ik [stam]quote:
Wat is er fout aan jij kan en jij zal dan?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:45 schreef Frollo het volgende:
Of:
Jij hebt
Hij heeft
Jij kunt
Hij kan
Jij zult
Hij zal
Is ook niet echt fout, maar wordt wel als informeler beschouwd. Zie http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/442/quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:50 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Wat is er fout aan jij kan en jij zal dan?
Niet heel veel. In België is het zelfs standaard, in Nederland hebben jij kunt en jij zult de voorkeur. Je kan en je zal kunnen echter wel altijd in de betekenis van ‘men’. ‘Je kan hier ook nooit wat vinden!’quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:50 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Wat is er fout aan jij kan en jij zal dan?
Die eerste is natuurlijk onzin.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:59 schreef Gizmo112 het volgende:
Heb ik er ook nog 1:
Wilt uw bedrijf ons sponsoren ?
Of
Wil u uw bedrijf ons sponsoren ?
Wat is juist ?
Die bovenstequote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:59 schreef Gizmo112 het volgende:
Heb ik er ook nog 1:
Wilt uw bedrijf ons sponsoren ?
Of
Wil u bedrijf ons sponsoren ?
Wat is juist ?
Hij wilt is inderdaad voor kampers, maar jij wilt is juist voor degenen met een goede taalbeheersing.quote:
Wat een belachelijk idiote quiz staat er op die pagina.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:38 schreef Cmonv het volgende:
zie sig
Dat iemand een woord als deletete fout spelt, vind ik ook niet erg. Maar 'ik vindt' of iets dergelijks, is toch wel behoorlijk "quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:28 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Wat een belachelijk idiote quiz staat er op die pagina.![]()
De maker moet zich schamen. Waarom gebruikt hij niet gewoon nederlandse woorden?
Hoezo, leuk quizje toch? (Ik had alles goed.)quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:28 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Wat een belachelijk idiote quiz staat er op die pagina.![]()
De maker moet zich schamen. Waarom gebruikt hij niet gewoon nederlandse woorden?
Dat zou kunnen ja.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:10 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Of men gebruikt gewoon 'opslaan' in plaats van 'saven' en 'verwijderen' in plaats van 'deleten'.
Als je de tekst leest, merk je dat dat ook aangeraden wordt. Maar de quiz gaat niet oover hoe mooie Nederlandse zinnen te maken, maar over werkwoordspelling.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:10 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Of men gebruikt gewoon 'opslaan' in plaats van 'saven' en 'verwijderen' in plaats van 'deleten'.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:31 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Van engelse woorden een 'nederlands' werkwoord maken is taalverloedering. *mopper mopper*
*mompelt wat over Vroegah...*
Toch grappig. Als Nederlander sta je er helemaal niet bij stil, maar geen wonder dat allochtonen zoveel van dat soort fouten maken met al die uitzonderingenquote:
Maar de uitzonderingen in hun moedertaal beheersen ze wel!quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Toch grappig. Als Nederlander sta je er helemaal niet bij stil, maar geen wonder dat allochtonen zoveel van dat soort fouten maken met al die uitzonderingen
En?quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:10 schreef Iblis het volgende:
Maar de uitzonderingen in hun moedertaal beheersen ze wel!
Daar maken ze dus geen fouten in! Ze doen gewoon naar met Nederlandse uitzonderingen!quote:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |