Dat inderdaadquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:38 schreef marcb1974 het volgende:
Meestal heeft een werknemer recht op 2 uur voor doktersbezoek. Dat de werknemer in zijn woonplaats wil prima, maar dat kan dan voor zijn eigen rekening komen.
Ook zou je eens kunnen overleggen of hij niet een afspraak aan het eind van de dag kan maken. 06.00 beginnen dan zou hij rond een uur of 16.00 klaar moeten zijn en dan kan hij nog naar de fysio in zijn eigen woonplaats.
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? AFAIK wordt fysio in het geval van klachten tenminste gedeeltelijk vergoed. Ben een tijdje terug ook naar een fysio geweest voor een blessure (flink hard door m'n enkel gegaan) en heb dat vergoed gekregen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:26 schreef kahlie het volgende:
Ik vraag me af of desbetreffende werknemer zijn eigen fysio misschien zwart betaald ofzo...
Bij de meeste mensen worden 9 behandelingen vergoed. Als je er dus 3 per week krijgt dan ben je er zo doorheen. Als jouw aandoening niet als chronisch te boek staat, dan betaal je de rest zelf. En aangezien het om een belessure gaat is het niet chronisch.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:31 schreef Catbert het volgende:
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? AFAIK wordt fysio in het geval van klachten tenminste gedeeltelijk vergoed. Ben een tijdje terug ook naar een fysio geweest voor een blessure (flink hard door m'n enkel gegaan) en heb dat vergoed gekregen.
Uh, deels. Je wordt goed beschermt, en je moet tijd krijgen om naar de fysio te gaan. Maar hier zitten zeker wel beperkingen aan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:44 schreef JO3Y het volgende:
Gelukkig worden werknemers in Nederland uitgebreid beschermd en maak ik zelf uit waar en wanneer ik naar de fysio ga....
Dat er beperkingen (lees: grenzen) zijn ben ik mee eens, maar alles wat binnen de wetten valt (2 uur) is gewoon recht.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Uh, deels. Je wordt goed beschermt, en je moet tijd krijgen om naar de fysio te gaan. Maar hier zitten zeker wel beperkingen aan.
Ja, maar er wordt wel van je verwacht dat je meewerkt met je werkgever en dus niet midden op de dag gaat als dat niet uitkomt en het ook anders kan. Dat zal vast nergens beschreven staan, maar het is wel zo netjes naar beide kanten toe.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:03 schreef JO3Y het volgende:
[..]
Dat er beperkingen (lees: grenzen) zijn ben ik mee eens, maar alles wat binnen de wetten valt (2 uur) is gewoon recht.
En 3 keer per week 4 uur valt daar binnen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:03 schreef JO3Y het volgende:
Dat er beperkingen (lees: grenzen) zijn ben ik mee eens, maar alles wat binnen de wetten valt (2 uur) is gewoon recht.
Waar staat dat 2 uur een recht is? Volgens mij is het slechts een richtlijn en daar kan een werkgever van afwijken (meer maar ook minder tijd geven).quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:03 schreef JO3Y het volgende:
[..]
Nee, maar je kan hem wel kwalijk nemen dat hij per keer 4 uur vrij wil voor een sessie van maximaal een uur, met doorbetaling van loon, terwijl er alternatieven zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 08:53 schreef JO3Y het volgende:
nogmaals, helemaal mee eens dat er grenzen zijn vbw 'in de baas zijn tijd' therapie. Echter als de werknemer het kan aantonen dat het nodig is om meer dan 2x per week therapie nodig is, dan kun je hem dit niet kwalijk nemen.
in dat geval moet de baas achter zijn oren krabben of ie een werknemer heeft ie qua normen en waarden wel bij het bedrijf past. Veel werkgevers maken deze fout en gaan dan achteraf klagen. Een werknemer die plezier heeft in zijn werk (en werkomgeving) zal zich meer gemotiveerder opstellen. Dat het van beide kanten moet komen is voor de werknemer blijkbaar iets onbekends.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:21 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Nee, maar je kan hem wel kwalijk nemen dat hij per keer 4 uur vrij wil voor een sessie van maximaal een uur, met doorbetaling van loon, terwijl er alternatieven zijn.
Dit is vaak maar al te waar. Ik ben zelf p&o'er in een grote organisatie en zie heel vaak figuren voorbijkomen die precies weten wat hun 'rechten' zijn maar vaak vergeten dat er ook verplichtingen zijn. Ze weten in ieder geval veel te nemen maar weinig te geven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:25 schreef JO3Y het volgende:
[..]
in dat geval moet de baas achter zijn oren krabben of ie een werknemer heeft ie qua normen en waarden wel bij het bedrijf past. Veel werkgevers maken deze fout en gaan dan achteraf klagen. Een werknemer die plezier heeft in zijn werk (en werkomgeving) zal zich meer gemotiveerder opstellen. Dat het van beide kanten moet komen is voor de werknemer blijkbaar iets onbekends.
Ik heb ook zo'n baas gehad en ik kan je melden dat niets prettiger werkt dan dat. Dan heb je namelijk echt het gevoel dat je het samen doet Dus verander dat niet. Ik werk nu voor een groot transportbedrijf maar ik zou er echt een moord voor doen om weer naat het betreffende koeriersbedrijf te kunnen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:37 schreef Ozziecar het volgende:
Geen idee MaLo, maar ik ga eens even zoeken. In elk geval bedankt voor je tip
Alles kan en alles mag, zolang we allemaal tevreden zijn is het goed. Dat is misschien ook wel mijn probleem: ik ben werkgever maar geen 'baas'. Dat is in de loop der tijd zo gegroeid ("ons kent ons", je kent het wel.....) en eigenlijk wil ik ook helemaal geen 'baas' zijn.
Jawel, gelukkig was dat wel duidelijkquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:42 schreef Rewimo het volgende:
Goed dat je het besproken hebten dat er nu een oplossing is die voor iedereen te doen is. Snapte hij wel wat jouw probleem was?
Aaah, je bent echt top.quote:
Allemaal heel sociaal inderdaad en werknemers mogen heel blij zijn met zo'n werkgever maar ik moet toch nog even zeurpieten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:12 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
Jawel, gelukkig was dat wel duidelijk
Hij weet ook wel dat ik het niet zomaar vraag, als ik aan de bel trek dan is er echt iets aan de hand.
Vandaag was het eerste bezoek bij de nieuwe fysio en het is gelukkig goed bevallen en voor herhaling vatbaar.
Ik heb gelukkig ook boven water gekregen wat nou precies het probleem was en waarom hij in eerste instantie perse naar de fysio in z'n eigen dorp wilde. 't Is niet zo'n prater en ik ben blij dat het hoge woord eruit is. De beste man heeft al een flinke tijd lichamelijke problemen en prive ook de nodige ellende meegemaakt. Door de pijn die hij heeft zit hij heel slecht in z'n vel. Eet slecht, slaapt slecht, heeft constant pijn en dat heeft z'n uitwerking op eigenlijk alles. 't Is ook een rotblessure hoor, je zult het maar hebben.
Voor de komende weken heb ik 1 dag per week een Vutter achter de hand die het best leuk vindt om af en toe een licht ritje te doen. Deze man gaat de ritten op woensdag doen en dan mag medewerker X een dagje op onze kosten thuisblijven. Dat breekt de week wat en hopelijk kan hij dan wat bijslapen enzo. Hij weet het nog niet, maar morgen ga ik hem vertellen dat hij de komende weken op woensdag thuis mag blijven.
Ik hoop dat hij weer snel de oude is, dat zou erg fijn zijn voor ons, maar bovenal voor hem
Ze heeft een transportbedrijf, daar valt waarschijnlijk weinig te solliciteren op het moment.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:34 schreef Poeke het volgende:
Hulde voor Ozziecar; ik kan me geen betere werkgever bedenken.
Als ik niet zo'n leuke baan zou hebben zou ik bij je solliciteren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |