Dus. Ik probeer nu al een vrij lange tijd een woning te vinden voor mij en mijn vriendin. Dat gaat niet zonder slag of stoot, en ik heb er nu vrij veel problemen mee die maar blijven opstapelen.
Ik begin bij het begin.
Mijn vriendin is Pools. Ze is hier na 2 jaar op en neer vliegen, nu eindelijk vast. Ze heeft haar Bachelor gehaald en nu wil ze graag inburgeren, dit wil ze doen om een betere baan te krijgen, en uit respect voor de medemens. Het probleem hierbij is dat ze ingeschreven moet staan in mijn stad (Den Bosch) om via de gemeente die cursus te doen. Mijn vader wouw het niet toelaten, om haar dus bij hem tijdelijk in te schrijven.
Goed, geen probleem, we wouden toch al op on eigen gaan wonen, dus doen we dat eerst. Blijkt nu dat ik NET niet een huis kan kopen, op mijn naam alleen. Het kan wel, maar dan betaal ik iets meer dan de helft van mijn maand salaris, en dat is niet erg slim, want als het dan uit gaat, zit ik met veel to hoge maandlasten.
Huren dan maar! Nee. Ik ben heel dom geweest en heb me te laat ingeschreven bij de woonstichting, en heb dus totaal geen wacht tijd! Niet slim, en totaal mijn eigen fout.
Anti-Kraak? Dat leek ons de beste optie tot nu toe. We probeerden bij Ad Hoc ons in te schrijven, maar het bleek dat je geïntroduceerd moest worden. Alle contacten die wij hadden bij Ad Hoc bleken niet goed of lieten ons in de steek. Mijn nichtje belde mij op, en vertelde dat zij zich via Alvast had ingeschreven en het was gratis, dus waarom niet? 1 dag later kreeg ze telefoon dat ze in aanmerking kwam en dus op gesprek moest komen. Ik ging mee, want zij heeft geen auto. Toen we daar aankwamen, vroeg ik of die meneer eens kon kijken naar mijn inschrijving. Maar ook dat bleek niet goed te zijn want mijn vriendin heeft blijkbaar een Nederlands paspoort nodig.
En om het cirkeltje rond te maken, moet ze ingeschreven staan in den bosch om een nederlands paspoort te krijgen.
Snapt iemand waarom ik hier nu zo dol van word?
Baan / Respect> Inburgering
Inburgering > Ingeschreven staan
Ingeschreven staan > NL Paspoort hebben
NL Paspoort hebben > Ingeschreven staan
Is een EU paspoort niet genoeg?
Heeft iemand hier enig verstand van, en kan mij in dit dilemma helpen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Marton123 op 20-08-2009 16:11:23 ]