abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72372775
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:15 schreef amvrosios het volgende:

[..]
ben benieuwd of dat Dynamische geval nog te redden is.
Mag geen probleem zijn met wat truukjes (Tenzij die fysiek defect is, maar die kans acht ik redelijk klein omdat ie nog gewoon gezien wordt als dynamic disk)
pi_72372914
Is het niet mogelijk om met bv GetDataBack de data terug te halen, en daarna de disk te formatteren?

Wel echt zuur dit. Ik heb meerdere malen mijn pc op precies dezelfde manier (weliswaar met XP) geformatteerd en nooit dit probleem gehad.
pi_72382242
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:28 schreef Toryu het volgende:
Is het niet mogelijk om met bv GetDataBack de data terug te halen, en daarna de disk te formatteren?

Wel echt zuur dit. Ik heb meerdere malen mijn pc op precies dezelfde manier (weliswaar met XP) geformatteerd en nooit dit probleem gehad.
GetDataBack kan dynamic disks lezen, maar zal met zoveel data veel en veel langer bezig zijn dan een convert terug naar een basic disk.

Reden dat jij nooit dit probleem gehad hebt is waarschijnlijk dat jouw disks altijd netjes basic disks gebleven zijn, zoals in de meeste gevallen
pi_72388044
quote:
Op woensdag 2 september 2009 @ 15:44 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Heb op Ubuntu forum gekeken en Ubuntu zal die schijf ook niet kunnen benaderen helaas..... ( http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=101604 )
Die thread is 4 jaar oud. Toen bestond er nog geen NTFS-3G. Met ubuntu-versies 7.10 en hoger moet het prima gaan.
pi_72388190
dat wist ik dan weer niet zeker. bedankt voor de aanvulling doppendoosch,had het zelf niet beter kunnen brengen!

Ubuntu is cool!
Vooral dat wat hier boven staat.
  donderdag 3 september 2009 @ 10:12:58 #81
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_72391758
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:57 schreef doppendoosch het volgende:

[..]

Die thread is 4 jaar oud. Toen bestond er nog geen NTFS-3G. Met ubuntu-versies 7.10 en hoger moet het prima gaan.
Dus het is nog niet hopeloos? Ik snap niet waarom Ubuntu niet opstart. Ik heb die cd gebrand en die doet het ( zie screenshot aantal posts terug ). Maar opstarten vanaf die cd niet...ik ga dan in boot menu, kies opstarten vanaf cd/rom en dan gaatie gewoon windows vista opstarten. Had ik het op de 1 of andere manier speciaal als bootable cd moeten branden zal wel een uberdomme vraag zijn maar ik heb het gewoon normaal gebrand zonder fratsen en herinnerde me ineens dat je voor boot cd's als t goed is meer moet doen.
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_72392023
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:57 schreef doppendoosch het volgende:

[..]

Ah ok, wist ik niet...I stand corrected
pi_72395904
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:12 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Dus het is nog niet hopeloos? Ik snap niet waarom Ubuntu niet opstart. Ik heb die cd gebrand en die doet het ( zie screenshot aantal posts terug ). Maar opstarten vanaf die cd niet...ik ga dan in boot menu, kies opstarten vanaf cd/rom en dan gaatie gewoon windows vista opstarten. Had ik het op de 1 of andere manier speciaal als bootable cd moeten branden zal wel een uberdomme vraag zijn maar ik heb het gewoon normaal gebrand zonder fratsen en herinnerde me ineens dat je voor boot cd's als t goed is meer moet doen.
Als je gewoon de image (.iso bestand) naar de schijf hebt gebrand (zoals je dat bijv. ook met een .iso van een film doet) moet het in principe goed gaan. Ik vind het ook raar dat'ie niet wil opstarten. Zeker omdat windows wel het autorun-menu van de CD kan laden (aan je screenshot te zien).

Overigens moet je niet denken dat ubuntu magically je hele computer fixt na 1x opstarten hoor. Maar je kunt dan in ieder geval zien of je schijf nog te benaderen is of dat het echt hopeloos is.
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:47:07 #84
262978 Moonwalk
pi_72554296
Ik ben zooo een nerd, ik heb de iso namelijk niet gebrand nee maar de iso uitgepakt en de bestanden die DAAR inzitten op cd gebrand Nu heb ik geen cd's meer maar wel een usbstick van 4 GB, daar kon het toch ook mee? De iso erop gooien en opnieuw opstarten?

Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:55:23 #85
262978 Moonwalk
pi_72554529
Nou dat is dus ook al mislukt
pi_72558979
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 @ 16:47 schreef Moonwalk het volgende:
Ik ben zooo een nerd, ik heb de iso namelijk niet gebrand nee maar de iso uitgepakt en de bestanden die DAAR inzitten op cd gebrand Nu heb ik geen cd's meer maar wel een usbstick van 4 GB, daar kon het toch ook mee? De iso erop gooien en opnieuw opstarten?

[afbeelding]
Dat kan wel, maar dr komt net even iets meer bij kijken (en niet iedere computer ondersteunt opstarten vanaf USB-stick).

Hier een voorbeeld van hoe je vanuit windows een bootable Ubuntu USB-stick maakt:
http://www.howtoforge.com(...)usbuntu-live-creator
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:25:08 #87
262978 Moonwalk
pi_72563845
dankjewel ik ga dit zo proberen!
  woensdag 9 september 2009 @ 00:37:55 #88
262978 Moonwalk
pi_72571182
Ik ben nu uren bezig geweest met ubuntu draaiende krijgen maar het schiet op geen enkele manier op dus ik ben me gaan verdiepen in TestDrive.

Stand van zaken:

De eerste aantal stappen goed doorlopen, heb kunnen zien dat mijn bestanden ook nog gewoon op de schijf staan dus niet "gewist zijn". TestDrive is nu bezig om een backup van mijn bestanden naar mijn C schijf te maken. Dat wacht ik even af en ondertussen duim ik dat het dan ook ALLE bestanden zijn en niet alleen maar een gedeelte.

Voordat ik dit heb gedaan heb ik mijn pc goed beveiligd met AntiVir, CCeaner, Advanced SystemCare en SpywareBlaster. Tijdens de eerste minuut het eerste half uur van de backup werd werden er een trojan twee trojans gevangen, waarschijnlijk de trojans die in eerste instantie voor al dit gedoe heeft gezorgd hebben gezorgd !

Mocht TestDrive daadwerkelijk al mijn bestanden naar mijn C toveren dan zet ik de missie voort en is de volgende stap het converteren naar een basic drive en het terug gooien van mijn bestanden

Ik volg trouwens deze stappen:

http://mypkb.wordpress.co(...)isks-to-basic-disks/ de link die Yngwie me gaf

[ Bericht 6% gewijzigd door Moonwalk op 09-09-2009 01:07:12 ]
  woensdag 9 september 2009 @ 01:02:52 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_72571632
Partition Magic kan dit fixen.

Had voorkomen kunnen worden door de HD af te koppelen.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 9 september 2009 @ 01:07:38 #90
262978 Moonwalk
pi_72571695
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:02 schreef ExTec het volgende:
Partition Magic kan dit fixen.

Dat lesje heb ik inmiddels geleerd
pi_72571702
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:02 schreef ExTec het volgende:

of door gewoon xp te instaleren ipv vista
  woensdag 9 september 2009 @ 02:42:39 #92
262978 Moonwalk
pi_72572516
Alle bestanden zijn "veilig " naar mijn C schijf gekopieerd !!

Nu kijken of ik er een basic drive van kan maken en de boel weer daar heen kan verplaatsen
  woensdag 9 september 2009 @ 03:07:25 #93
262978 Moonwalk
pi_72572572
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het is gelukt !!! zie hier:

Hij doet het helemaal geweldig ! Back up was niet eens nodig want alle data staat er nog gewoon op! Er is geen data verloren gegaan Echt zooooooooooo erg bedankt allemaal ! TS houdt van jullie *eeuwige dank*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')