Ohja dat kan ook nog. Het beste kun je dan die bovenste optie kiezen, dan zal je computer wel opnieuw opstarten denk ik. Vervolgens gewoon de aanwijzingen op het scherm volgen (na de juiste taal geselecteerd te hebben)quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:20 schreef Moonwalk het volgende:
Oke ik ben toch een angsthaas met dit soort dingen dus ben bij het zien van het volgende plaatje ook niet door gegaan met installeren. Waar moet ik op drukken ?![]()
[ afbeelding ]
edit: Na het branden was installeren het enige dat er gebeurde, vandaar dat ik dat ging doen
quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:28 schreef doppendoosch het volgende:
[..]
Ohja dat kan ook nog. Het beste kun je dan die bovenste optie kiezen, dan zal je computer wel opnieuw opstarten denk ik. Vervolgens gewoon de aanwijzingen op het scherm volgen (na de juiste taal geselecteerd te hebben)
penne met stukjes kipfilet, kastanje champions , courgette , prei en wittewijnroomsausquote:
quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:39 schreef doppendoosch het volgende:
ja nu ben ik zelf al naar de supermarkt geweest!
Zet maar in de magnetron... ik heb nog wel honger eerlijk gezegdquote:Op dinsdag 1 september 2009 19:56 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Dus ik heb voor niks een bordje voor je gemaakt !
quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:38 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Zet maar in de magnetron... ik heb nog wel honger eerlijk gezegd
Sterkte meidquote:Op woensdag 2 september 2009 13:35 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Awhhvandaag eet ik gewoon een uitsmijtertje
![]()
Maareehh ik ga weer een poging wagen om ubuntu aan de praat te krijgenikbenzo bang he
Windhoos is te achterlijk om zijn eigen rotzooi op te kunnen ruimen,quote:Op woensdag 2 september 2009 15:10 schreef Adames het volgende:
Maar ik vraag me echt af of ubuntu dit gaat doen. Als windows hem standaard niet ziet, lijkt me zeer sterk dat ubuntu dit wel automatisch doet. Ook dan zul je met disktools aan de slag moeten.
Nee heb ik niet maar als dit mogelijk is heb ik hier wel oren naar hoor..quote:Op woensdag 2 september 2009 15:22 schreef Vengswiejj het volgende:
Heb je niet toevallig een casing voor een externa HDD ? anders haal je je 2de HDD met data eruit en zet je die eens in een casing van een externa hdd. dan sluit je hem aan via usb.
Heb op Ubuntu forum gekeken en Ubuntu zal die schijf ook niet kunnen benaderen helaas..... ( http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=101604 )quote:Op woensdag 2 september 2009 15:25 schreef amvrosios het volgende:
Windhoos is te achterlijk om zijn eigen rotzooi op te kunnen ruimen,
Ubuntu moet die schijf prima kunnen benaderen.
quote:Op woensdag 2 september 2009 15:44 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Heb op Ubuntu forum gekeken en Ubuntu zal die schijf ook niet kunnen benaderen helaas..... ( http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=101604 )
In een externe bracket stoppen gaat dat ook niet verhelpen ben ik bang.
Het probleem is in deze dat het een dynamic disk is (waarom dat zo is is me een raadsel, aangezien een enkele schijf als dynamic disk configureren geen enkel nut heeft). Dynamic disks zijn bedoeld om volumes te spannen over meerdere disks of RAID sets aan te maken. Omdat die configuratie ook bekend moet zijn in het OS, is een dynamic disk niet meer zichtbaar als het een nieuw OS betreft (zoals een herinstall of Ubuntu). het is aan de schijf zelf niet te zien of het een spanned volume is, of onderdeel van een RAID set. Vandaar dat een dynamic disk niet 1-2-3 zichtbaar is.
Maar in dit geval, omdat het gewoon een enkele schijf is, is ie wel terug te converteren naar basic disk. Enige oplossing nu, punt.
quote:Op woensdag 2 september 2009 15:25 schreef amvrosios het volgende:
[..]
Windhoos is te achterlijk om zijn eigen rotzooi op te kunnen ruimen,
Ubuntu moet die schijf prima kunnen benaderen.
en aan TS: volgende keer backup van alle belangrijke zooi maken he
het op een 2e schijf gooien is natuurlijk een goed 1e stap,maar altijd backups maken
nog nooit last van gehad.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:04 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
I know maar t was zo veeeell, ik had niet voor niks een terrabyte als tweedeschijf, er was me verteld dat dat veiliger was dan een externe schijf. De ervaring met een kapotteexterne schijf kende ik al, dus ik dacht dat dit de oplossing was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |