doe dat maar, ze kunnen daar in A'dam goed met die rol omgaan altijd.

En jij zei overigens dat je 'PSV veel beter vond dan Feyenoord', onderbouw dat eens?
Verder in VBL als je nog wil reageren (PM me maar topiclinkje in dat geval) dit is te serieus voor KLB.
[ Bericht 1% gewijzigd door Ritmo op 21-08-2009 15:28:11 ]