abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72051698
Heey,

Ik ben al heel lang gecharmeert van viool enzo, en ik hou heel veel van de muziek.
Ik wil het heel graag spelen, maar een vriend van mij zei dat je van kinds af aan al moet beginnen en dat het heel moeilijk is? :S

Klopt dit? Want ik ben 17 en wil het echt leren en er echt voor gaan. Ik heb al een basisviool besteld bij conrad, zo'n 1/4 was het ofzo? voor beginners. Want ik weet zeker dat ik er aanleg voor heb.

Iemand ervaringen? En hoelang duurt het voor je het echt kunt.

Btw, ik wil geen lessen volgen, vind het duur, overigens speel ik ook piano/keyboard en gitaar, dat leer ik allemaal zelf.
pi_72052609
Als je echt viool wilt leren spelen zou ik toch wel lessen nemen (probeer anders het eens via een particulier die is wellicht wat goedkoper) of je moet een supertalent van jezelf hebben maar dat soort talenten worden meestal wel eerder ontdekt. Wil je het dus goed leren zou ik toch eens proberen om een leraar op te snorren als is het maar om de basis te leren van het vioolspelen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72052779
Het is alleen jammergenoeg heel duur, dus dan moet ik iemand vinden die het voor heel weinig doet.

youtube videos helpen overigens ook. Maar kan het op mijn leeftijd wel?
pi_72052887
Gewoon heel veel spelen, alleen lijkt viool me wel zo moeilijk dat les mischien wel handig is, zeker in het begin
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_72053113
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:34 schreef Anonieme_meisje het volgende:
Het is alleen jammergenoeg heel duur, dus dan moet ik iemand vinden die het voor heel weinig doet.

youtube videos helpen overigens ook. Maar kan het op mijn leeftijd wel?
Je bent 17 jaar, je begint pas met leven dus vioolspelen leren zal ook nog wel lukken op deze leeftijd.
Optimist tot in de kist
pi_72053396
Thanks, dat maakt me blij , want die gozer was er niet bepaald enthousiast over, maar die sukkel heeft zowieso niks met muziek. :S
pi_72053634
In ieder geval succes (met of zonder lessen)
Optimist tot in de kist
pi_72054971
Gewoon veel oefenen, dan lukt met een beetje talent echt wel, ik ken 2 mensen die allebij autodidact zijn, en begonnen rond hun 14e, bas en drums, en ze gaan nu allebij conservatorium doen(aangenomen dus)
Beneath the gold, bitter steel
  Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 23:25:35 #9
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_72059006
Wat dacht je hiervan:
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_72060496
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:09 schreef Anonieme_meisje het volgende:
Want ik weet zeker dat ik er aanleg voor heb.
. Ja, ik heb ook aanleg voor dingen waar ik totaal geen idee van heb of ik ze kan.
pi_72061270
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 00:17 schreef boskameel het volgende:

[..]

. Ja, ik heb ook aanleg voor dingen waar ik totaal geen idee van heb of ik ze kan.
Toevallig weet ik van mezelf dat ik het wel kan. Als jij daar moeite mee hebt (niet wetend dat je dingen kan), is dat niet mijn probleem.
pi_72061295
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:25 schreef belsen het volgende:
Wat dacht je hiervan:
[ afbeelding ]
Hahahahahahahahahahahahahahahahaha, ik lach me verrot hier.

Not.

Ik ga gewoon privelessen nemen van een individueel iemand. En ik ga zowieso uren per dag oefenen.
pi_72061349
Overigens, ik heb het een en ander gelezen, en ben er veel meer van te weten gekomen. Blijkbaar moet je dus ook kijken welke maat je moet nemen, en lessen zijn dus wel belangrijk in verband met houding, positie en de basisdingen, dus dat moet ik zowieso eens gaan nemen.

Ik heb gekeken, en had maatje 1/2, net een paar cm's verschil van maatje 4/4 (voor volwassenen). En ik heb er ook spijt van dat ik hem bij Conrad besteld heb. Maar dit is alvast de basis, en als ik vorder, ga ik een handgemaakte wat duurdere kopen.
pi_72554472
een kwart viool wil niet zeggen dat het voor beginners is. dat heeft gewoon met de grootte van je lichaam te maken. ook al ben je beginner, als 17 jarige moet je toch echt op een hele viool spelen.
pi_72573322
Een goede viool kun je ook huren voor ongeveer een tientje per maand. Als je dit bij een goede vioolbouwer doet, krijg je meteen advies over de maat etc.
En je bent nooit te oud om te leren
Maar ik zou inderdaad wel les nemen, al is het maar om geen verkeerde techniek aan te leren.
pi_72575230
Oh, en een 1/2 Viool lijkt me echt te klein voor een 17-jarige, tenzij je niet groter bent dan zo'n 1.50 meter.......
pi_72575364
Ts komt toch niet meer terug.
pi_73397493
ja ik heb nu 2 violen, 1 studie viool van 100 euro en nog wat en een hele dure van putten viool die ik gehuurd heb, en over n jaar ofzo isie van mij. beide zijn maat 4/4..ben in de tussentijd veel gaan oefenen en leren, en ik ga al een hoop vooruit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')