abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72340348
je moet 'm even branden, computer opnieuw opstarten met de verse CD in de speler, en dan voor de optie "ubuntu proberen zonder te installeren" oid gaan. Dan start hij het besturingssysteem op vanaf de CD.
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:16:54 #52
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_72340709
Oke ik heb het gebrand, de cd weer erin gezet en ben nu ubuntu aan het installeren
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_72340743
Installeren mag ook, als je maar oppast dat je de goede schijf en partities pakt dan, dus niet die schijf waar je data op staat...
pi_72340799
installeren ?

in plaats van wat .. windows?

bedoeling was eigenlijk om de live cd functionaliteit t egrbuiken. dan word ubuntu gedraaid vanaf een cdrom speler ipv een harde schijf. is langzamer en je kan niks installeren. maar wel fijn om die harde schijf binnen te hengelen
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:20:55 #55
262978 Moonwalk
pi_72340833
Oke ik ben toch een angsthaas met dit soort dingen dus ben bij het zien van het volgende plaatje ook niet door gegaan met installeren. Waar moet ik op drukken ?

edit: Na het branden was installeren het enige dat er gebeurde, vandaar dat ik dat ging doen
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_72341058
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:20 schreef Moonwalk het volgende:
Oke ik ben toch een angsthaas met dit soort dingen dus ben bij het zien van het volgende plaatje ook niet door gegaan met installeren. Waar moet ik op drukken ?

[ afbeelding ]

edit: Na het branden was installeren het enige dat er gebeurde, vandaar dat ik dat ging doen
Ohja dat kan ook nog. Het beste kun je dan die bovenste optie kiezen, dan zal je computer wel opnieuw opstarten denk ik. Vervolgens gewoon de aanwijzingen op het scherm volgen (na de juiste taal geselecteerd te hebben)
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:33:40 #57
262978 Moonwalk
pi_72341223
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:28 schreef doppendoosch het volgende:

[..]

Ohja dat kan ook nog. Het beste kun je dan die bovenste optie kiezen, dan zal je computer wel opnieuw opstarten denk ik. Vervolgens gewoon de aanwijzingen op het scherm volgen (na de juiste taal geselecteerd te hebben)

ok nou daar ga ik dan
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:43:28 #58
262978 Moonwalk
pi_72341485
Het lukt niet, ik heb al twee keer opnieuw opgestart met f8 ingedrukt, boot from cdrom gedaan, en elke keer start hij gewoon windows vista op
pi_72342379
raar, zou 'ie wel moeten doen. Zeker weten dat die CD gelukt is?
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:46:29 #60
262978 Moonwalk
pi_72343412
Ik durf voor vandaag niet meer ben er helemaal moe van
Ik ga maar eens wat vrouwen dingen doen, mn haren beetje optutten, de afwas, boodschappe doen en koken, en studeren

Morgen durf ik het misschien wel weer aan
pi_72343927
Wat staat er op het menu?
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:22:40 #62
262978 Moonwalk
pi_72349894
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:04 schreef doppendoosch het volgende:
Wat staat er op het menu?
penne met stukjes kipfilet, kastanje champions , courgette , prei en wittewijnroomsaus
en een griekse salade ernaast
pi_72350437
ja nu ben ik zelf al naar de supermarkt geweest!
  dinsdag 1 september 2009 @ 19:56:50 #64
262978 Moonwalk
pi_72350961
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:39 schreef doppendoosch het volgende:
ja nu ben ik zelf al naar de supermarkt geweest!

Dus ik heb voor niks een bordje voor je gemaakt !
pi_72354578
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:56 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Dus ik heb voor niks een bordje voor je gemaakt !
Zet maar in de magnetron... ik heb nog wel honger eerlijk gezegd
  woensdag 2 september 2009 @ 13:35:45 #66
262978 Moonwalk
pi_72369100
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:38 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Zet maar in de magnetron... ik heb nog wel honger eerlijk gezegd

Awhh vandaag eet ik gewoon een uitsmijtertje
Maareehh ik ga weer een poging wagen om ubuntu aan de praat te krijgen ikbenzo bang he
pi_72369602
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:35 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Awhh vandaag eet ik gewoon een uitsmijtertje
Maareehh ik ga weer een poging wagen om ubuntu aan de praat te krijgen ikbenzo bang he
Sterkte meid Echt zo vreemd dat Ubuntu niet start vanaf CD, moet gewoon werken als de CD/DVD drive bovenaan in de bootvolgorde staat in de Bios. Heb je dat wel gecontroleerd? CD lijkt wel in orde gezien het Ubuntu schermpje dat je in Windows al kreeg.
pi_72371384
Als je pc opstart en je moederbord scherm ziet, druk dan op de knop voor bootvolgorde (meestal, zo niet altijd f2) selecteer de cdrom en druk op enter, moet die wel laden

Maar ik vraag me echt af of ubuntu dit gaat doen. Als windows hem standaard niet ziet, lijkt me zeer sterk dat ubuntu dit wel automatisch doet. Ook dan zul je met disktools aan de slag moeten.
pi_72371564
Heb je niet toevallig een casing voor een externa HDD ? anders haal je je 2de HDD met data eruit en zet je die eens in een casing van een externa hdd. dan sluit je hem aan via usb.
Jeweet!
pi_72371576
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:10 schreef Adames het volgende:
Maar ik vraag me echt af of ubuntu dit gaat doen. Als windows hem standaard niet ziet, lijkt me zeer sterk dat ubuntu dit wel automatisch doet. Ook dan zul je met disktools aan de slag moeten.
Windhoos is te achterlijk om zijn eigen rotzooi op te kunnen ruimen,
Ubuntu moet die schijf prima kunnen benaderen.

en aan TS: volgende keer backup van alle belangrijke zooi maken he
het op een 2e schijf gooien is natuurlijk een goed 1e stap,maar altijd backups maken
Vooral dat wat hier boven staat.
  woensdag 2 september 2009 @ 15:36:24 #71
262978 Moonwalk
pi_72371647
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:22 schreef Vengswiejj het volgende:
Heb je niet toevallig een casing voor een externa HDD ? anders haal je je 2de HDD met data eruit en zet je die eens in een casing van een externa hdd. dan sluit je hem aan via usb.
Nee heb ik niet maar als dit mogelijk is heb ik hier wel oren naar hoor..
oh w8 ik heb volgens mij wel ergens een kapotte externe hdd liggen..heeft dat nut? vast niet he, dat is ook de reden dat ik die tweede schijf nu intern had late bouwen, omdat mijn externe al een keer van mijn bureau was gedonderd en toen was ik ook alles kwijt
pi_72371672
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:25 schreef amvrosios het volgende:
Heb op Ubuntu forum gekeken en Ubuntu zal die schijf ook niet kunnen benaderen helaas..... ( http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=101604 )

In een externe bracket stoppen gaat dat ook niet verhelpen ben ik bang.

Het probleem is in deze dat het een dynamic disk is (waarom dat zo is is me een raadsel, aangezien een enkele schijf als dynamic disk configureren geen enkel nut heeft). Dynamic disks zijn bedoeld om volumes te spannen over meerdere disks of RAID sets aan te maken. Omdat die configuratie ook bekend moet zijn in het OS, is een dynamic disk niet meer zichtbaar als het een nieuw OS betreft (zoals een herinstall of Ubuntu). het is aan de schijf zelf niet te zien of het een spanned volume is, of onderdeel van een RAID set. Vandaar dat een dynamic disk niet 1-2-3 zichtbaar is.

Maar in dit geval, omdat het gewoon een enkele schijf is, is ie wel terug te converteren naar basic disk. Enige oplossing nu, punt.
  woensdag 2 september 2009 @ 17:01:31 #73
262978 Moonwalk
pi_72372156
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:44 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Heb op Ubuntu forum gekeken en Ubuntu zal die schijf ook niet kunnen benaderen helaas..... ( http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=101604 )

In een externe bracket stoppen gaat dat ook niet verhelpen ben ik bang.

Het probleem is in deze dat het een dynamic disk is (waarom dat zo is is me een raadsel, aangezien een enkele schijf als dynamic disk configureren geen enkel nut heeft). Dynamic disks zijn bedoeld om volumes te spannen over meerdere disks of RAID sets aan te maken. Omdat die configuratie ook bekend moet zijn in het OS, is een dynamic disk niet meer zichtbaar als het een nieuw OS betreft (zoals een herinstall of Ubuntu). het is aan de schijf zelf niet te zien of het een spanned volume is, of onderdeel van een RAID set. Vandaar dat een dynamic disk niet 1-2-3 zichtbaar is.

Maar in dit geval, omdat het gewoon een enkele schijf is, is ie wel terug te converteren naar basic disk. Enige oplossing nu, punt.

Ik heb iemand zo ver gekregen om er zondag naar te komen kijken. Met je tengels overal van afblijven zei hij.
Nouja we zullen zien zondag, als hij het voor elkaar krijgt om het in orde te krijgen dan post ik hier natuurlijk hoe hij da heeft gedaan. Als ik alles kwijt ben post ik dat ook natuurlijk, ik laat jullie niet zonder ontknoping

edit:

vrouwen en software
vrouwen en hardware:
  woensdag 2 september 2009 @ 17:04:45 #74
262978 Moonwalk
pi_72372234
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:25 schreef amvrosios het volgende:

[..]

en aan TS: volgende keer backup van alle belangrijke zooi maken he
het op een 2e schijf gooien is natuurlijk een goed 1e stap,maar altijd backups maken

I know maar t was zo veeeell, ik had niet voor niks een terrabyte als tweedeschijf, er was me verteld dat dat veiliger was dan een externe schijf. De ervaring met een kapotteexterne schijf kende ik al, dus ik dacht dat dit de oplossing was
pi_72372526
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:04 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

I know maar t was zo veeeell, ik had niet voor niks een terrabyte als tweedeschijf, er was me verteld dat dat veiliger was dan een externe schijf. De ervaring met een kapotteexterne schijf kende ik al, dus ik dacht dat dit de oplossing was
nog nooit last van gehad.
gebruik al een paar jaar de zelfde externe behuizing,en nog nooit gevallen,
dus je ben toch gewoon een kluns

ben benieuwd of dat Dynamische geval nog te redden is.
Sterkte/succes ts!
Vooral dat wat hier boven staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')