Tot op zekere hoogte kan ik met je meegaan, maar ik ben wel nog steeds van mening dat "net de 120 passeert" wel een heel breed begrip is. Hoe ver ga je? 121, 122 of bij 125 pas?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb met redenen omkleed aangegeven wat er niet deugt aan het Nederlandse flitsbeleid. Als men verkeersdeelnemers gaat aanpakken die met 45 langs de stoep scheuren waar net een schoolklas redelijk ongeleid op weg is naar het wekelijkse zwemuurtje hoor je mij niet klagen. Als de overheid optreedt tegen types die zigzaggend met 110 over de snelweg rijden hoor je mij ook niet klagen. Als de overheid optreedt tegen alcomobilsten, hoor je mij ook niet klagen. Je hoort mij wél klagen als de overheid volautomatisch bonnen staat te schieten op de snelweg, waarbij iedereen die net de 120 passeert mag dokken (waar de met 110 rijdende zigzagger nergens last van heeft). Dat heeft niets maar dan ook helemaal niets met verkeersveiligheid te maken, dat dient alleen maar om geld binnen te harken. Doe dat netjes via de belastingdienst aub als dat zo hard nodig is.
Klopt. o.a. mijn geld.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:22 schreef Cybey het volgende:
[..]
Dat is dus een zeer domme redenering. Het is niet "hun" geld, het is "ons" geld. Dus je zit geld te verspillen dat ook in andere projecten terecht kan komen. Ga nu niet weer onzin uitkramen over dat het dan in een ander nutteloos project wordt gestopt want dat kan je niet zeker weten.
Maakt het voor de veiligheid uit of je 120 of 125 rijdt? Nee natuurlijk niet. Ik zou graag zien dat de overheid die veiligheid als uitgangspunt nam, geheel conform de eigen uitganspunten. Dat zal dus inhouden dat men niet meer bezig is met tal van keurig/ongevaarlijk rijdende automobilisten te bestraffen, maar dat men de gevaarlijke rijders gaat aanpakken. Dat kunnen hardrijders zijn, maar heel vaak ook niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte kan ik met je meegaan, maar ik ben wel nog steeds van mening dat "net de 120 passeert" wel een heel breed begrip is. Hoe ver ga je? 121, 122 of bij 125 pas?
Dat komt omdat jij denkt dat die 3 km aftrek van je werkelijke snelheid afgaat. In werkelijkheid is het een correctiefactor ivm meetfouten. Je kan dus prima een bon krijgen als je 125 rijdt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:07 schreef tho_Omas het volgende:
Volgens mij zit er wel een marge tussen de maximumsnelheid en de snelheid waarop men je bekeurt. Als met 125 kilometer per uur langs een mobiel flitsteam komt, dan zullen ze echt nog niet flitsen. Anders zou je inderdaad "<3 km te hard-boetes" krijgen. Dat is me nog nooit gelukt.
Nee, zo'n apparaat flitst pas als je 127 echte kilometers rijd. Dat is in de meeste auto's 135+ op de teller.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij denkt dat die 3 km aftrek van je werkelijke snelheid afgaat. In werkelijkheid is het een correctiefactor ivm meetfouten. Je kan dus prima een bon krijgen als je 125 rijdt.
Dit veroorzaakt dan (een deel van) de ongelukken. Mensen die snoeihard rijden en dan ineens keihard op de rem trappen omdat er een flitser aan komt. Als je gewoon een normale snelheid aanhoud heb je dat toch helemaal niet?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:33 schreef Silven het volgende:
Flitsers dragen totaaaaal niet bij aan de verkeersveiligheid. Zelf ook al eens bijna een aanrijding gehad omdat je er dan eentje ziet staan en vol in de ankers moet om terug te zakken naar 120 kmph. Dan wil je niet iemand 10 meter achter je hebben zitten. Ik denk dat er zonder flitsers op de snelweg veel minderongelukken zouden gebeuren.
Als ze niet staan te flitsen hoef ik ook niet op mijn rem te trappen en is er dus niks aan de hand.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dit veroorzaakt dan (een deel van) de ongelukken. Mensen die snoeihard rijden en dan ineens keihard op de rem trappen omdat er een flitser aan komt. Als je gewoon een normale snelheid aanhoud heb je dat toch helemaal niet?
Als je niet te hard rijd hoef je ook niet te remmen en word je ook niet geflitst.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:41 schreef Silven het volgende:
[..]
Als ze niet staan te flitsen hoef ik ook niet op mijn rem te trappen en is er dus niks aan de hand.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:41 schreef Silven het volgende:
[..]
Als ze niet staan te flitsen hoef ik ook niet op mijn rem te trappen en is er dus niks aan de hand.
Beetje een kip en ei verhaalquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je niet te hard rijd hoef je ook niet te remmen en word je ook niet geflitst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |