Jep statieven zijn universeel. Overal zit de zelfde schroefdraad onder.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:21 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
En zijn statieven voor camera's universeel? Zou de camera bijvoorbeeld op dit statief kunnen?
Dat ben ik ook niet van plan Jekoosquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:24 schreef Jekoos het volgende:
Tip, koop je fotospul niet bij Wehkamp maar breng is een bezoekje aan Foto konijnenberg, Kamera Express of Foka...
Hij kan erop, wel een beetje zinloos om serieus te gebruiken als statief.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:21 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
En zijn statieven voor camera's universeel? Zou de camera bijvoorbeeld op dit statief kunnen?
volgens mij wel.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:49 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Zijn dit nou dezelfde toestellen?
http://www.wehkamp.nl/bee(...)/C12_N07_N73_712939/
http://www.foka.nl/site/canon-eos-1000d-body-nl-p-5838.html
Hm je was net iets eerderquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:56 schreef kvdv het volgende:
Ja, maar zonder lens is het moeilijk fotograferen.
Body = alleen het toestel, zonder lens.
Hm. Nu voel ik me wel echt een amateur dat ik niet wist dat 'Body' daarvoor stondquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:56 schreef kvdv het volgende:
Ja, maar zonder lens is het moeilijk fotograferen.
Body = alleen het toestel, zonder lens.
Een fotozaak is veel praktischer.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:59 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Hm. Nu voel ik me wel echt een amateur dat ik niet wist dat 'Body' daarvoor stond. Maar een tweede blik op de foto geeft al uitsluitsel..
Nog iets (ja veel vragen). Weet niet zo wie het zei maar waarom zou ik het beter niet bij wehkamp kunnen kopen? Lijkt me uit eenzelfde fabriek te komen en zulks.
Stof op de sensor lijkt me niet zo'n probleem. Ook een wehkamp toestel kun je even naar de fotowinkel brengen om te laten schoonmaken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een fotozaak is veel praktischer.
Ik kan niet terug naar Wehkamp met m'n camera als er stof op m'n sensor zit.
wel met die van konijnenberg - geen problemen mee gehad - kreeg alleen de trafo voor de batterij-oplader dubbel... - maar eentje heb ik netjes teruggestuurd op hun kosten.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:29 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Iemand ervaring met de webwinkel van Foka.nl?
Bestel je gelijk een basisboek fotografie erbijquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:09 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Heb de camera uit de OP besteld via Wehkamp. Had misschien beter morgen even in de stad kunnen gaan kijken na het werk maargoed....
Het gemak van online shoppen![]()
Zaterdag tussen 09.00-13.00 heb ik hem als het goed is.
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?CC=C09&KAC=R05&SC=J01&ArtikelNummer=129666&Cid=16&KAid=4294930094&Nty=1&Ntk=ART&Ntt=fotografie&Nao=0&N=186quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:31 schreef justmattie het volgende:
[..]
Bestel je gelijk een basisboek fotografie erbij?
Die auto's krijg je prima op de foto....met beetje oefening en de juiste instellingen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:20 schreef Compomotive155 het volgende:
Volgens mij wordt dit toestel regelmatig gebruikt door de hobbyisten .
Zit er toevallig zelf ook aan te denken.
Ben regelmatig langs het circuit te vinden, maar die auto`s krijg je zo moeilijk op de foto
http://www.bol.com/nl/p/b(...).html#product_imagesquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:33 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?CC=C09&KAC=R05&SC=J01&ArtikelNummer=129666&Cid=16&KAid=4294930094&Nty=1&Ntk=ART&Ntt=fotografie&Nao=0&N=186
@Freud: Je bedoelt dat de camera misschien te ingewikkeld voor me is?
Ik heb de Canon Powershot SX1 een half jaar in mijn bezit gehad.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:23 schreef freud het volgende:
TS, waarom wilde je zonodig een DSLR?? Voor wat jij wil is een topmodel compact zoals de SX1 van Canon beter geschikt. Du moment dat je dan de technische zaken wat meer onder controle hebt, kan je overstappen naar een DSLR. De cam uit je OP is leuk, maar haalt het niet tov de SX1 in de meeste gevallen, en die is goedkoper en veelzijdiger! Zeker nu Canon een nieuwe serie compacttoestellen aangekondigd heeft die ook een stuk lichtsterker zijn is het gelijk een DSLR kopen om een DSLR te hebben wat achterhaald IMO.
Just my ค 0,02...
Nee, meer dat je met een DSLR ook veel moet investeren in lenzen, en dat meestal er niet van komt, waardoor je minder plezier hebt in het fotograferen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:33 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?CC=C09&KAC=R05&SC=J01&ArtikelNummer=129666&Cid=16&KAid=4294930094&Nty=1&Ntk=ART&Ntt=fotografie&Nao=0&N=186
@Freud: Je bedoelt dat de camera misschien te ingewikkeld voor me is?
Mja, boven de 800 ISO is het echt dramatisch ja, maar onder de 800 is het meestal met een beetje digitaal strijkijzer nog goed te doen. Qua ruis heb je inderdaad last van de kleine sensor van de SX1, maar imo wordt dat nadeel teniet gedaan door de lage prijs tov een DSLR met dezelfde specs (dus met minimaal 3 extra lenzen: groothoek, tele en macro). Om de basics goed op te pakken, is de SX! of gelijk model prima.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb de Canon Powershot SX1 een half jaar in mijn bezit gehad.
Erg veelzijdig, filmt prachtig maar heeft 1 gebrek; foto's zitten vol ruis.
En dat is niet exemplarisch.
De foto's uit mijn oude Sony F717 (die ik ruim 5 jaar heb gehad) waren nog beter.
Ik kocht ondertussen een gebruikte 20D met een kitlens en daar komt echt veel beter materiaal uit.
De SX1 via Marktplaats weer doorverkocht.
Allemaal 1:1 crops, onbewerkt:quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:36 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, boven de 800 ISO is het echt dramatisch ja, maar onder de 800 is het meestal met een beetje digitaal strijkijzer nog goed te doen. Qua ruis heb je inderdaad last van de kleine sensor van de SX1, maar imo wordt dat nadeel teniet gedaan door de lage prijs tov een DSLR met dezelfde specs (dus met minimaal 3 extra lenzen: groothoek, tele en macro). Om de basics goed op te pakken, is de SX! of gelijk model prima.
Mja, die uitspraak moet je wel even vergezellen met waar je dan op test. Op filmniveau, winnen conpactjes van de meeste DSLR's, en ook mbt out of the box zoom. Ik ben met je eens dat een hele hoop mensen een DSLR kopen, maar geen idee hebben waarvoor, of niet van de automatische stand af durven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:25 schreef joers1 het volgende:
Kwalitatief, kan geen enkele (pocket)camera op tegen dslr's, dat is een algemene stelregel. Mแแr....dat geldt alleen als de fotograaf weet wat je met een dslr moet doen.
Ik ben ervan overuigd dat er momenteel hordes mensen zijn die een dslr hebben, zonder te weten wat sluitertijd/diafragma/iso betekenen en alleen zo'n ding hebben om de heb en 'm alleen gebruiken o pde AUTO-stand. En dแn ben je fout bezig denk ik. Dแn be nje beter af met een compact, of een zogenaamd semi-dslr.
Je begrijpt dat ik vrij nieuw ben in dit alles h่? Exifdata? Bedoel je daarmee mijn sluitertijd, diafragma waarde en ISO waarde op de foto ofzo? Of watquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:47 schreef Rutgerr het volgende:
Foto 1 vind ik wel leuk qua compositie. Voor de rest kan ik er weinig over zeggen, want de exifdata ontbreekt.
jepquote:Op zondag 23 augustus 2009 13:04 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ik vrij nieuw ben in dit alles h่? Exifdata? Bedoel je daarmee mijn sluitertijd, diafragma waarde en ISO waarde op de foto ofzo? Of wat?
Goed bezigquote:Op zondag 23 augustus 2009 13:12 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ok้. Even in de camera gluren!
Foto 2 (http://i29.tinypic.com/2cyqfx3.jpg): Sluitertijd 1/320 sec. f 6.3 en ISO 250
Foto 3 (http://i25.tinypic.com/2j5fek1.jpg): Sluitertijd ook 1/320, f 9 en ISO 200.
nuttig om mensen uit fok weg te halen en naar andere sites te gaan sturenquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:24 schreef joers1 het volgende:
[..]
Goed bezigAl aangemeld op de gallery van www.zoom.nl? Kun je veel van leren...
Wat Ynske zegt, en zoom is ook nogal een vriendenclubje waar men doorgaans meer jubelt dan constructief kritisch is. En de snelheid van de site was altijd bijzonder brak...quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:24 schreef joers1 het volgende:
[..]
Goed bezigAl aangemeld op de gallery van www.zoom.nl? Kun je veel van leren...
Welnee, gewoon lurken bij allebeiquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
nuttig om mensen uit fok weg te halen en naar andere sites te gaan sturen
daar is de fotofunctie veel beter, eerlijk is eerlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
nuttig om mensen uit fok weg te halen en naar andere sites te gaan sturen
quote:
Cool, ik heb sinds vorige week ook de EOS 1000D aangeschaft en net dat boek besteld in jou linkjequote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:27 schreef justmattie het volgende:
[..]
http://www.bol.com/nl/p/b(...).html#product_images
Zoiets was misschien beter. Deze hebben meer betrekking op jou merk camera.
Ik vind dit dus echt niet mooi. De eerst foto was al een beetje saai. Maar dit maakt het er niet beter op. de voorgrond is te donker. Je verliest heel veel detail. De achtergrond is links heel donker. En rechts veel te blauw. Staat voor mij veel te ver van de werkelijkheid.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:36 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die eerste foto bewerkt.
Origineel mooier of bewerkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |